!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

*

Jabolek
139

  • Type Alfa: AR Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #480 Gepost op: 8 april 2014, 01:44:43 »
Hi
First I would like to apologize for writing in English  ;)


someone has chip tuned 2.0 TCT already?

 I have chipped (+exhaust) my 1.4 TB with Savali. I'm enjoying this extra power and great loud sond :steeringwheel:   but... after 30k I had to change shafts/axle and I believe front arms or something like that. Since I changed those parts I have made maybe 25k and problems returns. At Vireo Auto Haarlem (my home garage) they said that the axle needs to be replaced soon...I feel some vibrations (not big like last time yet) but I think I can still use them for some time.

Therefore I'm wonder if I should do Savali chip to my new baby...
I'm picking up 2.0 TCT 175pk in 3 weeks. I planned chip tuning already but I would like to know if someone had any problems with this engine (mabye not enigne but axle parts etc.? due to chip)
2010 Giulietta 1.4 TB progression + extras + SAVALI tuning 144pk / 257Nm

2014 Giulietta 2.0 JTDM 175pk TCT Exlusive + (sportiva QV, premium, carbon set, extra spoilers front & sides) + Savali chip coming
*

Snoepveter
120

  • Type Alfa: Giulietta QV tct
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #481 Gepost op: 9 april 2014, 20:46:04 »
Hi Jabolek, are you suggesting that the extra BHP derived from Savali's magic caused your axle to wear out quicker on the 1.4? In other words, the axle is too weak to handle the extra BHP's? That could possible the case for the 1.4 but I guess it will be different for the 175 BHP diesel since it is built to handle more powerful torque output anyway in comparison with the 1.4 petrol. I think Alfa has a lot of experience in building diesels with more then average output so I wouldn't be worried about it.
Reeds gereden Alfa 155 2.5 V6 (gekocht destijds bij Sam van Lingen in Haarlem)
*

Jabolek
139

  • Type Alfa: AR Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #482 Gepost op: 10 april 2014, 07:36:46 »
I know I should not be worried, also when Mr. Ronald from Savali said: "all mechanical parts are suitable for 350 Nm, and you car has ‘only’ 250 Nm, so there will never be a problem"...

however it happend 2 time to me already to replace axle... so what could be the issue in this case?  Maybe I drive to fast every day? :steeringwheel:  could be...




2010 Giulietta 1.4 TB progression + extras + SAVALI tuning 144pk / 257Nm

2014 Giulietta 2.0 JTDM 175pk TCT Exlusive + (sportiva QV, premium, carbon set, extra spoilers front & sides) + Savali chip coming
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #483 Gepost op: 11 april 2014, 11:37:29 »
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #484 Gepost op: 11 april 2014, 17:20:41 »

Prijs valt me niks tegen trouwens.  Alleen zegt ie nou dat ie 15% meer koppel aankan dan OEM?
QV SAVALI
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #485 Gepost op: 11 april 2014, 17:29:56 »
Deze lui schijnen ook van alles te kunnen leveren:
http://www.clutch-specialists.co.uk/
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #486 Gepost op: 11 april 2014, 22:12:47 »
Deze lui schijnen ook van alles te kunnen leveren:
http://www.clutch-specialists.co.uk/

Daar zie ik niks voor de Tbi, ook niet bij de 159


Prijs valt me niks tegen trouwens.  Alleen zegt ie nou dat ie 15% meer koppel aankan dan OEM?

Ja, dat staat er. Dan is dus de kwestie, 15% meer dan wat? 15% meer dan 350nm is nog niet zo ruim. Maar als je bedenkt dat de OEM koppel ook 400nm aan kan en je vervolgens daar 15% bij optelt, dan wordt het interessant.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #487 Gepost op: 12 april 2014, 10:44:30 »
Deze lui schijnen ook van alles te kunnen leveren:
http://www.clutch-specialists.co.uk/

Daar zie ik niks voor de Tbi, ook niet bij de 159

<snip>
I cannot find the kit I am looking for? Do you do special one off builds?
 
Yes. As we hand build all our clutch kits in our purpose built workshop we can build any clutch kit you require to the exact specifications you need. With over 90,000 clutch kits available on the market we have selected the most common clutches on the market for our catalogue. If you cannot see clutch kit you need please email info@clutch-specialists.co.uk and we one of our expert clutch specialists will help direct you to the bespoke kit you need.
<snip>
 ;D
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #488 Gepost op: 12 april 2014, 11:01:21 »
A I see.  ;D Ik geloof dat zei de originele Valeo aanpassen toch?
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #489 Gepost op: 12 april 2014, 11:54:06 »
Ja, dat staat er. Dan is dus de kwestie, 15% meer dan wat? 15% meer dan 350nm is nog niet zo ruim. Maar als je bedenkt dat de OEM koppel ook 400nm aan kan en je vervolgens daar 15% bij optelt, dan wordt het interessant.

Ja ik rekende namelijk direct vanaf die 350 NM die Alfa en Ronald opgeven, en das niet indrukwekkend.
Ze moeten dus eigenlijk geen percentage opgeven maar gewoon een ca max koppel wat ie volgens hun aankan.


QV SAVALI
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #490 Gepost op: 12 april 2014, 13:58:38 »
Citaat
Transmittable torque about 15% higher than the original one

15% meer dan een originele koppeling staat er dus letterlijk....
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #491 Gepost op: 12 april 2014, 15:06:44 »
Das dus niet veel want daar zitten de getunede QV's  al goed overheen.

Ik denk dat ze voorzichtig zijn met de opgave en dat ie meer kan hebben.
QV SAVALI
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #492 Gepost op: 12 april 2014, 15:33:51 »
Dat is met de standaard plaat natuurlijk precies zo.
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #493 Gepost op: 6 mei 2014, 11:35:19 »


Van GSR induction kits heb ik een 1.4L Multiair induction kit gevonden. Bredere intake en filter.
Kost 199 pound (circa 240-242 euro).

Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

Erik
225

  • Type Alfa: Giulietta QV LE Spider TB
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #494 Gepost op: 7 mei 2014, 12:25:56 »
Versterkte koppeling gevonden: http://www.sachsperformance.com/Sachs-Performance-Clutch-Powerclutch/Alfa-Romeo/Alfa-Romeo-159-Sportwagon-939-03-06-11-11/1-8-TBi-147-kW-;-05/2009-11/2011:::2_1542_4762_5338.html

De 159 TBI heeft dezelfde als de Giulietta QV.

Hoi frankie,
Weet je dat zeker? Volgens mij namelijk niet. Ben al maanden op zoek naar een versterkte koppeling voor mijn QV, omdat hij af en toe doorslipt in de hoogste versnellingen, en diverse bedrijven hebben gezegd dat er nog geen versterkte koppelingen zijn voor de Giulietta. Heb de vraag ook gesteld aan Sachs Duitsland en kreeg daar ook te horen: Nog geen versterkte koppeling voor de Giulietta. Ook Tuynder heeft dit bevestigd  :017:.
Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde en extra geharde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI.