!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1050 Gepost op: 15 mei 2017, 13:45:26 »
Ik heb inderdaad bewust voor een getrokken bandje gekozen.
215 op een 8,5J.
Persoonlijk vind ik dit erg mooi staan als de velgrand een beetje zichtbaar is. (niet te extreem hoor)

wordt wel heel erg oppassen met stoeprandjes.....  :-X
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

AlfaLeon
42

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *
    - Startende Alfist
  • everything not saved will be lost
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1051 Gepost op: 15 mei 2017, 13:51:09 »
gewoon goed uitkijken.
ik rijd eigenlijk altijd al met strakke bandjes, gaat "bijna" altijd goed gelukkig.
En vooral niet iemand anders erin laten rijden/parkeren  :040:

Ik heb inderdaad bewust voor een getrokken bandje gekozen.
215 op een 8,5J.
Persoonlijk vind ik dit erg mooi staan als de velgrand een beetje zichtbaar is. (niet te extreem hoor)

wordt wel heel erg oppassen met stoeprandjes.....  :-X
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi QV
RV Corse Savali tuned
19"ATS wheels
Novitec grounded


Alfa Romeo Mito 1.3 JTDm
*

leonm
321

  • Type Alfa: 156 V6
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1052 Gepost op: 15 mei 2017, 17:31:35 »
Ik heb inderdaad bewust voor een getrokken bandje gekozen.
215 op een 8,5J.
Persoonlijk vind ik dit erg mooi staan als de velgrand een beetje zichtbaar is. (niet te extreem hoor)


Iedereen z'n smaak  ;), maar vind het zelf echt niet mooi, zo'n getrokken band. Heb altijd het idee als ik dat zie dat de band bij de eerste beste bocht eraf zal lopen :o

Wel mooi velgje overigens  :13:
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1053 Gepost op: 15 mei 2017, 19:03:16 »
Welke velgen van ATS is dit?
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

AlfaLeon
42

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *
    - Startende Alfist
  • everything not saved will be lost
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1054 Gepost op: 15 mei 2017, 21:10:02 »
Dit is ATS Champion 8.5 X 19 5x110
Opnieuw opgemaakt en in een antraciet coating gepoedert.

Welke velgen van ATS is dit?
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi QV
RV Corse Savali tuned
19"ATS wheels
Novitec grounded


Alfa Romeo Mito 1.3 JTDm
*

Dwayne
320

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • ****
    - Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1055 Gepost op: 15 mei 2017, 22:11:19 »
Mooie upgrades..!! :sign0098:
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
*

AlfaLeon
42

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *
    - Startende Alfist
  • everything not saved will be lost
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1056 Gepost op: 16 mei 2017, 10:30:34 »
Maaar vind je het niet mooi of ben je bang dat de band eraf loopt?
(zijn 2 verschillende dingen)
zolang de band op de juiste spaning staat en niet te extreem getrokken staat is er namelijk niks aan de hand en blijft de band net zo goed op de velg zitten.

Ik heb inderdaad bewust voor een getrokken bandje gekozen.
215 op een 8,5J.
Persoonlijk vind ik dit erg mooi staan als de velgrand een beetje zichtbaar is. (niet te extreem hoor)


Iedereen z'n smaak  ;), maar vind het zelf echt niet mooi, zo'n getrokken band. Heb altijd het idee als ik dat zie dat de band bij de eerste beste bocht eraf zal lopen :o

Wel mooi velgje overigens  :13:
Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi QV
RV Corse Savali tuned
19"ATS wheels
Novitec grounded


Alfa Romeo Mito 1.3 JTDm
*

BartGT
38

  • Type Alfa: GT 3.2
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1057 Gepost op: 16 mei 2017, 11:47:12 »
ik heb recentelijk een downpipe en euro 5 racekat (200 cells) en lambda spacer (zo staat het op de bon) laten plaatsen door JM Tuning en later door Squadra Tuning laten tunen. Tegelijk het vermogen laten meten (kost eur 150 extra maar dan weet je wat :)
Vóór de tuning maar incl. downpipe en racekat kwam het vermogen uit op 245pk, na de tuning op 283pk.

Ik ben zeer tevreden hoe de QV (model 2014) nu rijdt, wat een verschil. Ook zeer tevreden over squadra tuning hoe ze gelijk meedenken, tips geven.
Ook tevreden over JM Tuning.

Volgens Stephan gaf het systeem nog wel een melding (ondanks EUro 5 racekat en lambda , alleen zie je die niet op het display terug. Dat wordt nog even wat uitzoeken wat daarmee te doen/ op te lossen maar wordt vervolgd.

Dat zijn mooie waardes. En de koppel? Wat hebben ze daarmee gedaan?

Koppel 400 Nm.
Einddemper etc is nog standaard, daar zou nog wat extra's te halen zijn maar ik ben tevreden zo
GT 3.2 againnnnnn
voorheen Giulietta QV TCT (Squadra Tuning)
voorheen GT3.2 (Savali)
*

leonm
321

  • Type Alfa: 156 V6
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1058 Gepost op: 16 mei 2017, 21:51:35 »
Maaar vind je het niet mooi of ben je bang dat de band eraf loopt?
(zijn 2 verschillende dingen)
zolang de band op de juiste spaning staat en niet te extreem getrokken staat is er namelijk niks aan de hand en blijft de band net zo goed op de velg zitten.

Ik heb inderdaad bewust voor een getrokken bandje gekozen.
215 op een 8,5J.
Persoonlijk vind ik dit erg mooi staan als de velgrand een beetje zichtbaar is. (niet te extreem hoor)


Iedereen z'n smaak  ;), maar vind het zelf echt niet mooi, zo'n getrokken band. Heb altijd het idee als ik dat zie dat de band bij de eerste beste bocht eraf zal lopen :o

Wel mooi velgje overigens  :13:

Vindt het niet mooi. Weet wel dat de band er niet af zal lopen, maar zo ziet het eruit  :-X
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1059 Gepost op: 18 mei 2017, 12:51:00 »
Dit is ATS Champion 8.5 X 19 5x110
Opnieuw opgemaakt en in een antraciet coating gepoedert.

Welke velgen van ATS is dit?

Heb je ze er al onder?
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

AlfaLeon
42

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *
    - Startende Alfist
  • everything not saved will be lost
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1060 Gepost op: 18 mei 2017, 13:10:30 »
Dit is ATS Champion 8.5 X 19 5x110
Opnieuw opgemaakt en in een antraciet coating gepoedert.

Welke velgen van ATS is dit?

Heb je ze er al onder?

jazeker! (zal binnenkort eens betere fotos maken)

Alfa Romeo Giulietta 1750 TBi QV
RV Corse Savali tuned
19"ATS wheels
Novitec grounded


Alfa Romeo Mito 1.3 JTDm
*

Kevinnn29
1

  • Type Alfa: MiTo 1.3 JDTM Eco
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1061 Gepost op: 20 mei 2017, 10:41:08 »
Goedemorgen allemaal :-)

Nieuw hier op het forum. Heb gistermiddag na 5 lange jaren wachten eindelijk, eindelijk, eindelijk de Giulietta besteld!! :-) Helaas geen Veloce zoals ik wilde (ver uit mijn financiële mogelijkheden, helaas), maar de 1.4 MA 170 pk.
Ik rij op dit moment in een MiTo 1.3 JDTm Eco Essential (85 pk), die ik enkele jaren geleden (dacht 2013) heb laten tunen bij Squadra Tuning.. Hele goede ervaringen mee, dat kleine motortje heeft behoorlijk wat extra pit gekregen. Kan je tenminste normaal mee met het verkeer.

Echter, toen ter tijd, had ik wel problemen met mijn koppeling na het tunen. Uiteindelijk de koppeling moeten vervangen. Kan mij nog herinneren dat de koppeling bleef hangen rond de 2500-3000 toeren, 'slipte' en dan versneld omhoog toerde. Merkte weinig verschil tijdens het rijden, maar ...
Was hiervan op de hoogte, dat dit eventueel een issue zou zijn (Squadra had mij netjes geïnformeerd dat MiTo's dit probleem konden krijgen); heb toen toch het risico genomen.

Echter, nu wil ik de 1.4 MA 170 ook laten tunen (het liefst bij Squadra, maar Savali hoor ik ook veel), maar moest toch weer denken aan mijn MiTo avontuur. Weten jullie hiervan? Is dit nog een bekend iets? Heeft de Giulietta hier last van? Of zal ik toch Squadra/Savali moeten vragen?

Hoor heel graag van jullie, alvast hartelijk bedankt!!

Groeten, Kevin
*

brinkerik
1.820

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1062 Gepost op: 20 mei 2017, 11:29:57 »
Ik herken het van meerdere Alfa`s  / Auto`s.

Door tuning loopt je vermogen op, waardoor de koppeling meer voor zijn kiezen krijgt. 

Waar je bij een standaard configuratie met de koppeling die nog 75% van zijn originele staat over heeft niets geen problemen hebt,  vind je dit na tuning wel terug.

Dus,  zoals je het bij je vorig auto gedaan hebt is het beste, gewoon doen en als je pech hebt laat je een verse koppeling steken, eventueel een versie van JS-Tuning die iets meer koppel aankan.

Succes  :13:
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1063 Gepost op: 20 mei 2017, 16:50:38 »
Goedemorgen allemaal :-)

Nieuw hier op het forum. Heb gistermiddag na 5 lange jaren wachten eindelijk, eindelijk, eindelijk de Giulietta besteld!! :-) Helaas geen Veloce zoals ik wilde (ver uit mijn financiële mogelijkheden, helaas), maar de 1.4 MA 170 pk.
Ik rij op dit moment in een MiTo 1.3 JDTm Eco Essential (85 pk), die ik enkele jaren geleden (dacht 2013) heb laten tunen bij Squadra Tuning.. Hele goede ervaringen mee, dat kleine motortje heeft behoorlijk wat extra pit gekregen. Kan je tenminste normaal mee met het verkeer.

Echter, toen ter tijd, had ik wel problemen met mijn koppeling na het tunen. Uiteindelijk de koppeling moeten vervangen. Kan mij nog herinneren dat de koppeling bleef hangen rond de 2500-3000 toeren, 'slipte' en dan versneld omhoog toerde. Merkte weinig verschil tijdens het rijden, maar ...
Was hiervan op de hoogte, dat dit eventueel een issue zou zijn (Squadra had mij netjes geïnformeerd dat MiTo's dit probleem konden krijgen); heb toen toch het risico genomen.

Echter, nu wil ik de 1.4 MA 170 ook laten tunen (het liefst bij Squadra, maar Savali hoor ik ook veel), maar moest toch weer denken aan mijn MiTo avontuur. Weten jullie hiervan? Is dit nog een bekend iets? Heeft de Giulietta hier last van? Of zal ik toch Squadra/Savali moeten vragen?

Hoor heel graag van jullie, alvast hartelijk bedankt!!

Groeten, Kevin

Voor zo ver mij bekend zit er genoeg marge op de koppeling van de 170pk MA en het koppen wordt ook niet zo extreem veel hoger dus als het goed is niets om je zorgen om te maken. Ik rij er alweer 3 jaar mee rond zonder enige problemen.

Waar te tunen is natuurlijk aan jezelf, maar persoonlijk raad ik Savali af. Ik zou persoonlijnlijk naar H&S gaan, ik heb geen ervaring met Squadra.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Surreallistic
60

  • Type Alfa: Giulietta 2015 1.4 MA TCT
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1064 Gepost op: 10 juni 2017, 22:10:46 »
Iemand ervaring met onderstaande?


https://youtu.be/d6-Usfd-Y6Q