!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

*

helmar31
369

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma 170PK TCT
  • ****
    - Senior Alfist
    • Blauwerussen
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #540 Gepost op: 4 juli 2014, 21:50:10 »
De mm zou zo maar kunnen. Ik bout gewoon de pijp er tussen zoals ik al eerder heb gedaan en dat past gewoon. middenpijp en einddemper kan zonder verdere aanpassingen onder de 1.4. Ga dat nu ook doen onder de mijne, 2013 model. Snap dat mm verhaal niet zo. Aan de voorzijde zit en flens (althans bij mij en die van mijn vriend) en daar past het gewoon.
Rijdt:
Giulietta 1.4Ma 185PK 300 NM TCT
Abarth 500 competizione 182PK
*

rini
370

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT 170 PK
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #541 Gepost op: 5 juli 2014, 13:21:18 »
Citaat van: damitch300 op  4 juli 2014, 19:42:16
Citaat van: damitch300 op  4 juli 2014, 19:42:16
Middenpijp QV gaat niet lukken op een 1.4MA. De diameter is te groot.
Tenzij je natuurlijk met een tussenpijp gaat kloten...

1.4Ma is standaard 55mm diameter
1.4MA supersprint is 60mm

1750 is standaard 60mm
1750 Supersprint is 65mm

Heeft dus totaal geen nut om 65mm op 55mm te zetten van de 1750. Bovendien is die nog duurder ook.

Ik betwijfel dit hoor, want als je op de site van supersprint kijkt maakt het niet uit of je voor de 1.4MA of de 1750QV de uitlaat selecteert. Je komt op exact hetzelfde modelnummer uit. Voor de zekerheid ook nog met Stroeve motorsport gebeld. Volgens hen past dit zonder extra verloopstuk  :)
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #542 Gepost op: 5 juli 2014, 13:26:56 »
Ja alles past met verloopstukken.
Maar ik heb zelf supersprint gebeld toen ik een middenpijp demperloos ging kopen en zij zeiden wat ik zei.
En waarvoor zou je de duurdere 65mm set kopen terwijl het geen nut heeft...
Ga je van 55mm naar 65mm.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

helmar31
369

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma 170PK TCT
  • ****
    - Senior Alfist
    • Blauwerussen
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #543 Gepost op: 5 juli 2014, 14:20:16 »
Ik houd jullie wel op de hoogte. Ik krijg als het goed gaat komende vrijdag de spullen en probeer (als het weer het toelaat) die zaterdag de boel er onder te zetten. Als ik passtukken nodig heb gaat het niet want die heb ik niet :17:

@ Rini je hebt gelijk met de nrs van supersprint. Waarschijnlijk is de verwarring gelegen in het feit van de achterdemper en de aansluiting op de bestaande midden-pijp. Die aansluiting is een overschuif verhaal en zijn diameters idd van belang.  Dat doe ik dus niet. Op de flens van de vlampijp/cat past gewoon de QV midden-pijp zonder wat voor aanpassing dan ook.

En een grotere diameter naar achter is wel welkom bij onze kleine motortjes want dat verlaagt de Back pressure van de turbo ietsje en reduceert zo ook wat hitte waardoor de motor minder snel geknepen wordt en zeker in combinatie met een 200cel sport-cat.

Maar goed ik houd jullie op de hoogte
Rijdt:
Giulietta 1.4Ma 185PK 300 NM TCT
Abarth 500 competizione 182PK
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #544 Gepost op: 5 juli 2014, 16:19:36 »

Wat is nou de moeite om even de auto op te krikken en de buiten-diameter aan het einde van je standaard middenstuk op te nemen.
Vervolgens met je de binnen-diameter van de Supersprint demper (met- en zonder dat losse stuk) en je weet het.

Dan kom je als je gaat monteren niet meer voor verrassingen.
QV SAVALI
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #545 Gepost op: 5 juli 2014, 18:21:30 »

1.4MA is 55mm buiten en 53mm binnenmaat
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #546 Gepost op: 5 juli 2014, 18:24:09 »
Citaat van: rini op  5 juli 2014, 13:21:18
Citaat van: rini op  5 juli 2014, 13:21:18
Citaat van: damitch300 op  4 juli 2014, 19:42:16
Citaat van: damitch300 op  4 juli 2014, 19:42:16
Middenpijp QV gaat niet lukken op een 1.4MA. De diameter is te groot.
Tenzij je natuurlijk met een tussenpijp gaat kloten...

1.4Ma is standaard 55mm diameter
1.4MA supersprint is 60mm

1750 is standaard 60mm
1750 Supersprint is 65mm

Heeft dus totaal geen nut om 65mm op 55mm te zetten van de 1750. Bovendien is die nog duurder ook.

Ik betwijfel dit hoor, want als je op de site van supersprint kijkt maakt het niet uit of je voor de 1.4MA of de 1750QV de uitlaat selecteert. Je komt op exact hetzelfde modelnummer uit. Voor de zekerheid ook nog met Stroeve motorsport gebeld. Volgens hen past dit zonder extra verloopstuk  :)

Dit is niet waar.
1.4MA is 756*** part nummers en 1750 is 755***
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

rini
370

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT 170 PK
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #547 Gepost op: 5 juli 2014, 20:28:45 »
Binnendiameter van de supersprint is 60 mm, dus na aandraaien zal dat gaan passen op 55 mm :-)
Morgen of maandag de buitendiameter van de uitlaat onder de auto eens meten. Dat wilde ik sowieso gaan doen voor de montage.

Voor de duidelijkheid, ik heb alleen de einddemper en dus geen middenpijp.
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #548 Gepost op: 5 juli 2014, 20:46:57 »
Je hoeft niks op te meten. Die 60mm supersprint gaat supergoed passen.
Geloof mij maar want ik heb het ook. Alleen dan de middenpijp.
Mijn demper is van Novitec en is 62mm en zit weer over de supersprint heen.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

helmar31
369

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma 170PK TCT
  • ****
    - Senior Alfist
    • Blauwerussen
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #549 Gepost op: 7 juli 2014, 13:00:42 »
Citaat van: frankie op  4 juli 2014, 09:33:17
Citaat van: frankie op  4 juli 2014, 09:33:17
Citaat van: helmar31 op  4 juli 2014, 09:15:01
Citaat van: helmar31 op  4 juli 2014, 09:15:01
Citaat van: damitch300 op  3 juli 2014, 19:11:57
Citaat van: damitch300 op  3 juli 2014, 19:11:57
http://www.br-performance.be/nl-be/chiptuning/1-wagens/9-alfa-romeo/149-giulietta/150-all/3853-1-4-t-multiair/

Ik ga dit denk ik doen zodra ik het geld ervoor heb.
199PK in een 1.4MA.
Ze zeggen dat je rond 180pk komt bij BR maar hun enige 1.4MA hebben ze tot 199 gehad.

Word flink varen voor dit  :lol_hitting:


Houden zij daar ook rekening met de "automatischebak" en passen ze ook het gaspendaal aan of je weet?

En over varen gesproken ik moet daar veel voor rijden (fahren  :dance:)

Gaspedaal reactie kunnen ze ook aanpassen. En wat bedoel je precies met rekening houden met de automatische bak?

Dat de bak qua schakelen en koppelen wordt aangepast op het nieuwe koppel/vermogen van de motor. Anders gaat de tct computer (die de baas is) het motormanagement terug regelen en heb je niet zo veel aan je tuning. http://www.squadra-tuning.nl/autos/categorie/144/auto/222.html

BR heeft in de maand augustus een actieprijs en ze kunnen maximaal tot 190 pk en 300nm tunen. Als je hoger wel moet je aanpassingen doen.
Rijdt:
Giulietta 1.4Ma 185PK 300 NM TCT
Abarth 500 competizione 182PK
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #550 Gepost op: 7 juli 2014, 13:10:23 »
Oh, je bedoelt dat ze de software van de TCT bak ook aanpassen. Je kan het voor de zekerheid even navragen, maar ik vermoed dat ze dat ook wel doen, immers bij een DSG lopen ze tegen precies hetzelfde aan en dat kunnen ze ook.
*

helmar31
369

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma 170PK TCT
  • ****
    - Senior Alfist
    • Blauwerussen
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #551 Gepost op: 8 juli 2014, 15:21:30 »
Heb ik gedaan. ff afwachten wat ik voor antwoord krijg. Twijfel tussen laten tunen in BE of toch hier in NL.
Rijdt:
Giulietta 1.4Ma 185PK 300 NM TCT
Abarth 500 competizione 182PK
*

rini
370

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT 170 PK
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #552 Gepost op: 9 juli 2014, 15:44:55 »
Net nog even met RStrade contact gehad, en de supersprint einddemper gaat dus niet passen om mijn 1.4 zonder het e.e.a. aan te passen :-(
De aansluitpijp die aan de demper zit is niet aan elkaar gelijk. Bij de 1750 TBI is deze recht, en bij de 1.4 is deze langer, en zit er een bocht in. Zie foto's.
Ik heb dus de rechte versie. Beetje op het verkeerde been gezet dus ....... Montage wordt nu natuurlijk een stuk duurder, want het wordt maatwerk. Als het überhaupt gaat passen? Not happy.

1.4


1750
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #553 Gepost op: 9 juli 2014, 15:53:44 »
Dat is vervelend Rini.. :( Ik heb eventueel nog wel de originele QV middenpijp voor je. Daar past in ieder geval 100% zeker de Supersprint die je nu hebt op, maar weet niet hoe die aansluit op het voorste deel van de 1.4 uitlaat.
*

rini
370

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT 170 PK
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #554 Gepost op: 9 juli 2014, 16:25:25 »
Dank je Frank, maar dan moeten er weer centen uitgegeven worden. Zit er sterk aan te denken om hem retour afzender te doen .......
Dan toch maar een ragazzon. Verschil in kosten en gedoe wordt me zo teveel