!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

*

Erik
225

  • Type Alfa: Giulietta QV LE Spider TB
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #915 Gepost op: 19 december 2016, 14:08:00 »


Ik heb de resultaten gezien, kreeg ook een aanbod van H&S voor dit systeem, dacht dat het een beetje overkill zou zijn en besloot maar voor de ragazzon optie te gaan voordat jouw resultaten bekend waren, maar pakt goed uit dus.

Wat voor einddemper heb je met deze set-up?
[/quote]

Het pakt zeker goed uit! Wat een beest. Hoogste tijd voor een Quaife Limited Slip Differential om het vermogen goed op de weg te kunnen brengen. Helaas nog niet leverbaar voor de TCT :(
Ik heb een Ragazzon Sport einddemper 90 mm Racing. Daar hoefde niets aan te worden veranderd.
Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde en extra geharde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI.
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #916 Gepost op: 19 december 2016, 15:17:53 »


Ik heb de resultaten gezien, kreeg ook een aanbod van H&S voor dit systeem, dacht dat het een beetje overkill zou zijn en besloot maar voor de ragazzon optie te gaan voordat jouw resultaten bekend waren, maar pakt goed uit dus.

Wat voor einddemper heb je met deze set-up?

Het pakt zeker goed uit! Wat een beest. Hoogste tijd voor een Quaife Limited Slip Differential om het vermogen goed op de weg te kunnen brengen. Helaas nog niet leverbaar voor de TCT :(
Ik heb een Ragazzon Sport einddemper 90 mm Racing. Daar hoefde niets aan te worden veranderd.
[/quote]

Ik heb nu nog de standaard eindemper en wil wel iets meer geluid, ben benieuwd naar hoe di van jou klinkt, was je afgelopen zondag ook op de meting?
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #917 Gepost op: 19 december 2016, 15:48:04 »
Zag je net op de Facebook van H&S voorbij komen Bob.  ;D
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Erik
225

  • Type Alfa: Giulietta QV LE Spider TB
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #918 Gepost op: 19 december 2016, 16:25:35 »
Citaat

Ik heb nu nog de standaard eindemper en wil wel iets meer geluid, ben benieuwd naar hoe di van jou klinkt, was je afgelopen zondag ook op de meting?

Nee, ik was niet op de meeting. had helaas geen tijd. Mijn vorige setup klonk wat mooier, iets zwaarder. Daar had ik ook geen middendemper. Nu wel een kleine middendemper, omdat anders het geluid te hard zou worden. De hele uitlaatlijn moet nog wel even goed inbranden, dus het geluid wordt vanzelf op den duur zwaarder. Kom anders een keertje luisteren, Zoetermeer is dichtbij.
Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde en extra geharde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI.
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #919 Gepost op: 19 december 2016, 16:31:43 »



Citaat

Nee, ik was niet op de meeting. had helaas geen tijd. Mijn vorige setup klonk wat mooier, iets zwaarder. Daar had ik ook geen middendemper. Nu wel een kleine middendemper, omdat anders het geluid te hard zou worden. De hele uitlaatlijn moet nog wel even goed inbranden, dus het geluid wordt vanzelf op den duur zwaarder. Kom anders een keertje luisteren, Zoetermeer is dichtbij.

Goed plan, doen we een keer. :great:
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #920 Gepost op: 19 december 2016, 21:08:23 »
Ik twijfel toch wel heel erg. De optie van JMTuning is mooi maar wel de meest dure oplossing. Een relatief gunstige oplossing is een Ragazzon catless downpipe met voorpijp en daar een sportkatalysator tussen lassen. Maar ja,  dat is geen 3 inch plus dat je weer met de garage moet overleggen over het hoe en wat. 
De optie van Scara73 is ook prettig maar is weer een soort tussenoplossing. Daar zit de kat op dezelfde afstand van de turbo als bij de supersprint downpipe. 

Helemaal geen geen kat is ook een idee,  maar ja dan krijg je het gezeur met fakers etc weer.

Lastig!
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #921 Gepost op: 19 december 2016, 21:26:02 »
Ragazzon is prima oplossing, de kat is aan de prijs, vraag me af of 3inch systeem echt veel brengt.

Savali 300pk pakket gebruikt ook ragazzon uitlaat systeem, met andere software ga ik ook richting de 300pk, alleen worden de Nm's dan te veel voor de koppeling.

Belangrijkste voor mij is dat de turbo nu sneller opspoelt laag in toeren.

*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #922 Gepost op: 19 december 2016, 21:47:31 »
Ik heb destijds op mijn multiair eerst een catless downpipe van Ragazzon geplaatst. Dat vond ik qua gasreponse en onderin de toeren erg prettig. Toen ik daarna bij EPS een 3inch downpipe plus 2.5inch middendeel heb laten plaatsen merkte ik toch nog wel veel verschil. Nu vooral bovenin de toeren. Maar goed, die uitlaatbuis van de multiair is wel een stuk smaller origineel dan die van de QV (48mm om 60mm).
De kat bestel ik overigens dan los via ebay en laat ik op de voorpijp lassen.  Iemand die weet wat een goede kat is? Zoiets?  http://m.ebay.com/itm/Magnaflow-2-5-200-Cell-CPSI-CPI-Metal-Core-Cat-Converter-Stainless-Steel-Body-/361445280534?hash=item5427d14b16%3Ag%3AO5EAAOSwT5tWLvVq&_trkparms=pageci%253A4d43d3a5-c62c-11e6-b9a0-74dbd180d262%257Cparentrq%253A18d678721590a2a5a4a9baa9ffd5f010%257Ciid%253A5
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #923 Gepost op: 19 december 2016, 22:09:09 »
Ik heb destijds op mijn multiair eerst een catless downpipe van Ragazzon geplaatst. Dat vond ik qua gasreponse en onderin de toeren erg prettig. Toen ik daarna bij EPS een 3inch downpipe plus 2.5inch middendeel heb laten plaatsen merkte ik toch nog wel veel verschil. Nu vooral bovenin de toeren. Maar goed, die uitlaatbuis van de multiair is wel een stuk smaller origineel dan die van de QV (48mm om 60mm).
De kat bestel ik overigens dan los via ebay en laat ik op de voorpijp lassen.  Iemand die weet wat een goede kat is? Zoiets?  http://m.ebay.com/itm/Magnaflow-2-5-200-Cell-CPSI-CPI-Metal-Core-Cat-Converter-Stainless-Steel-Body-/361445280534?hash=item5427d14b16%3Ag%3AO5EAAOSwT5tWLvVq&_trkparms=pageci%253A4d43d3a5-c62c-11e6-b9a0-74dbd180d262%257Cparentrq%253A18d678721590a2a5a4a9baa9ffd5f010%257Ciid%253A5
Boven in toeren geloof ik wel dat het scheelt, met de standaard software en alleen de downpipe had ik het idee dat hij boven in toeren iets beter door liep, denk door de kat onder de auto dat het iets meer weerstand biedt, kan ook zijn dat door de software het nu wat beschaafder is.
Ik ben in ieder geval dik tevreden zo, is meer dan snel zat, moet enorm oppassen voor mijn rijbewijs, dus voor mij is het genoeg zo, belangrijker is dat de boel heel blijft.
Rijdt af en toe in de D stand en dan is het echt feest, in de N stand is het nu ook veel beter.
Wat de losse kat's die je kunt kopen heb ik geen idee, denk wel dat er veel verschil zit in kwaliteit.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #924 Gepost op: 20 december 2016, 11:17:29 »
Ik heb toch maar een afspraak gepland bij JMTuning. Vind de vermogenswinst toch wel erg interessant en op de foto's ziet het er prachtig verwerkt uit.  :13:
Half januari ergens is het zo ver.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #925 Gepost op: 20 december 2016, 17:41:49 »
Heb een meting bij Squadra gehad met de 'standard' Squadra tuning met de Supersprint uitlaat (dus wat ook bij Tunex gemeten was). Het resultaat kwam om 264pk/413nm. Het resultaat van Tunex was vergelijkbaar met de meting van Squadra op de N-stand. Dus mijn aanname is dat Tunex heeft vergeten om mijn auto in D-stand te zetten (dat of hun metingen zijn onbetrouwbaar).

Stephan heeft dus extra aanpassing gedaan, en het resultaat is nu 274pk/421nm (dit is allemaal met de temperatuur correctie). Dus ik ben heel blij mee!
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #926 Gepost op: 20 december 2016, 18:00:30 »
Heb een meting bij Squadra gehad met de 'standard' Squadra tuning met de Supersprint uitlaat (dus wat ook bij Tunex gemeten was). Het resultaat kwam om 264pk/413nm. Het resultaat van Tunex was vergelijkbaar met de meting van Squadra op de N-stand. Dus mijn aanname is dat Tunex heeft vergeten om mijn auto in D-stand te zetten (dat of hun metingen zijn onbetrouwbaar).

Stephan heeft dus extra aanpassing gedaan, en het resultaat is nu 274pk/421nm (dit is allemaal met de temperatuur correctie). Dus ik ben heel blij mee!

Uitgaande dat tunex in de N stand heeft gemeten : Bij beide metingen in de N stand waren de resultaten hetzelfde? Dat zou betekenen dat de meting bij tunex dus wel correct is geweest.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #927 Gepost op: 20 december 2016, 18:11:22 »
Ze waren niet precies dezelfde (ook geen idee of ze temperatuur correctie deden).
De metingen van Tunex: 251pk/341nm
De meting van Squadra (N-stand): 231pk/327nm

Met de aanname (er zijn nu veel aannames) als Tunex geen temperatuurcorrectie heeft gedaan dan zou dit in de beurt komen.
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

alfistalimburg
464

  • Type Alfa: giulietta qv
  • ****
    - Senior Alfist
  • you only live once
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #928 Gepost op: 20 december 2016, 19:06:55 »
bob een vraagje wat heeft het tot nu toe voor jou gekost. dus de downpipe-cat-middenstuk en tuning, heeft h&s de uitlaat ook voor jou besteld en gemonteerd? ben er over het denken om dit volgend jaar ergens ook te laten doen maar moet natuurlijk niet te gek worden met de prijs.
Alfa Romeo Giulietta QV: Audison composet - Ulter 100mm einddemper - 19inch Prodrive S velgen - Brembo remschijven + EBC red stuff blokken
RVS Jmtuning downpipe - powerflexrubbers - stage 2 jtd performance koppeling - k04 hybrid turbo - airtec intercooler
322,6pk/437nm
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #929 Gepost op: 20 december 2016, 19:48:44 »
bob een vraagje wat heeft het tot nu toe voor jou gekost. dus de downpipe-cat-middenstuk en tuning, heeft h&s de uitlaat ook voor jou besteld en gemonteerd? ben er over het denken om dit volgend jaar ergens ook te laten doen maar moet natuurlijk niet te gek worden met de prijs.

Zie PM
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1