!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1065 Gepost op: 5 juli 2017, 15:30:02 »


Ik wil deze zomer mijn Giulietta laten tunen , ik kwam bij de volgende 4 zaken , via het net

Squadra Tuning
Savali
BR Performance
H&S corse

Er zit een prijs verschil in van af €390 tm €590 , als ik het zo heb gelezen op hun sites zit er voor mij (als leek) geen verschil in , ja bij de 1 krijg je een stick mee met daarop de  resultaten voor en na tuning e.d .

Zie ik wat over het hoofd tav deze 4 tuners , wat doet de 1 beter/anders dan de ander , iemand goede /slechte ervaring met 1 van deze ?

Thx
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1066 Gepost op: 5 juli 2017, 15:33:53 »
Wat feiten op een rijtje bij deze tuners:

Squadra Tuning - Merk specifiek, geen eigen rollenbank, ontwikkelen en schrijven software zelf
Savali - Merk specifiek, wel een eigen rollenbank maar eentje uit het jaar kruik, ontwikkelen en schrijven software zelf
BR Performance - Niet merk specifiek, wel eigen rollenbanken, ontwikkelen en schrijven software zelf
H&S corse - Geen echte "tuner", gebruikt derde partij voor de software (Revlimit), geen eigen rollenbank

Ik ben heel tevreden over mijn BR tuning. Het is geen kwestie van filetje erin en klaar, maar ze zijn echt met de auto bezig, diverse runs op de rollenbank om de afstelling optimaal te krijgen.

Voor de rest zijn er wel ervaringen genoeg te vinden hier op het forum van deze 4. Of zullen de nodige reacties wel volgen.

*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1067 Gepost op: 5 juli 2017, 15:40:18 »
Ik wil hier nog even wat aan toevoegen aangezien hier H&S op papier de minst goede keuze lijkt te zijn en daar ben ik het niet mee eens. De feiten kloppen uiteraard zonder meer.

H&S werkt dus samen met Revlimit, Revlimit schrijft zelf de software en daar zit inmiddels heel veel kennis, zeker op basis van de multiair waar ze op moment van schrijven nog steeds mee aan het testen zijn.

Ik heb persoonlijk H&S/Revlimit en dik tevreden.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1068 Gepost op: 5 juli 2017, 15:42:05 »
Zo bedoelde ik het niet hoor. Was meer om aan te geven dat je als je wat over de tuning bij H&S wilt weten je beter op Revlimit kunt zoeken. Overigens is Revlimit ook een generieke tuner en geen specifieke Alfa tuner.
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1069 Gepost op: 5 juli 2017, 15:55:12 »
Citaat van: frankie op  5 juli 2017, 15:42:05
Citaat van: frankie op  5 juli 2017, 15:42:05
Zo bedoelde ik het niet hoor. Was meer om aan te geven dat je als je wat over de tuning bij H&S wilt weten je beter op Revlimit kunt zoeken. Overigens is Revlimit ook een generieke tuner en geen specifieke Alfa tuner.

Dat weet ik, het is ook geen corrigeren, maar alleen als toevoeging.

Wat betreft BR, before en after runs + auto specifiek is natuurlijk hartstikke mooi, maar daar betaal je wel voor. Vraag me ook af of de andere tuners dit ook niet aan(kunnen)bieden?

Wat betreft generieke tuners, daar heb ik 1 goede en 1 slechte ervaring mee. Ooit een slechte ervaring (Seat Ibiza) gehad met Ziptuning, vermogen was er wel, maar het verloop was waardeloos.

Nu zoals eerder aangegeven een goede ervaring (na teleurstelling Savali) met H&S/Revlimit. Revlimit doet idd ook andere merken, maar hebben ook een eigen testbank en op dit moment staat daar een Giulietta Multiair waar ze uitgebreid mee aan het testen zijn. Ook hebben ze dit jaar al diverse keren mijn auto gelogged en aangepast/gefinetuned dus ik denk dat het kennisniveau betreft multiair daar niet lager liggen dan bij de merkspecifieke tuners.

Mogelijk zitten er nog voor/nadelen qua TCT tussen de verschillende tuners? Dat weet ik eigenlijk niet.  :rolleyes:
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1070 Gepost op: 5 juli 2017, 16:00:27 »
Citaat van: TimW op  5 juli 2017, 15:55:12
Citaat van: TimW op  5 juli 2017, 15:55:12

Wat betreft BR, before en after runs + auto specifiek is natuurlijk hartstikke mooi, maar daar betaal je wel voor. Vraag me ook af of de andere tuners dit ook niet aan(kunnen)bieden?


Bij BR is dat gewoon de standaard werkwijze voor elke auto die ze onderhanden nemen, ja dat is misschien wat duurder, maar wel een goeie werkwijze. En BR is ook een generieke tuner, maar dat zie ik niet per definitie als een nadeel.

Squadra doet het alleen op speciaal verzoek, maar dan betaal je ook meer. Bij Savali kan het natuurlijk ook, maar is niet echt representatief met die rollenbank die ze daar hebben. Onmogelijk ook dat je daar fatsoenlijk ontwikkelwerk op kunt verrichten  :-X. Bij Revlimit gaat dat uiteraard niet of je moet naar Griekenland rijden  ;D
*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1071 Gepost op: 5 juli 2017, 16:20:06 »


Bedankt voor de reacties , ik neig zelf naar H&S ivm de prijs en goede ervaring die ik oa ook hier lees .
Enig idee hoe lang met zo, tuning (software aanpassing)  bezig is +/- ?
*

Ebuzz
612

  • Type Alfa: Giulietta qv
  • *****
    - Super Alfist
  • Giulietta Qv
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1072 Gepost op: 5 juli 2017, 17:33:18 »
Citaat van: ramrod op  5 juli 2017, 16:20:06
Citaat van: ramrod op  5 juli 2017, 16:20:06


Bedankt voor de reacties , ik neig zelf naar H&S ivm de prijs en goede ervaring die ik oa ook hier lees .
Enig idee hoe lang met zo, tuning (software aanpassing)  bezig is +/- ?

Bij Savali 10min. Maar met de uitlegjes erbij ongv uurtje
Giulietta QV Savali Tuning stage 1
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1073 Gepost op: 5 juli 2017, 18:07:57 »
Citaat van: ramrod op  5 juli 2017, 16:20:06
Citaat van: ramrod op  5 juli 2017, 16:20:06


Bedankt voor de reacties , ik neig zelf naar H&S ivm de prijs en goede ervaring die ik oa ook hier lees .
Enig idee hoe lang met zo, tuning (software aanpassing)  bezig is +/- ?

H&S kan ook snel klaar zijn, max een uurtje, de Revlimit software bevalt me ook prima, en is wel degelijk op een rollenbank ontwikkeld.

Eenmaal software ontwikkeld op een rollenbank voor een bepaald type is daarna voor meer auto's te gebruiken, wil je de laatste paar % er uit hebben dat zal jou auto met al dan niet aanpassingen specifiek op een rollenbank afgesteld moeten worden.

Squadra werkt het zelfde, maar gaatl met je proefrijden en analyseert met laptop/examiner er aan, of alles naar behoren werkt.
Ik heb ik veel ervaring met squadra met verschillende 156"s totaal 5x laten tunen na wijzigingen en dergelijk, zowel op de weg als rollenbank, levert goed werk, maar kost ook meer.

Rest van de tuners heb ik persoonlijk geen ervaringen mee, keuze nu voor H&S (revlimit) was de prijs en het vertrouwen in H&S.

Wil na alle mod's (downpipe, sportkat,uitlaat, intercooler en luchtfilter) als er een sterkere koppeling in zit liefst een keer op de rollenbank laten afstellen, hoewel Stage 2 van revlimit me ook wel aanspreekt.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1074 Gepost op: 5 juli 2017, 18:09:17 »
Bij hs corse moet je aan twee dagen denken. 1 dag heen om software te laten uploaden, dag later weer heen om software op de auto te plaatsen, plus wat testrondjes.

Jammer dat etuners trouwens niet in Nederland wordt aangeboden. Hebben veel ervaring met flink getunede Giulietta's.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1075 Gepost op: 5 juli 2017, 21:19:51 »
Citaat van: alfata op  5 juli 2017, 18:09:17
Citaat van: alfata op  5 juli 2017, 18:09:17
Bij hs corse moet je aan twee dagen denken. 1 dag heen om software te laten uploaden, dag later weer heen om software op de auto te plaatsen, plus wat testrondjes.

Jammer dat etuners trouwens niet in Nederland wordt aangeboden. Hebben veel ervaring met flink getunede Giulietta's.

Normaal gesproken gaat dat binnen korte tijd, bij mij ging er wat mis en lukte het niet direct, slordig maar kan gebeuren, ken van wel meer tuners verhalen waar dingen niet goed gingen.
*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1076 Gepost op: 5 juli 2017, 22:01:06 »

> Normaal gesproken gaat dat binnen korte tijd

Inderdaad , 2 dagen lijkt me zeeeeer onwaarschijnlijk
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1077 Gepost op: 5 juli 2017, 22:08:19 »
Citaat van: ramrod op  5 juli 2017, 22:01:06
Citaat van: ramrod op  5 juli 2017, 22:01:06

> Normaal gesproken gaat dat binnen korte tijd

Inderdaad , 2 dagen lijkt me zeeeeer onwaarschijnlijk

Vorig week nog aan de lijn gehad.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1078 Gepost op: 5 juli 2017, 22:25:39 »
Citaat van: alfata op  5 juli 2017, 22:08:19
Citaat van: alfata op  5 juli 2017, 22:08:19
Citaat van: ramrod op  5 juli 2017, 22:01:06
Citaat van: ramrod op  5 juli 2017, 22:01:06

> Normaal gesproken gaat dat binnen korte tijd

Inderdaad , 2 dagen lijkt me zeeeeer onwaarschijnlijk

Misschien is TCT nieuw voor revlimit?
Vorig week nog aan de lijn gehad.
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1079 Gepost op: 5 juli 2017, 22:46:28 »
Ik rijd nu met BR Performance software, stage 1. Bevalt prima eigenlijk. Als ik dan toch een kritiek puntje zou moeten leveren, het koppel had misschien nog wat rustiger in mogen komen. Dat hebben ze nu al gedaan maar als je dan wat langer met de software gereden hebt voel je ook wat beter aan wat eventueel nog beter had gekund. Over 2 weekjes staat de Juul bij H&S voor oa een stage 2 Revlimit software. Dat is dus niet omdat ik ontevreden ben met BR, maar wil de Revlimit software gewoon eens proberen ;D Ben dus heel benieuwd hoe dat gaat bevallen, maar heb er alle vertrouwen in. :)