!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.
Ik heb de resultaten gezien, kreeg ook een aanbod van H&S voor dit systeem, dacht dat het een beetje overkill zou zijn en besloot maar voor de ragazzon optie te gaan voordat jouw resultaten bekend waren, maar pakt goed uit dus.Wat voor einddemper heb je met deze set-up?
Ik heb nu nog de standaard eindemper en wil wel iets meer geluid, ben benieuwd naar hoe di van jou klinkt, was je afgelopen zondag ook op de meting?
Nee, ik was niet op de meeting. had helaas geen tijd. Mijn vorige setup klonk wat mooier, iets zwaarder. Daar had ik ook geen middendemper. Nu wel een kleine middendemper, omdat anders het geluid te hard zou worden. De hele uitlaatlijn moet nog wel even goed inbranden, dus het geluid wordt vanzelf op den duur zwaarder. Kom anders een keertje luisteren, Zoetermeer is dichtbij.
Ik heb destijds op mijn multiair eerst een catless downpipe van Ragazzon geplaatst. Dat vond ik qua gasreponse en onderin de toeren erg prettig. Toen ik daarna bij EPS een 3inch downpipe plus 2.5inch middendeel heb laten plaatsen merkte ik toch nog wel veel verschil. Nu vooral bovenin de toeren. Maar goed, die uitlaatbuis van de multiair is wel een stuk smaller origineel dan die van de QV (48mm om 60mm).De kat bestel ik overigens dan los via ebay en laat ik op de voorpijp lassen. Iemand die weet wat een goede kat is? Zoiets? http://m.ebay.com/itm/Magnaflow-2-5-200-Cell-CPSI-CPI-Metal-Core-Cat-Converter-Stainless-Steel-Body-/361445280534?hash=item5427d14b16%3Ag%3AO5EAAOSwT5tWLvVq&_trkparms=pageci%253A4d43d3a5-c62c-11e6-b9a0-74dbd180d262%257Cparentrq%253A18d678721590a2a5a4a9baa9ffd5f010%257Ciid%253A5
Heb een meting bij Squadra gehad met de 'standard' Squadra tuning met de Supersprint uitlaat (dus wat ook bij Tunex gemeten was). Het resultaat kwam om 264pk/413nm. Het resultaat van Tunex was vergelijkbaar met de meting van Squadra op de N-stand. Dus mijn aanname is dat Tunex heeft vergeten om mijn auto in D-stand te zetten (dat of hun metingen zijn onbetrouwbaar).Stephan heeft dus extra aanpassing gedaan, en het resultaat is nu 274pk/421nm (dit is allemaal met de temperatuur correctie). Dus ik ben heel blij mee!
bob een vraagje wat heeft het tot nu toe voor jou gekost. dus de downpipe-cat-middenstuk en tuning, heeft h&s de uitlaat ook voor jou besteld en gemonteerd? ben er over het denken om dit volgend jaar ergens ook te laten doen maar moet natuurlijk niet te gek worden met de prijs.