!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #780 Gepost op: 15 december 2015, 09:57:18 »
Savali en Squadra maken de software zelf. Dat vind ik een voordeel t.o.v. H&S. Als er wat mis is, kan het direct opgelost worden, H&S is dan afhankelijk van de externe partij.
*

Dwayne
320

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • ****
    - Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #781 Gepost op: 15 december 2015, 10:01:33 »
Ik laat hem volgend jaar bij squadra tunen daar ligt mijn gevoel het beste bij maar dat helpt jou niet met de keuze
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #782 Gepost op: 15 december 2015, 10:16:54 »
Ik zou BR Performance nog aan het lijstje toe willen voegen. Schrijven hun software ook zelf, hebben een perfecte rollenbank.
*

alfata
3.413

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #783 Gepost op: 15 december 2015, 10:46:33 »
Bij H&S Corse komt Ronald van Savali dan zelf langs om de auto te chippen. Echter, ik kan dan ook kiezen om de software door Revlimit onder handen te laten nemen. BR Performance is mij te ver en Squadra is afgevallen om een andere reden. Check je PM even Dwayne.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

alfata
3.413

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #784 Gepost op: 16 december 2015, 19:41:21 »
Het is Savali geworden. Maandag gaat de Giulietta voor een kuurtje.  :97:
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

alfata
3.413

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #785 Gepost op: 22 december 2015, 11:45:29 »
Goed, Savali dus:

Gisteren om 12.00 een afspraak gemaakt. Eenmaal aangekomen was Ronald (de man achter Savali) nog niet zo ver. Daar Savali onderdeel is van Vireo auto (officiele Alfa Romeo dealer en hierdoor vervalt garantie ook niet door de aanpassingen van Savali) even mooi kunnen wachten in de showroom. Hierbij nog even in een 4C gezeten en wat andere modellen uitgeprobeerd.




Daarna kwam Ronald naar mij toe en hebben we eerst een half uur gepraat over waarom ik voor Savali heb gekozen en niet voor bijvoorbeeld Revlimit. Ik heb hierbij aangegeven dat het totaalplaatje (ervaring, deskundigheid, reeds opgedane ervaring met de Abarth en de gunfactor) doorslaggevend was. Ronald is daarbij zeer geïnteresseerd in wat andere partijen doen, dus we hebben lang met de laptop vermogensgrafieken en motorwaarden bekeken. Erg interessant en het is duidelijk dat Ronald merkt dat er om hem heen ook niet stilgezeten wordt.

Toen was het tijd om met mijn auto aan de slag te gaan. Savali werkt met een sjabloonbestand, wat eigenlijk betekent dat het een reeds geschreven stuk software is op deze specifieke motor en per wagen op wensen kan worden aangepast. Mijn wens was wat meer explosiviteit bij gasherneming en het laten ploffen bij overschakelen. Helaas is mijn computer van het merk Magneti Marelli. Op mijn vorige Bravo en Abarth waren deze van Bosch. Kort gezegd is de huidige computer veel minder geavanceerd dan de Bosch computer. Deze had voor het ploffen bij overschakelen bijvoorbeeld een aparte tabel, terwijl mijn huidige computer dat niet heeft. De keuze was dan om de ontsteking te vertragen bij overschakelen, maar we hebben ervoor gekozen dit niet te doen, daar de ontsteking erg vroeg staat bij gasherneming. Dit zou te grote klappen op de motor geven.
Wel heeft Ronald de DNA standen van de auto aangepakt. Dynamic is nu beter te bereiden in de stad en Normal is nu te gebruiken, zonder dat je 2 seconden moet wachten totdat er überhaupt wat gebeurd.







Ronald is daarna nog specifiek bezig gegaan met turbodruk waarden en heeft een deel van de software aangepast op mijn Ragazzon uitlaat. Alles om de software zo optimaal mogelijk af te stellen op mijn auto. Hij vond overigens mijn multiair erg goed en vlot aanvoelen. Nadat hij de software rond had (ongeveer een half uur), is hij de software gaan uploaden in de auto en vervolgens buiten de auto gaan inleren:


https://www.youtube.com/watch?v=SIZIQjXPpwU

Nadat dit proces ook gedaan was zijn Ronald en ik een behoorlijk stuk gaan rijden. Wat direct opvalt is het karakter van de multiair. Helaas is het explosieve wat de Bravo en de Abarth hadden er niet ingekomen. Dit komt volgens Ronald doordat er altijd een vertraging zit in de aansturing van de multiair module. Op het moment van het pedaal intrappen moet de computer de waarden voor de kleppen berekenen en dit vervolgens doorgeven. Dan moeten de kleppen zich vervolgens stellen. Hoe snel dit proces ook gaat, het duurt simpelweg even voordat er wat gebeurd. Echter, deze uitvoering van de 1.4 multiair is wel uitgerust met een grote GT1446 turbo van Garrett. En dat is te merken! Ik ben echt verbaasd dat dit nog een 1.4 betreft. De Bravo en Abarth waren snel, maar vooral in het middengebied. De Giulietta begint echter pas echt te leven vanaf 3500 toeren. En dan gaat het in 1 streep door naar de toerenbegrenzer op 6500 toeren, daar ik eerst altijd bij 5700 toeren schakelde. Het exacte vermogen weten we niet, maar volgens Ronald kunnen we dit nog een keer gaan meten als er even wat meer tijd is. Ik ben erg benieuwd, want het is overduidelijk de krachtigste auto die ik tot heden heb gehad. En, tegen de 200PK in een Giulietta is ook gewoon veel. De auto is nu precies zoals ik hem wou hebben, dus Ronald heeft echt uitstekend werk geleverd. Hoe hard het dan gaat?:


https://www.youtube.com/watch?v=zQ6GeSTavAI

Hard dus. Ik krijg nu het gevoel in een hothatch te rijden en dat ik precies waar ik naar opzoek was.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

brinkerik
1.820

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #786 Gepost op: 22 december 2015, 21:56:45 »
Blijkbaar een goede keuze dus.


Mooi verhaal, fijn dat je zo tevreden bent.
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

alfata
3.413

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #787 Gepost op: 23 december 2015, 09:24:06 »
Blijkbaar een goede keuze dus.


Mooi verhaal, fijn dat je zo tevreden bent.

Zeker en ik kan het iedereen aanbevelen!
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Robde4Vries@yahoo.com
15

  • Type Alfa: Alfa GT 1.8 LPG
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #788 Gepost op: 23 december 2015, 12:44:34 »
Kijk voor een rvs uitlaatsysteem ook eens bij PM Performance.  :13:















*

kreeks
153

  • Type Alfa: Mito QV
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #789 Gepost op: 31 december 2015, 12:35:10 »

Iemand ook interese voor ( nieuwe ) GSR inductionkit voor de A.R. QV ( www.torque7.co )
heb e.e.a. aangeschaft , maar heb inmiddels een ander auto gekocht
Mito QV
Giulietta QV
147 GTA
156 Sportwagon
147 2.0
146 TI
33 Imola
33 QV
Sprint
*

kreeks
153

  • Type Alfa: Mito QV
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #790 Gepost op: 31 december 2015, 12:41:34 »
heb ook nog een Novitec Powerjet 3 box incl. kabels te koop 15000 km mee gereden
 
Mito QV
Giulietta QV
147 GTA
156 Sportwagon
147 2.0
146 TI
33 Imola
33 QV
Sprint
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #791 Gepost op: 29 januari 2016, 13:23:39 »
Mogelijkvolgens geruchten na Geneve beschikbaar:



Er is ook een nieuwe bumper gespot. Geen fotos.

We kunnen nu ook zien dat de oude logo op de Giulietta blijft?
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #792 Gepost op: 3 februari 2016, 08:53:13 »


Raar. Nu wel met nieuwe logo  :017:
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #793 Gepost op: 18 februari 2016, 15:28:16 »
Ik zit al te wachten op een heel verhaal  :rolleyes: ;D
*

alfata
3.413

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #794 Gepost op: 18 februari 2016, 15:29:24 »
Vandaag terug geweest bij Savali met mijn Multiair omdat ik toch niet helemaal tevreden was. Ik vond de trekkracht in het middengebied teveel afwezig, piekvermogen was op zich prima. Tevens leek het alsof de turbo bij hernemingen boven de 3500 toeren niet altijd volle boost kon geven.

Samen met Ronald gaan rijden en gaan analyseren wat er gebeurde. Wat blijkt, en dat doen de multiair's meer, de turbodruk stijgt naar de ingestelde waarde, maar knalt hier ook doorheen. Dan gaat de wastegate open en verdwijnt er wat druk, sluit de wastegate weer, bouwt die weer op, etc. Dat gebeurt tussen de 3000 en 5000 toeren wel 5/6 keer! Dit zorgde er ook voor dat de trekkracht niet was wat het moest zijn, wat mijn vermoeden deed bevestigen. Alsof die wel wou, maar niet mocht...  Wij zijn toen gaan kijken wat de maximale turbodruk zou mogen zijn, door middel van veel rekenwerk, veilige marges hanteren en veel testen op de snelweg. Dit zodat de wastegate langer gesloten blijft en er meer trekkracht wordt gecreëerd in het middengebied. Uiteindelijk kwamen we op een waarde van +50mbar tussen 3000 en 5000 toeren. Dat betekent: de begrenzing staat nu op 2700mbar.

En wat is dan het resultaat: verbijsterend! De trekkracht is tussen de 3000 en 5000 toeren zo ongelooflijk toegenomen...  :Woot_Emoticon:
Eerst was het bij acceleren vanaf 4000 toeren niet veel mals, totdat je bij de 5000 toeren kwam. Nu begin ik of in dezelfde versnelling, of zelfs een versnelling lager en trek met zo ongelooflijk meer trekkracht naar de 5000 toeren dat het nu lijkt alsof de auto meer vermogen levert tussen 3000 en 5000 toeren dan tussen de 5000 en 6000. Wat een waanzinnige afstelling nu!

Wat ik blijf houden en er ook niet uitgehaald kan worden is dat op hogere toerentallen de turbodruk eerst naar 80% opbouwt, dan een halve seconden zakt naar 65% waarna hij weer een halve seconden later naar 100% stijgt. Dit gaat echter zo in een oogopslag dat het mij, mede door de toegenomen trekkracht niet meer deert.

Savali, Ronald, bedankt!  :PDT_Armataz_01_37:
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1