!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

*

Robert69
1.231

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1335 Gepost op: 1 mei 2020, 14:30:52 »

Chippen is merkbaar verschil idd, heb ik bij m'n 1.4 170pk ook laten doen. Heerlijk die acc. op de DNA stand in z'n 2e versn.
Dat wordt een grote doos luxe Belgische bonbons voor je vrouwtje!  :(

Sowieso!
Die ledjes moeten er ook in hoor. Vind de DRL met die gelige halogeen nou niet echt chique staan, zeg maar.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Mgrm
3

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1336 Gepost op: 4 mei 2020, 23:06:22 »
Ik kwam de volgende voor mij volstrekt onbekende site tegen toen ik op zoek was naar een diffusor voor duplex uitlaat. Heb deze site verder niet onderzocht ofzo, maar wellicht dat er avonturiers zijn die dit de moeite waard vinden:

https://www.onlinestroevip.com/?language=nl&main_page=archive&q=id&id=xpz7d6dd667d58d&user=google&cc=it&zenid=51co8mvatjcig8q0p5uodrk0s5



$ 83,59. oftewel € 70. Lijkt een koopje!

de site zelf ziet er best goedkoop uit, als ik het zo lees kun je betalen met paypal dus dan is het verzekerd.
Als iets te mooi is om waar te zijn...
da's deze, maar dan van een shady site  ::)

https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulietta/Body-Styling/Alfa-Giulietta-Achterspoiler-Diffusor::5236.html
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1337 Gepost op: 8 mei 2020, 13:24:12 »
Nee swirlkleppen zijn bedoeld om de uitstoot van schadelijke stoffen te verlagen. Ze vormen een restrictie in het inlaatkanaal. Als je Squadra Massimo tuning wilt moet je ze bijv. laten verwijderen. Pas dan kan de motor ‘vrijuit’ ademen.
zitten deze ook in een 2.0? heb hier wel eens wat over gelezen dat ze hier soms wel en soms niet in zaten
Nee.

Ja!
Verschil is dat ze bij de 2.0 open en dicht gestuurd kunnen worden, en ze bij de 1.6 vast zijn.

Enkel op de 159, of fiat is ze vergeten te plaatsen op die van mij...
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1338 Gepost op: 1 juni 2020, 18:49:26 »
Denk er trouwens over om de diesel te remappen.

RVcorse of squadra?  Heeft er iemand cijfers over andere tuners, ben voornamelijk geinteresseerd in het gebied boven 4000 tpm omdat de TCT niet automatisch opschakeld als er teveel laterale G geregistreerd worden.  Dus trekt hij regelmatig door naar bijna 5000 rpm in langere bochten.  Zou het leuk vinden als het vermogen daar zo weinig mogelijk terugvalt.
*

StefV
424

  • Type Alfa: Guilietta 1.4 MA 170 pk
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1339 Gepost op: 3 juni 2020, 13:04:48 »
Downpipe..

Ik heb een 1.4 MA met "soundpipe", Ulter einddemper met klepsysteem en Squadra chip.
Nu moet ik binnenkort terug naar Luuk om hem goed recht te hangen maar wil dan kijken om gelijk nog iets leuks te doen..

Is een downpipe het waard? En moet de auto daarna opnieuw gechipt worden?

Andere tips?
Alfa Newbie.
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1340 Gepost op: 3 juni 2020, 13:13:13 »
Citaat van: Jetronic op  1 juni 2020, 18:49:26
Citaat van: Jetronic op  1 juni 2020, 18:49:26
Denk er trouwens over om de diesel te remappen.

RVcorse of squadra?  Heeft er iemand cijfers over andere tuners, ben voornamelijk geinteresseerd in het gebied boven 4000 tpm omdat de TCT niet automatisch opschakeld als er teveel laterale G geregistreerd worden.  Dus trekt hij regelmatig door naar bijna 5000 rpm in langere bochten.  Zou het leuk vinden als het vermogen daar zo weinig mogelijk terugvalt.

Ik heb m’n TCT bij Squadra laten chippen. Heb het bij de medio-tuning gehouden omdat ik niet het maximale van de bak en koppeling wilde vragen. Medio is 180 pk/379Nm. Massimo is 200 pk en 394Nm. Het is er een heel andere auto door geworden. Het lome in de N-stand is er helemaal uit en in de D-stand kun je nu heerlijk knallen zonder dat de auto als een idioot op het gaspedaal reageert. Aanrader!
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

Robert69
1.231

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1341 Gepost op: 5 juni 2020, 10:46:17 »
Citaat van: StefV op  3 juni 2020, 13:04:48
Citaat van: StefV op  3 juni 2020, 13:04:48
Downpipe..

Ik heb een 1.4 MA met "soundpipe", Ulter einddemper met klepsysteem en Squadra chip.
Nu moet ik binnenkort terug naar Luuk om hem goed recht te hangen maar wil dan kijken om gelijk nog iets leuks te doen..

Is een downpipe het waard? En moet de auto daarna opnieuw gechipt worden?

Andere tips?

Ik heb ook een 1.4 MA, met Ulter uitlaat zonder kleppen en gechipt door Savali. Heb het er met Ronald over gehad om ook iets met de downpipe te doen, maar de kosten wegen voor mij niet op tegen de winst (die tamelijk marginaal is). Of je dan opnieuw moet laten chippen weet ik niet, mijn gevoel zegt van wel want er verandert iets wezenlijks.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

dB-tje
9

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1342 Gepost op: 12 november 2020, 17:00:02 »
Hoi allemaal. Ik heb een 2.0 jtdm2 tct en wil deze graag laten chippen. Ik veel hier een hoop positieve verhalen over gelezen maar heb nog wat vragen.
Veranderd er ook iets aan het onnodig terugschakelen wanneer je op de snelweg iets gas bij geeft om een auto in wil halen? De auto heeft vermogen zat maar schakelt nu ook in langzame bochten vaak terug in een lagere versnelling (hoge toeren) wat echt niet nodig is en wat ik een beetje irritant vind.
*

thijsk89
168

  • Type Alfa: Giulietta Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1343 Gepost op: 12 november 2020, 18:19:41 »
Het kan zijn dat het schakelgedrag veranderd omdat er meer koppel, vermogen beschikbaar is maar de automaat wordt normaliter niet aangepast nee.
*

dB-tje
9

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1344 Gepost op: 12 november 2020, 21:26:40 »
Oké ik heb namelijk ook wel eens gelezen dat  het terug schakel gedrag wel aangepast kon worden. Dat zou dan bijvoorbeeld pas bij 80% gaspedaal gebeuren in plaats van al bij 50%. Ik kan dat alleen nergens meer vinden.
*

thijsk89
168

  • Type Alfa: Giulietta Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1345 Gepost op: 12 november 2020, 23:01:29 »
Oké ik heb namelijk ook wel eens gelezen dat  het terug schakel gedrag wel aangepast kon worden. Dat zou dan bijvoorbeeld pas bij 80% gaspedaal gebeuren in plaats van al bij 50%. Ik kan dat alleen nergens meer vinden.
Automaat kan inderdaad aangepast worden idd. Schakelsnelheid, schakelmomenten, koppelbegrenzers, noem maar op kan allemaal aangepast worden inderdaad. Ik ken alleen geen tuner in NL die dat momenteel aanbiedt.
*

dB-tje
9

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1346 Gepost op: 13 november 2020, 06:29:57 »
Oké dank je, dan zal dat het wel zijn inderdaad.
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1347 Gepost op: 13 november 2020, 22:02:27 »
Hoi allemaal. Ik heb een 2.0 jtdm2 tct en wil deze graag laten chippen. Ik veel hier een hoop positieve verhalen over gelezen maar heb nog wat vragen.
Veranderd er ook iets aan het onnodig terugschakelen wanneer je op de snelweg iets gas bij geeft om een auto in wil halen? De auto heeft vermogen zat maar schakelt nu ook in langzame bochten vaak terug in een lagere versnelling (hoge toeren) wat echt niet nodig is en wat ik een beetje irritant vind.

Raar, de tct schakelt naar 6 bij 65 kn/u hier en blijft er dan in tenzij ik erg veel gas geef.  In D schakelt hij wel meer terug en is typisch ook 2 versnellingen lager dan in N of A.
*

dB-tje
9

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1348 Gepost op: 13 november 2020, 23:21:57 »
Bij mij zeker al bij half gas, en dat vind ik echt te vroeg. Als hij het bij 80% of hoger zou doen zou ik erg blij zijn.
*

Thijsch
106

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1349 Gepost op: 12 december 2020, 22:44:38 »