!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

*

ramrod
209

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1155 Gepost op: 25 juli 2017, 08:24:33 »
De kosten als ik het zo eens bekijk , zijn wel goedkoop .
*

Victor Prins
36

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1156 Gepost op: 25 juli 2017, 08:46:19 »
Ik ken ze niet, maar is er een specifieke reden dat je precisietuning overweegt?
Nee geen specifieke reden. Ik ben op dit forum veel aan het lezen over tunen en kwam eigenlijk per ongeluk deze tegen op marktplaats. Ik lees dat het allemaal zeer nauw luistert en ben me breed aan het oriënteren.
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1157 Gepost op: 25 juli 2017, 09:28:13 »
Ik ken ze niet, maar is er een specifieke reden dat je precisietuning overweegt?
Nee geen specifieke reden. Ik ben op dit forum veel aan het lezen over tunen en kwam eigenlijk per ongeluk deze tegen op marktplaats. Ik lees dat het allemaal zeer nauw luistert en ben me breed aan het oriënteren.

Op basis van eigen ervaring + van horen zeggen denk dat je voor een MA momenteel het beste kan gaan voor H&S (RevLimit) of Squadra, dan zit je op zeker goed. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat andere niet goed zijn, maar ergens anders heb je sowieso minder zekerheid en dus het risico dat het niet goed is.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Victor Prins
36

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1158 Gepost op: 25 juli 2017, 11:07:45 »
Dank voor het meedenken en het advies! ????????
*

Victor Prins
36

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1159 Gepost op: 31 juli 2017, 20:23:12 »
Ik lees hier weinig over de powerjet 3 van Novitec voor een Giulietta. Zijn er mensen bekent mee wat het resultaat hiervan is? Waarom wel of waarom niet aanschaffen?
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1160 Gepost op: 31 juli 2017, 20:34:36 »
Sja, ik zou persoonlijk altijd "echte" chiptuning verkiezen boven een tuningbox.
*

GiuliettaTCT
58

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT 170
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1161 Gepost op: 2 augustus 2017, 16:41:46 »
Hallo alfisti!

Vandaag is mijn wagen bij de dealer geweest omdat ik als accesoire de dubbele uitlaat incl diffusor mee had besteld. Deze was echter vertraagd en was nog niet gemonteerd toen ik enkele weken geleden mijn giulie ging ophalen. Nu heb ik wel is gelezen dat ze dit overigens deden middels sierstukken maar....

Wat blijkt na vandaag, ze hebben op mijn 1.4ma een qv midden- en einddemper gemonteerd incl de qv diffusor. Was een kleine aanpassing voor nodig bij de voorflens maar verder past het prima.

ALLEEN het geluid is er niet beter op geworden en dan komt mijn vraag aan jullie. Wat nu te doen? De middendemper is vergeleken met de standaard demper een stuk groter. Als ik hier een rvs voor zou willen bestellen is het dus zo dat vanaf de kat het een 1.4ma betreft maar de einddemper van de qv is (groter in diameter).

Dus nogmaals...wat te doen? Wat raden jullie aan?

P.S. ik was er niet van op de hoogte dat ze het zo zouden oplossen. Ik ging na het lezen hier op het forum uit van een sierstuk aan één kant (ondanks dat in de folder nadrukkelijk staat demper met dubbel eindstuk).
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1162 Gepost op: 2 augustus 2017, 17:42:37 »
Ik zou toch de middendemper laten verwijderen. Dat geeft bij mij wel het gewenste geluid. Echter, de 1.4 is natuurlijk een andere motor, dus over het exacte resultaat kan ik niets zeggen. Niemand denk ik, want je bent vermoedelijk de enige met deze setup.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

GiuliettaTCT
58

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT 170
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1163 Gepost op: 2 augustus 2017, 19:12:09 »
Citaat van: alfata op  2 augustus 2017, 17:42:37
Citaat van: alfata op  2 augustus 2017, 17:42:37
Ik zou toch de middendemper laten verwijderen. Dat geeft bij mij wel het gewenste geluid. Echter, de 1.4 is natuurlijk een andere motor, dus over het exacte resultaat kan ik niets zeggen. Niemand denk ik, want je bent vermoedelijk de enige met deze setup.

Ja dat denk ik ook. Had ook niet verwacht dat ze het op deze manier zouden oplossen mja beter dan zo'n nep sierstuk. Rijd ik in ieder geval niet voor lul in de winter  :sign0104:

Ik denk dat het inderdaad de middendemper wordt die vervangen gaat worden. Zal dan alleen moeten kijken naar verloop. Ook grotere sierstukken gaan er nog op trouwens ????
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1164 Gepost op: 3 augustus 2017, 07:32:46 »
Wat bedoel je precies met "het geluid is er niet beter op geworden"? Ik denk dat je had een wat spotiever geluid had verwacht?

Zoals Alfata reeds aangaf is dan de middendemper verwijderen een optie, alhoewel het dan wel een beetje een gok is qua resultaat. Daarentegen is dat wel vrij goedkoop te doen, dus wellicht het proberen waard.

Je kunt uiteraard ook een andere einddemper plaatsen, echter kost dat wel weer even zo'n 4 a 500 euro afhankelijk van wat je wil...

G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

GiuliettaTCT
58

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT 170
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1165 Gepost op: 3 augustus 2017, 20:35:10 »
Citaat van: TimW op  3 augustus 2017, 07:32:46
Citaat van: TimW op  3 augustus 2017, 07:32:46
Wat bedoel je precies met "het geluid is er niet beter op geworden"? Ik denk dat je had een wat spotiever geluid had verwacht?

Zoals Alfata reeds aangaf is dan de middendemper verwijderen een optie, alhoewel het dan wel een beetje een gok is qua resultaat. Daarentegen is dat wel vrij goedkoop te doen, dus wellicht het proberen waard.

Je kunt uiteraard ook een andere einddemper plaatsen, echter kost dat wel weer even zo'n 4 a 500 euro afhankelijk van wat je wil...

Sowieso wil ik een ietwat sportiever geluid. Met de originele demper klonk het al iets sportiever dan nu de "nieuwe" qv midden- en einddemper is erop gegaan.

Ik ben bang dat als ik inderdaad voor 400 a 500eu ga uitgeven aan een einddemper het niet is wat ik hoop. Die kans bestaat uiteraard ook bij het verwijderen van de middendemper echter is dat zoals je zegt een veel goedkopere/aantrekkelijkere optie.

De laatste is waar ik nu ook voor kies!
*

Ebuzz
612

  • Type Alfa: Giulietta qv
  • *****
    - Super Alfist
  • Giulietta Qv
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1166 Gepost op: 3 augustus 2017, 20:48:06 »
Citaat van: GiuliettaTCT op  3 augustus 2017, 20:35:10
Citaat van: GiuliettaTCT op  3 augustus 2017, 20:35:10
Citaat van: TimW op  3 augustus 2017, 07:32:46
Citaat van: TimW op  3 augustus 2017, 07:32:46
Wat bedoel je precies met "het geluid is er niet beter op geworden"? Ik denk dat je had een wat spotiever geluid had verwacht?

Zoals Alfata reeds aangaf is dan de middendemper verwijderen een optie, alhoewel het dan wel een beetje een gok is qua resultaat. Daarentegen is dat wel vrij goedkoop te doen, dus wellicht het proberen waard.

Je kunt uiteraard ook een andere einddemper plaatsen, echter kost dat wel weer even zo'n 4 a 500 euro afhankelijk van wat je wil...

Sowieso wil ik een ietwat sportiever geluid. Met de originele demper klonk het al iets sportiever dan nu de "nieuwe" qv midden- en einddemper is erop gegaan.

Ik ben bang dat als ik inderdaad voor 400 a 500eu ga uitgeven aan een einddemper het niet is wat ik hoop. Die kans bestaat uiteraard ook bij het verwijderen van de middendemper echter is dat zoals je zegt een veel goedkopere/aantrekkelijkere optie.

De laatste is waar ik nu ook voor kies!

Kheb een ulter einddemper gekocht voor de QV voor 250euro met 100mm sierstukken. Je hoort met normaal geluid bijna niks. En als je op het gas gaat super lekker
Aangezien je toch al een midden demper heb van de Qv zal het makkelijk passend zijn


https://youtu.be/LUvgNX1uMGI
Giulietta QV Savali Tuning stage 1
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1167 Gepost op: 3 augustus 2017, 21:57:25 »
Citaat van: GiuliettaTCT op  3 augustus 2017, 20:35:10
Citaat van: GiuliettaTCT op  3 augustus 2017, 20:35:10
Citaat van: TimW op  3 augustus 2017, 07:32:46
Citaat van: TimW op  3 augustus 2017, 07:32:46
Wat bedoel je precies met "het geluid is er niet beter op geworden"? Ik denk dat je had een wat spotiever geluid had verwacht?

Zoals Alfata reeds aangaf is dan de middendemper verwijderen een optie, alhoewel het dan wel een beetje een gok is qua resultaat. Daarentegen is dat wel vrij goedkoop te doen, dus wellicht het proberen waard.

Je kunt uiteraard ook een andere einddemper plaatsen, echter kost dat wel weer even zo'n 4 a 500 euro afhankelijk van wat je wil...

Sowieso wil ik een ietwat sportiever geluid. Met de originele demper klonk het al iets sportiever dan nu de "nieuwe" qv midden- en einddemper is erop gegaan.

Ik ben bang dat als ik inderdaad voor 400 a 500eu ga uitgeven aan een einddemper het niet is wat ik hoop. Die kans bestaat uiteraard ook bij het verwijderen van de middendemper echter is dat zoals je zegt een veel goedkopere/aantrekkelijkere optie.

De laatste is waar ik nu ook voor kies!

Het blijft lastig beoordelen via video, maar er staat wel redelijk wat op youtube.

Ik heb helaas geen video van toen ik alleen een andere einddemper had. (H2 line zonder demping)

Wat voor geluid zoek je ongeveer? Heel lichtjes sportief, behoorlijk sportief of mag het gewoon best wel luid zijn?
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1168 Gepost op: 3 augustus 2017, 22:00:26 »
Middendemper van de QV en de 1.4 zijn verschillend. Blijft dus appels met peren vergelijken.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

GiuliettaTCT
58

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT 170
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1169 Gepost op: 3 augustus 2017, 22:13:03 »
Citaat van: TimW op  3 augustus 2017, 21:57:25
Citaat van: TimW op  3 augustus 2017, 21:57:25
Citaat van: GiuliettaTCT op  3 augustus 2017, 20:35:10
Citaat van: GiuliettaTCT op  3 augustus 2017, 20:35:10
Citaat van: TimW op  3 augustus 2017, 07:32:46
Citaat van: TimW op  3 augustus 2017, 07:32:46
Wat bedoel je precies met "het geluid is er niet beter op geworden"? Ik denk dat je had een wat spotiever geluid had verwacht?

Zoals Alfata reeds aangaf is dan de middendemper verwijderen een optie, alhoewel het dan wel een beetje een gok is qua resultaat. Daarentegen is dat wel vrij goedkoop te doen, dus wellicht het proberen waard.

Je kunt uiteraard ook een andere einddemper plaatsen, echter kost dat wel weer even zo'n 4 a 500 euro afhankelijk van wat je wil...

Sowieso wil ik een ietwat sportiever geluid. Met de originele demper klonk het al iets sportiever dan nu de "nieuwe" qv midden- en einddemper is erop gegaan.

Ik ben bang dat als ik inderdaad voor 400 a 500eu ga uitgeven aan een einddemper het niet is wat ik hoop. Die kans bestaat uiteraard ook bij het verwijderen van de middendemper echter is dat zoals je zegt een veel goedkopere/aantrekkelijkere optie.

De laatste is waar ik nu ook voor kies!

Het blijft lastig beoordelen via video, maar er staat wel redelijk wat op youtube.

Ik heb helaas geen video van toen ik alleen een andere einddemper had. (H2 line zonder demping)

Wat voor geluid zoek je ongeveer? Heel lichtjes sportief, behoorlijk sportief of mag het gewoon best wel luid zijn?

Licht sportief aangezien ik met een week of 2 een kleintje achterin mag gaan vervoeren  :lol_hitting: