!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #720 Gepost op: 11 maart 2015, 19:27:37 »
Heb je misschien een indicatie wat 2 voorstoelen kosten los?
Ben wel benieuwd :)
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #721 Gepost op: 11 maart 2015, 19:29:51 »
Ik heb geen nauwkeurige prijsindicatie maar ik denk dat als je 2 nieuwe stoelen als onderdelen wilt bestellen dan zijn 2 Recaro stoelen misschien even duur of goedkoper...
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #722 Gepost op: 27 maart 2015, 13:15:31 »
Heb kontakt met Alfa Romeo Nederland gehad. Ze hebben het voor me uitgezocht. De stoelen ook door AR worden alleen als lossen onderdelen geleverd. Dit betekend montage kosten naast de hoge prijzen van de onderdelen. Bij een snel berekening was de prijs van een stoel zonder bekleding (raam + kussen) al rond 2000 EUR, met de bekleding loopt dit makkelijk naar 2700 toe... Een chique Recaro Sportster CS met leer en verwarming kost rond 2000 EUR...
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #723 Gepost op: 9 april 2015, 09:18:23 »
Ik lees her en der ervaringen over bilstein b6 dempers echter zelden onder een Giulietta.

Heeft iemand hier ervaring met de Billstein/Eibach sportiva set zoals aangeboden bij alfisti?

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulietta/Wegligging/Eibach-Bilstein-Suspension-Kit-Sportiva::6112.html

Aankoop van een Giulietta is nu eindelijk in zicht en ik wil dan direct wat aan de wegligging en hoogte doen. 3 cm verlagen klinkt goed, en ik ben op zoek naar stijfheid die weer meer in de buurt van mijn GT komt. Is bovenstaande set dan wat, of raden jullie wat anders aan (in dezelfde prijsrange)?

Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #724 Gepost op: 9 april 2015, 09:53:25 »
Volgens mij heeft iemand hier wel de Madeno versie van Bilstein b8/Eibach.
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #725 Gepost op: 9 april 2015, 09:58:36 »
Ben benieuwd. Het hoeft voor mij niet superlaag, alleen even dat "gat" tussen wielkaste en wiel weg. Belangrijkste vind ik dat alles wat stugger en directer word. Dit setje leek daar een mooie en betaalbare optie voor te zijn
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
*

Row
857

  • Type Alfa: 159 1.9 JTDm 16v TI
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #726 Gepost op: 9 april 2015, 12:05:02 »
Heb ook alleen ervaring over de set onder m'n vorige 147. Gigantische verbetering in wegligging. Maatje van mij was ook erg onder de indruk van het bochtengedrag en zijn referentiekader was een Mazda MX-5. Dat zegt wel wat. Ik reed verder voornamelijk snelweg, dus merkte weinig van verschil in comfort.
Alfa Romeo 159 TI
Squadra Massimo / 18" TI / AppRadio 3

Previous:
Alfa Romeo 147 Collezione
Squadra Massimo / 17" TI / Wiechers strutbar / Bilstein B6 / Eibach ProKit
*

Coen
57

  • Type Alfa: 156 2.4 JTD
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #727 Gepost op: 9 april 2015, 12:41:16 »
Ik heb eventueel nog een set B6 dempers te koop.Slechts 1000km oud.
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #728 Gepost op: 12 april 2015, 10:41:57 »
Pogearacing is bezig met een 500 abarth met 300-500pk.
Het gaat om de 1.4tjet motor.

In amerika proppen ze op het moment al 260pk in de 1.4ma.
Ben benieuwd of de motortjes dit lang volhouden.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #729 Gepost op: 17 april 2015, 10:31:13 »
Mannen/Dames,

Kleine opiniepeiling.

Wat vinden jullie. Kan je QV badges op een niet QV Giulietta zetten?

Aan de ene kant vind ik de 2012 aluminium klavers erg mooi. Na alle modificaties zou dit de Giulietta mooi afmaken in mijn ogen. Aan de ander kant is het geen QV dus hoort een klaverblad wellicht niet thuis op mijn 1.4MA.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #730 Gepost op: 17 april 2015, 13:12:49 »
Mannen/Dames,

Kleine opiniepeiling.

Wat vinden jullie. Kan je QV badges op een niet QV Giulietta zetten?

Aan de ene kant vind ik de 2012 aluminium klavers erg mooi. Na alle modificaties zou dit de Giulietta mooi afmaken in mijn ogen. Aan de ander kant is het geen QV dus hoort een klaverblad wellicht niet thuis op mijn 1.4MA.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?

Sja, ik vraag me eigenlijk af waarom je deze vraag stelt. Komt wat onzeker over. Moet je niet zijn, hoor. Je zult er allerlei antwoorden krijgen namelijk. Het is heel erg smaakgevoelig.
Wat mij betreft vind ik het echt niet kunnen. Maar dat heb ik ook bij bijvoorbeeld (vier)dubbele uitlaten. Dan moet ik er echt om lachen en krijg ik een 'ah gossie' gevoel. Als je het niet waar kunt maken met het bijbehorende vermogen, dan komt het nogal pathetisch over. Maar ja, dat vind ik dus.

En uiteindelijk telt alleen jouw eigen mening. Als jij je er prettig bij voelt, dan moet je het gewoon doen.
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #731 Gepost op: 17 april 2015, 13:21:13 »
De discussie is al veel vaker gevoerd. Voor wat betreft de uitlaat sluit ik me aan bij Tanya, maar het klavertje vier vind ik weer wel kunnen. Tegenwoordig wordt het gebruikt als type aanduiding, maar het is historisch gezien zoveel meer dan dat alleen en een verwijzing naar de succesvolle racehistorie van Alfa Romeo. Dus waarom plak je het erop? Om op een QV te lijken of om de historie te eren?
*

Arnoud504
229

  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #732 Gepost op: 17 april 2015, 13:28:31 »
Ik ben nogal een onzeker menneke  :D

Nee geintje. Ik ben gewoon benieuwd naar de meningen hier. Ik dacht dat dat ook het hele idee van een forum was.

In principe houd ik alles altijd graag origineel. Maar goed, over die drempel ben ik inmiddels al heen met de Giulietta.

Chip en schokbrekers/veren heb ik gedaan vanwege t rijgenot. Die uitlaat (ff die 4 eindstukjes cancelen) is puur vanuit esthetisch oogpunt. 2 pijpjes oogt voor mij gewoon mooier dan 1.

Klaverblaadje zou ik erop zetten puur vanwege de grijns op mn gezicht die mijn alfa's me tot op heden altijd gegeven hebben.
Giulietta 1.4MA - Savali/Ragazzon/Bilstein/Eibach
Peugeot 504 Coupe 1ste type (1972)
Verleden:
GT 2.0 JTS Distinctive
Giulietta 1.4MA
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #733 Gepost op: 17 april 2015, 14:23:17 »
Ik ben nogal een onzeker menneke  :D

Ik kan wel een spreekuurtje opzetten, hoor :o
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #734 Gepost op: 17 april 2015, 14:31:54 »
Als er behoefte aan is kunnen we daar tijdens een meeting wel tijd voor vrijmaken ook  :13: ;D