!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #795 Gepost op: 18 februari 2016, 15:53:51 »
Maar hoe komt dat dan? Was de turbodruk dan in de eerste Savali versie net iets te hoog geprogrammeerd?
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #796 Gepost op: 18 februari 2016, 16:41:57 »
Maar hoe komt dat dan? Was de turbodruk dan in de eerste Savali versie net iets te hoog geprogrammeerd?

Nee, het gekke is, is dat een begrenzing op de turbodruk geen begrenzing is die actief raakt wanneer de turbo opspoelt, maar het is eigenlijk een doelstelling van de turbo om daarna toe op te spoelen. Echter, in dat proces doet de turbo dit zo enthousiast, dat die door de marge heen breekt. Dan gaat die hem dus actief begrenzen op dat moment. Daarom zijn we gaan kijken hoe hoog we de doelstelling kunnen leggen, dat die er niet meer zo makkelijk doorheen breekt, maar het wel allemaal veilig blijft. En zie, daar heb je het huidige resultaat. Hij breekt er nu nog steeds een heel ietsje pietsje doorheen, maar dat is echt minimaal. Hij levert dus eigenlijk vrijwel volle druk, maar veiligheidshalve kan het allemaal nog wel.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #797 Gepost op: 18 februari 2016, 17:00:27 »
Maar hoe komt dat dan? Was de turbodruk dan in de eerste Savali versie net iets te hoog geprogrammeerd?

Nee, het gekke is, is dat een begrenzing op de turbodruk geen begrenzing is die actief raakt wanneer de turbo opspoelt, maar het is eigenlijk een doelstelling van de turbo om daarna toe op te spoelen. Echter, in dat proces doet de turbo dit zo enthousiast, dat die door de marge heen breekt. Dan gaat die hem dus actief begrenzen op dat moment. Daarom zijn we gaan kijken hoe hoog we de doelstelling kunnen leggen, dat die er niet meer zo makkelijk doorheen breekt, maar het wel allemaal veilig blijft. En zie, daar heb je het huidige resultaat. Hij breekt er nu nog steeds een heel ietsje pietsje doorheen, maar dat is echt minimaal. Hij levert dus eigenlijk vrijwel volle druk, maar veiligheidshalve kan het allemaal nog wel.

Ik heb exact dezelfde setup als jij, zou ik er ook baat bij hebben om het e.e.a. nog eens opnieuw af te laten stellen door Ronald?
Of was dit een individueel geval?
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #798 Gepost op: 18 februari 2016, 17:06:09 »
Maar hoe komt dat dan? Was de turbodruk dan in de eerste Savali versie net iets te hoog geprogrammeerd?

Nee, het gekke is, is dat een begrenzing op de turbodruk geen begrenzing is die actief raakt wanneer de turbo opspoelt, maar het is eigenlijk een doelstelling van de turbo om daarna toe op te spoelen. Echter, in dat proces doet de turbo dit zo enthousiast, dat die door de marge heen breekt. Dan gaat die hem dus actief begrenzen op dat moment. Daarom zijn we gaan kijken hoe hoog we de doelstelling kunnen leggen, dat die er niet meer zo makkelijk doorheen breekt, maar het wel allemaal veilig blijft. En zie, daar heb je het huidige resultaat. Hij breekt er nu nog steeds een heel ietsje pietsje doorheen, maar dat is echt minimaal. Hij levert dus eigenlijk vrijwel volle druk, maar veiligheidshalve kan het allemaal nog wel.

Ik heb exact dezelfde setup als jij, zou ik er ook baat bij hebben om het e.e.a. nog eens opnieuw af te laten stellen door Ronald?
Of was dit een individueel geval?

Nou ik heb Ronald benaderd dat ik toch ruimte voor verbetering zag en hij heeft vandaag de tijd genomen om met mij al rijdend tot de ideale afstelling te komen. Ik weet niet of hij dat voor iedereen kan betekenen. Je kunt Ronald natuurlijk altijd benaderen. Ik ben in ieder geval echt heel erg blij met de aanpassingen die zijn gedaan.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #799 Gepost op: 24 februari 2016, 12:37:25 »
Nog even concreet in beeld: van 80 naar 190km/pu met mijn multiair:
https://www.youtube.com/watch?v=sBfpfqWLV28

 :c029:
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

bekkie
2.727

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #800 Gepost op: 24 februari 2016, 18:37:58 »
Trekt indrukwekkend door na 170 km/h.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #801 Gepost op: 24 februari 2016, 18:59:26 »
Trekt indrukwekkend door na 170 km/h.

Zeker, 234 op de navi.  :great:
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #802 Gepost op: 24 februari 2016, 19:34:03 »
Ik zie een moersleutel. Even de dealer bezoeken?
En nog leuker ik heb bijna dezelfde km stand op het moment (62857)
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #803 Gepost op: 24 februari 2016, 21:28:44 »
Ik zie een moersleutel. Even de dealer bezoeken?
En nog leuker ik heb bijna dezelfde km stand op het moment (62857)

Auto krijgt volgende week een beurt. Rij iets meer kilometers dan verwacht. Afgelopen december nog 51.000 km op de teller  ;D
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

hdevr000
229

  • Type Alfa: Giulietta 1.4
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #804 Gepost op: 29 februari 2016, 22:01:16 »
Iemand binnenkort toevallig plannen om bij Squadra te laten tunen?
*

Dwayne
320

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • ****
    - Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #805 Gepost op: 21 maart 2016, 23:28:54 »
Ik heb begin dit jaar men hele uitlaat syteem vervangen vanaf de turbo door Eps uitlaten compleet systeem van rvs met diameter 76 en sportcat een hele verandering ik werd al gewaarschuwd dat ik een foutcode zou krijgen van motormangement omdat de waardes niet meer kloppen i.v.m. Verplaatsing van lambdasonde ik moet de auto dus chippen ik twijfel nog steeds tussen squadra en savalli al trek ik steeds meer na savalli en word  mij aangeraden om ook de koppeling aan te pakken i.v.m. Teveel koppel dus hoop dat ik binnenkort een keuze kan maken of hier op het forum toch over de streep word getrokken.
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #806 Gepost op: 22 maart 2016, 00:03:23 »
Iemand geinterreseerd in carbon stickers voor de stuurbediening?
16.90€ per setje inc verzenden vanuit Italie.

Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

deLachendePaus
104

  • Type Alfa: Giulietta Sprint
  • ***
    - Alfist
Tuning topic Giulietta!
« Reactie #807 Gepost op: 13 april 2016, 18:58:11 »
Woohoo  :cheer:, vandaag bevestiging gekregen van Squadra dat het 150pk euro6 blok een gedowntuned 170pk blok is.

In mei zaterdag krijgt ze haar kuurtje.
Alfa 33 1.7ie Squadra, Alfa 156 1.8TS Squadra, Alfa MiTo 1.4Tb Squadra, Alfa Giulietta 'Sprint' Squadra
*

hdevr000
229

  • Type Alfa: Giulietta 1.4
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #808 Gepost op: 5 mei 2016, 14:24:21 »
Vorige week 1.4 TB 120 PK getuned by Squadra. Man man, wat een heerlijke auto is het nu!
*

AndyShop
6

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #809 Gepost op: 9 juni 2016, 09:21:54 »
Van de genoemde tuners is BR performance de dichtstbijzijnde voor mij. Zit te twijfelen bij hen of Unlimited Tuning Tilburg maar die hebben geen testbank...
BR Performance levert dus goede resultaten op?