!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #60 Gepost op: 10 november 2013, 20:35:54 »
ik vraag me af of de brandstof daar beter is.  ben er (meer dan) eens op vakantie geweest en zou gezworen hebben dat de 2.4 beter liep op de BP ultimate van ginder...

aan de andere kant, engelse wagens zoals jaguar/land rover etc halen hier nooit of te nimmer de fabrieksopgave...  nog niet bijna.  Dan doet de gemiddelde 2.0 jts het beter op de rollenbank
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #61 Gepost op: 10 november 2013, 23:02:52 »
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #62 Gepost op: 11 november 2013, 14:42:40 »


Brandstof prima, maar dat maakt nooit zulke verschillen.

Iets klopt hier natuurlijk niet he, of die gasten lullen maar raak, of die banken kloppen niet.

Nog 1 mogelijkheid, die tuners pushen tot het einde met het risico dat alles stuk gaat.
Ronald heeft me toen duidelijk gezged dat er heus meer uit te halen is, maar niet zonder risico.
Ik denk dat BR dat zal bevestigen, die zullen ook niet op de limiet zitten , en weten dat er meer mogelijk is.
QV SAVALI
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #63 Gepost op: 11 november 2013, 18:59:07 »
ja ik denk dat de waarheid ergens in het midden ligt...  een beetje hoger ingeschat vermogen, veiligheidsgrens iets hoger gelegd etc...  een accelleratiefilmpje zou duidelijkheid kunnen scheppen
*

lucaboem
25

  • Type Alfa: Giuletta QV
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #64 Gepost op: 11 november 2013, 19:16:49 »
Hallo,
ik ben ben van plan om mijn achterdemper en diffuser te vervangen.
Nu ben ik eens gaan zien bij Lester en Novitec.
Heeft er iemand al ervaring met deze twee leveranciers?
Ook denk ik eraan om deze zelf te monteren, lijkt mij niet echt moeilijk.
Heeft iemand van jullie hier al ervaring mee?

Groeten Luc.
Ritmo, 33QV, 146, 147, Giulietta QV
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #65 Gepost op: 11 november 2013, 19:23:07 »
Damitch heeft volgens mij spulletjes van Novitec.
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #66 Gepost op: 11 november 2013, 20:08:49 »
Ja ik heb de novitec voor 4 sierstukken.
En de eindstuk van Novitec 90x70mm x4.
Past goed alleen monteren moet met montagekit. De oude diffuser gaat eraf.

Besteld bij Alfisti volgende dag binnen.
Heb alleen nu een scheurtje in de Diffuser die ik nog moet fixen :S

Ikzelf vond Lester minder mooi en ken dat hele merk niet. Dus ik kies eerder voor Novitec (Wat ook een goed merk is).

Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

lucaboem
25

  • Type Alfa: Giuletta QV
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #67 Gepost op: 12 november 2013, 11:47:29 »
Ja ik heb de novitec voor 4 sierstukken.
En de eindstuk van Novitec 90x70mm x4.
Past goed alleen monteren moet met montagekit. De oude diffuser gaat eraf.

Besteld bij Alfisti volgende dag binnen.
Heb alleen nu een scheurtje in de Diffuser die ik nog moet fixen :S



Ikzelf vond Lester minder mooi en ken dat hele merk niet. Dus ik kies eerder voor Novitec (Wat ook een goed merk is).
Hoi Damtich

bedankt al voor de reactie.
Heb je misschien een foto van je diffuser?

Grtz Luc
Ritmo, 33QV, 146, 147, Giulietta QV
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

lucaboem
25

  • Type Alfa: Giuletta QV
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #69 Gepost op: 12 november 2013, 18:02:59 »
Ritmo, 33QV, 146, 147, Giulietta QV
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #70 Gepost op: 12 november 2013, 20:26:39 »
Staat zeker mooi. Maar er zijn 3 keuzes.
90x70 (Zoals ik heb)
90mm rond
en (geloof ik) 80mm
Dus pick your choice.
En alles is heel makkelijk te monteren.
Ik heb door een goed bedrijf alles laten afkitten na montage zodat de kieren ook dicht zijn.

Let op, de diffuser is wel wit bij levering. Deze kun je zelf gewoon spuiten of laten doen voor een paar 10tjes.

De uitlaat is op te hangen aan dezelfde beugels. En alles zit erbij om deze aan het originele vast te monteren.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #71 Gepost op: 12 november 2013, 20:54:48 »
Ik heb door een goed bedrijf alles laten afkitten na montage zodat de kieren ook dicht zijn.

Afkitten? T'is geen toiletpot. Daar smeren ze een beetje uitlaatpasta op als extra zekerheidje om het luchtdicht te maken/houden.
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #72 Gepost op: 15 november 2013, 22:10:26 »


Brandstof prima, maar dat maakt nooit zulke verschillen.

Iets klopt hier natuurlijk niet he, of die gasten lullen maar raak, of die banken kloppen niet.

Nog 1 mogelijkheid, die tuners pushen tot het einde met het risico dat alles stuk gaat.
Ronald heeft me toen duidelijk gezged dat er heus meer uit te halen is, maar niet zonder risico.
Ik denk dat BR dat zal bevestigen, die zullen ook niet op de limiet zitten , en weten dat er meer mogelijk is.

1.6 bar boost heeft die brit, hoeveel boost die van jou? 
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #73 Gepost op: 15 november 2013, 22:20:50 »
Ja, las het. Mijne heeft 1.5 bar als ik het goed onthouden heb. Ik zie bij volgas op het metertje (al kun je je afvragen hoe correct die is) de boost langzaam oplopen van 1.4 naar 1.5, dat is dus precies het afvlakken van het koppel wat ze in Belgiƫ gedaan hebben. Maar met "slechts" 0.1 bar extra meer dan 25pk hoger uitkomen.......
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #74 Gepost op: 15 november 2013, 22:30:00 »
metertje zal wel accuraat zijn, deze gebruit de data die de MAP sensor doorgeeft aan je motormanagement...

met 0.1 bar extra kom je zo'n 10 pk verder, misschien.  Maar hij heeft ook dacht ik de katalysator verwijderd uit de downpipe, terwijl jij er nog steeds een 100 cell poes hebt zitten?  dat kan ook nog wel wat schelen...  dan blijft de vraag wat ze met de voorontsteking gedaan hebben...

kortom: mits die van jou vrij conservatief afgesteld is, en zijne heel agressief kan het wel dat hij in de buurt van 300 pk uitkomt met wat we nu weten...  290 lijkt me echt plausibel...