!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 35 gasten bekijken dit topic.

Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #75 Gepost op: 15 november 2013, 22:50:17 »
Of die meter accuraat is, weet ik niet. Bij mij blaast ie bij tijd en wijle uit de schaal 1,8 bar.
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #76 Gepost op: 15 november 2013, 22:54:01 »
ik weet niet hoe hoog de schaal gaat bij de Qv maar op mijn JTD stopt die toch bij 1.5 bar...

maar overboosten is best mogelijk
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #77 Gepost op: 15 november 2013, 23:12:54 »
Ik kan niet eens zien hoeveel haha.
Staan geen cijfers bij.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #78 Gepost op: 16 november 2013, 09:25:29 »
Ja, volgens mij gaat het metertje ook tot 1.5 bar. Masso heeft laatst wel bij me uitgelezen wat de maximale druk was en ik meen me te herinneren 1.51 of 1.52 ofzo. Met 1.8 bar houdt je turbo het ook niet lang uit denk ik Leo.

Zonder cat en met ietsje meer druk zal het waarschijlijk wel tussen de 285 en 290pk zijn ja.
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #79 Gepost op: 17 november 2013, 08:57:37 »
Gisteren in de tunnel van Schiphol geblazen samen met een Porsche die achter mij reed, was een 2013 carrera.
Hij stak zijn duim op en ik toen ook.
Klinkt best vet wat ik heb.
Hij ging reffen en toen ik, ook even van 6 terug naar 3.
Zit een lelkere plof geluid in mijn uitlaat.
Maar wat een stank in die tunnel zeg. Doe nooit meer mijn ramen open daar  :lol_hitting:


Ik ga de 1.8tb ragazzon middenpijp van 60mm bestellen zonder demper.
De 1.4tb is 54mm in het midden en 50mm uiteindes zoals standaard.
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulietta/Sportuitlaten/Ragazzon-RVS-middenpijp-zonder-demper::4792.html

Dit is het item.
Ben benieuwd hoe ze gaat blerren na de modificatie.
Ik ga het denk ik in December eronder gooien.
Dan heb ik bijna een volledige rvs uitlaat.
De Novitec was trouwens 64mm buitendiameter.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #80 Gepost op: 17 november 2013, 09:31:18 »
de jtdm heeft standaard een demperloze middenpijp. 

zou handig zijn om ze eens te vergelijken met de 1.4 exemplaren want op de 156 paste de (ook demperloze) jtd middenpijp rechtstreeks op de V6.  Diameter was groter dan de 4 cilinder pijpjes...
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #81 Gepost op: 17 november 2013, 09:33:30 »
Ik betaal nu 150 euro voor de grotere diameter demperloze.
Denk dat een oem duurder en kleinere diameter is.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #82 Gepost op: 17 november 2013, 09:46:03 »
120 euro voor een 2.0 JTDM pijp, en ongeveer 115 voor de 1.6 pijp (kleiner)

denk niet dat de 2.0 jtdm pijp kleiner gaat zijn maar wil hem wel eens meten deze week
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #83 Gepost op: 17 november 2013, 10:37:46 »
Thanks. Ben benieuwd.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #84 Gepost op: 20 november 2013, 07:14:03 »
buitendiameter van de 2.0 JTDM pijp is 55mm

De pijp start +-19cm na het subframe en is daar bevestigd aan de voorpijp met 2 horizontaal geplaatste schroeven met het hoofd naar voren.  De schroeven staan 100mm uit elkaar.

De diameter van de pijp blijft 55mm tot in de achterste demper.
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #85 Gepost op: 20 november 2013, 07:15:07 »
Thanks.

De standaard is 50 bij mij.
Ik ga nu dus voor de 60mm ragazzon.

De qv heeft als goed is ook 55mm btw.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
Re: Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #86 Gepost op: 20 november 2013, 11:25:10 »
Ja, volgens mij gaat het metertje ook tot 1.5 bar. Masso heeft laatst wel bij me uitgelezen wat de maximale druk was en ik meen me te herinneren 1.51 of 1.52 ofzo. Met 1.8 bar houdt je turbo het ook niet lang uit denk ik Leo.

Zonder cat en met ietsje meer druk zal het waarschijlijk wel tussen de 285 en 290pk zijn ja.

Kan zijn dat het minder is, hoor. Ik noemde het maar uit mijn hoofd op, maar dat hoofd wordt ook een jaartje ouder ;)
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #88 Gepost op: 23 november 2013, 14:28:53 »
Ja heb ik.
Maar heb geen idee of daar de 1.8tb 60mm op past van Ragazzon.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #89 Gepost op: 23 november 2013, 14:31:00 »
Er bestaan bij de reguliere auto-onderdelenshops ook verloopstukjes om verschillende diameters passend te maken. Dus je zult het best passend kunnen krijgen alleen kost dat wat meer werk.