!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Wellicht even laten informeren door H&S Corse? Misschien is het wel mogelijke een iets grotere turbo te monteren zonder de rest ook aan te pakken met het MA blok. Voor de T-Jet was het in ieder geval wel mogelijk (staat verder niet in de webshop van H&S). Met chip erbij heeft me dat maar zo'n ~1600 gekost volgens mij voor best wel wat vermogenswinst vergeleken alleen een stage 1 tune. Dat doet wat minder financieel pijn dan 7500
Je moet wel erg gek zijn op je Giulietta om €7500,- neer te leggen voor een upgrade onderdeel. Maar doe wat je moet doen want ik kijk graag naar het resultaat.Ik ben ook even in de war; je zou naar Valk gaan voor het e.e.a maar HS Corse beweert dat je mogelijk een nieuwe turbo moet. Gaat dit nog om dezelfde dingen? Straks krijg je nog een defecte MA module op je dak
Mijn 1.4 multiair moet mogelijk een nieuwe turbo hebben. Ik speel een beetje met de gedachte om, als er dan toch geld tegen aan moet, er een upgrade turbo op te schroeven. HS Corse biedt een pakket aan waarmee de auto naar 325 pk gaat - hybride turbo, nokkenas, uitlaat, injectoren etc.Verstandig? Waarschijnlijk niet. Goede investering? Dat zeker niet.Maar ik ben wel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. 325pk uit 1368cc vind ik wel spannend, en de auto heeft 225.000km gelopen.
Die kosten komen er dan nog bij.Kun je beter een andere auto kopen, met evt minder km's
Citaat van: Geert_Zwienesteert op 11 augustus 2025, 12:39:54Mijn 1.4 multiair moet mogelijk een nieuwe turbo hebben. Ik speel een beetje met de gedachte om, als er dan toch geld tegen aan moet, er een upgrade turbo op te schroeven. HS Corse biedt een pakket aan waarmee de auto naar 325 pk gaat - hybride turbo, nokkenas, uitlaat, injectoren etc.Verstandig? Waarschijnlijk niet. Goede investering? Dat zeker niet.Maar ik ben wel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. 325pk uit 1368cc vind ik wel spannend, en de auto heeft 225.000km gelopen.Hoop pk's... Hoe veel koppel?. Hoe gaat jou koppeling dit overleven? Dat de volgende schakel 😇 de versnellingsbak....
Citaat van: Bottas op 12 augustus 2025, 16:18:54Die kosten komen er dan nog bij.Kun je beter een andere auto kopen, met evt minder km'sDeze bedragen open ook andere deuren ja, dat klopt. Heb ik ook over nagedacht. Als ik nu opnieuw dit geld uit zou geven (de aanschaf van mijn auto, plus eventuele tuning, samen 15k) had ik iets anders gekocht. Daarvoor heb je ook een 335i, die met een chip naar 380pk gaat.
Citaat van: Geert_Zwienesteert op 13 augustus 2025, 10:18:25Citaat van: Bottas op 12 augustus 2025, 16:18:54Die kosten komen er dan nog bij.Kun je beter een andere auto kopen, met evt minder km'sDeze bedragen open ook andere deuren ja, dat klopt. Heb ik ook over nagedacht. Als ik nu opnieuw dit geld uit zou geven (de aanschaf van mijn auto, plus eventuele tuning, samen 15k) had ik iets anders gekocht. Daarvoor heb je ook een 335i, die met een chip naar 380pk gaat.Ja, en bij zo'n 335i van 15.000 euro heb je dan de garantie dat die wel helemaal probleemloos zal zijn?