!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #825 Gepost op: 16 juni 2016, 08:35:31 »
6.5sec als ik het goed getimed heb.
Dat is wat de standaard QV opgekregen heeft gekregen.
Netjes :)

Dat kun je natuurlijk nooit goed timen van zo'n videootje.
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #826 Gepost op: 16 juni 2016, 08:36:52 »
En dat op een natte weg met 1 meer opschakel moment t.o.v. een QV. Ja. Hij is vlot :)

Ik weet het niet zeker (ben niet zo van de stoplichtsprintjes), maar volgens mij haalt een QV 100 ook niet in z'n 2.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #827 Gepost op: 16 juni 2016, 09:28:07 »
En dat op een natte weg met 1 meer opschakel moment t.o.v. een QV. Ja. Hij is vlot :)

Ik weet het niet zeker (ben niet zo van de stoplichtsprintjes), maar volgens mij haalt een QV 100 ook niet in z'n 2.

Volgens deze video wel:
https://www.youtube.com/watch?v=Uzxgjv0gqWU
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Ebuzz
612

  • Type Alfa: Giulietta qv
  • *****
    - Super Alfist
  • Giulietta Qv
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #828 Gepost op: 16 juni 2016, 09:29:49 »
De niet gechipte QV's pakken 100 net nog in z'n 2 en de gechipte kunnen er net overheen omdat de toerenbegrenzer wat verhoogd word.

Bij de autobahnmeeting heb ik met alfata 1x geraced vanaf de 2de versnelling (60km/h) en daar was toen de verschil niet heel groot maar wanneer je schakelde naar zn 3 kwam de verschil.

Ik heb een x Savali gebelt om te vragen waarom mijn 3de versnelling krachtiger voelde dan mijn 2de versnelling en die gaven mij als antwoord: De QV haalt nooit zijn maximale koppel in de 1 en 2 de versnelling. Die blijft begrenst op 300NM om de boel heel te houden. Pas in de 3versnelling krijg je de maximale koppel. En hij gaf me nog aan dat zelfs na de tuning dit veschil een beetje zo zou blijven voor safety van de auto.

Dus de 1.4 van alfata zal misschien met al die tuning wel wat sneller op de 100 kunnen komen dan de standaart qv
Maar dat zal in de praktijk nog even geproefd moeten worden :-)

Giulietta QV Savali Tuning stage 1
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #829 Gepost op: 16 juni 2016, 09:39:19 »
De niet gechipte QV's pakken 100 net nog in z'n 2 en de gechipte kunnen er net overheen omdat de toerenbegrenzer wat verhoogd word.

Bij de autobahnmeeting heb ik met alfata 1x geraced vanaf de 2de versnelling (60km/h) en daar was toen de verschil niet heel groot maar wanneer je schakelde naar zn 3 kwam de verschil.

Ik heb een x Savali gebelt om te vragen waarom mijn 3de versnelling krachtiger voelde dan mijn 2de versnelling en die gaven mij als antwoord: De QV haalt nooit zijn maximale koppel in de 1 en 2 de versnelling. Die blijft begrenst op 300NM om de boel heel te houden. Pas in de 3versnelling krijg je de maximale koppel. En hij gaf me nog aan dat zelfs na de tuning dit veschil een beetje zo zou blijven voor safety van de auto.

Dus de 1.4 van alfata zal misschien met al die tuning wel wat sneller op de 100 kunnen komen dan de standaart qv
Maar dat zal in de praktijk nog even geproefd moeten worden :-)

Verschil is nu wel groot hoor met mijn setup destijds. De downpipe maakt veel verschil.  :13:
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #830 Gepost op: 16 juni 2016, 09:40:33 »
Nou dat filmpje is niet helemaal duidelijk hoor. Het is op de teller echt op het randje of het de 100km/h is, dat betekent dat de werkelijke snelheid waarschijnlijk nog iets lager is. Ik zal eens kijken of ik de versnellingsbakverhoudingen kan vinden.

Sowieso moet je wel echt een flink vermogensverschil hebben voor zich op lagere snelheid ook daadwerkelijk een groot snelheidsverschil tussen twee auto's openbaart. Het blijft dan tot pak hem beet 100 km/h toch meer een kwestie van neuslengtes verschil en niet autolengtes.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #831 Gepost op: 16 juni 2016, 10:09:12 »
Nou dat filmpje is niet helemaal duidelijk hoor. Het is op de teller echt op het randje of het de 100km/h is, dat betekent dat de werkelijke snelheid waarschijnlijk nog iets lager is. Ik zal eens kijken of ik de versnellingsbakverhoudingen kan vinden.

Sowieso moet je wel echt een flink vermogensverschil hebben voor zich op lagere snelheid ook daadwerkelijk een groot snelheidsverschil tussen twee auto's openbaart. Het blijft dan tot pak hem beet 100 km/h toch meer een kwestie van neuslengtes verschil en niet autolengtes.

Dat klopt inderdaad. Ik ben ook niet echt van de stoplichtsprintjes, maar was nu wel benieuwd naar de prestaties. Meer dan prima dus.
Wat betreft de QV, hij haalt in ieder geval 100 op de teller in de 2. Dat is toch anders dan de multiair waar dit zelfs na tuning echt onmogelijk is.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #832 Gepost op: 16 juni 2016, 10:52:11 »
Ik heb ooit eens een Ibiza FR 1.8 20vt gehad met na chip in theorie 195 pk, deze deed bijna 120 in z'n 2, wat een feest was dat zo'n lange 2e versnelling!  ;D
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #833 Gepost op: 16 juni 2016, 12:31:40 »
Nou dat filmpje is niet helemaal duidelijk hoor. Het is op de teller echt op het randje of het de 100km/h is, dat betekent dat de werkelijke snelheid waarschijnlijk nog iets lager is. Ik zal eens kijken of ik de versnellingsbakverhoudingen kan vinden.

Sowieso moet je wel echt een flink vermogensverschil hebben voor zich op lagere snelheid ook daadwerkelijk een groot snelheidsverschil tussen twee auto's openbaart. Het blijft dan tot pak hem beet 100 km/h toch meer een kwestie van neuslengtes verschil en niet autolengtes.

Iedereen doet teller wise 0 naar 100.
Ik rij zelf op GPS via mijn 2din. Met mijn 235/40 banden en 4.5mm resterende profiel haal ik 70 op teller en 72 op gps (ook torque app via gps).
Ik heb mijzelf geklokt via de ODB op 7.8sec van 0/100 (97 dus)

Alfata zou dat eens moeten proberen haha
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

Janneman
38

  • Type Alfa: Giulietta Sprint 1.4MA
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #834 Gepost op: 16 juni 2016, 13:03:28 »
Afgelopen dinsdag heeft mijn Giulietta 1.4MA ook haar tuning gehad bij H&S Corse! Ronald van Savali was er zelf om dit te doen. Een erg aardige man en indrukwekkend wat voor stuk software hij ontwikkeld heeft! Motorisch is mijn auto nog helemaal origineel. Hij heeft eerst de nieuwe software ingelezen en toen hebben we samen, om en om, een kort stukje gereden om te kijken hoe de auto reageerde. Het was gelijk lopen als een zonnetje.  :c029:

Ik had eigenlijk geen hele specifieke wensen. Wat ik vooral graag wilde was in het midden gebied van de toeren wat meer vermogen, zodat inhalen en versnellen wat vlotter ging.
Met de standaard set up was ik gelijk tevreden. De N stand is echt enorm verbeterd! De 'drivability' is echt zoveel beter geworden. Deze is minder gezappig geworden en het verloop van de toeren en kracht is veel constanter. Je kunt nu echt lekker rijden in N.

In D is het extra beetje vermogen ook goed merkbaar. Ze trekt nu een stuk sneller door en je merkt dat je eerder meer vermogen hebt tijdens het versnellen. Maar ook dat het vermogen zich constanter blijft opbouwen.

Ik ben erg tevreden, en vooral verbaasd over hoe fijn rijden in N nu is geworden. Ik kan het mensen echt aanraden.

 (De twee andere Giulietta's waar Ronald voor kwam met dezelde problemen als Alfata en TimW waren na mij aan de beurt. Deze hadden allebei een BMC Airfilter laten plaatsen. Wat klinkt dat lekker zeg! Dat is nog wel iets wat ik ook nog wel zou willen.)  >:D
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #835 Gepost op: 16 juni 2016, 13:19:50 »
Iedereen doet teller wise 0 naar 100.

Hoezo iedereen? Automagazines, fabrikanten en ook de nodige hobbyisten hebben daar gewoon apparatuur voor hoor. Zoals een V-Box bijvoorbeeld.
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #836 Gepost op: 16 juni 2016, 13:23:13 »
Afgelopen dinsdag heeft mijn Giulietta 1.4MA ook haar tuning gehad bij H&S Corse! Ronald van Savali was er zelf om dit te doen. Een erg aardige man en indrukwekkend wat voor stuk software hij ontwikkeld heeft! Motorisch is mijn auto nog helemaal origineel. Hij heeft eerst de nieuwe software ingelezen en toen hebben we samen, om en om, een kort stukje gereden om te kijken hoe de auto reageerde. Het was gelijk lopen als een zonnetje.  :c029:

Ik had eigenlijk geen hele specifieke wensen. Wat ik vooral graag wilde was in het midden gebied van de toeren wat meer vermogen, zodat inhalen en versnellen wat vlotter ging.
Met de standaard set up was ik gelijk tevreden. De N stand is echt enorm verbeterd! De 'drivability' is echt zoveel beter geworden. Deze is minder gezappig geworden en het verloop van de toeren en kracht is veel constanter. Je kunt nu echt lekker rijden in N.

In D is het extra beetje vermogen ook goed merkbaar. Ze trekt nu een stuk sneller door en je merkt dat je eerder meer vermogen hebt tijdens het versnellen. Maar ook dat het vermogen zich constanter blijft opbouwen.

Ik ben erg tevreden, en vooral verbaasd over hoe fijn rijden in N nu is geworden. Ik kan het mensen echt aanraden.

 (De twee andere Giulietta's waar Ronald voor kwam met dezelde problemen als Alfata en TimW waren na mij aan de beurt. Deze hadden allebei een BMC Airfilter laten plaatsen. Wat klinkt dat lekker zeg! Dat is nog wel iets wat ik ook nog wel zou willen.)  >:D

De wereld is blijkbaar klein. :)

Hadden de 2 Giulietta's na jou BMC inlegfilters of hadden zij de complete behuizing met de alu aanzuigbuis? Deze laatste vind ik ook wel erg interessant, maar helaas nogal prijzig!
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #837 Gepost op: 16 juni 2016, 13:26:31 »
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #838 Gepost op: 16 juni 2016, 13:42:37 »
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Janneman
38

  • Type Alfa: Giulietta Sprint 1.4MA
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #839 Gepost op: 16 juni 2016, 13:59:05 »
Afgelopen dinsdag heeft mijn Giulietta 1.4MA ook haar tuning gehad bij H&S Corse! Ronald van Savali was er zelf om dit te doen. Een erg aardige man en indrukwekkend wat voor stuk software hij ontwikkeld heeft! Motorisch is mijn auto nog helemaal origineel. Hij heeft eerst de nieuwe software ingelezen en toen hebben we samen, om en om, een kort stukje gereden om te kijken hoe de auto reageerde. Het was gelijk lopen als een zonnetje.  :c029:

Ik had eigenlijk geen hele specifieke wensen. Wat ik vooral graag wilde was in het midden gebied van de toeren wat meer vermogen, zodat inhalen en versnellen wat vlotter ging.
Met de standaard set up was ik gelijk tevreden. De N stand is echt enorm verbeterd! De 'drivability' is echt zoveel beter geworden. Deze is minder gezappig geworden en het verloop van de toeren en kracht is veel constanter. Je kunt nu echt lekker rijden in N.

In D is het extra beetje vermogen ook goed merkbaar. Ze trekt nu een stuk sneller door en je merkt dat je eerder meer vermogen hebt tijdens het versnellen. Maar ook dat het vermogen zich constanter blijft opbouwen.

Ik ben erg tevreden, en vooral verbaasd over hoe fijn rijden in N nu is geworden. Ik kan het mensen echt aanraden.

 (De twee andere Giulietta's waar Ronald voor kwam met dezelde problemen als Alfata en TimW waren na mij aan de beurt. Deze hadden allebei een BMC Airfilter laten plaatsen. Wat klinkt dat lekker zeg! Dat is nog wel iets wat ik ook nog wel zou willen.)  >:D

De wereld is blijkbaar klein. :)

Hadden de 2 Giulietta's na jou BMC inlegfilters of hadden zij de complete behuizing met de alu aanzuigbuis? Deze laatste vind ik ook wel erg interessant, maar helaas nogal prijzig!


In ieder geval de eerste had de complete behuizingen met alu aanzuigbuis en extra opening gemaakt rechtsonder in de honingraat gril. Daarom ook dat gave geluid  :13:
De tweede klonk ook zo maar heb ik niet onder de motorkap gezien, Ronald was er mee aan het rijden.