!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Die was bij mij helemaal naar de gallemiesen. Daar vond de turboreviseur nog stukjes van terug in de turbo. Zit verwerkt in een bout en die heet: banjobout.
Citaat van: alfata op 14 december 2016, 22:17:37Die was bij mij helemaal naar de gallemiesen. Daar vond de turboreviseur nog stukjes van terug in de turbo. Zit verwerkt in een bout en die heet: banjobout.Is het verstandig om deze banjobout en olieleiding preventief te vervangen?
Zal het morgen eens navragen als ik de auto ophaal. Heb namelijk niet zo'n zin in een herhaling van dit alles over pak hem beet 1 of 2 jaar. Als er daadwerkelijk een filter of zeef in die leiding zit en die kan schoongemaakt worden dan is dat wel iets om in het achterhoofd te houden.
Nou de auto weer terug. Hij rijdt inderdaad beter. Pakt mooier op vanuit lage toeren en lijkt wat vlotter dan voorheen. Dus dat is heel mooi. De zeef in de leiding/bout hebben ze inderdaad bij de nieuwe leiding eruit gelaten. Dat deden ze altijd om dit te voorkomen. Weet alleen niet of het aan te raden is dit trucje zelf uit te voeren. Om preventief bijv iedere twee jaar leiding te vervangen zei hij dat als je normaal met auto omgaat en ieder jaar olie ververst dit niet nodig is. Voor eenieder die zijn turbo probeert te redden door het zeefje te verwijderen misschien handig om even contact te leggen met je eigen garage wat het kost om dit daar uit te laten voeren. Tenzij je zelf heel handig bent en weet waar je het over hebt natuurlijk. Rekening wordt opgestuurd dus in de loop van de week zal ik weten hoe duur het nu echt is. Voor nu ben ik vooral blij dat ik de auto weer terug heb en hij weer heerlijk rijdt.
Je hebt inderdaad gelijk, je kunt alles wel proberen voor te zijn maar dat lukt toch nooit voor de volle 100%.Wat ik me nu wel besef is dat het me wel eens opviel dat als ik stilstond met draaiende motor een beetje uitlaatgas lucht de auton inkwam. Dat is nu over lijkt het. Kan al geduid hebben op kapot gaande turbo wellicht??? Als dat zo is heeft hij het nog lang volgehouden want de damp wat ik bedoel viel me zomer vorig jaar al op, zo'n anderhalf jaar geleden dus...