!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #45 Gepost op: 24 oktober 2013, 13:19:38 »
Citaat van: frankie op  7 juli 2013, 11:50:21
Citaat van: frankie op  7 juli 2013, 11:50:21
Onderstel:
KW
Eibach
Madeno Racing
Novitec

Hier maar eens verder over hebben  :rolleyes: ;D. Er zijn nog 2 Nederlandse bedrijven goed in onderstellen. AST en Intrax, daarnaast is er Cobra nog als "outsider".  Over het algemeen gaan AST en Intrax wat verder dan de eerder genoemde. Vaak volledige afstellingsmogelijkheden (o.a.) hardheid en elke set kan specifiek naar klantenwens afgesteld worden (bijvoorbeeld als je vaak op de Nordschleife rijdt, of juist helemaal nooit trackdays). Toch ook interessant, maar wel wat duurder dan de voor de hand liggende alternatieven.....
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #46 Gepost op: 25 oktober 2013, 14:35:27 »
Werd attent gemaakt op nog een optie: Bilstein B16. Nu zijn de Bilstein dempers normaal gesproken aan de harde kant, vooral een B16, maar de demping kan door specialisten aangepast worden zodat hij beter/zachter dempt.
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #47 Gepost op: 25 oktober 2013, 15:31:18 »
De Ragazzon middenstuk is 54mm en eindigt in 50mm zodat deze op de standaard pijp kan.
Balen...
Novitec is ook 54 volgens Ragazzon.
Ik wil geheel hetzelfde hebben.

Hoeveel diameter is jouw pijp van supersprint Frankie?
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #48 Gepost op: 25 oktober 2013, 15:39:06 »
65mm.
*

Row
857

  • Type Alfa: 159 1.9 JTDm 16v TI
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #49 Gepost op: 25 oktober 2013, 16:10:33 »
Werd attent gemaakt op nog een optie: Bilstein B16. Nu zijn de Bilstein dempers normaal gesproken aan de harde kant, vooral een B16, maar de demping kan door specialisten aangepast worden zodat hij beter/zachter dempt.
Hoe doen zij dat? Is voor een mildere demping de B6 niet een beter alternatief?
Alfa Romeo 159 TI
Squadra Massimo / 18" TI / AppRadio 3

Previous:
Alfa Romeo 147 Collezione
Squadra Massimo / 17" TI / Wiechers strutbar / Bilstein B6 / Eibach ProKit
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #50 Gepost op: 25 oktober 2013, 16:12:19 »
Volgens mij is de Novitec geen 54mm...
Want die verdikking in de pijp van standaard naar Novitec is geen 4mm verschil...
Heb net gebeld met Novitec nederland en die kan geen antwoord geven. Zucht.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #51 Gepost op: 25 oktober 2013, 16:20:24 »
Werd attent gemaakt op nog een optie: Bilstein B16. Nu zijn de Bilstein dempers normaal gesproken aan de harde kant, vooral een B16, maar de demping kan door specialisten aangepast worden zodat hij beter/zachter dempt.
Hoe doen zij dat? Is voor een mildere demping de B6 niet een beter alternatief?

Ik weet het er fijne niet van, maar ze schijnen de lowspeed demping aan te kunnen passen en eventueel de gasdruk. Hierdoor ontstaat er bij normaal rijden meer comfort, maar behoud je de scherpte bij stevig sturen. De B6 is geen optie, want ik wil én zelf de hoogte kunnen bepalen, én de demping zelf kunnen verstellen.
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #52 Gepost op: 25 oktober 2013, 19:11:59 »
Volgens mij is de Novitec geen 54mm...
Want die verdikking in de pijp van standaard naar Novitec is geen 4mm verschil...
Heb net gebeld met Novitec nederland en die kan geen antwoord geven. Zucht.

meten is weten? 4mm totaal is slechts 2mm verzet "per kant"...
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #53 Gepost op: 26 oktober 2013, 16:18:37 »


@Frank, kosten?
En met welke veer wordt dat gecombineerd dan, want eibach heeft maar 1 type veer voor de Juul (de pro) en ik kan me niet voorstellen
dat ze die combineren met zo'n geavanceerde demper.
Trouwens ik zie nergens B16 voor de Giulietta vermeld, of het moet echt custom made worden.

Er is ook nog B14, maar dat is gewoon exact hetzelfde wat ik heb....
QV SAVALI
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #54 Gepost op: 26 oktober 2013, 17:03:23 »
Geen idee nog over prijzen. Standaard kost zo'n complete B16 set ongeveer €1600. Zijn sowieso andere veren dan die Eibach los aanbiedt voor de Giulietta. Heb bij Intrax ook nog de vraag neergelegd of ze een ander systeem (zoiets als HDA) kunnen maken voor de Giulietta dan alleen de 1K2 set, want die 1K2 is gewoon een beetje to much.
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #55 Gepost op: 10 november 2013, 08:59:12 »
Ik lees wel eens een beetje mee op Alfaowner.com, en het verbaast me altijd weer hoe hoog die gasten scoren op de vermogensbank. Nu weer eentje, met uitlaat en software, 302pk en 460nm....Jammer genoeg staan er (nog) geen beginwaarden, dan is dat een beetje beter in te schatten  :rolleyes: :rolleyes:
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #56 Gepost op: 10 november 2013, 13:27:37 »
Wat halen de 1.4matjes daar dan?
Ik lees niks op alfaowner over 302pk.
Welke topic??
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #57 Gepost op: 10 november 2013, 13:31:40 »
Er zijn daar MA-tjes die meer dan 200pk halen  :rolleyes: :rolleyes:, maar ja, ze stellen daar ook dat de QV standaard bijna altijd méér vermogen heeft dan opgegeven..... :rolleyes:
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #58 Gepost op: 10 november 2013, 13:35:15 »
Cheaters? :)
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #59 Gepost op: 10 november 2013, 13:47:53 »
Weet het niet, misschien ander soort rollenbanken, wat minder geavanceerd.....Misschien andere correctiemethode en factor. In ieder geval, als de basismeting natuurlijk al een pk'tje of 15 á 20 meer is dan wij hier gemiddeld in NL, België en DLD halen, dan zal het uiteindelijke resultaat ook natuurlijk zoveel hoger uitvallen.