!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #675 Gepost op: 10 november 2014, 10:42:25 »
Citaat van: frankie op  9 november 2014, 21:54:17
Citaat van: frankie op  9 november 2014, 21:54:17

Er zijn ook wel oude beroepen waar je zonder studie veel kunt verdienen  ;D ;D

 ;D ;D
Het was ooit zo'n net forum  :D

Ja, Coen is er nu he.  ;D
*

Coen
57

  • Type Alfa: 156 2.4 JTD
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #676 Gepost op: 10 november 2014, 23:00:35 »
Citaat van: frankie op  9 november 2014, 21:54:17
Citaat van: frankie op  9 november 2014, 21:54:17

Er zijn ook wel oude beroepen waar je zonder studie veel kunt verdienen  ;D ;D

 ;D ;D
Het was ooit zo'n net forum  :D

Ja, Coen is er nu he.  ;D

 O:-)
*

helmar31
369

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma 170PK TCT
  • ****
    - Senior Alfist
    • Blauwerussen
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #677 Gepost op: 11 november 2014, 20:52:50 »
 :signspamani:
Rijdt:
Giulietta 1.4Ma 185PK 300 NM TCT
Abarth 500 competizione 182PK
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #678 Gepost op: 11 november 2014, 21:12:09 »
Na het upgrade van de kat. heb ik opgemerkt dat ik veel diepere geluid krijg in de D-stand door 'agressievere' werking van turbo, Frankie hoor je ook verschil in het geluid tussen N- en D-standen?
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

helmar31
369

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma 170PK TCT
  • ****
    - Senior Alfist
    • Blauwerussen
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #679 Gepost op: 12 november 2014, 07:52:25 »
Dat merkt (als het goed is) iedereen omdat je de backpressure verlaagd. De uitlaat zelf (het gedeelte na de cat) krijgt meer te verwerken en dat resulteert in een ander  geluid.  Wat veel belangrijker is is dat je turbo minder heet wordt omdat de hete gassen onderdruk minder lang blijven "hangen"
Dat laatste ervaren wij op de weg bijna niet tenzij je echt van racen houd :D

Bij de een veel bij de ander wat minder e.e.a is afhankelijk van het uitlaatsysteem.
Rijdt:
Giulietta 1.4Ma 185PK 300 NM TCT
Abarth 500 competizione 182PK
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #680 Gepost op: 12 november 2014, 08:36:34 »
Ik ervaar geen verschil in geluid tussen de N en D stand. Bij mij zijn trouwens beide standen softwarematig veranderd.
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #681 Gepost op: 12 november 2014, 08:38:35 »
Wat veel belangrijker is is dat je turbo minder heet wordt omdat de hete gassen onderdruk minder lang blijven "hangen"
Dat laatste ervaren wij op de weg bijna niet tenzij je echt van racen houd :D

De chiptuners zijn er erg blij mee. Te hoge EGT's zijn vaak de bottleneck bij chiptunen. En ik denk dat het voor de levensduur van de turbo ook positief kan zijn.
*

Coen
57

  • Type Alfa: 156 2.4 JTD
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #682 Gepost op: 12 november 2014, 22:35:09 »
Te hoge EGT is dodelijk voor turbo's.
*

helmar31
369

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma 170PK TCT
  • ****
    - Senior Alfist
    • Blauwerussen
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #683 Gepost op: 14 november 2014, 10:04:11 »
Snelle afkoeling ook  :-\

Wanneer ga je met een Ma aan de slag coen en waar dacht je aan om te proberen.
Rijdt:
Giulietta 1.4Ma 185PK 300 NM TCT
Abarth 500 competizione 182PK
*

Coen
57

  • Type Alfa: 156 2.4 JTD
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #684 Gepost op: 16 november 2014, 19:18:12 »
Snelle afkoeling ook  :-\

Wanneer ga je met een Ma aan de slag coen en waar dacht je aan om te proberen.

In de komende weken ben ik daar mee bezig.Kan er helaas nog niet te veel over zeggen.Zodra er wat rollenbank metingen gedaan zijn kan ik je wat meer vertellen.
*

Theo
247

  • Type Alfa: Guilia 2.0T 2019 squadra
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #685 Gepost op: 16 november 2014, 20:12:18 »
Te hoge EGT is dodelijk voor turbo's.

Ik zie Coen, de Coen? van het 156/159 forum? heb ooit schijven en blokken voor GTA bij je gekocht. dezelfde Coen? :)
*

Coen
57

  • Type Alfa: 156 2.4 JTD
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #686 Gepost op: 16 november 2014, 22:29:21 »
Te hoge EGT is dodelijk voor turbo's.

Ik zie Coen, de Coen? van het 156/159 forum? heb ooit schijven en blokken voor GTA bij je gekocht. dezelfde Coen? :)

Ja,dat is de zelfde  :welcome:
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #687 Gepost op: 20 december 2014, 09:13:15 »
Turbokit voor de qv, 340pk  :great:

http://www.e-tuners.com/index.php?s=13&t=459
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #688 Gepost op: 20 december 2014, 11:32:18 »


439NM
Als die koppeling dan niet binnen 10000km naar god is weet ik het niet meer ;D
QV SAVALI
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #689 Gepost op: 20 december 2014, 13:26:57 »
Die van Ririassa QV had ook zoiets aan koppel volgens mij, die hield het nog wel redelijk vol.