!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

*

Giulietta-2014
3

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 Turbo ‘14
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1350 Gepost op: 31 december 2020, 20:56:35 »
Goedenavond,

Ik oriënteer me een beetje op de sportuitlaten (einddempers) voor mijn giulietta 1.4 170+pk. Nu valt het me op dat zodra je naar zo’n sportvariant gaat dat je dan eigenlijk altijd in een dubbele pijp komt met dus ook een aangepaste bumper cq diffuser vanaf € 700,- tot ver over de € 1.000,-.

....Begrijp me niet verkeerd, dat is het allermooiste en vermoedelijk ook met het beste geluidseffect. ...

Maar, na al verschillende mooie aanpassingen gedaan te hebben, vraag ik me af of het weer nodig is om die € 700,- + uit te geven of dat er misschien ook mooie sportdempers te verkrijgen zijn in een enkele variant die vriendelijker zijn op investeringsgebied en geen aanpassing in de bumper vragen.

Een set met dubbele pijp en aangepaste bumper ben ik tweedehands ook nog niet tegengekomen, anders was dat nog een optie geweest.

Alvast dank voor de reactie(s)
*

Timon
413

  • Type Alfa: Brera 1750, Merc E250
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1351 Gepost op: 2 januari 2021, 13:10:53 »
Goedenavond,

Ik oriënteer me een beetje op de sportuitlaten (einddempers) voor mijn giulietta 1.4 170+pk. Nu valt het me op dat zodra je naar zo’n sportvariant gaat dat je dan eigenlijk altijd in een dubbele pijp komt met dus ook een aangepaste bumper cq diffuser vanaf € 700,- tot ver over de € 1.000,-.

....Begrijp me niet verkeerd, dat is het allermooiste en vermoedelijk ook met het beste geluidseffect. ...

Maar, na al verschillende mooie aanpassingen gedaan te hebben, vraag ik me af of het weer nodig is om die € 700,- + uit te geven of dat er misschien ook mooie sportdempers te verkrijgen zijn in een enkele variant die vriendelijker zijn op investeringsgebied en geen aanpassing in de bumper vragen.

Een set met dubbele pijp en aangepaste bumper ben ik tweedehands ook nog niet tegengekomen, anders was dat nog een optie geweest.

Alvast dank voor de reactie(s)
Misschien dat het dan interessant is om een offerte te vragen bij een bedrijf die opmaat uitlaten levert en wellicht een universele demper helemaal naar je zin en mooi pas  kan maken.
*

1maarten
10

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1352 Gepost op: 2 januari 2021, 14:21:32 »
Goedenavond,

Ik oriënteer me een beetje op de sportuitlaten (einddempers) voor mijn giulietta 1.4 170+pk. Nu valt het me op dat zodra je naar zo’n sportvariant gaat dat je dan eigenlijk altijd in een dubbele pijp komt met dus ook een aangepaste bumper cq diffuser vanaf € 700,- tot ver over de € 1.000,-.

....Begrijp me niet verkeerd, dat is het allermooiste en vermoedelijk ook met het beste geluidseffect. ...

Maar, na al verschillende mooie aanpassingen gedaan te hebben, vraag ik me af of het weer nodig is om die € 700,- + uit te geven of dat er misschien ook mooie sportdempers te verkrijgen zijn in een enkele variant die vriendelijker zijn op investeringsgebied en geen aanpassing in de bumper vragen.

Een set met dubbele pijp en aangepaste bumper ben ik tweedehands ook nog niet tegengekomen, anders was dat nog een optie geweest.

Alvast dank voor de reactie(s)

Het is het zeker waard! Ik heb van de zomer een Ragazzon einddemper er op laten zetten (https://shop.hs-corse.nl/product/ragazzon-h2-line-rvs-sport-einddemper-met-dubbel-eindstuk/) en dit is toch wel een van de betere mods naar mijn mening, geluid is wat dieper en staat top. Ja, beetje prijzig maar geen spijt van gehad.
*

BasQV81
34

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBI QV
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1353 Gepost op: 2 januari 2021, 15:04:10 »
Goedenavond,

Ik oriënteer me een beetje op de sportuitlaten (einddempers) voor mijn giulietta 1.4 170+pk. Nu valt het me op dat zodra je naar zo’n sportvariant gaat dat je dan eigenlijk altijd in een dubbele pijp komt met dus ook een aangepaste bumper cq diffuser vanaf € 700,- tot ver over de € 1.000,-.

....Begrijp me niet verkeerd, dat is het allermooiste en vermoedelijk ook met het beste geluidseffect. ...

Maar, na al verschillende mooie aanpassingen gedaan te hebben, vraag ik me af of het weer nodig is om die € 700,- + uit te geven of dat er misschien ook mooie sportdempers te verkrijgen zijn in een enkele variant die vriendelijker zijn op investeringsgebied en geen aanpassing in de bumper vragen.

Een set met dubbele pijp en aangepaste bumper ben ik tweedehands ook nog niet tegengekomen, anders was dat nog een optie geweest.

Alvast dank voor de reactie(s)

Kijk eens op site van bijvoorbeeld. H&S corse of Qverde
Inzetstuk bumper en die combineren met bijv. Ulter einddemper.
*

DanielH92
1.921

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1354 Gepost op: 3 januari 2021, 17:06:53 »
Goedenavond,

Ik oriënteer me een beetje op de sportuitlaten (einddempers) voor mijn giulietta 1.4 170+pk. Nu valt het me op dat zodra je naar zo’n sportvariant gaat dat je dan eigenlijk altijd in een dubbele pijp komt met dus ook een aangepaste bumper cq diffuser vanaf € 700,- tot ver over de € 1.000,-.

....Begrijp me niet verkeerd, dat is het allermooiste en vermoedelijk ook met het beste geluidseffect. ...

Maar, na al verschillende mooie aanpassingen gedaan te hebben, vraag ik me af of het weer nodig is om die € 700,- + uit te geven of dat er misschien ook mooie sportdempers te verkrijgen zijn in een enkele variant die vriendelijker zijn op investeringsgebied en geen aanpassing in de bumper vragen.

Een set met dubbele pijp en aangepaste bumper ben ik tweedehands ook nog niet tegengekomen, anders was dat nog een optie geweest.

Alvast dank voor de reactie(s)

Die dubbele diffuser heb je al voor €69.
Zelf heb ik voor een Ulter dubbele einddemper €275 betaald dus voor totaal zo'n €350 kun jij een sportief ogende achterkant hebben met een subtiel sportief geluid.

Diffuser
https://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulietta/Body-Styling/Diffusor-With-Left-Right-Sided-Exhaust-Port::5537.html



rate albums
*

Ino
1

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159 1.9 jts di
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1355 Gepost op: 19 april 2021, 01:22:05 »
Citaat van: Dimitriy Nelo op  7 april 2020, 13:48:37
Citaat van: Dimitriy Nelo op  7 april 2020, 13:48:37
ik kom ook even iets tonen : uitlaat gemonteerd van PariS'5 GaraGe

Voor mijn qv (ik moest wel kunnen wissel tussen tussen lawaai , omdat ik in centrum woon en toch respect heb voor onze buren ))):

https://www.benl.ebay.be/itm/MARMITTA-DUPLEX-SCARICO-exhaust-ALFA-GIULIETTA-valvole-telecomandate-centrale/323998929965?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649


Super content van !

Heb je hier misschien een filmpje van die je wilt delen? Ik ben zelf erg benieuwd naar het geluid en de looks! Al helemaal na het filmpje wat ze vandaag gepost hebben.

Groet, Ino
*

ArjanB
1.979

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1356 Gepost op: 22 april 2021, 09:57:30 »
Wat extra informatie over TCT vernsellingsbakken, ontvangen van Stephan (squadra), Lindsay/Serge (H&S) en Joel (JTD).

Stephan zegt:
"En inderdaad is 400 Nm wel zo'n beetje de grens voor de koppeling van de TCT. Het koppel laat ik bij de de-cat ook niet toenemen. Alleen het vermogen. Maar 300 pk bij 5500 RPM is ook als 382 Nm.
Het is overigens altijd de 5e versnelling die als eerste gaat slippen. Dat is dezelfde versnelling als 1 en 3. Dus waar je in weg rijdt en manoeuvreert. Koppeling slijten het hardst van koppelingslip tijdens manoeuvreren. De boel wordt heet door de slip en de veerkracht die de koppeling aandrukt neemt af
."

Wat hij met tweede zin probeert te zeggen is dat topvermogen best kan, 300pk is geen probleem want dan zit je nog steeds onder de 400Nm bij dat vermogen/toerental.
Dus zolang je koppel onderin onder controle houdt, kun je best wat pk's bovenin opbouwen.
En de grote winst zit dus in koppelkromme die over het hele toerenbereik vanaf begrensde max koppel (onderin) een heel stuk hoger kan liggen, zie ook grafiekjes hieronder van squadra en revlimit.

H&S is wat ruimer, laten hem tot 410-420Nm oplopen.

Joel:
"De TCT koppeling is inderdaad tricky om aan te passen. Ik weet dat bijvoorbeeld Alfaworkshop een zogenaamde versterkte versie verkoopt, maar dan wordt slechts 1 van de twee platen aangepast. Dat schiet niet op want dan heb je de helft van de versnellingen maar gedekt. De moeilijkheid zit hem namelijk in de plaat die vooraf gemonteerd zit op de drukgroep. Haal je die los dan is de afstelling van de voorspanning "weg" en krijg je hem niet meer goed werkend. Maar, ik heb een TCT koppelingsset in bezit en zodra de tijd het toelaat wil ik tot op de bodem uit gaan zoeken hoe dit op te lossen is.

Voor wat betreft de upgrades; ondanks dat er een limiet zit aan het koppel zou ik altijd de intercooler en uitlaat aanraden. Dit omdat het de temperaturen verlaagd en stress van de turbo wegneemt. Je laat de motor vrijer ademen en dat zijn altijd de beste upgrades om te doen. De TCT koppeling kan overigens tot zo'n 450 Nm hebben, dus als de turbodruk in het lage/middengebied niet te hoog gaat dan is dat prima te doen en kun je toch een mooi topvermogen halen. 300 pk bij 6000 rpm is maar 345 Nm, dus voor topvermogen heb je niet echt een beperking.
"

Sachs Performance heeft ook het e.e.a: https://www.sachsperformance.com/en/clutch-kit/sachs-performance/alfa-romeo-giulietta-940/1-8-tbi-177kw
op de foto zie ik maar een plaat, dit zou dezelfde kunnen zijn als die van alfaworkshop?

Wat ook leuk is: H&S kan ook de TCT herprogrammeren:
"Schakeltijden worden korter, kickdown uitschakeling, en aanpassing schakelmomenten wanneer deze normaal opschakelt."
Op mijn vragen wordt gereageerd:
-   Kan kickdown uitschakeling alleen in de manual stand gedaan worden?
Ja, dit is inderdaad enkel voor de manual stand waarbij we dit eventueel ook nog o.b.v. DNA stand kunnen instellen (Wel kickdown in Normal bijvoorbeeld, niet in Dynamic)

-   Kan verkorting schakeltijden alleen in D stand (auto+manual) gedaan worden
Dat is geen probleem. Als Schakeltijden in normal (auto+manual) nu naar wens zijn passen wij enkel Dynamic (auto+manual) aan.

-   Zijn TCT aanpassingen onderdeel van de remap en qua kosten inbegrepen, of extra? Zal denk ik alleen gaan om verkorting schakeltijden bij mij.
Nee, dit staat los van de remap,
Hiernaast verhogen we de maximale toerenbegrenzer (manual & autoUP, kunnen afwijkende waardes zijn) iets (ook afhankelijk van eventueel gedane modificaties), kunnen we zaken als automatisch opschakelen in manual mode (afhankelijk van DNA stand) uit/aan zetten en als laatste verhogen we het toegestane koppel vanuit de TCT computer iets.

Vragen ze wel 390euro voor icm ecu remap. slik
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

ArjanB
1.979

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1357 Gepost op: 22 april 2021, 10:32:08 »
Remap geeft een 275pk, downpipe racekat etc brengt het naar 300, is niet heel veel meer voor een flinke investering.
De winst zit in meer koppel over hele toerenbereik plus beter vasthouden vermogen door de koelere in- en betere uitlaat.


squadra stage-1 (heb geen grafiek van hun stage-2)


revlimit QV TCT stage-1


revlimit QV TCT stage-2
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
*

JS JTD
233

  • Type Alfa: Giulia JTD 2.2 AT8
  • ***
    - Alfist
    • JTD-Performance
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1359 Gepost op: 24 april 2021, 09:32:37 »
https://www.scara73.com/web1/it/alfa-romeo/1796-giulietta/frizioni-e-volani/2922-kit-frizione-rinforzata-reinforced-clutch-kit-2

geen idee of die al in gebruik is bij iemand.

Deze set functioneert niet... geen idee waarom hij dit nog online heeft staan.
Giulia Super JTD AT8
*

ducaatje
24

  • Type Alfa: Alfa Romeo Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1360 Gepost op: 24 april 2021, 09:37:19 »
Remap geeft een 275pk, downpipe racekat etc brengt het naar 300, is niet heel veel meer voor een flinke investering.
De winst zit in meer koppel over hele toerenbereik plus beter vasthouden vermogen door de koelere in- en betere uitlaat.


squadra stage-1 (heb geen grafiek van hun stage-2)


revlimit QV TCT stage-1


revlimit QV TCT stage-2

Als ik de grafieken van Squadra en Revlimit vergelijk zie ik enig verschil in het koppel grafiek. (Stage-1) Bij Squadra zie ik dat het maximale koppel bij een veel lager toerental beschikbaar is dan bij Revlimit. Heeft iemand hier ervaring mee
*

JS JTD
233

  • Type Alfa: Giulia JTD 2.2 AT8
  • ***
    - Alfist
    • JTD-Performance
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1361 Gepost op: 24 april 2021, 09:41:37 »
Trek vooral niet al teveel conclusies uit verschillende tunes gemeten op twee totaal verschillende testbanken...
Giulia Super JTD AT8
*

ArjanB
1.979

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1362 Gepost op: 24 april 2021, 10:03:07 »
Trek vooral niet al teveel conclusies uit verschillende tunes gemeten op twee totaal verschillende testbanken...
Inderdaad da's zeker een dingetje!
Kijk maar eens op alfaowner.com forum hoe positief Engelse testbanken meten - vergelijken moet met dezelfde auto op dezelfde bank op dezelfde dag (om temperatuur verschillen uit te sluiten).
Ook bij H&S uitdraaien (zoals op FB en insta gepost) zie je enorme verschillen tussen auto's met zelfde technische basis, dus per auto verschilt het dan ook nog eens enorm. Bijv hoe is de interne vervuiling, wat bij QV -  want direct ingespoten - een issue is.
Het is wel zo dat revlimit het vermogen er altijd rustig in laat komen, Serge vraagt dat ook altijd specifiek (is mijn ervaring en hoor ik ook van anderen). Teveel koppel plots onderin rijdt niet fijn
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Marcel1979
575

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1363 Gepost op: 13 juni 2021, 13:35:49 »
Goedemiddag iedereen.

Misschien een hele domme vraag maar wat is het verschil tussen chiptunen en remappen?

Chiptuning is optimaliseren van de standaard af-fabriek afstelling?

Remappen is optimaliseren van chiptuning na een hardware aanpassing?
Nu: 2018 Giulia 2.0T Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

Robert69
1.230

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1364 Gepost op: 13 juni 2021, 17:55:16 »
Goedemiddag iedereen.

Misschien een hele domme vraag maar wat is het verschil tussen chiptunen en remappen?

Chiptuning is optimaliseren van de standaard af-fabriek afstelling?

Remappen is optimaliseren van chiptuning na een hardware aanpassing?

Volgens mij is het gewoon hetzelfde: softwarematige aanpassingen. Chiptuning is wat algemener, remappen is meer vaktaal of zoiets.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce