!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

*

Coen
57

  • Type Alfa: 156 2.4 JTD
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #645 Gepost op: 8 november 2014, 21:28:57 »
Ja,daar zijn genoeg mogelijkheden voor.Het is maar net wat het budget is  :rolleyes:
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #646 Gepost op: 8 november 2014, 22:00:07 »
Ben benieuwd wat er allemaal te doen is.
Wat als het budget max 800E is?
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

Coen
57

  • Type Alfa: 156 2.4 JTD
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #647 Gepost op: 8 november 2014, 22:11:31 »
Eem Wmi set (zelf inbouwen)+ software remap.Is een leuke winst mee te behalen.
*

helmar31
369

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma 170PK TCT
  • ****
    - Senior Alfist
    • Blauwerussen
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #648 Gepost op: 9 november 2014, 10:27:30 »
Citaat van: Coen op  8 november 2014, 22:11:31
Citaat van: Coen op  8 november 2014, 22:11:31
Eem Wmi set (zelf inbouwen)+ software remap.Is een leuke winst mee te behalen.

kom je daarmee wel over de 200 pk en 300 nm?
Rijdt:
Giulietta 1.4Ma 185PK 300 NM TCT
Abarth 500 competizione 182PK
*

Coen
57

  • Type Alfa: 156 2.4 JTD
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #649 Gepost op: 9 november 2014, 13:21:04 »
Citaat van: helmar31 op  9 november 2014, 10:27:30
Citaat van: helmar31 op  9 november 2014, 10:27:30
Citaat van: Coen op  8 november 2014, 22:11:31
Citaat van: Coen op  8 november 2014, 22:11:31
Eem Wmi set (zelf inbouwen)+ software remap.Is een leuke winst mee te behalen.

kom je daarmee wel over de 200 pk en 300 nm?

Nee,dat denk ik niet,maar het zal wel richting de 200 pk gaan.
*

helmar31
369

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma 170PK TCT
  • ****
    - Senior Alfist
    • Blauwerussen
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #650 Gepost op: 9 november 2014, 13:36:19 »
Ik wacht ff op de bevindingen van Stephan als hij de volgende Ma gaat tunen. We kijken of er drukverschillen te vinden zijn voor en na de turbo/gashuis   om te kijken of de modificatie die ik wil gaan inbouwen het blokje ook meer richting de tweehonderd kan krijgen.
Rijdt:
Giulietta 1.4Ma 185PK 300 NM TCT
Abarth 500 competizione 182PK
*

Coen
57

  • Type Alfa: 156 2.4 JTD
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #651 Gepost op: 9 november 2014, 14:06:07 »
Citaat van: helmar31 op  9 november 2014, 13:36:19
Citaat van: helmar31 op  9 november 2014, 13:36:19
Ik wacht ff op de bevindingen van Stephan als hij de volgende Ma gaat tunen. We kijken of er drukverschillen te vinden zijn voor en na de turbo/gashuis   om te kijken of de modificatie die ik wil gaan inbouwen het blokje ook meer richting de tweehonderd kan krijgen.

Uiteraard is er voor en na de turbo een drukverschil.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #652 Gepost op: 9 november 2014, 15:10:49 »
Citaat van: Coen op  9 november 2014, 14:06:07
Citaat van: Coen op  9 november 2014, 14:06:07
Uiteraard is er voor en na de turbo een drukverschil.

Dat mag ik wel hopen ja  ;D
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Coen
57

  • Type Alfa: 156 2.4 JTD
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #653 Gepost op: 9 november 2014, 17:38:47 »
Citaat van: jwq op  9 november 2014, 15:10:49
Citaat van: jwq op  9 november 2014, 15:10:49
Citaat van: Coen op  9 november 2014, 14:06:07
Citaat van: Coen op  9 november 2014, 14:06:07
Uiteraard is er voor en na de turbo een drukverschil.

Dat mag ik wel hopen ja  ;D

Ja,anders doet ie het niet  :D
*

helmar31
369

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma 170PK TCT
  • ****
    - Senior Alfist
    • Blauwerussen
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #654 Gepost op: 9 november 2014, 19:17:13 »
Citaat van: Coen op  9 november 2014, 17:38:47
Citaat van: Coen op  9 november 2014, 17:38:47
Citaat van: jwq op  9 november 2014, 15:10:49
Citaat van: jwq op  9 november 2014, 15:10:49
Citaat van: Coen op  9 november 2014, 14:06:07
Citaat van: Coen op  9 november 2014, 14:06:07
Uiteraard is er voor en na de turbo een drukverschil.

Dat mag ik wel hopen ja  ;D

Ja,anders doet ie het niet  :D

Hahahahaha, jullie denken fout. Bij de ma zit er een vernauwing in het gashuis dat wellicht de druk van de turbo verlaagd. Dus dan is de druk voor het gashuis  en er na anders en dan gebruik je dus minder van de turbo/lucht!
Rijdt:
Giulietta 1.4Ma 185PK 300 NM TCT
Abarth 500 competizione 182PK
*

Coen
57

  • Type Alfa: 156 2.4 JTD
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #655 Gepost op: 9 november 2014, 19:29:03 »
Ja,maar drukverschil is er altijd,anders heb je geen gastroming.Als je nu op 185 pk zit kan je met WMI heel dicht op de 200pk komen.Die vernauwing is om gassnelheid te creƫren.Dit is om de turbo sneller op te laten spoelen.Hierdoor werkt de turbo dus beter ipv slechter.Doe zelf erg veel in turbo's.
*

helmar31
369

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma 170PK TCT
  • ****
    - Senior Alfist
    • Blauwerussen
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #656 Gepost op: 9 november 2014, 19:41:38 »
De gasklep zou een free flow moeten zijn en dat is hij niet er zit een venturi in. Als daar meer dan 10% verschil voor als na zit is dat de remming in vermogen. Bij een abarth 500 is dat dus de intercooler (pijpen) en het luchtfilter en wil je verder de cat en daarna de nokkenas.

wij hebben door aanpassen intercooler en luchtfilter nu 200 pk en 320 nm op de abarth en dit moet ook mogelijk zijn op de alfa die een betere intercooler heeft dus moet het iets anders zijn.



Rijdt:
Giulietta 1.4Ma 185PK 300 NM TCT
Abarth 500 competizione 182PK
*

Coen
57

  • Type Alfa: 156 2.4 JTD
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #657 Gepost op: 9 november 2014, 19:45:27 »
Citaat van: helmar31 op  9 november 2014, 19:41:38
Citaat van: helmar31 op  9 november 2014, 19:41:38
De gasklep zou een free flow moeten zijn en dat is hij niet er zit een venturi in. Als daar meer dan 10% verschil voor als na zit is dat de remming in vermogen. Bij een abarth 500 is dat dus de intercooler (pijpen) en het luchtfilter en wil je verder de cat en daarna de nokkenas.

wij hebben door aanpassen intercooler en luchtfilter nu 200 pk en 320 nm op de abarth en dit moet ook mogelijk zijn op de alfa die een betere intercooler heeft dus moet het iets anders zijn.

Oke,uit je vorige berichten dacht ik dat je het over de turbo behuizing had.Veel goedkope intercooler hebben idd te veel tegendruk.Heb er veel mee getest en de verschillen zijn opmerkelijk.Bijna alle goedkope chinese intercoolers zijn eigenlijk waardeloos,maar een goede kost al snel 2-3x zoveel ;)
*

helmar31
369

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma 170PK TCT
  • ****
    - Senior Alfist
    • Blauwerussen
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #658 Gepost op: 9 november 2014, 20:03:11 »
Intercooler laten wij maken door onze sponsor. Wij rijden in de minicup en hebben het voorrecht van hun kennis gebruik te kunnen maken. De giulietta heeft ergens anders een bottelnek buiten de multiair unit. Zolang wij mini rijden en geen alfa zal onderzoek en testen geen optie zijn. Een tjet blok kan zonder extreme kosten 300+ en 400 nm leveren. Maar dat is een simpel blok met simpele software (heeft wel een hitte probleem met zuiger 2).




Rijdt:
Giulietta 1.4Ma 185PK 300 NM TCT
Abarth 500 competizione 182PK
*

Coen
57

  • Type Alfa: 156 2.4 JTD
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #659 Gepost op: 9 november 2014, 20:06:01 »
Dan heb ik goed nieuws voor je,ik ga binnenkort veel testen met een Multi-air motor.