!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

Putdeksel
117

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 Jtdm
  • ***
    - Alfist
  • If in doubt, Flat out
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1320 Gepost op: 21 mei 2019, 12:40:18 »
Nee swirlkleppen zijn bedoeld om de uitstoot van schadelijke stoffen te verlagen. Ze vormen een restrictie in het inlaatkanaal. Als je Squadra Massimo tuning wilt moet je ze bijv. laten verwijderen. Pas dan kan de motor ‘vrijuit’ ademen.
zitten deze ook in een 2.0? heb hier wel eens wat over gelezen dat ze hier soms wel en soms niet in zaten
Giulietta 2.0 JTD-m: 200pk & 400Nm, Giulia Veloce wielen, AP-farhwerk onderstel, Mtec schijven+Greenstuff remblokken and many more.
*

bravafrans
72

  • Type Alfa: Alfa GT
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1321 Gepost op: 21 mei 2019, 17:42:57 »
Swirlkleppen bij een 170pk versie zou ik niet weten, wel aanwezig bij een 2.0 140 pk. Nu de eerste dag gereden te hebben, wow wat een verschil! eerder werd de motor boven 3000 toeren gesmoord, loopt nu lekker door tot het rode gebied.

Savali heeft een mooi overzicht in welk toerengebied deze aanpassing welk effect heeft.



Alfa GT 1.8 grijs
*

bravafrans
72

  • Type Alfa: Alfa GT
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1322 Gepost op: 21 mei 2019, 17:46:36 »
wat was de gedachte van die swirlkleppen? Ik dacht betere verbranding, dus dan zouden ze een positief effect op vermogen moeten hebben toch?
Wel goed bezig trouwens!
Zou iets van 15 pk extra moeten opleveren en groter bereik. 
Alfa GT 1.8 grijs
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1323 Gepost op: 22 mei 2019, 18:13:08 »
Nee swirlkleppen zijn bedoeld om de uitstoot van schadelijke stoffen te verlagen. Ze vormen een restrictie in het inlaatkanaal. Als je Squadra Massimo tuning wilt moet je ze bijv. laten verwijderen. Pas dan kan de motor ‘vrijuit’ ademen.
zitten deze ook in een 2.0? heb hier wel eens wat over gelezen dat ze hier soms wel en soms niet in zaten
Nee.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

alfistalimburg
464

  • Type Alfa: giulietta qv
  • ****
    - Senior Alfist
  • you only live once
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1324 Gepost op: 13 september 2019, 18:03:36 »
Eventjes geleden dat hier wat werd gepost maar ben behoorlijk benieuwd naar het prototype vliegwiel van jtd. Hoe zit het hiermee en is deze al getest kunnen worden in een qv?
Alfa Romeo Giulietta QV: Audison composet - Ulter 100mm einddemper - 19inch Prodrive S velgen - Brembo remschijven + EBC red stuff blokken
RVS Jmtuning downpipe - powerflexrubbers - stage 2 jtd performance koppeling - k04 hybrid turbo - airtec intercooler
322,6pk/437nm
*

JS JTD
233

  • Type Alfa: Giulia JTD 2.2 AT8
  • ***
    - Alfist
    • JTD-Performance
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1325 Gepost op: 19 september 2019, 22:55:53 »
Nee swirlkleppen zijn bedoeld om de uitstoot van schadelijke stoffen te verlagen. Ze vormen een restrictie in het inlaatkanaal. Als je Squadra Massimo tuning wilt moet je ze bijv. laten verwijderen. Pas dan kan de motor ‘vrijuit’ ademen.
zitten deze ook in een 2.0? heb hier wel eens wat over gelezen dat ze hier soms wel en soms niet in zaten
Nee.

Ja!
Verschil is dat ze bij de 2.0 open en dicht gestuurd kunnen worden, en ze bij de 1.6 vast zijn.
Giulia Super JTD AT8
*

JS JTD
233

  • Type Alfa: Giulia JTD 2.2 AT8
  • ***
    - Alfist
    • JTD-Performance
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1326 Gepost op: 19 september 2019, 23:00:54 »
Eventjes geleden dat hier wat werd gepost maar ben behoorlijk benieuwd naar het prototype vliegwiel van jtd. Hoe zit het hiermee en is deze al getest kunnen worden in een qv?

Vanwege drukte heb ik dit project even geparkeerd, maar als er mensen zijn die deze set willen testen dan kan er iets geregeld worden.
Giulia Super JTD AT8
*

Dimitriy Nelo
16

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1327 Gepost op: 7 april 2020, 13:48:37 »
ik kom ook even iets tonen : uitlaat gemonteerd van PariS'5 GaraGe

Voor mijn qv (ik moest wel kunnen wissel tussen tussen lawaai , omdat ik in centrum woon en toch respect heb voor onze buren ))):

https://www.benl.ebay.be/itm/MARMITTA-DUPLEX-SCARICO-exhaust-ALFA-GIULIETTA-valvole-telecomandate-centrale/323998929965?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649


Super content van !


*

ArjanB
1.979

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1328 Gepost op: 7 april 2020, 20:34:16 »
Ziet er netjes uit.
Straks nog wel een paar drive-by filmpjes  van maken en hier posten, benieuwd naar geluid!
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Robert69
1.230

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1329 Gepost op: 21 april 2020, 20:36:34 »
Ik kwam de volgende voor mij volstrekt onbekende site tegen toen ik op zoek was naar een diffusor voor duplex uitlaat. Heb deze site verder niet onderzocht ofzo, maar wellicht dat er avonturiers zijn die dit de moeite waard vinden:

https://www.onlinestroevip.com/?language=nl&main_page=archive&q=id&id=xpz7d6dd667d58d&user=google&cc=it&zenid=51co8mvatjcig8q0p5uodrk0s5



$ 83,59. oftewel € 70. Lijkt een koopje!
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Putdeksel
117

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 Jtdm
  • ***
    - Alfist
  • If in doubt, Flat out
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1330 Gepost op: 22 april 2020, 07:37:45 »
Ik kwam de volgende voor mij volstrekt onbekende site tegen toen ik op zoek was naar een diffusor voor duplex uitlaat. Heb deze site verder niet onderzocht ofzo, maar wellicht dat er avonturiers zijn die dit de moeite waard vinden:

https://www.onlinestroevip.com/?language=nl&main_page=archive&q=id&id=xpz7d6dd667d58d&user=google&cc=it&zenid=51co8mvatjcig8q0p5uodrk0s5



$ 83,59. oftewel € 70. Lijkt een koopje!

de site zelf ziet er best goedkoop uit, als ik het zo lees kun je betalen met paypal dus dan is het verzekerd.
Als iets te mooi is om waar te zijn...
Giulietta 2.0 JTD-m: 200pk & 400Nm, Giulia Veloce wielen, AP-farhwerk onderstel, Mtec schijven+Greenstuff remblokken and many more.
*

Robert69
1.230

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1331 Gepost op: 24 april 2020, 20:15:00 »
@Putdeksel: Ja, mee eens. Al zegt een website met cheapy looks niet alles, onze olijke vrind Ali blinkt nu ook niet bepaald uit in webdesign. Maar verdomd effectief is het wel.
Het is dat ik zelf net de standaard diffusor heb besteld anders had ik het nog wel aangedurfd om te onderzoeken en eventueel uit te proberen.

Voor nu moet ik me even koest houden, vrouwtje is wel Alfa-minded maar na de aankoop, uitlaat en diffusor, chiptuning vindt ze het even welletjes. :D
Binnenkort mooi doosje chocola voor d'r kopen en hopen dat ik de led voor de koplampen er nog door krijg ;)
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Robert69
1.230

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1332 Gepost op: 30 april 2020, 14:58:04 »
Zo dan! Gisteren is mijn bella door Savali onder handen genomen. En of dat verschil maakt!

Hij moest blijkbaar eerst nog software down/uploaden, wat ruim een uur in beslag nam. De handgeschakelde 170 pk Euro 6 -versie is hij niet vaak tegengekomen, daar had het mee te maken. Vervolgens kon hij aan het werk. Eenmaal klaar hebben we een testritje gemaakt. HA! Nu kan ik tenminste gas geven in de N-stand. En de D-stand? Daar trek ik nu de stenen mee uit de straat, als het moet.

Gisteravond van pure vreugde een aardig eindje gereden, met flik wat tussenspurtjes. Hopelijk heeft Koos me niet gesnapt tijdens die uitspattingen.

Chippen van je 1.4 MA? Een no-brainer: doen! Je auto gaat er zoveel fijner door rijden.

Volgende week dubbele uitlaat en diffusor en dan is het tijd voor nieuwe fotootjes :)
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

peetmultiair
581

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1333 Gepost op: 30 april 2020, 21:00:54 »

Chippen is merkbaar verschil idd, heb ik bij m'n 1.4 170pk ook laten doen. Heerlijk die acc. op de DNA stand in z'n 2e versn.
Dat wordt een grote doos luxe Belgische bonbons voor je vrouwtje!  :(
Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1334 Gepost op: 1 mei 2020, 10:01:27 »
Ik kwam de volgende voor mij volstrekt onbekende site tegen toen ik op zoek was naar een diffusor voor duplex uitlaat. Heb deze site verder niet onderzocht ofzo, maar wellicht dat er avonturiers zijn die dit de moeite waard vinden:

https://www.onlinestroevip.com/?language=nl&main_page=archive&q=id&id=xpz7d6dd667d58d&user=google&cc=it&zenid=51co8mvatjcig8q0p5uodrk0s5



$ 83,59. oftewel € 70. Lijkt een koopje!

de site zelf ziet er best goedkoop uit, als ik het zo lees kun je betalen met paypal dus dan is het verzekerd.
Als iets te mooi is om waar te zijn...

Volgens mij is het Phishing,
uit kijken dus.