!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

*

Giulietta1983
287

  • Type Alfa: Giulietta TCT 1750 TBI QV
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1170 Gepost op: 3 augustus 2017, 23:12:04 »
Ik heb ook net de Ulter einddemper besteld, hoor hier veel goede verhalen over en de sierstukken zien er top uit!
Ik herken overigens niet dat het geluid minder word door het plaatsen van een QV midden en einddemper, had dit op
mijn vorige Giulietta multiair ook gedaan en dat klonk niet verkeerd eigenlijk, wellicht klink het met een TCT bak toch anders.
Alfa Romeo Giulietta QV TBI TCT Grigio Magnesio Opaco, 3inch downpipe+sportkat JM tuning, Squadra tuning, Ulter eindemper, 290PK 400NM
*

ArjanB
1.980

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1172 Gepost op: 4 augustus 2017, 07:03:48 »
Citaat van: ArjanB op  4 augustus 2017, 00:28:37
Citaat van: ArjanB op  4 augustus 2017, 00:28:37
Er is weer wat af getuned vandaag:


https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1434078513335315&id=142315202511659


https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1434060683337098&id=142315202511659

Bij die tweede link zie ik staan dat ze aangeven dat en tbi met dezelfde uitlaat minder hard klinkt dan n 1.4
Totale nonsens. Met de 1.4 kon ik prima zonder laatste demper rijden. Niet te luid en prima geluid. Met de QV is dit echt onmogelijk. Veel te luid. Komt omdat de middendemper van de QV veel minder dempt dan van de 1.4. Dit omdat het ook een andere demper is. Beide een rechte buis, maar de 1.4 demper is veel meer geperforeerd in tegenstelling tot die van de QV, waardoor er veel meer geluid het dempingswol in gaat.

Tevens blijf ik de 1.8 bar echt teveel vinden. Ik reed bij mijn vorige QV op 1.7 bar waarbij ik al (a) voordat de grotere Intercooler werd geplaatst 289pk en 445nm op de dyno deed en (b) mijn turbo al de geest gaf.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1173 Gepost op: 4 augustus 2017, 08:14:41 »
Citaat van: alfata op  4 augustus 2017, 07:03:48
Citaat van: alfata op  4 augustus 2017, 07:03:48
Citaat van: ArjanB op  4 augustus 2017, 00:28:37
Citaat van: ArjanB op  4 augustus 2017, 00:28:37
Er is weer wat af getuned vandaag:


https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1434078513335315&id=142315202511659


https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1434060683337098&id=142315202511659

Bij die tweede link zie ik staan dat ze aangeven dat en tbi met dezelfde uitlaat minder hard klinkt dan n 1.4
Totale nonsens. Met de 1.4 kon ik prima zonder laatste demper rijden. Niet te luid en prima geluid. Met de QV is dit echt onmogelijk. Veel te luid. Komt omdat de middendemper van de QV veel minder dempt dan van de 1.4. Dit omdat het ook een andere demper is. Beide een rechte buis, maar de 1.4 demper is veel meer geperforeerd in tegenstelling tot die van de QV, waardoor er veel meer geluid het dempingswol in gaat.

Tevens blijf ik de 1.8 bar echt teveel vinden. Ik reed bij mijn vorige QV op 1.7 bar waarbij ik al (a) voordat de grotere Intercooler werd geplaatst 289pk en 445nm op de dyno deed en (b) mijn turbo al de geest gaf.

Ze hebben het over een T-jet en niet de MA, mogelijk dat daar verschil in zit.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1174 Gepost op: 4 augustus 2017, 08:16:00 »
Citaat van: TimW op  4 augustus 2017, 08:14:41
Citaat van: TimW op  4 augustus 2017, 08:14:41
Citaat van: alfata op  4 augustus 2017, 07:03:48
Citaat van: alfata op  4 augustus 2017, 07:03:48
Citaat van: ArjanB op  4 augustus 2017, 00:28:37
Citaat van: ArjanB op  4 augustus 2017, 00:28:37
Er is weer wat af getuned vandaag:


https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1434078513335315&id=142315202511659


https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1434060683337098&id=142315202511659

Bij die tweede link zie ik staan dat ze aangeven dat en tbi met dezelfde uitlaat minder hard klinkt dan n 1.4
Totale nonsens. Met de 1.4 kon ik prima zonder laatste demper rijden. Niet te luid en prima geluid. Met de QV is dit echt onmogelijk. Veel te luid. Komt omdat de middendemper van de QV veel minder dempt dan van de 1.4. Dit omdat het ook een andere demper is. Beide een rechte buis, maar de 1.4 demper is veel meer geperforeerd in tegenstelling tot die van de QV, waardoor er veel meer geluid het dempingswol in gaat.

Tevens blijf ik de 1.8 bar echt teveel vinden. Ik reed bij mijn vorige QV op 1.7 bar waarbij ik al (a) voordat de grotere Intercooler werd geplaatst 289pk en 445nm op de dyno deed en (b) mijn turbo al de geest gaf.

Ze hebben het over een T-jet en niet de MA, mogelijk dat daar verschil in zit.

My bad. Goed gezien inderdaad.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

ArjanB
1.980

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1175 Gepost op: 4 augustus 2017, 17:44:55 »
Ik heb ragazzon H2 eind 'demper' wat bijna niet dempt.
Is inderdaad erg brommerig bij lage toeren. Echter hier in italia met alle tunnels wel echt genieten!
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1176 Gepost op: 4 augustus 2017, 18:28:36 »
Behoorlijk verschil met de MA inderdaad, die is echt niet te luid in combinatie met de H2. (zonder demping)
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Giulietta1983
287

  • Type Alfa: Giulietta TCT 1750 TBI QV
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1177 Gepost op: 23 augustus 2017, 18:47:27 »
Vandaag mooi spul binnen gekregen???????? Zaterdag komt alles eronder, ik ben benieuwd.
Voor de liefhebber komt er een ragazzon downpipe zonder katalysator te koop, 10 mnd oud zonde om nieuw te kopen.
Ik zal hem bij de te koop topic plaatsen!



Alfa Romeo Giulietta QV TBI TCT Grigio Magnesio Opaco, 3inch downpipe+sportkat JM tuning, Squadra tuning, Ulter eindemper, 290PK 400NM
*

Veloce
242

  • ***
    - Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1178 Gepost op: 23 augustus 2017, 21:01:50 »
mooi spul en zo te zien prima afgewerkt. Wat kost dit speeltje?
'20 Giulia 2.0T Squadra
'65 Giulia 1600 Super
'67 GTA1300 Evocazione
'85 Spider 2.0 Veloce
*

Giulietta1983
287

  • Type Alfa: Giulietta TCT 1750 TBI QV
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1179 Gepost op: 23 augustus 2017, 22:00:37 »
mooi spul en zo te zien prima afgewerkt. Wat kost dit speeltje?

inclusief verzenden €699, ja ziet er super uit! Bij JM tuning besteld hebben ze gewoon op voorraad, is pas klaar en te monteren met uitlaat klemmen.
Wordt zaterdag met mijn eindelijk binnengekomen Ulter einddemper gemonteerd, ben benieuwd hoe het geluid zal zijn.
 

Alfa Romeo Giulietta QV TBI TCT Grigio Magnesio Opaco, 3inch downpipe+sportkat JM tuning, Squadra tuning, Ulter eindemper, 290PK 400NM
*

Giulietta1983
287

  • Type Alfa: Giulietta TCT 1750 TBI QV
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1180 Gepost op: 26 augustus 2017, 13:53:37 »
Vanmorgen de JM 3 inch down pipe met sport kat. Onder de auto gezet en aangesloten op de originele middendemper en een Ulter eindemper.

Geluid klinkt super! Bij normaal rijden gewoon sportief en het geluid komt zeker niet de auto binnen, maar bij accelereren hoog in de toeren een schitterend mooi en sportief en vooral vol geluid! Verder merk ik (gelukkig) geen verschil qua vermogen tussen de sport kat. of geen kat. Auto rijdt nu heerlijk???????? Hieronder een fotootje van de eindemper.




Alfa Romeo Giulietta QV TBI TCT Grigio Magnesio Opaco, 3inch downpipe+sportkat JM tuning, Squadra tuning, Ulter eindemper, 290PK 400NM
*

Giulietta1983
287

  • Type Alfa: Giulietta TCT 1750 TBI QV
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1181 Gepost op: 26 augustus 2017, 20:50:54 »
Hierbij nog even een 0 tot 100 filmpje van de acceleratie en geluid binnen in de auto met de 3 lunch downpipe en sportkat.

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=iXi9ux9gQ78
Alfa Romeo Giulietta QV TBI TCT Grigio Magnesio Opaco, 3inch downpipe+sportkat JM tuning, Squadra tuning, Ulter eindemper, 290PK 400NM
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1182 Gepost op: 27 augustus 2017, 11:17:20 »
Vrij vlot! ;D Geluid zal nog wel wat toenemen als de demper beetje ingebrand is ;)
*

Giulietta1983
287

  • Type Alfa: Giulietta TCT 1750 TBI QV
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1183 Gepost op: 27 augustus 2017, 11:37:42 »
Vrij vlot! ;D Geluid zal nog wel wat toenemen als de demper beetje ingebrand is ;)

Haha ja kan niet snel genoeg gaan, wil nog wel even naar Squadra gaan nu de uitlaat iets is aangepast, heb het idee dat die zonder kat iets vlotter op de 100 zat, hoewel ik hem vlot genoeg vindt hoor
Alfa Romeo Giulietta QV TBI TCT Grigio Magnesio Opaco, 3inch downpipe+sportkat JM tuning, Squadra tuning, Ulter eindemper, 290PK 400NM
*

Giulietta1983
287

  • Type Alfa: Giulietta TCT 1750 TBI QV
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1184 Gepost op: 9 september 2017, 10:39:05 »
Even een nieuw 0 tot 140km per uur filmpje gemaakt voor de liefhebber, met de timer gemeten nu ongeveer om en nabij de 5.8 sec op de honderd ???????? Binnenkort ook maar eens een vermogen meting doen, ben toch wel nieuwsgierig wat het exacte vermogen is..

https://m.youtube.com/watch?v=LnnL7oM-CuQ&feature=youtu.be
Alfa Romeo Giulietta QV TBI TCT Grigio Magnesio Opaco, 3inch downpipe+sportkat JM tuning, Squadra tuning, Ulter eindemper, 290PK 400NM