!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.
Citaat van: Robert69 op 19 januari 2022, 12:22:29Citaat van: ArjanB op 19 januari 2022, 10:23:10Nog een 'mooi' voorbeeld van hoe het niet moet - en wel kan. Betreft 1.4MA(Zie ook de uitdraaien, laatste foto)Bad driving and misfires bij 5000 rpm. Goh, waar heb ik dat eerder gehoord? Ik hoef in elk geval niet te raden welke klaphark de oorspronkelijke tuning heeft gedaan.Jij denkt toevallig aan die club die met Sa begint? Noem verder geen namen
Citaat van: ArjanB op 19 januari 2022, 10:23:10Nog een 'mooi' voorbeeld van hoe het niet moet - en wel kan. Betreft 1.4MA(Zie ook de uitdraaien, laatste foto)Bad driving and misfires bij 5000 rpm. Goh, waar heb ik dat eerder gehoord? Ik hoef in elk geval niet te raden welke klaphark de oorspronkelijke tuning heeft gedaan.
Nog een 'mooi' voorbeeld van hoe het niet moet - en wel kan. Betreft 1.4MA(Zie ook de uitdraaien, laatste foto)
Citaat van: DanielH92 op 19 januari 2022, 13:04:05Citaat van: Robert69 op 19 januari 2022, 12:22:29Citaat van: ArjanB op 19 januari 2022, 10:23:10Nog een 'mooi' voorbeeld van hoe het niet moet - en wel kan. Betreft 1.4MA(Zie ook de uitdraaien, laatste foto)Bad driving and misfires bij 5000 rpm. Goh, waar heb ik dat eerder gehoord? Ik hoef in elk geval niet te raden welke klaphark de oorspronkelijke tuning heeft gedaan.Jij denkt toevallig aan die club die met Sa begint? Noem verder geen namen Omdat ik niet wil dat CAR een roddelput wordt noem ik ook maar geen naam, al kost me dat wel de nodige moeite. Deze meneer heeft het zo ontzettend verprutst bij mij dat ik geen goed woord voor hem over heb. En dan heb je het best bont gemaakt.Een foutje kan iedereen maken, maar als je structureel prutswerk aflevert en het afschuift op de klant, die je ook nog eens van onwaarheden beschuldigt EN weigert om e.e.a. netjes af te handelen ("want het ligt niet aan mijn werk") dan ga je bij mij genadeloos aan de schandpaal. Tot het einde der tijden desnoods.
Citaat van: Robert69 op 19 januari 2022, 14:13:20Citaat van: DanielH92 op 19 januari 2022, 13:04:05Citaat van: Robert69 op 19 januari 2022, 12:22:29Citaat van: ArjanB op 19 januari 2022, 10:23:10Nog een 'mooi' voorbeeld van hoe het niet moet - en wel kan. Betreft 1.4MA(Zie ook de uitdraaien, laatste foto)Bad driving and misfires bij 5000 rpm. Goh, waar heb ik dat eerder gehoord? Ik hoef in elk geval niet te raden welke klaphark de oorspronkelijke tuning heeft gedaan.Jij denkt toevallig aan die club die met Sa begint? Noem verder geen namen Omdat ik niet wil dat CAR een roddelput wordt noem ik ook maar geen naam, al kost me dat wel de nodige moeite. Deze meneer heeft het zo ontzettend verprutst bij mij dat ik geen goed woord voor hem over heb. En dan heb je het best bont gemaakt.Een foutje kan iedereen maken, maar als je structureel prutswerk aflevert en het afschuift op de klant, die je ook nog eens van onwaarheden beschuldigt EN weigert om e.e.a. netjes af te handelen ("want het ligt niet aan mijn werk") dan ga je bij mij genadeloos aan de schandpaal. Tot het einde der tijden desnoods.Nou, kom op met die naam dan Zonder gekheid, als het gaat om die tuner uit het midden van het land, daar hebben @TimW en ik in het verleden ook al eens een topicje over geopend. Compleet verprutste auto. Turbo kapot, etc. etc.Al moet ik wel zeggen dat ik HS Corse in het verleden (en blijkbaar nu nog) wel heel veel slecht hoor praten over anderen. Dat vind ik ook weer niet heel aantrekkelijk.
ik wil mn guul 1.6 jtdm 105pk 2014 laten chippen in de toekomst, deze heeft nu 120k gelopen, ik kan voor een standaart chip gaan, dan ga ik naar 130pk en 360nm?maar ik kan ook de extremere versie nemen, dan moeten de swirl kleppen uit het spruitstuk gehaald worden?wat doen deze dingen eigelijk? en dan ga ik naar hoeveel pk en en nm?zijn er hier die dit hebben laten doen?
@LeonAlfa wil je enkel remap, dan kun je goed bij squadra terecht.Wil je ook technische aanpassingen, of een remap helemaal afgesteld op specifieke wensen en eisen, dan zou ik jtd-performance adviseren. Joel kan je ook adviseren in welke aanpassingen je het beste kunt doen om mee te beginnen. Hij heeft enorme kennis in diesel-tuning (H&S corse focust op benzine) zowel software als hardware (turbo, downpipe, uitlaat, koppeling); hij heeft ook de hardware aanpassingen van alletwee mijn QVs gedaan.
Ik heb m'n 2 liter diesel (140 pk) afgelopen vrijdag bij JTD Performance laten chippen. Ruim 180 pk en ~405 Nm koppel. Ik denk dat jouw 1.6 diesel iets minder koppel heeft
Je heb gelijk ik zit op 391 Nm. Nog steeds netjes.
Citaat van: Rubyroo op 20 juni 2022, 19:52:24Ik heb m'n 2 liter diesel (140 pk) afgelopen vrijdag bij JTD Performance laten chippen. Ruim 180 pk en ~405 Nm koppel. Ik denk dat jouw 1.6 diesel iets minder koppel heeft maar jij hebt toch ook die kleppen in de inlaat?
De 2.0 kan meer dan 400Nm, maar dat houdt de koppeling en mogelijk versnellingsbak niet lang.Het is niet waarschijnlijk dat een 1.6 400Nm haalt, maar hij komt toch aardig in de buurt. laat ons zeggen 360Nm ongeveer. Meer inclusief overboost in D