!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.
Klopt inderdaad Tim,In al die jaren vanaf introductie (2010) was dit "pas" de derde. Dus valt inderdaad mee. De eerste series 1750 waren vaker aan de beurt. Maargoed, ben wel blij dat de prijzen die jij noemt, alfata, ook de prijs is die ik als indicatie meekreeg. Haalt een revisieset voor 400 en gaat alle slangen vervangen ivm mogelijk aankoeken of verstoppingen en hij verwacht dus dat totaalplaatje onder de 1000 blijft afhankelijk van hoeveel werk hij er nog aan heeft.... Nouja eigenlijk was het mijn eigen schuld. Namelijk de week ervoor wintersport en zomervakantie geboekt en bij ons gaat altijd iets stuk als ik zoiets doe Vraag me alleen af hoe het kan dat de olie zo laag stond en al zo smerig was. Zou dat kunnen komen doordat ik uiteindelijk nog een kleine 100 km met kapotte turbo heb gereden om thuis te komen en uiteindelijk bij de garage???
Daar heb je zeker een punt. Al heeft de mijne nog maar 125k gelopen. Neem toch aan dat er al enige tijd auto's zijn die hogere km standen hebben. Anyway als deze weer 125k meegaat zal hij mijn tijd met de auto wel overleven. Over een jaar of 3 zal ik ook richting de 2 ton gaan op de teller en wil ik toch weer wat jongers denk ik.
UPDATE:Auto pas vrijdag klaar helaas....De turbo was goed kapot maar is inmiddels weer vervangen. Echter ze hadden ook de aanvoerleiding naar de turbo voor de olie besteld maar die was niet meegekomen omdat die niet voorradig was. Die komt dus pas vrijdag binnen. De leiding was echter behoorlijk dichtgeslibt en aangekoekt dus dat zal hoogstwaarschijnlijk de reden zijn geweest dat de turbo de geest heeft gegeven. Wat ik dan alleen niet snap is: hoe kan die leiding aankoeken? Rij de auto altijd netjes warm, vervang olie en filter om de 15.000 km (juiste olie trouwens), laat de turbo netjes afkoelen na een rit..... Dus wat moet ik nog meer doen om dit te voorkomen in de toekomst?? Zouden veel korte ritjes de oorzaak kunnen zijn?? Als dat zo is moet ik misschien maar op zoek (voor zover ze er nog zijn) naar een turboloze atmosferische motor.
Citaat van: Ruud_Enschede op 14 december 2016, 17:05:07UPDATE:Auto pas vrijdag klaar helaas....De turbo was goed kapot maar is inmiddels weer vervangen. Echter ze hadden ook de aanvoerleiding naar de turbo voor de olie besteld maar die was niet meegekomen omdat die niet voorradig was. Die komt dus pas vrijdag binnen. De leiding was echter behoorlijk dichtgeslibt en aangekoekt dus dat zal hoogstwaarschijnlijk de reden zijn geweest dat de turbo de geest heeft gegeven. Wat ik dan alleen niet snap is: hoe kan die leiding aankoeken? Rij de auto altijd netjes warm, vervang olie en filter om de 15.000 km (juiste olie trouwens), laat de turbo netjes afkoelen na een rit..... Dus wat moet ik nog meer doen om dit te voorkomen in de toekomst?? Zouden veel korte ritjes de oorzaak kunnen zijn?? Als dat zo is moet ik misschien maar op zoek (voor zover ze er nog zijn) naar een turboloze atmosferische motor.Dit was juist bij de QV de veroorzaker van al het leed. De leiding wordt te warm waardoor de olie gaat aankoeken. Op mijn QV zit ook een gemodificeerde leiding naar de turbo om dit te voorkomen. Overigens is dit dus ook al de tweede turbo. Vervangen is die bij 35.000km. Wellicht dat de multiair dit probleem dus ook heeft?
Citaat van: alfata op 14 december 2016, 18:01:50Citaat van: Ruud_Enschede op 14 december 2016, 17:05:07UPDATE:Auto pas vrijdag klaar helaas....De turbo was goed kapot maar is inmiddels weer vervangen. Echter ze hadden ook de aanvoerleiding naar de turbo voor de olie besteld maar die was niet meegekomen omdat die niet voorradig was. Die komt dus pas vrijdag binnen. De leiding was echter behoorlijk dichtgeslibt en aangekoekt dus dat zal hoogstwaarschijnlijk de reden zijn geweest dat de turbo de geest heeft gegeven. Wat ik dan alleen niet snap is: hoe kan die leiding aankoeken? Rij de auto altijd netjes warm, vervang olie en filter om de 15.000 km (juiste olie trouwens), laat de turbo netjes afkoelen na een rit..... Dus wat moet ik nog meer doen om dit te voorkomen in de toekomst?? Zouden veel korte ritjes de oorzaak kunnen zijn?? Als dat zo is moet ik misschien maar op zoek (voor zover ze er nog zijn) naar een turboloze atmosferische motor.Dit was juist bij de QV de veroorzaker van al het leed. De leiding wordt te warm waardoor de olie gaat aankoeken. Op mijn QV zit ook een gemodificeerde leiding naar de turbo om dit te voorkomen. Overigens is dit dus ook al de tweede turbo. Vervangen is die bij 35.000km. Wellicht dat de multiair dit probleem dus ook heeft?Tweede turbo ondanks de leiding? Of is de leiding erop gekomen nadat de eerste turbo de geest gaf? En om dan om preventie te doen, waar kan ik zon leiding vinden?
In diezelfde aanvoerleiding zit ook een filtertje, die wil ook nog wel eens dicht gaat zitten. Bij Valk weten ze dat wel, want die hebben bij mij dat filtertje eruit getrokken.