!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #930 Gepost op: 20 december 2016, 19:49:32 »
Ze waren niet precies dezelfde (ook geen idee of ze temperatuur correctie deden).
De metingen van Tunex: 251pk/341nm
De meting van Squadra (N-stand): 231pk/327nm

Met de aanname (er zijn nu veel aannames) als Tunex geen temperatuurcorrectie heeft gedaan dan zou dit in de beurt komen.

Hmm... Toch wel erg vreemd allemaal. Geen idee wat dan nog precies klopt.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #931 Gepost op: 20 december 2016, 20:24:53 »
Ik heb toch maar een afspraak gepland bij JMTuning. Vind de vermogenswinst toch wel erg interessant en op de foto's ziet het er prachtig verwerkt uit.  :13:
Half januari ergens is het zo ver.

Wat ga je precies laten doen, en hoeveel vermogenswinst heb je het over?

Ik zie niet bijster veel informatie op hun website namelijk.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #932 Gepost op: 20 december 2016, 20:27:14 »
Dit is de uitlaat die Erik ook op zijn auto heeft. Die heeft hem echter via h&s corse. Maar deze wordt gemaakt door JMTuning.
Ik kreeg de tip van JMTuning van iemand en zodoende vertelde hij mij over de auto van Erik en dat ze het dus ook maken voor h&s corse. Beetje toeval haha.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #933 Gepost op: 20 december 2016, 20:29:27 »
Ps software is al aangepast en laat ik denk ik zo.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #934 Gepost op: 20 december 2016, 20:43:41 »
Dit is de uitlaat die Erik ook op zijn auto heeft. Die heeft hem echter via h&s corse. Maar deze wordt gemaakt door JMTuning.
Ik kreeg de tip van JMTuning van iemand en zodoende vertelde hij mij over de auto van Erik en dat ze het dus ook maken voor h&s corse. Beetje toeval haha.
Ah op die manier, ik kreeg aanbod via H&S voor dat systeem, was een paar honderd duurder dan de ragazzon optie, maar dacht dat het overkill zou zijn.
Beperking is momenteel eerder de koppeling dan de uitlaat bij mij.

Ik denk wel dat je de software opnieuw moet aan laten passen, turbo reageert heel anders met een downpipe, sportkat en dikker systeem.
Heb jij al een sterkere koppeling dan?
*

Erik
225

  • Type Alfa: Giulietta QV LE Spider TB
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #935 Gepost op: 21 december 2016, 11:38:21 »
Dit is de uitlaat die Erik ook op zijn auto heeft. Die heeft hem echter via h&s corse. Maar deze wordt gemaakt door JMTuning.
Ik kreeg de tip van JMTuning van iemand en zodoende vertelde hij mij over de auto van Erik en dat ze het dus ook maken voor h&s corse. Beetje toeval haha.
Ah op die manier, ik kreeg aanbod via H&S voor dat systeem, was een paar honderd duurder dan de ragazzon optie, maar dacht dat het overkill zou zijn.
Beperking is momenteel eerder de koppeling dan de uitlaat bij mij.

Ik denk wel dat je de software opnieuw moet aan laten passen, turbo reageert heel anders met een downpipe, sportkat en dikker systeem.
Heb jij al een sterkere koppeling dan?

Het uitlaatsysteem van 76 mm is echt geen overkill (zeker bij de TCT niet) . de motor ademt veel vrijer als met de standaard 60 mm. Bij de handbak is inderdaad de koppeling de zwakste link.
Je moet zeker de software laten aanpassen (optimaliseren) aan het nieuwe uitlaatsysteem. Als je het laat doen door iemand met verstand van zaken, dan kan het zomaar tussen de 5 tot 7% extra opleveren. Kijk maar naar mijn QV.
Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde en extra geharde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #936 Gepost op: 21 december 2016, 13:54:28 »
Dit is de uitlaat die Erik ook op zijn auto heeft. Die heeft hem echter via h&s corse. Maar deze wordt gemaakt door JMTuning.
Ik kreeg de tip van JMTuning van iemand en zodoende vertelde hij mij over de auto van Erik en dat ze het dus ook maken voor h&s corse. Beetje toeval haha.
Ah op die manier, ik kreeg aanbod via H&S voor dat systeem, was een paar honderd duurder dan de ragazzon optie, maar dacht dat het overkill zou zijn.
Beperking is momenteel eerder de koppeling dan de uitlaat bij mij.

Ik denk wel dat je de software opnieuw moet aan laten passen, turbo reageert heel anders met een downpipe, sportkat en dikker systeem.
Heb jij al een sterkere koppeling dan?

Koppeling voelt ondanks de 425nm goed aan. De vorige eigenaar was Alfa monteur en het ding met veel zorg onderhouden. Of de koppeling versterkt is weet ik niet, maar nogmaals, het voelt allemaal stevig aan. Als die gaat slippen, dan laat ik de software iets terugregelen onder in de toeren.
Ik weet nog niet of ik de software laat aanpassen. Dat is even op gevoel. Het gaat mij vooral om oppakgedrag, geluid en warmteafvoer. Lekker doorblazen hoog in de toeren is ook fijn.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #937 Gepost op: 3 januari 2017, 14:41:09 »
Zeer interessant:
https://www.youtube.com/watch?v=bXQ-cXeri1Y

Conclusie: 3 inch t.o.v. 2,5 inch levert niets op!
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #938 Gepost op: 3 januari 2017, 14:56:44 »
Je conclusie moet iets uitgebreider hoor.
*

JS JTD
233

  • Type Alfa: Giulia JTD 2.2 AT8
  • ***
    - Alfist
    • JTD-Performance
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #939 Gepost op: 3 januari 2017, 21:47:25 »
Citaat van: alfata op  3 januari 2017, 14:41:09
Citaat van: alfata op  3 januari 2017, 14:41:09
Conclusie: 3 inch t.o.v. 2,5 inch levert niets op!

Tsja... leuke vergelijking, maar zo'n beetje de enige overeenkomst met dat middeleeuwse "no substitute for cubic inches" motorblok en dat in een QV is dat ze op benzine lopen.
Sowieso hebben turbomotoren meer baat bij grote uitlaatdiameters dan non-turbo. Hang hier niet te snel conclusies aan vast.
Giulia Super JTD AT8
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #940 Gepost op: 3 januari 2017, 23:04:06 »
De enige conclusie die ik uit het filmpje trek is het verschil tussen een free-flow en schotten einddemper, waarbij het free-flow exemplaar het beter doet.

Uitlaatsystemen op een turbo of NA motor is totaal niet te vergelijken natuurlijk. Wat me trouwens ook opvalt in die test is dat ze elke keer dezelfde uitlaatspruitstukken lijken te gebruiken. 

Voor op een QV is 3" the way to go denk ik als je voor een compleet stage 2 wilt gaan (dus ook een goede inlaat en grotere intercooler + remap).
*

Delvenaartje
361

  • Type Alfa: Giulietta 1.6 JTDM2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #941 Gepost op: 4 januari 2017, 19:38:16 »
Weet iemand waar je goedkoop een setje sideskirts vandaan kan toveren?  :)
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #942 Gepost op: 4 januari 2017, 20:18:59 »
Citaat van: Delvenaartje op  4 januari 2017, 19:38:16
Citaat van: Delvenaartje op  4 januari 2017, 19:38:16
Weet iemand waar je goedkoop een setje sideskirts vandaan kan toveren?  :)

Sloop?  ;D
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

Delvenaartje
361

  • Type Alfa: Giulietta 1.6 JTDM2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #943 Gepost op: 4 januari 2017, 20:28:56 »
Zouden die daar te halen zijn denk je?  ;D
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #944 Gepost op: 5 januari 2017, 09:11:22 »
Citaat van: Delvenaartje op  4 januari 2017, 19:38:16
Citaat van: Delvenaartje op  4 januari 2017, 19:38:16
Weet iemand waar je goedkoop een setje sideskirts vandaan kan toveren?  :)

Sloop is inderdaad een optie, verder eventueel hier:

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulietta/Body-Styling/Alfa-Giulietta-Zijskirts-Quadrifoglio::5234.html

Denk er ook aan dat je ze nog in kleur moet spuiten. Of je moet het erg treffen mocht je een setje op de sloop vinden.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm