!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Freek
248

  • ***
    - Alfist
Turbodrukmeterje
« Reactie #30 Gepost op: 10 november 2011, 08:32:46 »
Haha tjonge wat een onzin eigenlijk dat het niet beschikbaar is in de Progression. Lijkt mij toch gewoon een softwarematige functie die nu disabled is... Als de Progression nou zonder turbo zou zijn, dan was het logisch geweest.

Nouja jammer dan, ik zie toch graag hoeveel km ik nog kan rijden op een tank en bij mij zou dat metertje ook zijn doorgebrand op "alle streepjes vol" :D
3: Alfa Romeo Giulietta 1.4TB MA \'11 - 170PK - Huidig! :cool:
2: Opel Astra H Business Edition \'07 - 115PK - Verleden tijd
1: Hyundai S-Coupe GT Turbo \'93 - 140PK - Overleden
*

Scudetto
684

  • *****
    - Super Alfist
Turbodrukmeterje
« Reactie #31 Gepost op: 10 november 2011, 09:27:12 »
Het is een beetje een gadget, want je weet toch niet hoeveel bar druk er voor staat. Ik heb 'm zelf nooit in beeld bijvoorbeeld.
Het is wellicht handig wanneer je wat vermogensverlies voelt, dan kun je dat staven met dat metertje. Verder is het meer 'show' :)
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
*

EsDee
300

  • ****
    - Senior Alfist
Turbodrukmeterje
« Reactie #32 Gepost op: 11 november 2011, 11:24:45 »
Al je toch wilt weten wat je mist moet je even dit filmpje bekijken. Een TCT die aan launch control doet.
[video=youtube;GaytiHaURYQ]http://www.youtube.com/watch?v=GaytiHaURYQ[/video]
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
Turbodrukmeterje
« Reactie #33 Gepost op: 11 november 2011, 11:41:15 »
is dat een dieselversie met TCT?? aan de toerenteller te zien wel hé...dacht dat enkel benzines nog maar geproduceerd werden??
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

Freek
248

  • ***
    - Alfist
Turbodrukmeterje
« Reactie #34 Gepost op: 11 november 2011, 13:29:33 »
Mijn layout van de display tussen de tellers is ook gewoon heel anders ingedeeld! Grappig om te zien :)
3: Alfa Romeo Giulietta 1.4TB MA \'11 - 170PK - Huidig! :cool:
2: Opel Astra H Business Edition \'07 - 115PK - Verleden tijd
1: Hyundai S-Coupe GT Turbo \'93 - 140PK - Overleden
*

Scudetto
684

  • *****
    - Super Alfist
Turbodrukmeterje
« Reactie #35 Gepost op: 11 november 2011, 14:06:50 »
Je kan er altijd zelf nog een turbo metertje inklussen:

http://www.alfaowner.com/Forum/tuning-and-upgrades/300819-giulietta-boost-guage.html

Forza! - QV Savali - Argento Alfa
*

Freek
248

  • ***
    - Alfist
Turbodrukmeterje
« Reactie #36 Gepost op: 11 november 2011, 14:32:26 »
Ik zie het ja. Heeft hij nog best netjes gemaakt moet ik zeggen :) Maar ik vind het wel prima zo, 't is tenslotte ook maar een leasewagen.
3: Alfa Romeo Giulietta 1.4TB MA \'11 - 170PK - Huidig! :cool:
2: Opel Astra H Business Edition \'07 - 115PK - Verleden tijd
1: Hyundai S-Coupe GT Turbo \'93 - 140PK - Overleden
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Turbodrukmeterje
« Reactie #37 Gepost op: 11 november 2011, 20:29:28 »
heh ... dit brengt mij op een idee voor een phone holder/charger :rolleyes:
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

linny
324

  • ****
    - Senior Alfist
Turbodrukmeterje
« Reactie #38 Gepost op: 23 februari 2012, 20:29:33 »
is er iemand die me kan vertellen of het normaal is, als ik in dynamic rijd, dat het turbodrukmetertje bij gas geven vrijwel steeds tegen zijn maximum aanzit, dus alle staafjes branden
Is dit wel een gezonde situatie voor de motor en turbo ?
Giulietta 2011 - 1.4 Multiair - distinctive - bianco ghiaccio - panoramadak - black interior - zonnewerende voorruit - privacy glass -[COLOR=yello
Turbodrukmeterje
« Reactie #39 Gepost op: 23 februari 2012, 20:39:36 »
Ja, da's wel normaal. De meting is ook niet heel erg verfijnd. Uit hoeveel staafjes bestaat de meter? 16 dacht ik uit mijn hoofd gezegd, dat is natuurlijk vrij grofstoffelijk.
Ik heb de meter op het kleurenscherm midden op het dashboard, die geeft de druk al wat genuanceerder aan.
*

linny
324

  • ****
    - Senior Alfist
Turbodrukmeterje
« Reactie #40 Gepost op: 23 februari 2012, 20:45:47 »
ok bedankt pappaleo
Mijn vraag is voortgekomen uit hetvolgende. Vandaag had ik een tiental km gereden en aan stoplicht heb ik de wagen in dynamic gezet. In derde heeft de wagen eenmaal gehikt, oranje uitroepingsteken op dashbord, en wagen is terug naar normal gegaan.
Dus ofwel staat turbodruk na tuning nog te hoog, ofwel zit er een beveiliging in dat dynamic maar vollop beschikbaar is vanaf een bepaalde motor of olietemperatuur.
Nadien heb ik nog verschillende keren opgetrokken en de motor heeft het niet meer gedaan.
Is er iemand bij wie de wagen uit veiligheid van dynamic naar normal is gegaan om een of andere reden ?
Giulietta 2011 - 1.4 Multiair - distinctive - bianco ghiaccio - panoramadak - black interior - zonnewerende voorruit - privacy glass -[COLOR=yello
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
Turbodrukmeterje
« Reactie #41 Gepost op: 25 februari 2012, 10:09:35 »
Dit is ook allemaal raar.. linny, Ik heb nooit problemen gehad met de motor! Enige lampje dat af en toe brandt is dat met die gele driehoek met een slippende wagen erop of zo :)
Voor de rest top !
Ik merk ook dat sinds het warmer geworden is,dat ik totaal geen gekraak meer heb ! Bij mij zijn het toch de draagarmen geweest, rubbers zijn gewon te hard en bij koud weer blijven ze langer stijf !
Look to the past, see the future
*

WalterW
526

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
  • *****
    - Super Alfist
Turbodrukmeterje
« Reactie #42 Gepost op: 25 februari 2012, 12:23:16 »
Klopt, ik heb ondanks de tuning nog nooit gehad dat ie vanzelf terugschakelt naar de N stand..vreemd Linny...
Turbodrukmeterje
« Reactie #43 Gepost op: 25 februari 2012, 14:19:47 »
Met de Mito heb ik het een keer gehad, gewoon op de snelweg. Zegt ie ineens DNA niet beschikbaar en haat ie in N verder. Terug laten zakken tot 100kmh en toen ging die wel weer in A. Verder nooit meer voorgekomen.

Wel een keer gehad dat de ASR ABS en de hele zooi niet meer werkte, maar toen zaten de wielkasten vol met sneeuw. De sensoren gaven toen waarschijnlijk zoveel strijdige info dat de boel ermee stopte. Toen de sneeuw weg was en de auto opnieuw gestart werd deed alles het weer.

Als het in jouw geval herhaaldelijk voorkomt en het motorstoringslampje brandt daarbij ook, dan lijkt het mij dat de fout uit te lezen moet zijn door de dealer.
*

linny
324

  • ****
    - Senior Alfist
Turbodrukmeterje
« Reactie #44 Gepost op: 26 februari 2012, 11:07:40 »
Ik meen ergens gelezen te hebben op site van squadra dat, als de olietemperatuur bvb nog niet voldoende hoog is of juist te hoog, dat de turbodruk lager wordt begrensd uit veiligheid (vb motor wordt te warm) en dat normal mode wordt ingesteld. Echte motorproblemen zou ik het niet noemen maar ideaal is het natuurlijk ook niet.
Maar volgens mij is turbodruk nog steeds ietsje pietsje te hoog ingesteld na tuning ...
Giulietta 2011 - 1.4 Multiair - distinctive - bianco ghiaccio - panoramadak - black interior - zonnewerende voorruit - privacy glass -[COLOR=yello