!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #765 Gepost op: 23 september 2015, 10:02:12 »
Heb je de "nieuwe" 240pk motor of de "oude" met 235pk? En weet je ook hoeveel koppel je nu hebt?
*

dick
5

  • Type Alfa: Giulietta / GT
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #766 Gepost op: 23 september 2015, 22:34:07 »
Heb je de "nieuwe" 240pk motor of de "oude" met 235pk? En weet je ook hoeveel koppel je nu hebt?
Ik heb de oude motor, volgens Savali levert hij ongeveer 440 nm.
Hij is niet gemeten, maar bij andere met precies dezelfde tuning komen ze op deze waardes.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #767 Gepost op: 19 november 2015, 20:27:33 »
Ik ben aan het rondneuzen voor een dubbelen demper voor mijn multiair. Nu heb ik een Abarth 500 gehad met een Novitec uitlaatsysteem zonder laatste demper. Een beetje vergelijkbaar systeem als de Magneti Marelli Bombardone. Deze laatste is ook voor de Giulietta beschikbaar. Iemand ervaring mee?
Is het sowieso te doen om zonder laatste demper te rijden. In mijn Abarth werd dat soms echt vermoeiend. Hoe zit dat bij de Giulietta?
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #768 Gepost op: 19 november 2015, 20:46:22 »
Je kan beter zonder middendemper.
Zonder einddemper is echt luid.
Ik heb zelf zonder midden
En heb meegereden in eentje zonder eind.
Heb zelf een hard geluid bij vol uitblazen in de D stand.
Bij normaal rijden valt het wel mee.
Soms heb ik wat ploffen bij net starten en wegrijden. Is ook leuk haha.


https://youtu.be/BzDVuO3dFKY
Zonder eind demper.

https://youtu.be/dfyOHbojCdc
Zonder middendemper, vebrede pijp van supersprint.
En novitec einddemper.


https://youtu.be/9rHfl_qXwN0
En zo klinkt het met warme motor vanaf stilstaand in D stand.
Ik rij veel stad. Dus na een stuk snelweg en schoonblazen klinkt het dieper.

Natuurlijk klinkt alles scheller via deze microphone van mijn sony asr-15 :)
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #769 Gepost op: 20 november 2015, 13:55:16 »
Ik ben aan het rondneuzen voor een dubbelen demper voor mijn multiair. Nu heb ik een Abarth 500 gehad met een Novitec uitlaatsysteem zonder laatste demper. Een beetje vergelijkbaar systeem als de Magneti Marelli Bombardone. Deze laatste is ook voor de Giulietta beschikbaar. Iemand ervaring mee?
Is het sowieso te doen om zonder laatste demper te rijden. In mijn Abarth werd dat soms echt vermoeiend. Hoe zit dat bij de Giulietta?

Ik heb de Ragazzon H2-Line dubbele open (zonder einddemper) uitlaat onder m'n 1.4 MA.
Moet eerlijk bekennen dat het op lange stukken rijden soms vermoeiend kan zijn (continu een zwaar geluid).

Gelukkig rijd ik niet vaak lange stukken en voor op de korte stukken is het zware, diepe geluid juist wel kick  O0
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #770 Gepost op: 23 november 2015, 11:46:14 »
Ik ben aan het rondneuzen voor een dubbelen demper voor mijn multiair. Nu heb ik een Abarth 500 gehad met een Novitec uitlaatsysteem zonder laatste demper. Een beetje vergelijkbaar systeem als de Magneti Marelli Bombardone. Deze laatste is ook voor de Giulietta beschikbaar. Iemand ervaring mee?
Is het sowieso te doen om zonder laatste demper te rijden. In mijn Abarth werd dat soms echt vermoeiend. Hoe zit dat bij de Giulietta?

Ik heb de Ragazzon H2-Line dubbele open (zonder einddemper) uitlaat onder m'n 1.4 MA.
Moet eerlijk bekennen dat het op lange stukken rijden soms vermoeiend kan zijn (continu een zwaar geluid).

Gelukkig rijd ik niet vaak lange stukken en voor op de korte stukken is het zware, diepe geluid juist wel kick  O0

Bedankt voor je bericht!
Ik kom van een Abarth 500 zonder einddemper (novitec) en dat was echt to much. Maar daar zat dan ook 0 isolatie in die auto. Ik twijfel heel erg om geen of wel een demper te nemen. Het mag best een beetje mooi klinken, maar ik wil absoluut geen droning. Dus niet bij gas loslaten een vervelende resonantie, of bij 150km/ph helemaal doof worden, zoals dat ik de Abarth wel was. Ik wil een mooi sportief geluid op de achtergrond, maar ook niet meer dan dat.
Dus, demper of geen demper? ;)
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #771 Gepost op: 23 november 2015, 18:38:15 »
demper
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #772 Gepost op: 23 november 2015, 20:07:37 »
Ook wanneer ik de middelste demper laat zitten? Hoe is het geluidcomfort bij zeg 140-150km/ph?

Ik ben bang dat met demper je eigenlijk alleen het voordeel van de looks hebt, maar qua geluid eigenlijk vrij weinig veranderd.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #773 Gepost op: 23 november 2015, 21:59:01 »
Zoals ik al zei. Ram de tussendemper eruit.
Goeie opbrengst geluid en niet te veel.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #774 Gepost op: 24 november 2015, 11:22:43 »
Sorry jongens, ik ben eigenwijs geweest. Zojuist een Ragazzon H2 Racing 102mm Racing gekocht met diffuser. Als het niet bevalt gaat hij wel weer de verkoop in, maar volgens mij wordt het wel naar mijn smaak, als ik Youtube moet geloven.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #775 Gepost op: 24 november 2015, 12:39:28 »
Sorry jongens, ik ben eigenwijs geweest. Zojuist een Ragazzon H2 Racing 102mm Racing gekocht met diffuser. Als het niet bevalt gaat hij wel weer de verkoop in, maar volgens mij wordt het wel naar mijn smaak, als ik Youtube moet geloven.

Heb je mijn advies nou gewoon in de wind geslagen? ;)
Maar exact dezelfde setup als ik dus, ben benieuwd hoe jij het ervaart op de langere ritten
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #776 Gepost op: 27 november 2015, 12:20:39 »
Of jullie zijn Prius rijders, of de fantastische isolatie van de Giulietta gewend... Hij zit eronder en echt, in het interieur is het nauwelijks extra waarneembaar. Buiten de auto echter...  :Woot_Emoticon:
Met mijn Abarth moest je op de lange ritten bijna met de oordoppen in, bij de Giulietta is het nog steeds alle rust aan boord. Wat een goed systeem zeg! Hier een klein filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=unwG4PRjB_0
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

kreeks
153

  • Type Alfa: Mito QV
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #777 Gepost op: 9 december 2015, 15:23:19 »
Iemand ook ervaring met deze GSR inductionkit voor de A.R. QV ( www.torque7.co )
heb e.e.a. aangeschaft , maar was even benieuwd naar het evt. toename geluid motor !
Mito QV
Giulietta QV
147 GTA
156 Sportwagon
147 2.0
146 TI
33 Imola
33 QV
Sprint
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #778 Gepost op: 11 december 2015, 17:36:05 »
Ik ga mijn multiair laten chippen en uit alle aanbieders ben uitgekomen bij de laatste 2 partijen namelijk Ziptuning en Tunex...








 :p
Nee, bij H&S Potenza (Revlimit) en Savali. Ronald heeft mijn vorige Abarth ook gedaan en daar was ik erg tevreden mee. Echter, de jongens van Revlimit schrijven mee aan de originele software voor Fiat motoren en hadden daarom ook vanaf dag 1 al een mogelijkheid voor het chippen van multiair, terwijl Savali nog niet eens in de computer kon komen.
De vraag is dus even welke van de twee ik zou moeten kiezen. Iemand enig idee? Iemand die zijn multiair met Savali software al op een vermogensbank heeft gehad?
Ik kwam op het Engelse forum nog deze grafiek tegen van iemand met een standaard multiair:

Wow!

Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #779 Gepost op: 15 december 2015, 09:33:48 »
Nog iemand met tips. Moet nu wel zo'n beetje de keus gaan maken.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1