!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.
6.5sec als ik het goed getimed heb.Dat is wat de standaard QV opgekregen heeft gekregen.Netjes
En dat op een natte weg met 1 meer opschakel moment t.o.v. een QV. Ja. Hij is vlot
Citaat van: alfata op 15 juni 2016, 19:05:04En dat op een natte weg met 1 meer opschakel moment t.o.v. een QV. Ja. Hij is vlot Ik weet het niet zeker (ben niet zo van de stoplichtsprintjes), maar volgens mij haalt een QV 100 ook niet in z'n 2.
De niet gechipte QV's pakken 100 net nog in z'n 2 en de gechipte kunnen er net overheen omdat de toerenbegrenzer wat verhoogd word.Bij de autobahnmeeting heb ik met alfata 1x geraced vanaf de 2de versnelling (60km/h) en daar was toen de verschil niet heel groot maar wanneer je schakelde naar zn 3 kwam de verschil.Ik heb een x Savali gebelt om te vragen waarom mijn 3de versnelling krachtiger voelde dan mijn 2de versnelling en die gaven mij als antwoord: De QV haalt nooit zijn maximale koppel in de 1 en 2 de versnelling. Die blijft begrenst op 300NM om de boel heel te houden. Pas in de 3versnelling krijg je de maximale koppel. En hij gaf me nog aan dat zelfs na de tuning dit veschil een beetje zo zou blijven voor safety van de auto.Dus de 1.4 van alfata zal misschien met al die tuning wel wat sneller op de 100 kunnen komen dan de standaart qvMaar dat zal in de praktijk nog even geproefd moeten worden :-)
Nou dat filmpje is niet helemaal duidelijk hoor. Het is op de teller echt op het randje of het de 100km/h is, dat betekent dat de werkelijke snelheid waarschijnlijk nog iets lager is. Ik zal eens kijken of ik de versnellingsbakverhoudingen kan vinden.Sowieso moet je wel echt een flink vermogensverschil hebben voor zich op lagere snelheid ook daadwerkelijk een groot snelheidsverschil tussen twee auto's openbaart. Het blijft dan tot pak hem beet 100 km/h toch meer een kwestie van neuslengtes verschil en niet autolengtes.
Iedereen doet teller wise 0 naar 100.
Afgelopen dinsdag heeft mijn Giulietta 1.4MA ook haar tuning gehad bij H&S Corse! Ronald van Savali was er zelf om dit te doen. Een erg aardige man en indrukwekkend wat voor stuk software hij ontwikkeld heeft! Motorisch is mijn auto nog helemaal origineel. Hij heeft eerst de nieuwe software ingelezen en toen hebben we samen, om en om, een kort stukje gereden om te kijken hoe de auto reageerde. Het was gelijk lopen als een zonnetje. Ik had eigenlijk geen hele specifieke wensen. Wat ik vooral graag wilde was in het midden gebied van de toeren wat meer vermogen, zodat inhalen en versnellen wat vlotter ging. Met de standaard set up was ik gelijk tevreden. De N stand is echt enorm verbeterd! De 'drivability' is echt zoveel beter geworden. Deze is minder gezappig geworden en het verloop van de toeren en kracht is veel constanter. Je kunt nu echt lekker rijden in N.In D is het extra beetje vermogen ook goed merkbaar. Ze trekt nu een stuk sneller door en je merkt dat je eerder meer vermogen hebt tijdens het versnellen. Maar ook dat het vermogen zich constanter blijft opbouwen.Ik ben erg tevreden, en vooral verbaasd over hoe fijn rijden in N nu is geworden. Ik kan het mensen echt aanraden. (De twee andere Giulietta's waar Ronald voor kwam met dezelde problemen als Alfata en TimW waren na mij aan de beurt. Deze hadden allebei een BMC Airfilter laten plaatsen. Wat klinkt dat lekker zeg! Dat is nog wel iets wat ik ook nog wel zou willen.)
Citaat van: Janneman op 16 juni 2016, 13:03:28Afgelopen dinsdag heeft mijn Giulietta 1.4MA ook haar tuning gehad bij H&S Corse! Ronald van Savali was er zelf om dit te doen. Een erg aardige man en indrukwekkend wat voor stuk software hij ontwikkeld heeft! Motorisch is mijn auto nog helemaal origineel. Hij heeft eerst de nieuwe software ingelezen en toen hebben we samen, om en om, een kort stukje gereden om te kijken hoe de auto reageerde. Het was gelijk lopen als een zonnetje. Ik had eigenlijk geen hele specifieke wensen. Wat ik vooral graag wilde was in het midden gebied van de toeren wat meer vermogen, zodat inhalen en versnellen wat vlotter ging. Met de standaard set up was ik gelijk tevreden. De N stand is echt enorm verbeterd! De 'drivability' is echt zoveel beter geworden. Deze is minder gezappig geworden en het verloop van de toeren en kracht is veel constanter. Je kunt nu echt lekker rijden in N.In D is het extra beetje vermogen ook goed merkbaar. Ze trekt nu een stuk sneller door en je merkt dat je eerder meer vermogen hebt tijdens het versnellen. Maar ook dat het vermogen zich constanter blijft opbouwen.Ik ben erg tevreden, en vooral verbaasd over hoe fijn rijden in N nu is geworden. Ik kan het mensen echt aanraden. (De twee andere Giulietta's waar Ronald voor kwam met dezelde problemen als Alfata en TimW waren na mij aan de beurt. Deze hadden allebei een BMC Airfilter laten plaatsen. Wat klinkt dat lekker zeg! Dat is nog wel iets wat ik ook nog wel zou willen.) De wereld is blijkbaar klein. Hadden de 2 Giulietta's na jou BMC inlegfilters of hadden zij de complete behuizing met de alu aanzuigbuis? Deze laatste vind ik ook wel erg interessant, maar helaas nogal prijzig!