!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

*

Delvenaartje
361

  • Type Alfa: Giulietta 1.6 JTDM2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #945 Gepost op: 5 januari 2017, 22:58:47 »
Ik dacht aan matzwart maken, vind ik nog leuker staan.
*

morneco
247

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #946 Gepost op: 9 januari 2017, 11:10:30 »
Hoi,
Alvast de beste wensen en veel rijplezier dit jaar.  :steeringwheel:
Het nieuwe jaar is gestart met wat kleine aanpassingen aan de Giulietta:
De sportpedalen gemonteerd, was wel een uurtje werk daar ik de pedalen lichtjes moest opzuiveren omdat er braampjes aan hingen waardoor de pedalen zich niet goed lieten plaatsen. En de montage van de voetsteun ging ook niet van een leien dakje. De pluggen gingen er niet vlot in, ik wou geen te grote gaten maken zodat de voetsteun zeker vast zat, en het verborgen schroeven is vergt ook wat goed mikken. Hieronder een foto van het resultaat.


Daarnaast kreeg ik van mijn vrouwtje ook 4 gordelhoezen.


En een smartphone cover.
Alfa Romeo Nuova Giulietta Super 1.4 Turbo Alfa Rosso
*

Jenkins
96

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TB Squadra
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #947 Gepost op: 9 januari 2017, 12:59:52 »
Mag ik weten waar deze gordelhoezen te bestellen zijn?
 :)
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #949 Gepost op: 10 januari 2017, 09:07:24 »
Ik ga donderdag naar JMTuning voor de 3 inch uitlaat. Ik was even benieuwd of Erik en Bob156 jullie lamdawaarden hebben laten aanpassen wegens de racekat. Ik krijg dan wel een lamdafaker, maar vermoed dat dit niet genoeg gaat zijn, of wel?
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #950 Gepost op: 10 januari 2017, 09:49:04 »
Ik ga donderdag naar JMTuning voor de 3 inch uitlaat. Ik was even benieuwd of Erik en Bob156 jullie lamdawaarden hebben laten aanpassen wegens de racekat. Ik krijg dan wel een lamdafaker, maar vermoed dat dit niet genoeg gaat zijn, of wel?

Zover ik weet geen aanpassingen, of dat moet in de revlimit software meegekomen zijn.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #951 Gepost op: 10 januari 2017, 09:51:30 »
Ik ga donderdag naar JMTuning voor de 3 inch uitlaat. Ik was even benieuwd of Erik en Bob156 jullie lamdawaarden hebben laten aanpassen wegens de racekat. Ik krijg dan wel een lamdafaker, maar vermoed dat dit niet genoeg gaat zijn, of wel?

Zover ik weet geen aanpassingen, of dat moet in de revlimit software meegekomen zijn.
Ok, interessant. Ik zie wel of er een foutmelding komt... Ik neem aan dat jij ook een faker hebt?
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #952 Gepost op: 10 januari 2017, 09:58:47 »
Ik heb met mijn 200 cells ook geen faker en zit ook niks daarvoor in de software. Nu is de mijne natuurlijk meer vergelijkbaar met standaard doordat de cat nog op dezelfde plek zit.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #953 Gepost op: 10 januari 2017, 10:19:01 »
Thanks! Dan ga ik er vanuit dat het allemaal goed gaat.
In hoeverre is het uberhaupt zinvol om nog wat met de software te doen? Ik draai nu al een goede 1,7 bar en dit blijft hij tot lange tijd tot boven in de toeren volhouden. Bij de toerenbegrenzer draait die nog iets van 1,2/1,3 bar. Is het dan echt zo zinvol daar nog meer bovenop te gooien? En wat doet het met de levensduur van de turbo? Ik heb in oktober nog van mijn multiair die moeten laten reviseren en daar heb ik eigenlijk weinig zin meer in.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #954 Gepost op: 10 januari 2017, 10:28:31 »
Mijn persoonlijke mening, de sportcat heeft sowieso al een positief effect op de levensduur van de turbo, EGT gaat omlaag, dus het hele boeltje wordt wat minder warm.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #955 Gepost op: 10 januari 2017, 10:31:52 »
Mijn persoonlijke mening, de sportcat heeft sowieso al een positief effect op de levensduur van de turbo, EGT gaat omlaag, dus het hele boeltje wordt wat minder warm.

Tja... Ik vermoed dat met mijn huidige mapping de uitlaat juist al extra wordt benut. Maar goed, als hier andere meningen over zijn hoor ik het graag.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #956 Gepost op: 10 januari 2017, 10:41:42 »
Beperkende factor is vaak te hoog oplopende EGT's, dus ik denk dat er best nog wel wat meer in zit  >:D
*

Erik
225

  • Type Alfa: Giulietta QV LE Spider TB
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #957 Gepost op: 10 januari 2017, 11:05:04 »
Ik ga donderdag naar JMTuning voor de 3 inch uitlaat. Ik was even benieuwd of Erik en Bob156 jullie lamdawaarden hebben laten aanpassen wegens de racekat. Ik krijg dan wel een lamdafaker, maar vermoed dat dit niet genoeg gaat zijn, of wel?

Na het plaatsen van de uitlaat kreeg ik diezelfde avond een foutmelding. Na het plaatsen van de lamdafaker liep de motor weer als een zonnetje. Bij het finetunen van de software hebben we op aanraden van Stephan de faker laten zitten en nooit meer een foutmelding gehad.
Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde en extra geharde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #958 Gepost op: 10 januari 2017, 12:11:38 »
Ik ga donderdag naar JMTuning voor de 3 inch uitlaat. Ik was even benieuwd of Erik en Bob156 jullie lamdawaarden hebben laten aanpassen wegens de racekat. Ik krijg dan wel een lamdafaker, maar vermoed dat dit niet genoeg gaat zijn, of wel?

Na het plaatsen van de uitlaat kreeg ik diezelfde avond een foutmelding. Na het plaatsen van de lamdafaker liep de motor weer als een zonnetje. Bij het finetunen van de software hebben we op aanraden van Stephan de faker laten zitten en nooit meer een foutmelding gehad.

Helder! Dank je wel!
Welke faker gebruik jij?
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Erik
225

  • Type Alfa: Giulietta QV LE Spider TB
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #959 Gepost op: 10 januari 2017, 13:58:04 »
Ik ga donderdag naar JMTuning voor de 3 inch uitlaat. Ik was even benieuwd of Erik en Bob156 jullie lamdawaarden hebben laten aanpassen wegens de racekat. Ik krijg dan wel een lamdafaker, maar vermoed dat dit niet genoeg gaat zijn, of wel?

Na het plaatsen van de uitlaat kreeg ik diezelfde avond een foutmelding. Na het plaatsen van de lamdafaker liep de motor weer als een zonnetje. Bij het finetunen van de software hebben we op aanraden van Stephan de faker laten zitten en nooit meer een foutmelding gehad.

Helder! Dank je wel!
Welke faker gebruik jij?

Werkelijk geen idee, sorry. Is door H&S geplaatst nadat ik de foutmelding had gekregen.
Giulietta QV Launch Edition. Squadra chiptuning. H&S 76 mm uitlaatsysteem met racekat. Madeno Racing Sport Stradale onderstel. Brembo geboorde en extra geharde sportremschijven. CL 5+ remblokken. Op maat gemaakte Front Mount Intercooler.
Goodridge remleidingen. BMC luchtfilter.
Spider 1750 TBI.