!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Twee maanden verder, en nu ?
« Reactie #15 Gepost op: 23 november 2016, 09:32:18 »
achteraan zijn het de rubbers bovenop de veren, bij mij.

vooraan heb ik nog steeds geen gekraak
*

Alex64
58

  • Type Alfa: Giulietta
  • **
    - Junior Alfist
Re: Twee maanden verder, en nu ?
« Reactie #16 Gepost op: 23 november 2016, 16:01:34 »
Even ter info, vandaag mijn "benzineklep revisiesetje" opgehaald bij Nieuwkoop in Den Bosch, nog net geen € 5,- en .......... gratis gemonteerd.
Pluspunten voor Nieuwkoop bij de grote "Wie wordt mijn dealer" verkiezing.
*

Alfajan53
64

  • Type Alfa: Giulietta
  • **
    - Junior Alfist
Re: Twee maanden verder, en nu ?
« Reactie #17 Gepost op: 24 november 2016, 00:01:03 »
Ik gebruik innotec en geen wd 40. Innotec blijft onder allle weersomstandigheden werken. Ook gaat het zelfs met een hoge druk spuit niet weg. Bovendien hoef je het maar eens per twee jaar te gebruiken. Aan de voorzijde alle rubbers van de voorste draagarmen alsmede de rubbers van de stabilisatorstang.
Alfa Giulietta 1.6 JDTm
De beste verbinding tussen twee punten is een Alfa Romeo

In het verleden:
33 1.4, 146 1.4. , 75 3.0 V6 america , 155 2.0 ts, 147 1.6 ts,
gt 1.8 imola, Giullietta 1.4 ma 170 pk.
*

Alex64
58

  • Type Alfa: Giulietta
  • **
    - Junior Alfist
Re: Twee maanden verder, en nu ?
« Reactie #18 Gepost op: 24 november 2016, 08:34:10 »
Ik heb even op de site van Innotec gekeken, maar er zijn zoveel produkten, welke versie gebruik je ?
*

Theo
247

  • Type Alfa: Guilia 2.0T 2019 squadra
  • ***
    - Alfist
Re: Twee maanden verder, en nu ?
« Reactie #19 Gepost op: 26 november 2016, 19:46:45 »
fin super misschien?
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Twee maanden verder, en nu ?
« Reactie #20 Gepost op: 28 november 2016, 13:01:00 »
Vlgs mij in een oude toppic gelezen dat je de PE-100 moet hebben.

Je kunt, als het goed is, ook als particulier gewoon een busje kopen. Kost iets van 11,50 eur. Ga het denk ik maar wel eens proberen
*

loeki
169

  • Type Alfa: giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Twee maanden verder, en nu ?
« Reactie #21 Gepost op: 28 november 2016, 19:34:54 »
Ruud.
Waar kun je de busje kopen in Enschede ?Ik woon nl in Hengelo ov.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Twee maanden verder, en nu ?
« Reactie #22 Gepost op: 29 november 2016, 14:37:02 »
Hoi Loeki,

Gewoon gegoogled, kwam ik uit op Innotec hier op Kopersteden. Daar een mail heen gestuurd en blijkbaar moet je dan het busje internet kopen en kun je hem dan daar afhalen. Ik heb het zelf nog niet gedaan maar zo werd het mij in de mail uitgelegd. Zoek maar eens en je kunt ze zo mailen via het contactforumlier!
*

loeki
169

  • Type Alfa: giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Twee maanden verder, en nu ?
« Reactie #23 Gepost op: 29 november 2016, 18:00:30 »
Hoi Ruud.
Bedankt .
*

Alex64
58

  • Type Alfa: Giulietta
  • **
    - Junior Alfist
Re: Twee maanden verder, en nu ?
« Reactie #24 Gepost op: 14 december 2016, 17:50:42 »
Na alle spannende verhalen over defecte Multi-air modules, gisteren een olie pretpakket en alle filters besteld bij Q-verde, ik wist ook niet of tussen de beurten nog een wissel was gedaan, dus voor alle zekerheid .........
Vandaag het pakket ontvangen, snel geleverd en uitsluitend originele delen, daar wordt ik dan weer blij van (zonder reclame te willen maken).
Morgen haar eens verwennen.
*

klaverblad
390

  • Type Alfa: giulietta
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Twee maanden verder, en nu ?
« Reactie #25 Gepost op: 15 december 2016, 16:30:16 »
Bestel selenia olie bij een andere aanbieder.  Is goedkoper dan qverde. Zit alleen in een andere verpakking/blik.

Selenia pure energie multiair
Re: Twee maanden verder, en nu ?
« Reactie #26 Gepost op: 15 december 2016, 19:08:55 »
Even ter info, vandaag mijn "benzineklep revisiesetje" opgehaald bij Nieuwkoop in Den Bosch, nog net geen € 5,- en .......... gratis gemonteerd.
Pluspunten voor Nieuwkoop bij de grote "Wie wordt mijn dealer" verkiezing.

Ah... het tankklepje hoort dus wel vergrendeld te worden? Ik begon al te twijfelen... Zit de oorzaak in het slot mechanisme, moet wel eerlijk toegeven dat ik er nog niet naar heb gekeken..   :o
*

Alex64
58

  • Type Alfa: Giulietta
  • **
    - Junior Alfist
Re: Twee maanden verder, en nu ?
« Reactie #27 Gepost op: 15 december 2016, 20:45:52 »
Ah... het tankklepje hoort dus wel vergrendeld te worden? Ik begon al te twijfelen... Zit de oorzaak in het slot mechanisme, moet wel eerlijk toegeven dat ik er nog niet naar heb gekeken..   :o
Lees graag even mee, mijn klepje gaat dus ook niet op slot, sluit wel gewoon, maar vergrendeld dus niet.
*

klaverblad
390

  • Type Alfa: giulietta
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Twee maanden verder, en nu ?
« Reactie #28 Gepost op: 15 december 2016, 22:35:13 »
Na alle spannende verhalen over defecte Multi-air modules, gisteren een olie pretpakket en alle filters besteld bij Q-verde, ik wist ook niet of tussen de beurten nog een wissel was gedaan, dus voor alle zekerheid .........
Vandaag het pakket ontvangen, snel geleverd en uitsluitend originele delen, daar wordt ik dan weer blij van (zonder reclame te willen maken).
Morgen haar eens verwennen.


Ik zat nog eens te kijken....Maar wat voor olie heb je gekocht. Volgens mij heb je de verkeerde. Welk bouwjaar auto heb je?
*

Alex64
58

  • Type Alfa: Giulietta
  • **
    - Junior Alfist
Re: Twee maanden verder, en nu ?
« Reactie #29 Gepost op: 16 december 2016, 09:54:08 »
Volgens de geleerden de juiste olie, 5W40 Multi-air.
Selenia StAR Pure Energy is een speciaal geformuleerd smeermiddel om de brandstofbesparing te maximaliseren, de conformiteit met anti-pollutie richtlijnen te verzekeren, motoren te beschermen die zijn ontworpen om bij steeds hogere temperaturen te werken en om het typische sportieve karakter van turbogeladen versies nog te versterken.
Deze unieke formule beschikt over een extreme dwarskracht stabiliteit en en behoudt een stabiel viscositeitsniveau, om zo maximale bescherming te bieden aan motoren met hoog specifiek vermogen.
Sterke prestaties bij hoge temperaturen
Specificaties
SAE 5W-40
API SM/CF
ACEA C3
FIAT 9.55535-S2 CONTRACTUELE TECHNISCHE REFERENTIE Nr.F603.D08