!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #840 Gepost op: 16 juni 2016, 14:20:50 »
Afgelopen dinsdag heeft mijn Giulietta 1.4MA ook haar tuning gehad bij H&S Corse! Ronald van Savali was er zelf om dit te doen. Een erg aardige man en indrukwekkend wat voor stuk software hij ontwikkeld heeft! Motorisch is mijn auto nog helemaal origineel. Hij heeft eerst de nieuwe software ingelezen en toen hebben we samen, om en om, een kort stukje gereden om te kijken hoe de auto reageerde. Het was gelijk lopen als een zonnetje.  :c029:

Ik had eigenlijk geen hele specifieke wensen. Wat ik vooral graag wilde was in het midden gebied van de toeren wat meer vermogen, zodat inhalen en versnellen wat vlotter ging.
Met de standaard set up was ik gelijk tevreden. De N stand is echt enorm verbeterd! De 'drivability' is echt zoveel beter geworden. Deze is minder gezappig geworden en het verloop van de toeren en kracht is veel constanter. Je kunt nu echt lekker rijden in N.

In D is het extra beetje vermogen ook goed merkbaar. Ze trekt nu een stuk sneller door en je merkt dat je eerder meer vermogen hebt tijdens het versnellen. Maar ook dat het vermogen zich constanter blijft opbouwen.

Ik ben erg tevreden, en vooral verbaasd over hoe fijn rijden in N nu is geworden. Ik kan het mensen echt aanraden.

 (De twee andere Giulietta's waar Ronald voor kwam met dezelde problemen als Alfata en TimW waren na mij aan de beurt. Deze hadden allebei een BMC Airfilter laten plaatsen. Wat klinkt dat lekker zeg! Dat is nog wel iets wat ik ook nog wel zou willen.)  >:D

De wereld is blijkbaar klein. :)

Hadden de 2 Giulietta's na jou BMC inlegfilters of hadden zij de complete behuizing met de alu aanzuigbuis? Deze laatste vind ik ook wel erg interessant, maar helaas nogal prijzig!


In ieder geval de eerste had de complete behuizingen met alu aanzuigbuis en extra opening gemaakt rechtsonder in de honingraat gril. Daarom ook dat gave geluid  :13:
De tweede klonk ook zo maar heb ik niet onder de motorkap gezien, Ronald was er mee aan het rijden.

Dat zal die dat ook wel gehad hebben, ik heb alleen het BMC filter in the originele behuizing, maar dat doet niet zo heel veel qua geluid.

Daarentegen is deze wel zo'n 15X goedkoper.  ;D
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Janneman
41

  • Type Alfa: Giulietta Sprint 1.4MA
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #841 Gepost op: 26 juni 2016, 21:35:29 »
Heeft dat BMC filter in de originele behuizing je nog een merkbaar verschil geleverd in vermogen of koppel?
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #842 Gepost op: 27 juni 2016, 10:31:43 »
Heeft dat BMC filter in de originele behuizing je nog een merkbaar verschil geleverd in vermogen of koppel?

Ik heb er weinig tot niets van gemerkt. Over het algemeen mag je van inlegfilters weinig verwachten qua vermogen, je krijgt daarentegen wel wat meer aanzuiggeluid mocht je dat leuk vinden.  :)
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

alfata
3.413

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #843 Gepost op: 27 juni 2016, 11:20:01 »
Het geluid verandert zeker.  ;D
Overigens heb ik dit laten uitvoeren samen met andere aanpassingen, dus kan er weinig over melden.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Janneman
41

  • Type Alfa: Giulietta Sprint 1.4MA
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #844 Gepost op: 27 juni 2016, 21:57:10 »
Thanks voor de info!  :)
*

AlfaLeon
42

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *
    - Startende Alfist
  • everything not saved will be lost
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #845 Gepost op: 31 augustus 2016, 13:35:59 »
Niet echt tuning bereikbaar voor de "gewone man" maar wellicht leuk voor inspiratie..
ALFA ROMEO GIULIETTA QV  BY BACCI AND AUTOFFICINA   (for the Italian Touring Car Championship)
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi QV
RV Corse Savali tuned
19"ATS wheels
Novitec grounded


Alfa Romeo Mito 1.3 JTDm
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #846 Gepost op: 31 augustus 2016, 13:56:29 »
Het blijft natuurlijk persoonlijke smaak, maar de voorbumper vind ik afgrijselijk.

De wide body heeft wel wat, maar hier had het design en afwerking wat beter gekund. :)
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #847 Gepost op: 11 september 2016, 08:45:06 »
dit is geen kitje voor straatgebruik.  design en afwerking gaan ten koste van gewicht en/of aerodynamica...
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #848 Gepost op: 26 september 2016, 20:07:39 »
Weet iemand of er aftermarket stuurwielen zijn voor de Giulietta?
Ik heb er wel 1tje gevonden maar die kost helaas 995 euro :(
Ik zoek namelijk zon eentje als de nieuwe QV met afgeplatte onderkant en wat bredere duimgrepen zoals op de foto.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

NiekD
82

  • Type Alfa: Giulietta QV Limited Ed.
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #849 Gepost op: 22 oktober 2016, 09:14:42 »
Mijn Italiaans is niet zo heel goed, haha. Maar jij bedoelt zoiets als deze: http://m.ebay.it/itm/Volante-Alfa-Romeo-QV-Line-Mito-Giulietta-2010-2016-Normal-TCT-/162248869740?nav=SEARCH ?

Deze kost 270 euro  :13: Ik weet niet hoe dat dan verder zit met de airbag, maar als je het oude en het nieuwe stuur naast elkaar legt dan lijken de airbags mij hetzelfde. Dan zou je de oude eventueel weer kunnen gebruiken lijkt mij.
Giulietta QV Rosso Competizione Limited Edition, 295 pk / 471 nm, H&S Corse getuned, JM Tuning downpipe + sportkat, JTD Performance stage 2 koppeling
*

ducati 1098
243

  • Type Alfa: 159 ti
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #850 Gepost op: 22 oktober 2016, 12:11:29 »
op ebay.uk worden flat steering wheels  aangeboden voor alle type's alfa romeo
je kan eigen wensen aangeven als ik het zo zie verbouwd en bekleed hij ze zelf

jeroen
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #851 Gepost op: 22 oktober 2016, 16:40:51 »
op ebay.uk worden flat steering wheels  aangeboden voor alle type's alfa romeo
je kan eigen wensen aangeven als ik het zo zie verbouwd en bekleed hij ze zelf

jeroen

Heb jij een linkje voor mij? :D

Edit:
http://www.ebay.co.uk/itm/custom-ALFA-ROMEO-Giulietta-Mito-Steerig-Wheel-Flat-Thumbs-Side-profiles-Volante-/252568668453?hash=item3ace440925:g:AmAAAOSwanRXgNG8
Is het deze?


En ja de airbag is hetzelfde NiekD!
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

ducati 1098
243

  • Type Alfa: 159 ti
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #852 Gepost op: 23 oktober 2016, 12:11:04 »
ja correct :13:

jeroen
*

deLachendePaus
104

  • Type Alfa: Giulietta Sprint
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #853 Gepost op: 10 november 2016, 14:53:43 »
Mezelf en Bella een cadeau gedaan; zojuist een Eibach verlagingssetje en een BMC luchtfilter aangeschaft.  :dance:
Alfa 33 1.7ie Squadra, Alfa 156 1.8TS Squadra, Alfa MiTo 1.4Tb Squadra, Alfa Giulietta 'Sprint' Squadra
*

alfata
3.413

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #854 Gepost op: 10 november 2016, 14:58:21 »
Iemand die weet wat een downpipe op een QV verschil maakt in geluid? Bij mijn multiair was de combinatie van catless downpipe en geen achterdemper echt teveel van het goede. Ik twijfel heel erg tussen een downpipe zonder kat, met originele uitlaat, of originele downpipe met een achter achterdemper. Optie 1 is beter voor de specs, optie 2 beter voor de looks.
Maar goed, wie weet dus hoe hard het geluid is bij een QV met een catless downpipe en verder originele uitlaat?
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1