!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

*

BartGT
38

  • Type Alfa: GT 3.2
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1125 Gepost op: 13 juli 2017, 18:29:39 »
ik heb een paar maanden geleden voor mijn QV TCT uit 2014 een downpipe met racekat laten plaatsen (JM tuning)  en daarna bij squadra laten tunen/ in combinatie rolbanktest afgesproken in Staphorst waar Stephan ter plaatse de chiptuning uitvoerde. zeer tevreden over professionele werkwijze (heldere info vanaf de eerste mail die ik stuurde voor meer info als ook de latere afhandeling. QV rijdt fantastisch nu (soms denk ik zo zou die af fabriek moeten zijn maar goed)

GT 3.2 againnnnnn
voorheen Giulietta QV TCT (Squadra Tuning)
voorheen GT3.2 (Savali)
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1126 Gepost op: 13 juli 2017, 20:35:28 »
Multiair is alleen wel een heel ander verhaal dan QV, kunnen we eigenlijk niet vergelijken.

Op basis van persoonlijke ervaringen zou ik Savali ten alle tijden vermijden.

Squadra geen ervaring mee, maar hoor ik overwegend positieve verhalen over. Hiernaast zou ik zeker H&S niet uitvlakken, zij zijn nog steeds volop de software van de multiair aan het doorontwikkelen.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1127 Gepost op: 13 juli 2017, 20:58:12 »
Ik zou er alleen wel even rekening mee houden dat een nieuwe Euro 6 multiair TCT wellicht een latig verhaal is, zou daar in ieder geval expliciet naar vragen.

Top, goeie tip. Niet bij stil gestaan om dat specifiek door te geven.

@Alfata: jij bent dus bij hen geweest en hebt daar een goede ervaring aan over gehouden. Prettig om te horen. Nu heb ik bij hen 2 opties gezien m.b.t. de chiptuning. Welke optie heb jij toen gekozen?

Dat is nogal lastig uit te leggen. Toen ik mijn auto kocht was die al getuned. Ik heb toen een downpipe met sportkat laten monteren waarbij ik een lamdastoring kreeg. Die hebben zij toen weggeschreven. Paar dagen later belde zij mij. Ze hadden nog eens naar mijn software gekeken en het bleek dat de turbodruk wel was verhoogd, maar de ontsteking standaard was gelaten en de inspuiting niet geheel prettig stond afgesteld. Zij zijn er toen mee bezig gegaan, ook omdat door de downpipe er meer uit te halen viel. Ben er een keer of 3 geweest, dit omdat de software van de originele tuner (een Deense tuner) niet bepaald goed te noemen viel. Achteraf hadden we beter vanuit de originele software kunnen werken, maar goed, dat is achteraf gepraat. Ik heb nooit de volle mep betaald, omdat we uitgingen van wat kleine aanpassingen. Ondertussen hebben ze wel de gehele software destijds opnieuw geschreven zonder iets extra's te vragen. Erg netjes!

Ok, bedankt voor je info! Ik zal in ieder geval nog is contact met ze opnemen m.b.t. de euro6.

UPDATE: ze geven bij unlimited tuning aan niet zeker te weten of ze hem kunnen chippen vanwege de euro6. Ondanks dat het misschien hele goeie jongens zijn zal ik toch niet van hen gebruik gaan maken. De keuze zal gemaakt moeten worden tussen Squadra en Savali.

Dan Squadra. No-brainer voor mij.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

GiuliettaTCT
58

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT 170
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1128 Gepost op: 14 juli 2017, 07:37:04 »
Multiair is alleen wel een heel ander verhaal dan QV, kunnen we eigenlijk niet vergelijken.

Op basis van persoonlijke ervaringen zou ik Savali ten alle tijden vermijden.

Squadra geen ervaring mee, maar hoor ik overwegend positieve verhalen over. Hiernaast zou ik zeker H&S niet uitvlakken, zij zijn nog steeds volop de software van de multiair aan het doorontwikkelen.

Mag ik vragen waarom Savali te vermijden? Wat zijn jouw ervaringen?
Ik heb voorheen een Mito gehad welke van het Savali pakket is voorzien en nooit problemen gehad.
*

GiuliettaTCT
58

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT 170
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1129 Gepost op: 14 juli 2017, 07:40:20 »
Ik zou er alleen wel even rekening mee houden dat een nieuwe Euro 6 multiair TCT wellicht een latig verhaal is, zou daar in ieder geval expliciet naar vragen.

Top, goeie tip. Niet bij stil gestaan om dat specifiek door te geven.

@Alfata: jij bent dus bij hen geweest en hebt daar een goede ervaring aan over gehouden. Prettig om te horen. Nu heb ik bij hen 2 opties gezien m.b.t. de chiptuning. Welke optie heb jij toen gekozen?

Dat is nogal lastig uit te leggen. Toen ik mijn auto kocht was die al getuned. Ik heb toen een downpipe met sportkat laten monteren waarbij ik een lamdastoring kreeg. Die hebben zij toen weggeschreven. Paar dagen later belde zij mij. Ze hadden nog eens naar mijn software gekeken en het bleek dat de turbodruk wel was verhoogd, maar de ontsteking standaard was gelaten en de inspuiting niet geheel prettig stond afgesteld. Zij zijn er toen mee bezig gegaan, ook omdat door de downpipe er meer uit te halen viel. Ben er een keer of 3 geweest, dit omdat de software van de originele tuner (een Deense tuner) niet bepaald goed te noemen viel. Achteraf hadden we beter vanuit de originele software kunnen werken, maar goed, dat is achteraf gepraat. Ik heb nooit de volle mep betaald, omdat we uitgingen van wat kleine aanpassingen. Ondertussen hebben ze wel de gehele software destijds opnieuw geschreven zonder iets extra's te vragen. Erg netjes!

Ok, bedankt voor je info! Ik zal in ieder geval nog is contact met ze opnemen m.b.t. de euro6.

UPDATE: ze geven bij unlimited tuning aan niet zeker te weten of ze hem kunnen chippen vanwege de euro6. Ondanks dat het misschien hele goeie jongens zijn zal ik toch niet van hen gebruik gaan maken. De keuze zal gemaakt moeten worden tussen Squadra en Savali.

Dan Squadra. No-brainer voor mij.

Waarom is Squadra in dit geval een no-brainer  ;D...hoor graag goede argumenten. Ben nog aan het afwegen wat te doen.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1130 Gepost op: 14 juli 2017, 09:02:01 »
Ik zou Savali om verschillende redenen niet kiezen. Zowel kwaliteit als gunning. Zie pb.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

ArjanB
1.980

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1131 Gepost op: 14 juli 2017, 09:48:43 »
Squadra is uiteraard heel bekend en positief.
H&S is ook erg sterk! Kijk ook maar eens op hun facebook pagina (kun je ook zonder FB account zien) is een echte showcase van hun kunnen.
Ik heb mijn keuze tussen deze twee nog niet bepaald, maar moet ook eerst downpipe en uitlaat nog doen  ;D
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Dwayne
320

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • ****
    - Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1132 Gepost op: 15 juli 2017, 18:05:58 »
Ook ik rij met squadra tuning en ben zeer tevreden 1 keer heen geweest en niet meer terug voor aanpassingen of fouten en dergelijke.
Het blijft altijd lastig zon keuze maken heb ik zelf ook meegezeten maar goed gedaan en geen spijt van ;D
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1133 Gepost op: 15 juli 2017, 18:38:23 »
Vandaag bij BR Performance geweest. Wat een fijn bedrijf! Meten = weten is daar wel het credo. Ik ben altijd gewend dat de tuner je de sleutels in de handen druk na de tuning en roept "rij maar een rondje". Hier dus niet. Vooraf op de bank, na de tuning op de bank. Vervolgens dataloggen op de bank, en daarna op de straat.

Resultaat ben ik erg tevreden mee. En Alfa komt eindelijk zijn fabrieksopgave claim na:

Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1134 Gepost op: 15 juli 2017, 18:47:32 »
Ik ben niet voor niks zo tevreden over ze  ;D

Ben je in Willebroek geweest?
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1135 Gepost op: 15 juli 2017, 18:55:52 »
Ik ben niet voor niks zo tevreden over ze  ;D

Ben je in Willebroek geweest?

Raamsdonkveer :)
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

GiuliettaTCT
58

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT 170
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1136 Gepost op: 15 juli 2017, 19:00:29 »
Goed om te horen Alfata! Ik heb daar de afspraak gemaakt. Dus kortom, mijn keuze is gevallen op BR Performance en geen squadra of savali of één van de andere  ;D
*

ArjanB
1.980

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1137 Gepost op: 15 juli 2017, 19:38:44 »
Vandaag bij BR Performance geweest. Wat een fijn bedrijf! Meten = weten is daar wel het credo. Ik ben altijd gewend dat de tuner je de sleutels in de handen druk na de tuning en roept "rij maar een rondje". Hier dus niet. Vooraf op de bank, na de tuning op de bank. Vervolgens dataloggen op de bank, en daarna op de straat.

Resultaat ben ik erg tevreden mee. En Alfa komt eindelijk zijn fabrieksopgave claim na:


mooie getallen! behalve demperloze middenpijp verder helemaal standaard toch?
Waarom zit er bovenin toerenbereik een raar deukje?

En jammer dat een QV - dus ook de 240ok versie - het vermogen tussen 5500 en 6500 niet kan vasthouden. Deed de andere downpipe dat niet beter?
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1138 Gepost op: 15 juli 2017, 19:44:42 »
Volgens mij is dat "deukje" simpelweg het einde van de meting en komt het door gas lossen en bijbehorende slip.

De QV heeft nu eenmaal niet zo'n toeren motor, maar deelt in het middengebied wel echt lekker klappen uit.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1139 Gepost op: 15 juli 2017, 19:50:51 »
Je ziet in de rode (standaard) curve dat die het wel redelijk vasthoudt. Maar goed, als je de turbo er zoveel eerder laat inkomen dan is die boven een beetje warm en buiten adem. Met andere Intercooler en downpipe blijft die trouwens wel stijgen tot aan toerenbegrenzer. Op de site van Revlimit.gr zie je daar een voorbeeld van.

De dip aan het einde is inderdaad het schakelmoment. De QV blijft niet in de begrenzer hangen, maar schakelt automatisch op.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1