!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Geert_Zwienesteert
138

• Type Alfa: Giulietta
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1425 Gepost op: 12 augustus 2025, 10:54:53 »
Wellicht even laten informeren door H&S Corse? Misschien is het wel mogelijke een iets grotere turbo te monteren zonder de rest ook aan te pakken met het MA blok. Voor de T-Jet was het in ieder geval wel mogelijk (staat verder niet in de webshop van H&S). Met chip erbij heeft me dat maar zo'n ~1600 gekost volgens mij voor best wel wat vermogenswinst vergeleken alleen een stage 1 tune. Dat doet wat minder financieel pijn dan 7500 :)

Ik heb een tijdje geleden met ze gebeld. Als ik het goed begreep was het wel noodzakelijk om dan ook andere zaken aan te pakken. Misschien omdat een t-jet van zichzelf minder vermogen heeft, dat er iets meer ruimte is voor meer vermogen zonder al teveel aanpassingen?
Niettemin zal ik na jouw reactie nog even dubbelchecken bij HS, mocht binnenkort blijken dat mijn turbo vervangen moet worden.
*

fabio12
98

• Type Alfa: Giulietta 1.4MA TCT
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #1426 Gepost op: 12 augustus 2025, 14:08:05 »
Je moet wel erg gek zijn op je Giulietta om €7500,- neer te leggen voor een upgrade onderdeel. Maar doe wat je moet doen want ik kijk graag naar het resultaat.

Ik ben ook even in de war; je zou naar Valk gaan voor het e.e.a maar HS Corse beweert dat je mogelijk een nieuwe turbo moet. Gaat dit nog om dezelfde dingen? Straks krijg je nog een defecte MA module op je dak ;)
*

Geert_Zwienesteert
138

- Alfist
« Reactie #1427 Gepost op: 12 augustus 2025, 14:54:05 »
Je moet wel erg gek zijn op je Giulietta om €7500,- neer te leggen voor een upgrade onderdeel. Maar doe wat je moet doen want ik kijk graag naar het resultaat.

Ik ben ook even in de war; je zou naar Valk gaan voor het e.e.a maar HS Corse beweert dat je mogelijk een nieuwe turbo moet. Gaat dit nog om dezelfde dingen? Straks krijg je nog een defecte MA module op je dak ;)

Dat is het ook een beetje. Het is wel een hele klap geld.. maar je zou graag naar het resultaat kijken 😁 Het idee is een beetje in mijn hoofd gaan zitten.

Ik heb inderdaad een afspraak bij Valk, voor diagnose.
Daarnaast heb ik een tijdje geleden al met HS Corse gebeld voor advies rondom diagnose en eventueel tuning. Als ik bij hun de auto laat tunen zouden ze ook eerst zorgen dat er een diagnose gesteld wordt. Maar voor nu heb ik gewoon een afspraak bij Valk.
*

Taeke
635

• Type Alfa: Giulietta 1.4 ma sportiva
    - Super Alfist
« Reactie #1428 Gepost op: 12 augustus 2025, 16:14:36 »
Mijn 1.4 multiair moet mogelijk een nieuwe turbo hebben. Ik speel een beetje met de gedachte om, als er dan toch geld tegen aan moet, er een upgrade turbo op te schroeven.
HS Corse biedt een pakket aan waarmee de auto naar 325 pk gaat - hybride turbo, nokkenas, uitlaat, injectoren etc.
Verstandig? Waarschijnlijk niet. Goede investering? Dat zeker niet.
Maar ik ben wel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. 325pk uit 1368cc vind ik wel spannend, en de auto heeft 225.000km gelopen.
Hoop pk's... Hoe veel koppel?. Hoe gaat jou koppeling dit overleven? Dat de volgende schakel 😇 de versnellingsbak....
*

Bottas
1.537

- Super Alfist
« Reactie #1429 Gepost op: 12 augustus 2025, 16:18:54 »
Die kosten komen er dan nog bij.
Kun je beter een andere auto kopen, met evt minder km's
*

ArjanB
2.154

• Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
    Moderatore - Super Alfist
« Reactie #1430 Gepost op: 12 augustus 2025, 23:23:17 »

Maar dan heb je niet zo'n fijn aangepast blok. Dit soort upgrades wordt heel veel bij Abarths toegepast, en ook bij multiairs. Dus de ervaring is er, maar is wel kostbaar grapje. Maar dat is elke upgrade...
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Geert_Zwienesteert
138

- Alfist
« Reactie #1431 Gepost op: 13 augustus 2025, 10:07:02 »
Mijn 1.4 multiair moet mogelijk een nieuwe turbo hebben. Ik speel een beetje met de gedachte om, als er dan toch geld tegen aan moet, er een upgrade turbo op te schroeven.
HS Corse biedt een pakket aan waarmee de auto naar 325 pk gaat - hybride turbo, nokkenas, uitlaat, injectoren etc.
Verstandig? Waarschijnlijk niet. Goede investering? Dat zeker niet.
Maar ik ben wel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. 325pk uit 1368cc vind ik wel spannend, en de auto heeft 225.000km gelopen.
Hoop pk's... Hoe veel koppel?. Hoe gaat jou koppeling dit overleven? Dat de volgende schakel 😇 de versnellingsbak....

380nm. De tct bak moet tot 400nm kunnen hebben. In theorie..  :)
*

Geert_Zwienesteert
138

- Alfist
« Reactie #1432 Gepost op: 13 augustus 2025, 10:18:25 »

Deze bedragen open ook andere deuren ja, dat klopt. Heb ik ook over nagedacht.
Als ik nu opnieuw dit geld uit zou geven (de aanschaf van mijn auto, plus eventuele tuning, samen 15k) had ik iets anders gekocht. Daarvoor heb je ook een 335i, die met een chip naar 380pk gaat. (Even vloeken in de kerk, maar na een halfjaar problemen met mijn Alfa ben ik nog erg mild denk ik:D )
Alleen, mijn huidige auto verkopen zou wel betekenen dat ik van de 3k die ik in onderhoud heb geïnvesteerd weinig terug zal zien. En dat ik hem moet verkopen als een auto met een probleem.
*

DanaBanana
1.178

- Super Alfist
« Reactie #1433 Gepost op: 14 augustus 2025, 21:13:05 »

Als ik nu opnieuw dit geld uit zou geven (de aanschaf van mijn auto, plus eventuele tuning, samen 15k) had ik iets anders gekocht. Daarvoor heb je ook een 335i, die met een chip naar 380pk gaat.
Ja, en bij zo'n 335i van 15.000 euro heb je dan de garantie dat die wel helemaal probleemloos zal zijn?

*

Geert_Zwienesteert
138

- Alfist
« Reactie #1434 Gepost op: 15 augustus 2025, 09:17:32 »

Als ik nu opnieuw dit geld uit zou geven (de aanschaf van mijn auto, plus eventuele tuning, samen 15k) had ik iets anders gekocht. Daarvoor heb je ook een 335i, die met een chip naar 380pk gaat.
Ja, en bij zo'n 335i van 15.000 euro heb je dan de garantie dat die wel helemaal probleemloos zal zijn?

335i was puur als voorbeeld. Dat deze bedragen ook andere mogelijkheden bieden.
Zou ik opnieuw 15k aan een auto uitgeven (aanschafprijs van mijn Juul plus het tuningpakket waar ik hier naar vroeg) was ik waarschijnlijk niet uitgekomen bij: een 1.4 ma kopen en die serieus tunen.
Echter zal ik vanwege de problemen met de turbodruk, en de investeringen die ik al in deze auto heb gedaan, flink verlies lijden om nu alsnog voor een andere auto te gaan. Met dien verstande zou het een iets logischere manier zijn om naar 300pk te gaan (mijn huidige auto tunen).
En een Juul is natuurlijk veel sexier dan een 335i maar dat te zijde :)