!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1380 Gepost op: 19 januari 2022, 14:13:20 »
Nog een 'mooi' voorbeeld van hoe het niet moet - en wel kan.  Betreft 1.4MA
(Zie ook de uitdraaien, laatste foto)


Bad driving and misfires bij 5000 rpm.

Goh, waar heb ik dat eerder gehoord? Ik hoef in elk geval niet te raden welke klaphark de oorspronkelijke tuning heeft gedaan.

Jij denkt toevallig aan die club die met Sa begint? Noem verder geen namen :)

Omdat ik niet wil dat CAR een roddelput wordt noem ik ook maar geen naam, al kost me dat wel de nodige moeite. Deze meneer heeft het zo ontzettend verprutst bij mij dat ik geen goed woord voor hem over heb. En dan heb je het best bont gemaakt.
Een foutje kan iedereen maken, maar als je structureel prutswerk aflevert en het afschuift op de klant, die je ook nog eens van onwaarheden beschuldigt EN weigert om e.e.a. netjes af te handelen ("want het ligt niet aan mijn werk") dan ga je bij mij genadeloos aan de schandpaal. Tot het einde der tijden desnoods.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

alfata
3.415

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1381 Gepost op: 19 januari 2022, 17:22:00 »
Nog een 'mooi' voorbeeld van hoe het niet moet - en wel kan.  Betreft 1.4MA
(Zie ook de uitdraaien, laatste foto)


Bad driving and misfires bij 5000 rpm.

Goh, waar heb ik dat eerder gehoord? Ik hoef in elk geval niet te raden welke klaphark de oorspronkelijke tuning heeft gedaan.

Jij denkt toevallig aan die club die met Sa begint? Noem verder geen namen :)

Omdat ik niet wil dat CAR een roddelput wordt noem ik ook maar geen naam, al kost me dat wel de nodige moeite. Deze meneer heeft het zo ontzettend verprutst bij mij dat ik geen goed woord voor hem over heb. En dan heb je het best bont gemaakt.
Een foutje kan iedereen maken, maar als je structureel prutswerk aflevert en het afschuift op de klant, die je ook nog eens van onwaarheden beschuldigt EN weigert om e.e.a. netjes af te handelen ("want het ligt niet aan mijn werk") dan ga je bij mij genadeloos aan de schandpaal. Tot het einde der tijden desnoods.
Nou, kom op met die naam dan  ;D :celebrate:
Zonder gekheid, als het gaat om die tuner uit het midden van het land, daar hebben @TimW en ik in het verleden ook al eens een topicje over geopend. Compleet verprutste auto. Turbo kapot, etc. etc.
Al moet ik wel zeggen dat ik HS Corse in het verleden (en blijkbaar nu nog) wel heel veel slecht hoor praten over anderen. Dat vind ik ook weer niet heel aantrekkelijk.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

ArjanB
2.004

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1382 Gepost op: 19 januari 2022, 18:09:53 »
in verleden weet ik niet, als ik er ben hoor ik geen negatieve dingen over anderen.
Ook de insta post van vandaag, die ik hierboven re-postte, is mooi neutraal geschreven: niet dat er slecht werk werd afgeleverd, maar dat er misfires waren en dat het beter kon.

Vind ik toch wel heel netjes!
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1383 Gepost op: 20 januari 2022, 07:28:27 »
Nog een 'mooi' voorbeeld van hoe het niet moet - en wel kan.  Betreft 1.4MA
(Zie ook de uitdraaien, laatste foto)


Bad driving and misfires bij 5000 rpm.

Goh, waar heb ik dat eerder gehoord? Ik hoef in elk geval niet te raden welke klaphark de oorspronkelijke tuning heeft gedaan.

Jij denkt toevallig aan die club die met Sa begint? Noem verder geen namen :)

Omdat ik niet wil dat CAR een roddelput wordt noem ik ook maar geen naam, al kost me dat wel de nodige moeite. Deze meneer heeft het zo ontzettend verprutst bij mij dat ik geen goed woord voor hem over heb. En dan heb je het best bont gemaakt.
Een foutje kan iedereen maken, maar als je structureel prutswerk aflevert en het afschuift op de klant, die je ook nog eens van onwaarheden beschuldigt EN weigert om e.e.a. netjes af te handelen ("want het ligt niet aan mijn werk") dan ga je bij mij genadeloos aan de schandpaal. Tot het einde der tijden desnoods.
Nou, kom op met die naam dan  ;D :celebrate:
Zonder gekheid, als het gaat om die tuner uit het midden van het land, daar hebben @TimW en ik in het verleden ook al eens een topicje over geopend. Compleet verprutste auto. Turbo kapot, etc. etc.
Al moet ik wel zeggen dat ik HS Corse in het verleden (en blijkbaar nu nog) wel heel veel slecht hoor praten over anderen. Dat vind ik ook weer niet heel aantrekkelijk.

Dat gaat inderdaad om diegene die erg centraal in Nederland zit.
Dat H&S het niet kan nalaten om telkens naar hem te verwijzen als er weer een auto bij hen komt die verprutst is vind ik opzicht ook niet erg netjes. Aan de andere kant moet 'hij'  er dan maar voor zorgen dat ze met name de MA'tjes wel goed tunen want op deze manier bezorgen ze de tuningswereld een slechte naam. En daar wordt H&S ook de dupe van. Ik zou er ook van balen als iemand in mijn branche keer op keer slecht werk aflevert.
Het mooie is: 'hij' leest alles op de socials wat er over hem geschreven wordt, dat houdt hij zorgvuldig bij. Als hij die tijd nou eens in het bestuderen van de MA stopt gaat het met die auto's wellicht ooit nog eens lukken.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1384 Gepost op: 24 januari 2022, 10:56:02 »
Nog een 'mooi' voorbeeld van hoe het niet moet - en wel kan.  Betreft 1.4MA
(Zie ook de uitdraaien, laatste foto)


Bad driving and misfires bij 5000 rpm.

Goh, waar heb ik dat eerder gehoord? Ik hoef in elk geval niet te raden welke klaphark de oorspronkelijke tuning heeft gedaan.

Jij denkt toevallig aan die club die met Sa begint? Noem verder geen namen :)

Omdat ik niet wil dat CAR een roddelput wordt noem ik ook maar geen naam, al kost me dat wel de nodige moeite. Deze meneer heeft het zo ontzettend verprutst bij mij dat ik geen goed woord voor hem over heb. En dan heb je het best bont gemaakt.
Een foutje kan iedereen maken, maar als je structureel prutswerk aflevert en het afschuift op de klant, die je ook nog eens van onwaarheden beschuldigt EN weigert om e.e.a. netjes af te handelen ("want het ligt niet aan mijn werk") dan ga je bij mij genadeloos aan de schandpaal. Tot het einde der tijden desnoods.
Nou, kom op met die naam dan  ;D :celebrate:
Zonder gekheid, als het gaat om die tuner uit het midden van het land, daar hebben @TimW en ik in het verleden ook al eens een topicje over geopend. Compleet verprutste auto. Turbo kapot, etc. etc.
Al moet ik wel zeggen dat ik HS Corse in het verleden (en blijkbaar nu nog) wel heel veel slecht hoor praten over anderen. Dat vind ik ook weer niet heel aantrekkelijk.

Iemand riep?  ;D

Tja, veel over geschreven toen, zal vast allemaal nog terug te vinden zijn in mijn topic van die tijd. Zal daar verder niet normaals over uitweiden... Dat H&S collega's afvalt is wellicht niet heel netjes, maar aan de andere kant mag de waarheid best benoemt worden denk ik, zeker als je er meermaals mee geconfronteerd word. Een slechte tune bij naam en toenaam benoemen doen ze overigens alleen mondeling, via social media houden ze het altijd netjes bij "tuner x".
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

LeonAlfa
753

  • Type Alfa: giulietta 1.6jtdm
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1385 Gepost op: 3 juni 2022, 10:06:45 »
ik wil mn guul 1.6 jtdm 105pk 2014 laten chippen in de toekomst, deze heeft nu 120k gelopen, ik kan voor een standaart chip gaan, dan ga ik naar 130pk en 360nm?
maar ik kan ook de extremere versie nemen, dan moeten de swirl kleppen uit het spruitstuk gehaald worden?
wat doen deze dingen eigelijk? en dan ga ik naar hoeveel pk en en nm?
zijn er hier die dit hebben laten doen?
en wat is jullie ervaring
Seat leon 1m tdi @ 280pk,
vw golf gtd, Ford focus st line,
nu >Alfa Giulietta 1.6jtdm.
*

GT1986
1.180

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1386 Gepost op: 3 juni 2022, 10:24:03 »
Citaat van: LeonAlfa op  3 juni 2022, 10:06:45
Citaat van: LeonAlfa op  3 juni 2022, 10:06:45
ik wil mn guul 1.6 jtdm 105pk 2014 laten chippen in de toekomst, deze heeft nu 120k gelopen, ik kan voor een standaart chip gaan, dan ga ik naar 130pk en 360nm?
maar ik kan ook de extremere versie nemen, dan moeten de swirl kleppen uit het spruitstuk gehaald worden?
wat doen deze dingen eigelijk? en dan ga ik naar hoeveel pk en en nm?
zijn er hier die dit hebben laten doen?

De swirlkleppen zitten er om de uitstoot van schadelijke stoffen te reduceren. Op de site van Squadra tuning kun je nalezen wat de verwijdering ervan oplevert.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

ArjanB
2.004

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1387 Gepost op: 3 juni 2022, 10:52:18 »
@LeonAlfa  wil je enkel remap, dan kun je goed bij squadra terecht.
Wil je ook technische aanpassingen, of een remap helemaal afgesteld op specifieke wensen en eisen, dan zou ik jtd-performance adviseren. Joel kan je ook adviseren in welke aanpassingen je het beste kunt doen om mee te beginnen. Hij heeft enorme kennis in diesel-tuning (H&S corse focust op benzine) zowel software als hardware (turbo, downpipe, uitlaat, koppeling); hij heeft ook de hardware aanpassingen van alletwee mijn QVs gedaan.

nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

LeonAlfa
753

  • Type Alfa: giulietta 1.6jtdm
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1388 Gepost op: 3 juni 2022, 15:06:57 »
Citaat van: ArjanB op  3 juni 2022, 10:52:18
Citaat van: ArjanB op  3 juni 2022, 10:52:18
@LeonAlfa  wil je enkel remap, dan kun je goed bij squadra terecht.
Wil je ook technische aanpassingen, of een remap helemaal afgesteld op specifieke wensen en eisen, dan zou ik jtd-performance adviseren. Joel kan je ook adviseren in welke aanpassingen je het beste kunt doen om mee te beginnen. Hij heeft enorme kennis in diesel-tuning (H&S corse focust op benzine) zowel software als hardware (turbo, downpipe, uitlaat, koppeling); hij heeft ook de hardware aanpassingen van alletwee mijn QVs gedaan.
ik wil zowieso naar JTD-PERFORMANCE gaan voor een chip, deze zit ook lekker dicht in de buurt, en wil naar een specislist gaan,
ik heb m al gecontacteerd trouwens, maar heb op moment nog effe andere dingen wat veel geld kosten dus efkes wachten nog.
maar wil graag weten of het de moeite waard is om de swirls te laten deleten?
iemand ervaring mee?
Seat leon 1m tdi @ 280pk,
vw golf gtd, Ford focus st line,
nu >Alfa Giulietta 1.6jtdm.
*

Dennis.Bosch
65

  • Type Alfa: Giulietta 1.6 jtdm
  • ****
    Amico del club - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1389 Gepost op: 20 juni 2022, 15:24:30 »
Bij mij heb ik de kleppen er uitgehaald. Ik zit nu op 147 pk en dacht 400 mm met mijn 1.6. de auto is bij H&S gedaan.
Ik had voorheen een tuner X chip maar dat reed voor geen meter.
*

Rubyroo
170

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1390 Gepost op: 20 juni 2022, 19:52:24 »
Ik heb m'n 2 liter diesel (140 pk) afgelopen vrijdag bij JTD Performance laten chippen. Ruim 180 pk en ~405 Nm koppel. Ik denk dat jouw 1.6 diesel iets minder koppel heeft :)
Opel Corsa 1.4 > Seat Leon 1.6 TDI > Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm
*

Dennis.Bosch
65

  • Type Alfa: Giulietta 1.6 jtdm
  • ****
    Amico del club - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1391 Gepost op: 20 juni 2022, 20:01:46 »
Je heb gelijk ik zit op 391 Nm. Nog steeds netjes.
*

LeonAlfa
753

  • Type Alfa: giulietta 1.6jtdm
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1392 Gepost op: 20 juni 2022, 20:02:28 »
Ik heb m'n 2 liter diesel (140 pk) afgelopen vrijdag bij JTD Performance laten chippen. Ruim 180 pk en ~405 Nm koppel. Ik denk dat jouw 1.6 diesel iets minder koppel heeft :)
maar jij hebt toch ook die kleppen in de inlaat?
Seat leon 1m tdi @ 280pk,
vw golf gtd, Ford focus st line,
nu >Alfa Giulietta 1.6jtdm.
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1393 Gepost op: 20 juni 2022, 20:03:24 »
De 2.0 kan meer dan 400Nm, maar dat houdt de koppeling en mogelijk versnellingsbak niet lang.

Het is niet waarschijnlijk dat een 1.6 400Nm haalt, maar hij komt toch aardig in de buurt. laat ons zeggen 360Nm ongeveer.  Meer inclusief overboost in D
*

Rubyroo
170

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1394 Gepost op: 20 juni 2022, 20:07:10 »
Je heb gelijk ik zit op 391 Nm. Nog steeds netjes.
Mooi resultaat voor je 1.6!

Ik heb m'n 2 liter diesel (140 pk) afgelopen vrijdag bij JTD Performance laten chippen. Ruim 180 pk en ~405 Nm koppel. Ik denk dat jouw 1.6 diesel iets minder koppel heeft :)
maar jij hebt toch ook die kleppen in de inlaat?
Klopt, maar die zijn er ook uitgehaald.

De 2.0 kan meer dan 400Nm, maar dat houdt de koppeling en mogelijk versnellingsbak niet lang.

Het is niet waarschijnlijk dat een 1.6 400Nm haalt, maar hij komt toch aardig in de buurt. laat ons zeggen 360Nm ongeveer.  Meer inclusief overboost in D
True en het is m'n daily dus ik vind het prima voor nu :)
Opel Corsa 1.4 > Seat Leon 1.6 TDI > Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm