Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => De Alfa Giulietta club => Topic gestart door: Jesse388 op 5 augustus 2022, 21:45:15
-
Hoi Allemaal,
Sinds kort eigenaar van een mooie Giulietta 1.4 turbo 170 pk .
Turbo moest vervangen worden want was aan zijn einde .
Het viel mij op dat boven de 4500/4750 RPM de turbodruk stevig afneemt , is dit herkenbaar bij andere Giulietta eigenaren?
Ik had namelijk hiervoor een andere auto met turbo die vrijwel constant maximale turbodruk behield tijdens het hele toerengebied.
Ik hoor graag of jullie dit ook ervaren.
-
Nee, turbodruk blijft bij mijn Giulietta hoog bij vollast, maakt niet uit hoeveel toeren.
-
Nee, turbodruk blijft bij mijn Giulietta hoog bij vollast, maakt niet uit hoeveel toeren.
@bekkie (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=41) , ook echt maximale turbodruk of neemt het licht af?
-
Nee, turbodruk blijft bij mijn Giulietta hoog bij vollast, maakt niet uit hoeveel toeren.
@bekkie (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=41) , ook echt maximale turbodruk of neemt het licht af?
Ik zal morgen even testen; laat jou weten.
-
Hoi Allemaal,
Sinds kort eigenaar van een mooie Giulietta 1.4 turbo 170 pk .
Turbo moest vervangen worden want was aan zijn einde .
Het viel mij op dat boven de 4500/4750 RPM de turbodruk stevig afneemt , is dit herkenbaar bij andere Giulietta eigenaren?
Ik had namelijk hiervoor een andere auto met turbo die vrijwel constant maximale turbodruk behield tijdens het hele toerengebied.
Ik hoor graag of jullie dit ook ervaren.
Heb het ook even gefilmd ,:
https://youtu.be/OPMJ8VkjMZ0
-
Nee, turbodruk blijft bij mijn Giulietta hoog bij vollast, maakt niet uit hoeveel toeren.
@bekkie (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=41) , ook echt maximale turbodruk of neemt het licht af?
Ik zal morgen even testen; laat jou weten.
@bekkie (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=41) , heb je tijd gehad om dit te testen vandaag?
-
Bij mij blijft de turbodruk constant bij vollast
-
Bij mij blijft de turbodruk ook maximaal bij vollast.
Dat wat ik zie op jouw filmpje herken ik niet, is vreemd.
-
Volgens mij hoort de druk inderdaad constant te blijven.
Dus misschien toch ergens een lek?
-
Zelfs bij de T-Jet bouwt hij de druk niet zo snel af als in de video. Zou inderdaad kunnen dat er ergens een lek zit. Geen last van fluitende geluiden?
-
Zelfs bij de T-Jet bouwt hij de druk niet zo snel af als in de video. Zou inderdaad kunnen dat er ergens een lek zit. Geen last van fluitende geluiden?
Ja zeker! Heb inderdaad terwijl ik in de auto zit dat ik enorm het turbo geluid hoor . Maar als ik je zo hoor is dat niet normaal.
Horen jullie als je het gas loslaat ook de turbo afblazen in de auto?
-
Met de kleinere turbo in de T-Jet niet. Wel een licht gefluit bij een koude start maar zodra de turbo iets warmer is zijn er verder geen bijgeluiden bij volle belasting of gas los.
-
Bij mij blijft de turbodruk ook maximaal bij vollast.
Dat wat ik zie op jouw filmpje herken ik niet, is vreemd.
Zou je misschien een foto willen maken hoe de slangen zijn aangesloten op jou turbolader drukconverter? (zie foto) zijn 3 zwarte slangen. Ik denk namelijk dat die bij mij verkeerd zijn aangesloten.
(https://i.ibb.co/h8c3nn5/1-FC7-C5-A9-241-C-4-A34-81-FB-87-FA974-AA3-B6.jpg) (https://ibb.co/pXQYssD)
-
Bij mij blijft de turbodruk ook maximaal bij vollast.
Dat wat ik zie op jouw filmpje herken ik niet, is vreemd.
Zou je misschien een foto willen maken hoe de slangen zijn aangesloten op jou turbolader drukconverter? (zie foto) zijn 3 zwarte slangen. Ik denk namelijk dat die bij mij verkeerd zijn aangesloten.
(https://i.ibb.co/h8c3nn5/1-FC7-C5-A9-241-C-4-A34-81-FB-87-FA974-AA3-B6.jpg) (https://ibb.co/pXQYssD)
https://ibb.co/1rLGY8W
Even een betere foto gemaakt, hoe zit dat bij Jullie aangesloten? Vanuit de turbolader drukconverter.
-
Ik kan het mis hebben maar volgens mij hoort een turbo sowieso al niet te fluiten.
Je geeft in je openingspost aan dat de turbo is vervangen,
maar wat hebben ze dan precies gedaan?
- Een nieuwe turbo?
- Een gereviseerde turbo?
- Of een gebruikte turbo?
- Slangen vervangen etc?
Ik neem aan dat je garantie hebt op de turbo en het werk?
Dus ik zou er mee terug gaan dan.
Misschien dat er toch ergens een lekje is of zo.
-
Ik kan het mis hebben maar volgens mij hoort een turbo sowieso al niet te fluiten.
Je geeft in je openingspost aan dat de turbo is vervangen,
maar wat hebben ze dan precies gedaan?
- Een nieuwe turbo?
- Een gereviseerde turbo?
- Of een gebruikte turbo?
- Slangen vervangen etc?
Ik neem aan dat je garantie hebt op de turbo en het werk?
Dus ik zou er mee terug gaan dan.
Misschien dat er toch ergens een lekje is of zo.
Is een volledig nieuwe turbo op gegaan , inclusief nieuwe slangen etc .
Omdat ik dit niet gewend was van mijn vorige auto was ik benieuwd of andere Giulietta eigenaren dit ook ervaren.
-
Bij de laatste beurt vertelde de dealer mij dat de turbo inwendig druk verlies had. Ik ben er toen op gaan letten en inderdaad bij hoge toerentallen liep de druk terug. Ik heb er nooit iets van gemerkt, althans dat dacht ik. Tot dat ik de turbo heb laten vervangen door een gereviseerde. Wat een verschil, turbo druk blijft bij vol gas in D echt maximaal.
-
FYI: turbo moest software matig opnieuw ingeleerd geworden . Dat gedaan en opgelost
-
Ik zit deze topic even door te lezen, en mijn turbo maakt altijd wanneer ik van het gas ga (of bij opschakelen) een fluitend/blow off geluid (voor mijn gevoel komt dit alleen wanneer de turbo net vol druk aan het opbouwen is)
Is dat wel normaal of zou je normaal helemaal niets moeten horen? Af en toe zit er voor mn gevoel ook een kleine dip in het vermogen.
Zou dit alles veroorzaakt kunnen worden door een lekkende turboslang? Of kan dit ook de turbo zelf zijn die op z'n eind is?
-
Ik zit deze topic even door te lezen, en mijn turbo maakt altijd wanneer ik van het gas ga (of bij opschakelen) een fluitend/blow off geluid (voor mijn gevoel komt dit alleen wanneer de turbo net vol druk aan het opbouwen is)
Is dat wel normaal of zou je normaal helemaal niets moeten horen? Af en toe zit er voor mn gevoel ook een kleine dip in het vermogen.
Zou dit alles veroorzaakt kunnen worden door een lekkende turboslang? Of kan dit ook de turbo zelf zijn die op z'n eind is?
als je slang lekt dan hoor je de turbo ook meer, maar als de slang lekt en de turbo gaat druk opbouwen gaat dat dus niet omdat die lekt, de turbo zal dus nog harder gaan spoelen om zo toch de geprogrammeerde druk te behalen, met als gevolg dat hij overtoeren gaat maken en zo dus te heet word en kapot gaat.
-
Ik zit deze topic even door te lezen, en mijn turbo maakt altijd wanneer ik van het gas ga (of bij opschakelen) een fluitend/blow off geluid (voor mijn gevoel komt dit alleen wanneer de turbo net vol druk aan het opbouwen is)
Is dat wel normaal of zou je normaal helemaal niets moeten horen? Af en toe zit er voor mn gevoel ook een kleine dip in het vermogen.
Zou dit alles veroorzaakt kunnen worden door een lekkende turboslang? Of kan dit ook de turbo zelf zijn die op z'n eind is?
als je slang lekt dan hoor je de turbo ook meer, maar als de slang lekt en de turbo gaat druk opbouwen gaat dat dus niet omdat die lekt, de turbo zal dus nog harder gaan spoelen om zo toch de geprogrammeerde druk te behalen, met als gevolg dat hij overtoeren gaat maken en zo dus te heet word en kapot gaat.
Duidelijk! Maar, dat ik de turbo hoor is dat überhaupt normaal? Of zou je als er niets aan de hand is met de turbo zelf of met een slang hem helemaal niet horen?
-
Ik hoor mijn turbo helemaal niet.
Niet bij opspoelen en niet bij gas los of schakelen. Hij bouwt druk op tot 1.6 bar.
-
Hmmm, ik hoor de mijne eigenlijk alleen wanneer ik met de ramen open rij.
Het is niet een overdreven geluid maar gewoon een soort blow off geluid. Is dit direct reden om langs de garage te gaan?
-
Hoe ver gaat je druk?
-
Hoe ver gaat je druk?
Ik ga dat eens in de gaten houden, ik rij niet heel veel in Dynamic.
De meter zo normaal tot de max moeten gaan?
-
En max staat voor hoeveel bar?
-
GT1446 in de 1.4 MA gaat ook max tot 1.6 bar.
-
GT1446 in de 1.4 MA gaat ook max tot 1.6 bar.
Klopt inderdaad, heb hem nog niet door kunnen trappen ivm kort stukje van werk naar huis. Maar hij zou 1.6 moeten halen? Voor hoever ik weet heeft de mijne geen H&S of Savali keur gehad.
-
Ik zit deze topic even door te lezen, en mijn turbo maakt altijd wanneer ik van het gas ga (of bij opschakelen) een fluitend/blow off geluid (voor mijn gevoel komt dit alleen wanneer de turbo net vol druk aan het opbouwen is)
Is dat wel normaal of zou je normaal helemaal niets moeten horen? Af en toe zit er voor mn gevoel ook een kleine dip in het vermogen.
Zou dit alles veroorzaakt kunnen worden door een lekkende turboslang? Of kan dit ook de turbo zelf zijn die op z'n eind is?
als je slang lekt dan hoor je de turbo ook meer, maar als de slang lekt en de turbo gaat druk opbouwen gaat dat dus niet omdat die lekt, de turbo zal dus nog harder gaan spoelen om zo toch de geprogrammeerde druk te behalen, met als gevolg dat hij overtoeren gaat maken en zo dus te heet word en kapot gaat.
Duidelijk! Maar, dat ik de turbo hoor is dat überhaupt normaal? Of zou je als er niets aan de hand is met de turbo zelf of met een slang hem helemaal niet horen?
jij zegt dat je alleen met gas loslaten een soort pfff geluid hoort, ja dat is normaal, dat is de blow off, zelfs bij orgineel hoor je dat, als er echt een lek is hoor je de turbo ook sissen met druk opbouwen, en dus niet alleen met gas loslaten of overschakelen.
rij je nog met orginele filter?
want met bmc of kn filter hoor je de turbo ook beter namelijk.
-
Ik zit deze topic even door te lezen, en mijn turbo maakt altijd wanneer ik van het gas ga (of bij opschakelen) een fluitend/blow off geluid (voor mijn gevoel komt dit alleen wanneer de turbo net vol druk aan het opbouwen is)
Is dat wel normaal of zou je normaal helemaal niets moeten horen? Af en toe zit er voor mn gevoel ook een kleine dip in het vermogen.
Zou dit alles veroorzaakt kunnen worden door een lekkende turboslang? Of kan dit ook de turbo zelf zijn die op z'n eind is?
als je slang lekt dan hoor je de turbo ook meer, maar als de slang lekt en de turbo gaat druk opbouwen gaat dat dus niet omdat die lekt, de turbo zal dus nog harder gaan spoelen om zo toch de geprogrammeerde druk te behalen, met als gevolg dat hij overtoeren gaat maken en zo dus te heet word en kapot gaat.
Duidelijk! Maar, dat ik de turbo hoor is dat überhaupt normaal? Of zou je als er niets aan de hand is met de turbo zelf of met een slang hem helemaal niet horen?
jij zegt dat je alleen met gas loslaten een soort pfff geluid hoort, ja dat is normaal, dat is de blow off, zelfs bij orgineel hoor je dat, als er echt een lek is hoor je de turbo ook sissen met druk opbouwen, en dus niet alleen met gas loslaten of overschakelen.
rij je nog met orginele filter?
want met bmc of kn filter hoor je de turbo ook beter namelijk.
He Leon, in dat geval heb ik niets om me zorgen over de maken bij de Juul. Ik heb overigens ook nog een Saab 9-3 turbo met 220pk, deze maakt wel een sissend geluid tijdens het druk opbouwen, dus deze maar wel even laten controleren 😅
Ik heb nog net het oude luchtfilter vervangen voor een nieuwe (gewoon origineel).
-
Ik zit deze topic even door te lezen, en mijn turbo maakt altijd wanneer ik van het gas ga (of bij opschakelen) een fluitend/blow off geluid (voor mijn gevoel komt dit alleen wanneer de turbo net vol druk aan het opbouwen is)
Is dat wel normaal of zou je normaal helemaal niets moeten horen? Af en toe zit er voor mn gevoel ook een kleine dip in het vermogen.
Zou dit alles veroorzaakt kunnen worden door een lekkende turboslang? Of kan dit ook de turbo zelf zijn die op z'n eind is?
als je slang lekt dan hoor je de turbo ook meer, maar als de slang lekt en de turbo gaat druk opbouwen gaat dat dus niet omdat die lekt, de turbo zal dus nog harder gaan spoelen om zo toch de geprogrammeerde druk te behalen, met als gevolg dat hij overtoeren gaat maken en zo dus te heet word en kapot gaat.
Duidelijk! Maar, dat ik de turbo hoor is dat überhaupt normaal? Of zou je als er niets aan de hand is met de turbo zelf of met een slang hem helemaal niet horen?
jij zegt dat je alleen met gas loslaten een soort pfff geluid hoort, ja dat is normaal, dat is de blow off, zelfs bij orgineel hoor je dat, als er echt een lek is hoor je de turbo ook sissen met druk opbouwen, en dus niet alleen met gas loslaten of overschakelen.
rij je nog met orginele filter?
want met bmc of kn filter hoor je de turbo ook beter namelijk.
He Leon, in dat geval heb ik niets om me zorgen over de maken bij de Juul. Ik heb overigens ook nog een Saab 9-3 turbo met 220pk, deze maakt wel een sissend geluid tijdens het druk opbouwen, dus deze maar wel even laten controleren 😅
Ik heb nog net het oude luchtfilter vervangen voor een nieuwe (gewoon origineel).
dat je wat hoort wil niet persee zeggen dat er Iets lekt he, maar zie dat t een oudere saab is en dan kan het toch zomaar zijn dat er Iets lekt, beetje kan geen kwaad hoor,
vaak zijn de uiteindes van de slangen wel wat nat, is normaal en gewoon