!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

*

JS JTD
75

  • Leeftijd: 38
  • Type Alfa: 147 JTDm 16v
  • **
    - Junior Alfist
    • JTD-Performance
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1305 Gepost op: 26 januari 2019, 09:38:11 »
Als basis voor een lichter enkelmassa vliegwiel is het zaak om de volledige maatvoering van het originele vliegwiel te hebben. Zijn hier misschien mensen die een (gebruikt) vliegwiel over hebben dat voor metingen gebruikt kan worden?
147 JTDm 16v - 329 pk/578 Nm
*

JS JTD
75

  • Leeftijd: 38
  • Type Alfa: 147 JTDm 16v
  • **
    - Junior Alfist
    • JTD-Performance
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1306 Gepost op: 2 februari 2019, 10:41:14 »
Inmiddels heb ik een nieuw standaard dubbelmassa vliegwiel gekocht om als basis te dienen voor de nieuwe QV enkelmassa conversie set.
Het vliegwiel weegt een slordige 11.6 kg! Dat is oke voor een tweeliter diesel, maar niet voor een 1.8 benzinemotor. Begrijpelijk dat de gasreactie van de QV in de pers wel eens als "gezapig" wordt bestempeld!
To be continued...

147 JTDm 16v - 329 pk/578 Nm
*

Veloce
244

  • Leeftijd: 33
  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1307 Gepost op: 2 februari 2019, 11:39:57 »
Volgens mij was het DMF van mijn GTV 3.0 nog zwaarder, iets van 13kg als ik me goed herinner. Ik heb dat toen vervangen door een enkel massa exemplaar van een 156 2.5/3.2 (en Fiat Ducato),  day was een héle fijne upgrade.
'14 Giulietta QV TCT
'65 Giulia 1600 Super
'85 Spider 2.0 Veloce
*

JS JTD
75

  • Leeftijd: 38
  • Type Alfa: 147 JTDm 16v
  • **
    - Junior Alfist
    • JTD-Performance
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1308 Gepost op: 22 maart 2019, 14:05:03 »
Prototype lichtgewicht vliegwiel voor de QV is gereed!
7.7 vs 11.6 kg, now we're talking business....  !


147 JTDm 16v - 329 pk/578 Nm
*

Paul K
1.320

  • Leeftijd: 25
  • Type Alfa: Giulietta Quadrifoglio
  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1309 Gepost op: 22 maart 2019, 14:10:14 »
Nice @JS JTD !
Mijn auto: Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Enta Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Remus uitlaatsysteem, rode intercooler en meer lees je hier.
*

Milan.M
902

  • Leeftijd: 21
  • Type Alfa: Mito 1.4 Multiair Turbo
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1310 Gepost op: 22 maart 2019, 15:40:11 »
Prototype lichtgewicht vliegwiel voor de QV is gereed!
7.7 vs 11.6 kg, now we're talking business....  !



Oh wauw!
Heb je die speciaal laten maken?
Behoorlijk verschil zeg, is er helemaal niks aftermarket te krijgen dat lichtgewicht is voor de Giulietta qv?
Dat verbaast me eerlijk gezegd wel een beetje.
Mito Centenario 1.4 Turbo MultiAir

135 PK, 206 Nm
K&N luchtfilter, Bilstein B12 Pro Kit, MY2016 QV/Veloce Interieur + Exterieur, Xenon
*

JS JTD
75

  • Leeftijd: 38
  • Type Alfa: 147 JTDm 16v
  • **
    - Junior Alfist
    • JTD-Performance
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1311 Gepost op: 22 maart 2019, 15:52:37 »
Oh wauw!
Heb je die speciaal laten maken?
Behoorlijk verschil zeg, is er helemaal niks aftermarket te krijgen dat lichtgewicht is voor de Giulietta qv?
Dat verbaast me eerlijk gezegd wel ene beetje.

Inderdaad speciaal laten maken. En vanaf binnenkort dus voor iedereen beschikbaar!
147 JTDm 16v - 329 pk/578 Nm
*

Rainier155
98

  • Type Alfa: Giulietta 940
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1312 Gepost op: 8 april 2019, 21:43:18 »
Past dat vliegwiel wel of niet op een 1.4 Multiair?
In bezit: Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo Multiair
*

TimW
1.942

  • Leeftijd: 33
  • Type Alfa: Even geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1313 Gepost op: 9 april 2019, 15:19:58 »
Het zijn verschillende artikelnummers dus lijkt me niet...
Na de Giulietta, momenteel Seat Leon Cupra 280.
*

Rainier155
98

  • Type Alfa: Giulietta 940
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1314 Gepost op: 10 april 2019, 20:00:02 »
Citaat van: TimW op  9 april 2019, 15:19:58
Citaat van: TimW op  9 april 2019, 15:19:58
Het zijn verschillende artikelnummers dus lijkt me niet...

Zou logisch zijn.
Al is het verschil in artikelnummer ook weer niet heilig.
Bij FCA is een wijziging van artikelnummer soms vooral bedoeld om ervoor te zorgen dat dealers hun oude voorraad niet meer retour kunnen doen naar importeur cq de nieuwe onderdeelnummers moeten bestellen ivm garantieaanvraag die anders niet goedgekeurt wordt. :)
En verder natuurlijk ook om prijsverschil te kunnen hanteren tussen de verschillende merken...

Ik weet dat er voor de Multiair vanuit Amerika een mooi alu vliegwiel te krijgen is, kost een eurootje of 500, en dan komt er nog import belasting en btw overheen.
In bezit: Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo Multiair
*

bravafrans
61

  • Leeftijd: 47
  • Type Alfa: Alfa Giulietta 1.6Jtdm QV
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1315 Gepost op: 19 mei 2019, 18:09:16 »
Het is al weer even geleden dat op deze topic iemand iets op deze topic gezet, dus ik dacht mijn projectje van afgelopen vrijdag op dit forum te zetten.  Het betreft hier een 1.6 JTD 105pk.

Al eerder gedaan en vrij eenvoudig is om de smoorklep te verwijderen. foto 1
Waar ik pas later achter kwam is dat er in de inlaat een grote pijp van de EGR was gemonteerd, zie foto 2, deze pijp belemmerd de inlaat aanzienlijk.
Alfa Giulietta 1.6 jtdm QV, Savali tuning, 200 cell rvs downpipe, smoorklep delete, Brembo xtra, Good Year F1,  Wiechers veerpootbrug, Meyle HD verbindingstukken stabistangen, Powerflex stabi bussen.
*

bravafrans
61

  • Leeftijd: 47
  • Type Alfa: Alfa Giulietta 1.6Jtdm QV
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1316 Gepost op: 19 mei 2019, 18:13:29 »
Op de foto zie je dat ik de EGR pijp die origineel ( ff googelen)  heb ingekort zodat deze niet meer in de monding van het inlaatspruitstuk zit.

De EGR was al softwarematig uitgeschakeld dus de vervuiling viel mee, toch voor de zekerheid deze pijp weer gemonteerd met een afsluitplaatje.
Alfa Giulietta 1.6 jtdm QV, Savali tuning, 200 cell rvs downpipe, smoorklep delete, Brembo xtra, Good Year F1,  Wiechers veerpootbrug, Meyle HD verbindingstukken stabistangen, Powerflex stabi bussen.
*

bravafrans
61

  • Leeftijd: 47
  • Type Alfa: Alfa Giulietta 1.6Jtdm QV
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1317 Gepost op: 19 mei 2019, 18:20:38 »
Volgende klusje was iets meer werk pfff, maar uiteindelijk te doen en gelijk gecombineerd met een distributie wissel, op naar de 160-170?? pk

Hier hebben we de swirl kleppen uit de inlaat verwijderd waardoor de motor vooral boven de 3d toeren beter ademt.
Deze smoorkleppen zijn heel eenvoudig uit het spruitstuk te verwijderen, ze vallen er bijna vanzelf uit of iets uit te wippen met een schroevendraaier.  Het demonteren van de inlaat zelf is een ander verhaal.
Alfa Giulietta 1.6 jtdm QV, Savali tuning, 200 cell rvs downpipe, smoorklep delete, Brembo xtra, Good Year F1,  Wiechers veerpootbrug, Meyle HD verbindingstukken stabistangen, Powerflex stabi bussen.
*

ArjanB
871

  • Leeftijd: 41
  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1318 Gepost op: 21 mei 2019, 08:27:35 »
wat was de gedachte van die swirlkleppen? Ik dacht betere verbranding, dus dan zouden ze een positief effect op vermogen moeten hebben toch?
Wel goed bezig trouwens!
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV | Abarth 595C turismo
gehad: 145 boxer | 156 JTD | 147JTD | Seicento Abarth | Panda 100HP
*

GT1986
415

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm TCT
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1319 Gepost op: 21 mei 2019, 08:57:31 »
Nee swirlkleppen zijn bedoeld om de uitstoot van schadelijke stoffen te verlagen. Ze vormen een restrictie in het inlaatkanaal. Als je Squadra Massimo tuning wilt moet je ze bijv. laten verwijderen. Pas dan kan de motor ‘vrijuit’ ademen.
Nu: Giulietta 2.0 JTDm TCT Squadra tuned (2013)
Gehad: MiTo 1.3 JTDm Eco Squadra tuned (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
 

Qverde Italian parts Detailer JTD-Performance