!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1185 Gepost op: 9 september 2017, 10:47:42 »
Citaat van: Giulietta1983 op  9 september 2017, 10:39:05
Citaat van: Giulietta1983 op  9 september 2017, 10:39:05
Even een nieuw 0 tot 140km per uur filmpje gemaakt voor de liefhebber, met de timer gemeten nu ongeveer om en nabij de 5.8 sec op de honderd ???????? Binnenkort ook maar eens een vermogen meting doen, ben toch wel nieuwsgierig wat het exacte vermogen is..

https://m.youtube.com/watch?v=LnnL7oM-CuQ&feature=youtu.be

Even vergeleken met mijn acceleratievideo en volgens mij zijn we zo goed als even snel. Grote verschillen zullen er natuurlijk ook niet (kunnen) zijn. Denk dat op echt hoge snelheden jij misschien net iets beter doorloopt, maar dat zouden we in de praktijk moeten zien.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Giulietta1983
287

  • Type Alfa: Giulietta TCT 1750 TBI QV
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1186 Gepost op: 9 september 2017, 10:58:26 »
Squadra heeft hem op 400nm gezet in mijn beleving redelijk safe, die van jou heeft volgens mij 411nm toch?
Alfa Romeo Giulietta QV TBI TCT Grigio Magnesio Opaco, 3inch downpipe+sportkat JM tuning, Squadra tuning, Ulter eindemper, 290PK 400NM
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1187 Gepost op: 9 september 2017, 11:02:50 »
Citaat van: Giulietta1983 op  9 september 2017, 10:58:26
Citaat van: Giulietta1983 op  9 september 2017, 10:58:26
Squadra heeft hem op 400nm gezet in mijn beleving redelijk safe, die van jou heeft volgens mij 411nm toch?

Klopt. Wat ik merk is dat ik een enorme koppelbegrenzer heb van de eerste naar de tweede versnelling. Een hele lange trage scheet om het zo maar te omschrijven. Jij ook?
Daarom zou ik ook eventueel die flash tool willen hebben.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

ArjanB
1.981

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1188 Gepost op: 9 september 2017, 11:03:42 »
Daar is niet tegenop te schakelen met een handbak!
En mooi geluid,  alhoewel dat altijd lastig beoordelen is op video
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Giulietta1983
287

  • Type Alfa: Giulietta TCT 1750 TBI QV
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1189 Gepost op: 9 september 2017, 11:29:51 »
Citaat van: alfata op  9 september 2017, 11:02:50
Citaat van: alfata op  9 september 2017, 11:02:50
Citaat van: Giulietta1983 op  9 september 2017, 10:58:26
Citaat van: Giulietta1983 op  9 september 2017, 10:58:26
Squadra heeft hem op 400nm gezet in mijn beleving redelijk safe, die van jou heeft volgens mij 411nm toch?

Klopt. Wat ik merk is dat ik een enorme koppelbegrenzer heb van de eerste naar de tweede versnelling. Een hele lange trage scheet om het zo maar te omschrijven. Jij ook?
Daarom zou ik ook eventueel die flash tool willen hebben.

Valt mij niet zo zeer op, merk wel iets dat de 1 naar 2 in mijn beleving langer duurt dan van 2 naar 3 en verder misschien omdat ik al een iets lager koppel heb dat ik het minder merk, zou idd mooi zijn als dit met de flash tool weg is.
Alfa Romeo Giulietta QV TBI TCT Grigio Magnesio Opaco, 3inch downpipe+sportkat JM tuning, Squadra tuning, Ulter eindemper, 290PK 400NM
*

Giulietta1983
287

  • Type Alfa: Giulietta TCT 1750 TBI QV
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1190 Gepost op: 9 september 2017, 11:34:37 »
Citaat van: ArjanB op  9 september 2017, 11:03:42
Citaat van: ArjanB op  9 september 2017, 11:03:42
Daar is niet tegenop te schakelen met een handbak!
En mooi geluid,  alhoewel dat altijd lastig beoordelen is op video

Ja bedankt ben erg tevreden met het geluid! je went ook heel snel aan een tct ????
Alfa Romeo Giulietta QV TBI TCT Grigio Magnesio Opaco, 3inch downpipe+sportkat JM tuning, Squadra tuning, Ulter eindemper, 290PK 400NM
*

Darekkk
8

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1191 Gepost op: 15 december 2017, 23:07:12 »
Hallo , heeft híer iemand een Giulietta 1.4 tb met intercooler van 2.0 mjtd ,want ik heb nu rond de 160 pk ,en denk dat te veel is voor die kleine intercooler 
*

leonm
318

  • Type Alfa: 156 V6
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1192 Gepost op: 16 december 2017, 18:43:33 »
Er zijn er hier een paar die een grotere intercooler hebben van Joël van JTD-performance, hier op het forum zit hij onder de naam JS JTD.
Deze dus:
http://www.jtd-performance.com/nl/intercoolers/intercoolerkit-giulietta-jtdm-qv-ma-detail
De TB staat er wel niet bij, maar ik vermoed dat hij daar ook wel op past. Eventueel zal Joël die wel kunnen leveren met aangepasten slangen, moest dat nodig zijn.

In dit topic kun je er meer over lezen:
http://www.clubalfaromeo.nl/forum/de-alfa-giulietta-club!/scara73-intercooler-(geinteresseerden-gezocht)/90/
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1193 Gepost op: 18 december 2017, 10:24:57 »
In navolging op voorgaand bericht, de grotere intercooler van JTD performance past ook op de multiair.

Overigens is de originele intercooler van de QV ook ietsje groter. (1 rib in zowel diepte als hoogte) Voor zo ver mij bekend is die van de 2.0 jtdm weer 1 rib hoger/dieper dan die van de QV. In hoeverre deze 1 op 1 passen weet ik niet.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Darekkk
8

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1194 Gepost op: 18 december 2017, 12:54:04 »
Die intercooler van Jtd heb wel gezien ,maar die lijkt mij iets te groot,als ik die op zet ,dan moet zeker terug na de tuner gaan,dus daarom dacht ik over,diebvan 2.0mjtd ,of qv
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1195 Gepost op: 18 december 2017, 13:14:35 »
Die intercooler van Jtd heb wel gezien ,maar die lijkt mij iets te groot,als ik die op zet ,dan moet zeker terug na de tuner gaan,dus daarom dacht ik over,diebvan 2.0mjtd ,of qv

Ik heb geen nadelige gevolgen ondervonden dus denk niet dat je er voor terug hoeft naar de tuner.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Darekkk
8

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1196 Gepost op: 18 december 2017, 13:19:30 »
 Maar u hebt 1,4ma ,ik heb 1,4 tb met turbo van mito 1,4. 155pk ,die is kleiner dan die van Ma ,,maar ik ga toch over nadenken
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1197 Gepost op: 18 december 2017, 14:48:25 »
Die intercooler van Jtd heb wel gezien ,maar die lijkt mij iets te groot,als ik die op zet ,dan moet zeker terug na de tuner gaan,dus daarom dacht ik over,diebvan 2.0mjtd ,of qv

Ik heb geen nadelige gevolgen ondervonden dus denk niet dat je er voor terug hoeft naar de tuner.

In theorie heb je door de grotere IC wat meer druk verlies.
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1198 Gepost op: 18 december 2017, 15:12:55 »
Die intercooler van Jtd heb wel gezien ,maar die lijkt mij iets te groot,als ik die op zet ,dan moet zeker terug na de tuner gaan,dus daarom dacht ik over,diebvan 2.0mjtd ,of qv

Ik heb geen nadelige gevolgen ondervonden dus denk niet dat je er voor terug hoeft naar de tuner.

In theorie heb je door de grotere IC wat meer druk verlies.

Klopt, was ook iets waar ik "bang" voor was, maar dat was in mijn geval niet of nauwelijks merkbaar.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

ArjanB
1.981

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #1199 Gepost op: 18 december 2017, 18:58:58 »
En meer turbo-lag.
Kwaliteit van een ic zit hem in de dichtheid en hoe klein de koelkanalen zijn.
Durf best hardop af te vragen of een grotere Intercooler wel nut heeft voor huis-tuin-snelweg gebruik. Je kunt ook de bestaande voor de radiator zetten, dan heb je wel de voordelen van een FMIC maar geen extra lag doordat het aanzuigkanaal langer is geworden .
Iemand dat al geprobeerd?
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP