!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

*

ArjanB
1.990

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1080 Gepost op: 5 juli 2017, 22:52:55 »
En dan sta je er twee dagen?
Nee toch. Zou voor mij een deal breaker zijn,  Almere is voor mij niet naast de deur...
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Ebuzz
612

  • Type Alfa: Giulietta qv
  • *****
    - Super Alfist
  • Giulietta Qv
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1081 Gepost op: 5 juli 2017, 22:58:45 »
Bij Savali tuning hebben we een x binnen een uur tijd 4x ofzo de software op maat aangepast. Dat is een groot voordeel van een tuner die het zelf doet.
Giulietta QV Savali Tuning stage 1
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1082 Gepost op: 5 juli 2017, 23:19:08 »
Citaat van: ArjanB op  5 juli 2017, 22:52:55
Citaat van: ArjanB op  5 juli 2017, 22:52:55
En dan sta je er twee dagen?
Nee toch. Zou voor mij een deal breaker zijn,  Almere is voor mij niet naast de deur...

Geen idee. In mijn geval gaat ie ook voor een grote beurt, en daar wacht ik sowieso niet op. Breng hem de ene dag, haal hem de volgende dag weer op :13:
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1083 Gepost op: 6 juli 2017, 07:35:34 »
Citaat van: Ebuzz op  5 juli 2017, 22:58:45
Citaat van: Ebuzz op  5 juli 2017, 22:58:45
Bij Savali tuning hebben we een x binnen een uur tijd 4x ofzo de software op maat aangepast. Dat is een groot voordeel van een tuner die het zelf doet.

Ik denk dat Savali prima is voor de QV rijders, maar voor een MA (en als je verder wil gaan dan alleen software) is het toch wel een ander verhaal.

In mijn geval met downpipe ben ik daar toen 6 keer geweest en het was 1 groot drama.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

alfata
3.413

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1084 Gepost op: 6 juli 2017, 08:40:48 »
Het zou kunnen zijn dat het inderdaad zo is omdat de computer niet via de OBD uitgelezen kan worden, maar open gemaakt moet worden. Je krijgt wel kosteloos een leenauto aangeboden, dus dat is prima. Echter, de eerste volgende termijn was 5 a 6 weken en dan ben ik al op vakantie.
Ik moet nog altijd een keuze maken naar welke tuner ik ga, maar kom er totaal niet uit. Dit is voor mij ook een gevoelskwestie en geen enkele tuner weet mij te overtuigen. Ik zou het graag door Revlimit laten doen, maar nogmaals, 5 a 6 weken wachten, 2 dagen tijd, komende vanuit Enschede. Tja... Beetje omslachtig allemaal, ook in verband met werk.

Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1085 Gepost op: 6 juli 2017, 08:55:13 »
Citaat van: alfata op  6 juli 2017, 08:40:48
Citaat van: alfata op  6 juli 2017, 08:40:48
Het zou kunnen zijn dat het inderdaad zo is omdat de computer niet via de OBD uitgelezen kan worden, maar open gemaakt moet worden. Je krijgt wel kosteloos een leenauto aangeboden, dus dat is prima. Echter, de eerste volgende termijn was 5 a 6 weken en dan ben ik al op vakantie.
Ik moet nog altijd een keuze maken naar welke tuner ik ga, maar kom er totaal niet uit. Dit is voor mij ook een gevoelskwestie en geen enkele tuner weet mij te overtuigen. Ik zou het graag door Revlimit laten doen, maar nogmaals, 5 a 6 weken wachten, 2 dagen tijd, komende vanuit Enschede. Tja... Beetje omslachtig allemaal, ook in verband met werk.

Zou dan toch voor squadra gaan, zeker met de TCT bak, hij is alleen voorzichtig met het vermogen en koppel, met wat aandringen wil hij misschien verder gaan dan de standaard software die op zijn website staat.
Op een rollenbank is altijd lastig bij squadra, dat moet maar net uitkomen dat het in Staphorst kan.
*

alfata
3.413

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1086 Gepost op: 6 juli 2017, 09:35:32 »
Citaat van: Bob156 op  6 juli 2017, 08:55:13
Citaat van: Bob156 op  6 juli 2017, 08:55:13
Citaat van: alfata op  6 juli 2017, 08:40:48
Citaat van: alfata op  6 juli 2017, 08:40:48
Het zou kunnen zijn dat het inderdaad zo is omdat de computer niet via de OBD uitgelezen kan worden, maar open gemaakt moet worden. Je krijgt wel kosteloos een leenauto aangeboden, dus dat is prima. Echter, de eerste volgende termijn was 5 a 6 weken en dan ben ik al op vakantie.
Ik moet nog altijd een keuze maken naar welke tuner ik ga, maar kom er totaal niet uit. Dit is voor mij ook een gevoelskwestie en geen enkele tuner weet mij te overtuigen. Ik zou het graag door Revlimit laten doen, maar nogmaals, 5 a 6 weken wachten, 2 dagen tijd, komende vanuit Enschede. Tja... Beetje omslachtig allemaal, ook in verband met werk.

Zou dan toch voor squadra gaan, zeker met de TCT bak, hij is alleen voorzichtig met het vermogen en koppel, met wat aandringen wil hij misschien verder gaan dan de standaard software die op zijn website staat.
Op een rollenbank is altijd lastig bij squadra, dat moet maar net uitkomen dat het in Staphorst kan.
Dat is dus ook mijn gevoel, dat Squadra erg voorzichtig is. Nu heb ik geen zin in wederom een kapotte turbo, maar je begrijpt wat ik bedoel.  Daarbij vind ik ze in vergelijk met de rest enorm aan de prijs.
Maar goed, er moeten keuzes gemaakt worden, dus ik zie het wel even. Ik kom over paar weken langs Biesse Racing in Italië, ook een partij die ik hoog aanschrijf. Dit zijn hun resultaten: http://www.biesseracing.com/site/wp-content/uploads/2016/12/GIULIETTA_QV240_MODMOD280.pdf
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1087 Gepost op: 6 juli 2017, 12:05:01 »


Het gaat mij er niet eens om om meer vermogen dat is leuk mee genomen , ga dus zeker niet vragen om ook nog eens over de grenzen van de geplaatste software heen te gaan , het gaat mij vooral dat het de D en N stand wat prettiger schakelen .
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1088 Gepost op: 6 juli 2017, 13:04:38 »
Ik zou afgaan op waar je het beste gevoel bij hebt, en niet of je 5 weken moet wachten totdat je aan de beurt bent en het misschien 1 dag langer duurt dan je gehoopt had. BRP en/of H&S is voor mij ook bijna 1,75uur rijden of 1.5 voor H&S, interesseert me niet zoveel als ik weet dat het dan goed zit.
*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1089 Gepost op: 6 juli 2017, 13:47:44 »



Bij BR nu voor €550 in de maand juli , is het dichste bij voor mij maar twijfel door hun claim in de mail dat de wagen ook zuiniger wordt , van wat ik oa hier ook lees is dat bullsh*t toch ...?
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1090 Gepost op: 6 juli 2017, 13:54:41 »
In theorie wel, in de praktijk nooit omdat je het extra vermogen ook gaat gebruiken  ;D
*

alfata
3.413

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1091 Gepost op: 6 juli 2017, 14:02:56 »
Citaat van: ramrod op  6 juli 2017, 13:47:44
Citaat van: ramrod op  6 juli 2017, 13:47:44



Bij BR nu voor €550 in de maand juli , is het dichste bij voor mij maar twijfel door hun claim in de mail dat de wagen ook zuiniger wordt , van wat ik oa hier ook lees is dat bullsh*t toch ...?

Even gebeld, maar ze vertellen mij dat het 650 euro betreft.
Zuiniger wordt een auto niet. Daar doen ze af fabriek al heel erg hun moeite voor. Zou bijzonder zijn als chiptuners een auto zuiniger weten te krijgen, als het af fabriek al zo ongelooflijk belangrijk is.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1092 Gepost op: 6 juli 2017, 14:07:13 »

- Even gebeld, maar ze vertellen mij dat het 650 euro betreft.

Antwoord aan mij via mail " Het afstellen zelf neemt 2-3 uur in beslag op de vermogenstestbank en kost momenteel slechts 550 euro ( Alfa promotie in de maand juli )."....
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1093 Gepost op: 6 juli 2017, 14:11:48 »
Even voor de duidelijkheid BR België of BR Raamsdonkveer? Daar zit nog wel een verschilletje.
*

alfata
3.413

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1094 Gepost op: 6 juli 2017, 14:15:50 »
Citaat van: ramrod op  6 juli 2017, 14:07:13
Citaat van: ramrod op  6 juli 2017, 14:07:13

- Even gebeld, maar ze vertellen mij dat het 650 euro betreft.

Antwoord aan mij via mail " Het afstellen zelf neemt 2-3 uur in beslag op de vermogenstestbank en kost momenteel slechts 550 euro ( Alfa promotie in de maand juli )."....

Even weer gebeld. Komt waarschijnlijk omdat ik de 1750TBI heb en jij een multiair?
Anyway, heb voor 15 juli een afspraak ingepland bij BR Performance. Niet goedkoop, maar gezien de rollerbank toch wel erg wenselijk. En ze zijn mij 50 euro tegemoet gekomen dus in totaal 600 euro.  :)

@Frankie: ik bel met het Nederlandse nummer, maar krijg wel een belg aan de lijn.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1