!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

*

Erik
225

  • Type Alfa: Giulietta QV LE Spider TB
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #885 Gepost op: 10 december 2016, 16:03:39 »
Hallo Alfisten.
Recentelijk een speciaal 76 mm uitlaatsysteem laten bouwen en monteren bij H&S Corse in Almere. Grote downpipe, voorpijp, racekat. 200 cells, kleine middendemper en een lambdafaker. Verschil was direct merkbaar. Veel sneller opspoelen van de turbo en nog beter aan het gas hangen dan voorheen. Dan wat meetresultaten van de rollenbank. Bella had 264 PK en 395 nm met alleen Squadra Tuning.
Na montage van het 76 mm uitlaatsysteem, 280 PK en 407 nm. Dus een aanzienlijke winst met alleen de uitlaat.
Stephan van Squadra Tuning heeft daarna de software verder aangepast aan de nieuwe uitlaat en volledig geoptimaliseerd op de rollenbank. De turbodruk staat nu op 2600 mbar. Dit is de maximaal werkbare druk, omdat een nog hogere druk juist minder vermogen geeft en de ontsteking dan gaat ingrijpen. Het kostte 4 uur aanpassen en weer meten,enz. maar dan heb je ook wat...
Uiteindelijk resultaat 292 PK en 412 nm. Jullie begrijpen dat ik heel blij en zeer tevreden ben met dit fantastische resultaat :)
Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde en extra geharde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #886 Gepost op: 10 december 2016, 16:59:26 »
Hele mooie resultaten(!),  maar hoezo zou een andere uitlaat de inlaatdruk beïnvloeden? Dat verband zie ik nog niet zo 1,2,3?
Ik denk dat de QV hetzelfde doet als de multiair met een andere (beter doorstromende) downpipe,  namelijk zijn turbodoelstellingen voorbij schieten doordat er veel (!) minder restrictie is. Want waarom zou je ontsteking ineens disfunctioneren bij dezelfde druk met andere uitlaat?  Iets wat ook blijkt uit de vermogenswinst van alleen de uitlaat. Daarom is de werkelijke turbodruk waarschijnlijk met pieken een stuk hoger dan de 2600mbar. Bij de multiair scheelde dat soms 250mbar.
Maar ik hoor graag als ik mis zit.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #887 Gepost op: 10 december 2016, 17:05:09 »
Overigens vond EPS 3 inch volledige overkill en hebben destijds bij mij de boel stapsgewijs van 3 inch downpipe,  naar 2,5 inch middenpijp en 2,25 inch laatste deel afgebouwd.  3 inch was in hun opzicht alleen "herriemakerij". Maar goed,  wie weet heeft het toch wat opgeleverd. :)
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Erik
225

  • Type Alfa: Giulietta QV LE Spider TB
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #888 Gepost op: 10 december 2016, 17:31:30 »
Ik ben geen techneut, maar ik had begrepen dat omdat er veel minder tegendruk is, de doorstroming sneller gaat en daardoor de turbodruk kan worden verhoogd. De ontsteking disfunctioneert niet bij dezelfde druk met een andere uitlaat. De ontsteking begint pas te disfunctioneren bij een druk boven de 2600 mbar. De standaard turbodruk af fabriek is veel lager. Het is dus kennelijk een fabeltje dat hoe hoger de turbodruk wordt gezet, hoe groter het vermogen wordt. Tot 2600 mbar is er met mijn huidige setting het grootste vermogen te bereiken. Mijn huidige uitlaatconfiguratie maakt zeker niet meer geluid als mijn vorige opstelling. Toen had ik geen middendemper en nu een kleine middendemper. Anders zou het inderdaad herriemakerij worden.
Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde en extra geharde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI.
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #889 Gepost op: 11 december 2016, 12:50:06 »
Hallo Alfisten.
Recentelijk een speciaal 76 mm uitlaatsysteem laten bouwen en monteren bij H&S Corse in Almere. Grote downpipe, voorpijp, racekat. 200 cells, kleine middendemper en een lambdafaker. Verschil was direct merkbaar. Veel sneller opspoelen van de turbo en nog beter aan het gas hangen dan voorheen. Dan wat meetresultaten van de rollenbank. Bella had 264 PK en 395 nm met alleen Squadra Tuning.
Na montage van het 76 mm uitlaatsysteem, 280 PK en 407 nm. Dus een aanzienlijke winst met alleen de uitlaat.
Stephan van Squadra Tuning heeft daarna de software verder aangepast aan de nieuwe uitlaat en volledig geoptimaliseerd op de rollenbank. De turbodruk staat nu op 2600 mbar. Dit is de maximaal werkbare druk, omdat een nog hogere druk juist minder vermogen geeft en de ontsteking dan gaat ingrijpen. Het kostte 4 uur aanpassen en weer meten,enz. maar dan heb je ook wat...
Uiteindelijk resultaat 292 PK en 412 nm. Jullie begrijpen dat ik heel blij en zeer tevreden ben met dit fantastische resultaat :)

Mooi resultaat! Deftig uitlaatsysteem doet dus wel zijn werk :13: Heb je een uitdraai van de laatste meting?
*

Erik
225

  • Type Alfa: Giulietta QV LE Spider TB
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #890 Gepost op: 11 december 2016, 14:02:47 »
Ja, ik heb een uitdraai. Zal morgen even kijken of ik hem kan scannen en hier op het forum kan plaatsen.
Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde en extra geharde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI.
*

Erik
225

  • Type Alfa: Giulietta QV LE Spider TB
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #891 Gepost op: 13 december 2016, 13:26:16 »
Ik krijg de uitdraai niet verzonden. Kan/mag maximaal 256 KB versturen, maar de uitdraai is ruim 400 KB. Sorry. :(
Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde en extra geharde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #892 Gepost op: 13 december 2016, 14:20:40 »
Ik krijg de uitdraai niet verzonden. Kan/mag maximaal 256 KB versturen, maar de uitdraai is ruim 400 KB. Sorry. :(

Even uploaden via www.tinypic.com en dan de hotlink hier plaatsen.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

deLachendePaus
104

  • Type Alfa: Giulietta Sprint
  • ***
    - Alfist
Tuning topic Giulietta!
« Reactie #893 Gepost op: 13 december 2016, 14:29:28 »
Of even Tapatalk app installeren
Alfa 33 1.7ie Squadra, Alfa 156 1.8TS Squadra, Alfa MiTo 1.4Tb Squadra, Alfa Giulietta 'Sprint' Squadra
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #894 Gepost op: 14 december 2016, 17:17:10 »
http://stores.ebay.it/risicosfizio/

Deze man verkoopt gave carbon stickers voor de Giulietta
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #895 Gepost op: 14 december 2016, 18:56:11 »
http://stores.ebay.it/risicosfizio/

Deze man verkoopt gave carbon stickers voor de Giulietta

Alles carbon is wel iets too much, maar ben toch wel benieuwd hoe het logo in carbon op het dashboard uitvalt! Voor €8.... wellicht toch bestellen? :O
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #896 Gepost op: 15 december 2016, 13:59:57 »
Ik kwam de uitdraai tegen op Facebook van H&S Corse:



Vind wel dat het koppel pas relatief laat opbouwt.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #897 Gepost op: 15 december 2016, 14:21:43 »
die eerste meting (blauwe lijn) zijn ze pas bij 2900 toeren ofzo begonnen met meten... :017:
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #898 Gepost op: 15 december 2016, 22:25:43 »
Dat is niet echt handig gedaan idd, jammer want nu heb je geen lekker vergelijk met de rode lijn (=vorige tune?)
*

Erik
225

  • Type Alfa: Giulietta QV LE Spider TB
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #899 Gepost op: 16 december 2016, 10:28:33 »
De rode lijnen zijn de metingen met het nieuwe uitlaatsysteem en de oude (eerste) Squadratuning.
De blauwe lijnen zijn de metingen van het nieuwe uitlaatsysteem en de daarop geoptimaliseerde nieuwe tuning.
Ik had van Stephan begrepen dat de waardes onder de 3000 - 3500 tpm zo'n beetje gelijk zijn en hij zich heeft geconcentreerd op het toerengebied boven 3500 tpm. Daar komt bij dat het meten onder 3000 tpm bijna onmogelijk is, omdat de TCT automatisch terugschakeld naar een lagere versnelling ook al wil je dat niet.
Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde en extra geharde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI.