!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #900 Gepost op: 16 december 2016, 16:34:47 »
De rode lijnen zijn de metingen met het nieuwe uitlaatsysteem en de oude (eerste) Squadratuning.
De blauwe lijnen zijn de metingen van het nieuwe uitlaatsysteem en de daarop geoptimaliseerde nieuwe tuning.
Ik had van Stephan begrepen dat de waardes onder de 3000 - 3500 tpm zo'n beetje gelijk zijn en hij zich heeft geconcentreerd op het toerengebied boven 3500 tpm. Daar komt bij dat het meten onder 3000 tpm bijna onmogelijk is, omdat de TCT automatisch terugschakeld naar een lagere versnelling ook al wil je dat niet.

Erik, heb jij een versterkte koppeling?
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #901 Gepost op: 16 december 2016, 16:46:54 »
http://stores.ebay.it/risicosfizio/

Deze man verkoopt gave carbon stickers voor de Giulietta

Alles carbon is wel iets too much, maar ben toch wel benieuwd hoe het logo in carbon op het dashboard uitvalt! Voor €8.... wellicht toch bestellen? :O

Vond het ook niet duur. Maarja altijd die eeuwige paypal.
Die sticker van AR op de spiegels zijn wel gaaf
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

Erik
225

  • Type Alfa: Giulietta QV LE Spider TB
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #902 Gepost op: 16 december 2016, 21:19:40 »
Nee, ik heb gewoon de standaard koppeling met TCT bak.
Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde en extra geharde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI.
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #903 Gepost op: 16 december 2016, 21:24:00 »
Nee, ik heb gewoon de standaard koppeling met TCT bak.

Begreep van H&S dat de koppeling van de TCT sterker is, en de bak schakelt op momenten dat het koppel niet maximaal is en daardoor minder  belast wordt dan een handbak.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #904 Gepost op: 17 december 2016, 08:43:11 »
Nee, ik heb gewoon de standaard koppeling met TCT bak.

Oke.  Ik heb namelijk dezelfde aanvraag liggen bij JMTuning.  Even zien wat eruit komt.  Heb ook een prijsopgave gedaan bij Scara73. Die is ook interessant.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #905 Gepost op: 17 december 2016, 11:25:13 »
De TCT schijnt tot 450NM vrij eenvoudig te kunnen handelen.
*

PK
79

  • Type Alfa: Giulietta 170PK TcT Super
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #906 Gepost op: 17 december 2016, 17:01:46 »
De TCT schijnt tot 450NM vrij eenvoudig te kunnen handelen.
Zo dan, dat is nogal wat zeg :-\
Nu
GTV Bertone 2000 (1974)
Alfa Giulietta  (2018) 170PK TcT Super
Fiat Cinquecento (Ferrari) 1996
Gehad;
Alfa Giulietta QV (2015) Alfa Giulietta QV (2011), Giulia Super 1600 (1969), GTJ 1600 Scalino (1968),Alfa Super Squadra Bianca, 156 2.0, 156 2.5 V6, GTV 2.0 TBI, 147 1.6, 145 QV
33 1.3 S, 33 1.
*

Erik
225

  • Type Alfa: Giulietta QV LE Spider TB
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #907 Gepost op: 18 december 2016, 13:16:45 »
Nee, ik heb gewoon de standaard koppeling met TCT bak.

Begreep van H&S dat de koppeling van de TCT sterker is, en de bak schakelt op momenten dat het koppel niet maximaal is en daardoor minder  belast wordt dan een handbak.

Dat heb ik ook gehoord, maar dat geldt natuurlijk alleen in de "automaatstand". Ik rijd altijd in Dynamic en schakel meestal gewoon met de flippers zodat je zelf je schakelmomenten kan bepalen.
Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde en extra geharde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI.
*

Erik
225

  • Type Alfa: Giulietta QV LE Spider TB
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #908 Gepost op: 18 december 2016, 13:19:21 »
Nee, ik heb gewoon de standaard koppeling met TCT bak.

Oke.  Ik heb namelijk dezelfde aanvraag liggen bij JMTuning.  Even zien wat eruit komt.  Heb ook een prijsopgave gedaan bij Scara73. Die is ook interessant.

Wat heb je precies voor prijsopgave gevraagd bij JMTuning en Scara73?
Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde en extra geharde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI.
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #909 Gepost op: 18 december 2016, 17:10:08 »
Nee, ik heb gewoon de standaard koppeling met TCT bak.

Begreep van H&S dat de koppeling van de TCT sterker is, en de bak schakelt op momenten dat het koppel niet maximaal is en daardoor minder  belast wordt dan een handbak.

Dat heb ik ook gehoord, maar dat geldt natuurlijk alleen in de "automaatstand". Ik rijd altijd in Dynamic en schakel meestal gewoon met de flippers zodat je zelf je schakelmomenten kan bepalen.

Klopt, maar als je hem vloert laag in toeren in een hoge versnelling, schakelt hij dan niet vanzelf terug?
In iede rgeval gaat het koppelen automatisch en feilloos zonder te slippen, wat met zelf koppelen nog wel eens gebeurt.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #910 Gepost op: 18 december 2016, 17:31:08 »
Nee, ik heb gewoon de standaard koppeling met TCT bak.

Oke.  Ik heb namelijk dezelfde aanvraag liggen bij JMTuning.  Even zien wat eruit komt.  Heb ook een prijsopgave gedaan bij Scara73. Die is ook interessant.

Wat heb je precies voor prijsopgave gevraagd bij JMTuning en Scara73?

Beide downpipe met sportkat (200 cellen).
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #911 Gepost op: 18 december 2016, 22:00:04 »
Zelf heb ik gekozen voor de ragazzon oplossing, omdat ik van mening ben dat je vlak achter de turbo zo min mogenlijk weerstand wil, wel kostbaar als je het opteld, maar ja ach........

Had nog wel een voordeligere alternatief gevonden, sportkat in de downpipe, die van Supersprint is belachelijk duur,

Het allternatief voor 750 euro bij BRS
*

Erik
225

  • Type Alfa: Giulietta QV LE Spider TB
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #912 Gepost op: 19 december 2016, 11:01:08 »


Klopt, maar als je hem vloert laag in toeren in een hoge versnelling, schakelt hij dan niet vanzelf terug?
In iede rgeval gaat het koppelen automatisch en feilloos zonder te slippen, wat met zelf koppelen nog wel eens gebeurt.
[/quote]

Klopt, bij plankgas in een hoge versnelling bij lage toeren, dan schakelt de TCT automatisch terug. Inderdaad wel zo veilig.
Bij mijn vorige QV met handbak wilde de koppeling af en toe wel slippen bij plankgas laag in de toeren.

Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde en extra geharde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI.
*

Erik
225

  • Type Alfa: Giulietta QV LE Spider TB
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #913 Gepost op: 19 december 2016, 11:09:06 »
Zelf heb ik gekozen voor de ragazzon oplossing, omdat ik van mening ben dat je vlak achter de turbo zo min mogenlijk weerstand wil, wel kostbaar als je het opteld, maar ja ach........

Had nog wel een voordeligere alternatief gevonden, sportkat in de downpipe, die van Supersprint is belachelijk duur,

Het allternatief voor 750 euro bij BRS

Inderdaad, hoe minder weerstand hoe beter de flow. Vandaar 76 mm doorsnede en mijn racekat zit op ongeveer 2 meter na de downpipe tussen de voorstoelen. Werkt perfect.

Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde en extra geharde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI.
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #914 Gepost op: 19 december 2016, 12:34:26 »
Zelf heb ik gekozen voor de ragazzon oplossing, omdat ik van mening ben dat je vlak achter de turbo zo min mogenlijk weerstand wil, wel kostbaar als je het opteld, maar ja ach........

Had nog wel een voordeligere alternatief gevonden, sportkat in de downpipe, die van Supersprint is belachelijk duur,

Het allternatief voor 750 euro bij BRS

Inderdaad, hoe minder weerstand hoe beter de flow. Vandaar 76 mm doorsnede en mijn racekat zit op ongeveer 2 meter na de downpipe tussen de voorstoelen. Werkt perfect.

Ik heb de resultaten gezien, kreeg ook een aanbod van H&S voor dit systeem, dacht dat het een beetje overkill zou zijn en besloot maar voor de ragazzon optie te gaan voordat jouw resultaten bekend waren, maar pakt goed uit dus.

Wat voor einddemper heb je met deze set-up?