!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #705 Gepost op: 18 februari 2015, 23:53:48 »
Citaat van: tanyamiaaaauw op  7 februari 2015, 17:30:01
Citaat van: tanyamiaaaauw op  7 februari 2015, 17:30:01
Citaat van: damitch300 op  8 november 2014, 19:04:11
Citaat van: damitch300 op  8 november 2014, 19:04:11
Merk je verschil met deze installatie in je auto?

Die 159 TI velgen staan trouwens als een beest. Heb je spacers ertussen?

Spacers voor (14mm) en achter (18mm)  :sign0144:

Hey...Tanya Wolf in the house  :welcome:

Haha thx! Sja ik zag ineens mijn persoonlijke WMI-klusser voorbij komen en kon niet achter blijven he :p
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #706 Gepost op: 19 februari 2015, 06:39:52 »
Pogea gaat ver met de 4c. Ben benieuwd waar ze uiteindelijk terecht komen. Ik volg ze nu op instagram en als je ziet wat ze creeren word je wel even jaloers haha
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #707 Gepost op: 2 maart 2015, 18:02:28 »
Persoonlijk zou ik trouwens met dergelijk vermogen ook investeren in zo'n mooi quaife diff..... :13:

Ik lees dat de standard Q2 van Giulietta is een bijna kopie van Quiafe diff (omdat patent van Quaife diff verlopen is)...? Meningen?
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #708 Gepost op: 2 maart 2015, 18:57:23 »
Q2 op de juul is volgens mij een electronisch diff, en is niet te vergelijken met een Quaife.
Electronisch diff is gewoon een functie van het ABS, wanneer een wiel door wil slippen, wordt dit afgeremd door rem op het bewuste wiel te activeren, en wanneer dat niet meer helpt, het motorkoppel te reduceren. Op zich lekker goedkoop, aangezien het alleen software is.
Mechanisch diff zoals Quaife stuurt bij doorslippen van een wiel koppel naar wiel dat nog wel tractie heeft....Is niet te vergelijken met een electronisch diff, en werkt gewoon (veel) beter.
http://quaife.co.uk/quaife-products/quaife-limited-slip-differential
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #709 Gepost op: 2 maart 2015, 19:09:47 »
Citaat van: jwq op  2 maart 2015, 18:57:23
Citaat van: jwq op  2 maart 2015, 18:57:23
Q2 op de juul is volgens mij een electronisch diff, en is niet te vergelijken met een Quaife.
Electronisch diff is gewoon een functie van het ABS, wanneer een wiel door wil slippen, wordt dit afgeremd door rem op het bewuste wiel te activeren, en wanneer dat niet meer helpt, het motorkoppel te reduceren. Op zich lekker goedkoop, aangezien het alleen software is.
Mechanisch diff zoals Quaife stuurt bij doorslippen van een wiel koppel naar wiel dat nog wel tractie heeft....Is niet te vergelijken met een electronisch diff, en werkt gewoon (veel) beter.
http://quaife.co.uk/quaife-products/quaife-limited-slip-differential

Klopt. De Q2 maakt gebruik van een open differentieel i.c.m. software, zoals hierboven omschreven. Je kunt de plaatjes erop naslaan, ze verschillen echt en functioneren dus ook anders. De Quaife LSD is een volledig mechanisch differentieel en het verschil is e-n-o-r-m. Onvergelijkbaar. Je krijgt er een totaal andere auto voor terug. Geloof me.
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #710 Gepost op: 2 maart 2015, 19:18:57 »
Overigens heeft alfa op de 147 diesel wel een tijdje een mechanisch Q2 diff geleverd, vergelijkbaar met Quaife, dat vervolgens op veel modellen (o.a. GTA) door veel mensen naderhand ingebouwd is  :) aangezien de onderdelenprijs vrij laag was en het op een aantal modellen zondermeer in te bouwen was....
Alfa kreeg dit later blijkbaar ook in de gaten, waarna ze de prijs flink verhoogd hebben....  :rolleyes: Hierdoor is inmiddels Quaife nog goedkoper, of vergelijkbaar in prijs, met Alfa versie terwijl de Quaife kwalitatief nog wat beter is.
Overigens is het principe verder geen patent van Quaife (Quaife patent liep inderdaad in meen 1998 af), principe bestaat al geruime tijd (torsen=torque sensing diff). Wordt gezegd dat Quaife diff ietsje agressiever ingesteld is als Alfa diff, merk er zelf weinig van, heb al bijna vanaf nieuw Quaife diff op m'n GTA, en zou beslist niet anders meer willen..... Wordt er gewoon een betere auto door....

eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #711 Gepost op: 9 maart 2015, 13:20:37 »
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

rini
370

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT 170 PK
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #712 Gepost op: 9 maart 2015, 20:08:59 »
Citaat van: svadu op  9 maart 2015, 13:20:37
Citaat van: svadu op  9 maart 2015, 13:20:37
Heb een andere antenna besteld (mijn huidige korte antenna is kapot):

http://www.aliexpress.com/item/Car-Accessories-Sticker-Blank-Radio-Shark-Fin-Antenna-Signal-External-Extend-ALFA-ROMEO-4C-Spider-147/2050345538.html

Die zag ik laatst ook, maar ik was erg bang dat het niet mooi is. Hij lijkt me erg groot.
Benieuwd naar een foto met het eindresultaat.
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #713 Gepost op: 9 maart 2015, 20:24:52 »
vindt die sharkfin dingen niet echt passen bij een Alfa, meer wat voor BMW....  :o
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #714 Gepost op: 11 maart 2015, 13:13:17 »
Audi heeft die ook, so what... die is goedkoop genoeg om gewoon uit te proberen en in het echt kijken of het past...
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #715 Gepost op: 11 maart 2015, 16:30:11 »
Heb een stoel van MY2014 in mijn QV voor paar dagen gehad... wat een verschil zeg...!
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #716 Gepost op: 11 maart 2015, 16:44:16 »
Hoezo dat dan? Geleend of een defect aan je eigen?
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #717 Gepost op: 11 maart 2015, 18:43:16 »
Die heb ik geleend om uit te proberen.

Het voelt als of je in hele andere auto zit - veel lager. Dit herinnert me zitpositie van mijn GT.

Er is *veel* meer zijdelingse steun en ook *veel* meer ondersteuning onder benen - de voorkant van de stoel is cm of 3 (of misschien nog meer) opgehoogd. Met de nieuwe stoel kond ik dezelfde bochten veel sneller maken zonder dat ik weggeflikkerd word van de stoel.

Ik het kort als je het gevoel vergelijk - met de oude (pre-MY2014) stoelen zit je in een busje en met de nieuwe eigenlijk voelt het hoe je in een sportieve auto moet zitten.
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #718 Gepost op: 11 maart 2015, 18:43:57 »
Is dat de stoel met vaste hoofdsteun die je bedoelt?
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #719 Gepost op: 11 maart 2015, 18:46:04 »
De vaste hoofdsteun is gewoon de launch edition van MY2014. Nee, ik heb de 'gewone' geprobeerd. Alles behalve de hoofdsteun (en bekleding van) is dezelfde tussen de gewone MY2014 en de launch edition. De launch edition stoelen kun je alleen als onderdelen bestellen (wat veel veel duurder wordt).
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)