!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

alfistalimburg
464

  • Type Alfa: giulietta qv
  • ****
    - Senior Alfist
  • you only live once
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #990 Gepost op: 26 januari 2017, 07:38:53 »
Ja ben zelf ook van binnen nog het twijfelen dus vraag eens even na bij een garage ik kom hier op terug.
Alfa Romeo Giulietta QV: Audison composet - Ulter 100mm einddemper - 19inch Prodrive S velgen - Brembo remschijven + EBC red stuff blokken
RVS Jmtuning downpipe - powerflexrubbers - stage 2 jtd performance koppeling - k04 hybrid turbo - airtec intercooler
322,6pk/437nm
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #991 Gepost op: 26 januari 2017, 07:48:40 »
Ik denk dat zo'n downpipe ook een positief effect heeft op de levensduur van de turbo ;)
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #992 Gepost op: 26 januari 2017, 08:30:42 »
Ik denk dat zo'n downpipe ook een positief effect heeft op de levensduur van de turbo ;)

Dat denk ik ook, daarnaast spoelt de turbo eerder op, wat het rijcomfort ook verhoogt.

Kan nu tenminste in 2e versnelling uitrollend bij kruispunten gewoon wegrijden zonder dat hij er bijna in stikt.
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #993 Gepost op: 26 januari 2017, 08:34:07 »
Zie je, rationele redenen genoeg om het gewoon wel te doen  :13: ;D
*

alfistalimburg
464

  • Type Alfa: giulietta qv
  • ****
    - Senior Alfist
  • you only live once
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #994 Gepost op: 26 januari 2017, 10:32:18 »
Zojuist even contact gehad met een specialist voor uitlaten. Hij raad het mij af om enkel dit stuk te vervangen, dit omdat je anders na de chiptuning veel tegendruk op het verloop krijgt te staan en zo geen goeie doorstroming van de uitlaatgassen hebt. Dus ik ga eerst chippen en dan volgend jaar ofzo gewoon een compleet systeem aanschaffen, zo kan ik ook nog effe wat geld hiervoor sparen :engel016:
Alfa Romeo Giulietta QV: Audison composet - Ulter 100mm einddemper - 19inch Prodrive S velgen - Brembo remschijven + EBC red stuff blokken
RVS Jmtuning downpipe - powerflexrubbers - stage 2 jtd performance koppeling - k04 hybrid turbo - airtec intercooler
322,6pk/437nm
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #995 Gepost op: 26 januari 2017, 12:21:55 »
Zojuist even contact gehad met een specialist voor uitlaten. Hij raad het mij af om enkel dit stuk te vervangen, dit omdat je anders na de chiptuning veel tegendruk op het verloop krijgt te staan en zo geen goeie doorstroming van de uitlaatgassen hebt. Dus ik ga eerst chippen en dan volgend jaar ofzo gewoon een compleet systeem aanschaffen, zo kan ik ook nog effe wat geld hiervoor sparen :engel016:

Bull-shit. De grootste beperking zit achter de turbo, namelijk de katalysator. De middendemper is een rechte buis waar je zo doorheen kijkt (vrijwel geen restrictie dus) en de einddemper is ook volledig rechtdoor. Vanaf de voorstoelen zijn de temperaturen al zo gedaald dat je met het laatste deel vrijwel niets opschiet. Het eerste deel vanaf de turbo tot aan de voorstoelen is meer dan genoeg.
En anders moet je mijn auto maar eens rijden. Ik heb op mijn vorige auto met een volledig 3 inch systeem gereden en rij nu met een 3 inch tot aan de voorstoelen en gevoelsmatig zit er in beide systemen vrijwel geen tegendruk meer.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

alfistalimburg
464

  • Type Alfa: giulietta qv
  • ****
    - Senior Alfist
  • you only live once
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #996 Gepost op: 26 januari 2017, 12:35:31 »
Ik zeg ook alleen maar wat mij verteld wordt maargoed wil best een keer meerijden met je auto misschien dat we ons een keer treffen op een meeting.

Maar dat ter zijde zelf heb ik nu besloten om volgend jaar voor een compleet systeem te gaan waarschijnlijk ragazzon hier is de downpipe nog minder verhinderd. Vooral ook omdat het verhaal van de verkoper een beetje raar was, hij zei namelijk dat de kat van een qv kwam waar volledig supersprint onder zit en dat ze het hier af hebben gehaald en de originele kat hebben terug geplaatst. Waarom zou je dat willen doen :wtf:
Alfa Romeo Giulietta QV: Audison composet - Ulter 100mm einddemper - 19inch Prodrive S velgen - Brembo remschijven + EBC red stuff blokken
RVS Jmtuning downpipe - powerflexrubbers - stage 2 jtd performance koppeling - k04 hybrid turbo - airtec intercooler
322,6pk/437nm
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #997 Gepost op: 26 januari 2017, 12:41:35 »
Ik zeg ook alleen maar wat mij verteld wordt maargoed wil best een keer meerijden met je auto misschien dat we ons een keer treffen op een meeting.

Maar dat ter zijde zelf heb ik nu besloten om volgend jaar voor een compleet systeem te gaan. Vooral ook omdat het verhaal van de verkoper een beetje raar was, hij zei namelijk dat de kat van een qv kwam waar volledig supersprint onder zit en dat ze het hier af hebben gehaald en de originele kat hebben terug geplaatst. Waarom zou je dat willen doen :wtf:
Ik snap niet helemaal wat je nou bedoeld, maar de cat van een qv overzetten op een catless downpipe van Supersprint lijkt mij echt heel erg lastig. Dit omdat de katalysator van een QV niet van RVS is, waar de downpipe van Supersprint dit wel is. Wordt dus lastig lassen.
Op de foto van de advertentie zie ik ook geen originele QV katalysator, die ziet er echt anders uit. Op de foto is gewoon de supersprint kat.

Ik kan je alleen maar adviseren voor het JMTuning systeem te gaan. Die 3 inch vanaf de turbo betaald zichzelf zoveel beter uit dan 2,5 inch van Ragazzon. Dat is echt een verschil. Tevens is dat systeem inclusief montage en racekatalysator 750 euro. Daar heb je bij Ragazzon nog niet eens de middenpijp met kat voor.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

alfistalimburg
464

  • Type Alfa: giulietta qv
  • ****
    - Senior Alfist
  • you only live once
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #998 Gepost op: 26 januari 2017, 13:10:34 »
Wat ik bedoelde is dat de verkoper mij schreef dat deze kat van supersprint onder een qv uitkomt waar een volledig supersprint uitlaatsysteem onder zit. Hier hebben ze cat van supersprint onderuit gehaald om deze te verkopen. Vervolgens hebben ze dus op die qv een originele qv cat terug geplaatst. Dit vind vind wel vreemd waarom zou je een van een volledige supersprint uitlaat alleen de cat eraf halen en deze dan verkopen om er vervolgens een originele qv cat onder te hangen?

Op de foto is inderdaad gewoon een supersprint cat met voorpijp. Op de qv zou dus nu een originele kat met flex deel zitten en een middendemper en einddemper van supersprint raar toch.
Alfa Romeo Giulietta QV: Audison composet - Ulter 100mm einddemper - 19inch Prodrive S velgen - Brembo remschijven + EBC red stuff blokken
RVS Jmtuning downpipe - powerflexrubbers - stage 2 jtd performance koppeling - k04 hybrid turbo - airtec intercooler
322,6pk/437nm
*

alfistalimburg
464

  • Type Alfa: giulietta qv
  • ****
    - Senior Alfist
  • you only live once
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #999 Gepost op: 26 januari 2017, 13:13:01 »
Die jmtuning oplossing is inderdaad een hele mooie oplossing misschien dat ik dit eronder laat hangen en de rest van ragazzon pak. Maar hier kijk ik volgend jaar voor.
Alfa Romeo Giulietta QV: Audison composet - Ulter 100mm einddemper - 19inch Prodrive S velgen - Brembo remschijven + EBC red stuff blokken
RVS Jmtuning downpipe - powerflexrubbers - stage 2 jtd performance koppeling - k04 hybrid turbo - airtec intercooler
322,6pk/437nm
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1000 Gepost op: 26 januari 2017, 14:28:07 »
Wat ik bedoelde is dat de verkoper mij schreef dat deze kat van supersprint onder een qv uitkomt waar een volledig supersprint uitlaatsysteem onder zit. Hier hebben ze cat van supersprint onderuit gehaald om deze te verkopen. Vervolgens hebben ze dus op die qv een originele qv cat terug geplaatst. Dit vind vind wel vreemd waarom zou je een van een volledige supersprint uitlaat alleen de cat eraf halen en deze dan verkopen om er vervolgens een originele qv cat onder te hangen?

Op de foto is inderdaad gewoon een supersprint cat met voorpijp. Op de qv zou dus nu een originele kat met flex deel zitten en een middendemper en einddemper van supersprint raar toch.

Waarschijnlijk problemen met de lamdasensor. In plaats van wegprogrammeren plaatsen ze gewoon weer de originele kat terug. Bijzonder.  ;D
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1001 Gepost op: 26 januari 2017, 14:32:21 »
Hoezo problemen met de lambda sensor, heb ik toch ook niet. :rolleyes:
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1002 Gepost op: 26 januari 2017, 14:36:46 »
Hoezo problemen met de lambda sensor, heb ik toch ook niet. :rolleyes:

Als er ondertussen iets is gebleken, dan is dat problemen met de lamdasensor per auto verschillen. Dus tja...
Het lijkt mij de enige verklaring.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1003 Gepost op: 26 januari 2017, 14:51:08 »
Ja, het is per auto verschillend ik en frankie hebben verschillende ervaringen. Kan ook een kortsluiting zijn - krijg je ook een foutmelding voor...
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

alfistalimburg
464

  • Type Alfa: giulietta qv
  • ****
    - Senior Alfist
  • you only live once
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1004 Gepost op: 26 januari 2017, 14:59:54 »
Tja het blijft in ieder geval vreemd. Ga denk ik eens een offerte vragen bij jm tuning en eps voor een volledig systeem vanaf de turbo, zo kan ik ook het geluid zelf bepalen wil namelijk geen brom hebben op de snelweg maar wel bij dootrappeneen mooi geluid. Iemand op het forum die dit heeft en wat het ongeveer kost? De kat en downpipe is 750 bij jmtuning dus daar zal wel een euro of 1000 bij komen voor het achter stuk.
Alfa Romeo Giulietta QV: Audison composet - Ulter 100mm einddemper - 19inch Prodrive S velgen - Brembo remschijven + EBC red stuff blokken
RVS Jmtuning downpipe - powerflexrubbers - stage 2 jtd performance koppeling - k04 hybrid turbo - airtec intercooler
322,6pk/437nm