Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => De Alfa Giulietta club => Topic gestart door: Alex64 op 19 november 2016, 12:39:06
-
Vandaag heb ik mijn Giulietta ongeveer twee maanden in bezit, en ik ben er tot nu toe erg happy mee.
Een aantal tekortkomingen die op te lossen zijn, zoals het krakende onderstel, speakers die uitvallen, trillende buitenspiegels, loslatende lak bij het panorama dak, lekkage bij de achterruitwisser, een tankklepje wat niet meer vergrendeld, en wat sinds vandaag op half 11 hangt, ik doe met allemaal mee !
Over een goeie 5000 km mag ze weer naar de dealer voor een 90.000 beurt, kunnen ze daar ook e.e.a. oplossen voor me, de vraag is alleen naar wie ga ik ????
Bij mij in de buurt heb ik de keuze uit de officiële dealers Nieuwkoop / Otten / Driessen, of de specialist Wouters.
In het verleden bracht ik mijn auto's altijd naar dezelfde onafhankelijke autospecialist, maar met de Giulietta en haar Multi-air motor ben ik daar toch een beetje terughoudend in.
Dus wie adviseren jullie mij ?
-
Ikzelf heb geen goede ervaring met Driessen. Al een paar keer gehad dat ze me maar wat graag extra werk willen aansmeren terwijl het niet nodig was..
-
Bij jouw in de buurt, je noemt driesen, otten, nieuwkoop.
Die 3 liggen nogal ver uit elkaar.
Weet niet waar je woont ik kan je aarsman aanbevelen in Zevenbergen
-
Ik woon in Drunen, dus het vierkantje Tilburg - Eindhoven - Den Bosch - Breda is allemaal redelijk te doen.
-
Ooo dan snap ik het. Persoonlijk heb ik geen ervaring met de werkplaats van Otten wel met de verkoop (zowel alfa als de fiat afdeling) en die vind ik matig. Driesen ben ik jarenlang klant geweest maar dan van de opel afdeling.
Die is redelijk . Ik ben een fan van Aarsman in zevenbergen een familiebedrijf waar zowel de alfa's als de fiat in onderhoud zijn. Vind die echt top. Maar let wel het is allemaal persoonlijk wat de ene goed vind kan een ander slecht vinden het is maar net hij de verkoper/monteur op dat moment acteert .
Bij Driesen was ik jarenlang tevreden totdat GM bijna failliet ging , had toen problemen met mijn astra twintop en dat konden ze niet verhelpen omdat toeleveranciers niet wilden leveren met als gevolg een zomer lang kon het dak niet open.
Leuk cabrio rijden dat was voor mij het moment om eens uit te kijken naar een ander merk en mede ook de extreem hoge afschrijving bij opel
-
Ligt er aan hoe ver je wilt gaan voor goede service. Ik kom al jaren bij Creemers in Roermond en ben er erg tevreden over. Monteurs die bij de beste van Nederland horen. Er komen daar zelfs mensen uit het westen die extra daar nar toe rijden om hun auto te laten onderhouden. Prijzen zijn bij de dealers toch allemaal vergelijkbaar. Wil je nar een specialist dan adviseer ik Christiano in Sint Oedenrode.
-
Trekhaak afnemen is geen probleem hoor.Bevestigen gaat soms wat moeilijker.Ik had op mijn vorige wagen ook een Bosal met hetzelfde systeem,vandaar dat ik graag terug een dergelijke haak op mijn wagen wilde.Het is soms een beetje wrikken om de haak te laten vastklikken maar meestal lukt dit vlot (op tijd en stond een beetje smeren kan geen kwaad).
Het grote voordeel is dat na demontage niets te zien is,ik wou dit trouwens totaal niet.
Misschien ook even vermelden dat ik een sterk hellende oprit heb.Ik zet de Juul dan achterwaarts op de oprit,dus met de kont omhoog,dan lukt dit beter om de haak te bevestigen (Giulietta is verlaagd).
De trekhaak wordt sporadisch gebruikt om een kleine aanhanger te trekken (containerpark,...)
-
zoals het krakende onderstel, speakers die uitvallen, trillende buitenspiegels, loslatende lak bij het panorama dak, lekkage bij de achterruitwisser, een tankklepje wat niet meer vergrendeld, en wat sinds vandaag op half 11 hangt, ik doe met allemaal mee !
Krakend onderstel is te verhelpen door regelmatig smeren.
Lekkage achterruitwisser even onder de rubber wat kit.
Trillende spiegels zijn te verhelpen door stukjes rubber alleen weet niet of dit je motor sloopt.
tankdop kan klem komen te zitten door een te kleine ruimte waar de tankdop invalt.
Speakers weet ik niet hoe dat komt?
-
Ik ben zelf ook heel erg tevreden over Aarsman zoals hierboven al genoemd is! Ze werken heel snel, en altijd in overleg. Toen mijn koppeling de geest gaf kwamen ze de leenauto brengen en alles is (binnen een dag) onder garantie vervangen!
-
Ik zou Driessen in Eindhoven ten zeerste afraden. Het is altijd gepruts daar en niets gaat in 1x. Als ik hier op ga schrijven hoe vaak ik daar terug geweest ben dan wordt het een erg lange post. Wat betreft de Multi-Air: die ging bij mijn ook kapot na een onderhoudsbeurt + motoroliewisseling bij Driessen (4 bezoekjes tot de unit vervangen was) en ze gaven aan dat ze geen idee hebben waarom die dingen zo vaak na een motoroliewissel kapot ging. Ik zou naar een specialist gaan.
-
Wouters in Tilburg was ook altijd vrij goed, had een behoorlijk aantal vaste klanten. Weet niet hoe het daar nu is, maar het was vroeger een dealer, nu een Italie specialist.
-
zoals het krakende onderstel, speakers die uitvallen, trillende buitenspiegels, loslatende lak bij het panorama dak, lekkage bij de achterruitwisser, een tankklepje wat niet meer vergrendeld, en wat sinds vandaag op half 11 hangt, ik doe met allemaal mee !
Krakend onderstel is te verhelpen door regelmatig smeren.
Lekkage achterruitwisser even onder de rubber wat kit.
Trillende spiegels zijn te verhelpen door stukjes rubber alleen weet niet of dit je motor sloopt.
tankdop kan klem komen te zitten door een te kleine ruimte waar de tankdop invalt.
Speakers weet ik niet hoe dat komt?
Damitch, een vraagje. Als je het krakend onderstel wilt verhelpen door in te spuiten.. Welke ruibbers moeten dan ingespoten worden en met welk goedje?? Toen het een paar dagen geleden wat kouder was begon het gekraak weer namelijk en wil het eigenlijk even verhelpen voor de winter echt losbarst.
On toppic, ik zou ook naar een specialist gaan al ken ik er zelf geen in Brabant...
-
zoals het krakende onderstel, speakers die uitvallen, trillende buitenspiegels, loslatende lak bij het panorama dak, lekkage bij de achterruitwisser, een tankklepje wat niet meer vergrendeld, en wat sinds vandaag op half 11 hangt, ik doe met allemaal mee !
Krakend onderstel is te verhelpen door regelmatig smeren.
Lekkage achterruitwisser even onder de rubber wat kit.
Trillende spiegels zijn te verhelpen door stukjes rubber alleen weet niet of dit je motor sloopt.
tankdop kan klem komen te zitten door een te kleine ruimte waar de tankdop invalt.
Speakers weet ik niet hoe dat komt?
Damitch, een vraagje. Als je het krakend onderstel wilt verhelpen door in te spuiten.. Welke ruibbers moeten dan ingespoten worden en met welk goedje?? Toen het een paar dagen geleden wat kouder was begon het gekraak weer namelijk en wil het eigenlijk even verhelpen voor de winter echt losbarst.
On toppic, ik zou ook naar een specialist gaan al ken ik er zelf geen in Brabant...
Ik spuit een hoop in met wd40, toch niet zo duur.
En overal waar ik bij kan komen G460 tussen douwen met een kwast.
Ik sta best vaak met mijn auto op de brug omdat het kan op mijn werk.
Na 2-3 maand begint het gedoe weer als ik het niet doe.
-
Hallo, ik kan van harte Wouters in Tilburg aanraden. Ben daar al vanaf 1972 klant. Heb wel eens ergens anders een alfa gekocht maar altijd daar in onderhoud. Zijn nu weliswaar geen dealer meer maar de reden is eigenlijk vrij simpel. Waren vroeger twee broers. Deze bereikte de pensioenleeftijd en 1 van hen wilde niet verder. Uitkopen was te duur zodoende dat het bedrijf op hield te bestaan. Bij de huidige Wouters werken alle oude medewerkers weer, zelfs de administartiemedewerkster. Dus allemaal mensen met het alfa virus. Ze zijn zelfs iets goedkoper dan de dealer en hebben een service waar ik nooit over te klagen heb gehad.
Mbt je krakend onderstel. Een keer inspuiten met innotec en twee jaar gen last meer. Werkte al bij mijn 155 en doe dit dus ook bij mijn huidige giulietta. Gr alfajan53
-
Wouters is inderdaad een bekende naam. Een vroegere kameraad van mij kwam er ook altijd en zijn ouders ook. Ze waren altijd zeer te spreken over de service idd.
Innotec of WD40 is idd een idee maar welke rubbers zorgen zou voor het gekraak? Voorkant achterkant?? Van de draagarmen of de stabi stangen?? Laat even weten dan hoef ik me komend weekend tenminste niet te vervelen....
-
achteraan zijn het de rubbers bovenop de veren, bij mij.
vooraan heb ik nog steeds geen gekraak
-
Even ter info, vandaag mijn "benzineklep revisiesetje" opgehaald bij Nieuwkoop in Den Bosch, nog net geen € 5,- en .......... gratis gemonteerd.
Pluspunten voor Nieuwkoop bij de grote "Wie wordt mijn dealer" verkiezing.
-
Ik gebruik innotec en geen wd 40. Innotec blijft onder allle weersomstandigheden werken. Ook gaat het zelfs met een hoge druk spuit niet weg. Bovendien hoef je het maar eens per twee jaar te gebruiken. Aan de voorzijde alle rubbers van de voorste draagarmen alsmede de rubbers van de stabilisatorstang.
-
Ik heb even op de site van Innotec gekeken, maar er zijn zoveel produkten, welke versie gebruik je ?
-
fin super misschien?
-
Vlgs mij in een oude toppic gelezen dat je de PE-100 moet hebben.
Je kunt, als het goed is, ook als particulier gewoon een busje kopen. Kost iets van 11,50 eur. Ga het denk ik maar wel eens proberen
-
Ruud.
Waar kun je de busje kopen in Enschede ?Ik woon nl in Hengelo ov.
-
Hoi Loeki,
Gewoon gegoogled, kwam ik uit op Innotec hier op Kopersteden. Daar een mail heen gestuurd en blijkbaar moet je dan het busje internet kopen en kun je hem dan daar afhalen. Ik heb het zelf nog niet gedaan maar zo werd het mij in de mail uitgelegd. Zoek maar eens en je kunt ze zo mailen via het contactforumlier!
-
Hoi Ruud.
Bedankt .
-
Na alle spannende verhalen over defecte Multi-air modules, gisteren een olie pretpakket en alle filters besteld bij Q-verde, ik wist ook niet of tussen de beurten nog een wissel was gedaan, dus voor alle zekerheid .........
Vandaag het pakket ontvangen, snel geleverd en uitsluitend originele delen, daar wordt ik dan weer blij van (zonder reclame te willen maken).
Morgen haar eens verwennen.
(http://i67.tinypic.com/rw8juw.jpg)
-
Bestel selenia olie bij een andere aanbieder. Is goedkoper dan qverde. Zit alleen in een andere verpakking/blik.
Selenia pure energie multiair
-
Even ter info, vandaag mijn "benzineklep revisiesetje" opgehaald bij Nieuwkoop in Den Bosch, nog net geen € 5,- en .......... gratis gemonteerd.
Pluspunten voor Nieuwkoop bij de grote "Wie wordt mijn dealer" verkiezing.
Ah... het tankklepje hoort dus wel vergrendeld te worden? Ik begon al te twijfelen... Zit de oorzaak in het slot mechanisme, moet wel eerlijk toegeven dat ik er nog niet naar heb gekeken.. :o
-
Ah... het tankklepje hoort dus wel vergrendeld te worden? Ik begon al te twijfelen... Zit de oorzaak in het slot mechanisme, moet wel eerlijk toegeven dat ik er nog niet naar heb gekeken.. :o
Lees graag even mee, mijn klepje gaat dus ook niet op slot, sluit wel gewoon, maar vergrendeld dus niet.
-
Na alle spannende verhalen over defecte Multi-air modules, gisteren een olie pretpakket en alle filters besteld bij Q-verde, ik wist ook niet of tussen de beurten nog een wissel was gedaan, dus voor alle zekerheid .........
Vandaag het pakket ontvangen, snel geleverd en uitsluitend originele delen, daar wordt ik dan weer blij van (zonder reclame te willen maken).
Morgen haar eens verwennen.
(http://i67.tinypic.com/rw8juw.jpg)
Ik zat nog eens te kijken....Maar wat voor olie heb je gekocht. Volgens mij heb je de verkeerde. Welk bouwjaar auto heb je?
-
Volgens de geleerden de juiste olie, 5W40 Multi-air.
Selenia StAR Pure Energy is een speciaal geformuleerd smeermiddel om de brandstofbesparing te maximaliseren, de conformiteit met anti-pollutie richtlijnen te verzekeren, motoren te beschermen die zijn ontworpen om bij steeds hogere temperaturen te werken en om het typische sportieve karakter van turbogeladen versies nog te versterken.
Deze unieke formule beschikt over een extreme dwarskracht stabiliteit en en behoudt een stabiel viscositeitsniveau, om zo maximale bescherming te bieden aan motoren met hoog specifiek vermogen.
Sterke prestaties bij hoge temperaturen
Specificaties
SAE 5W-40
API SM/CF
ACEA C3
FIAT 9.55535-S2 CONTRACTUELE TECHNISCHE REFERENTIE Nr.F603.D08
-
Volgens de geleerden de juiste olie, 5W40 Multi-air.
Selenia StAR Pure Energy is een speciaal geformuleerd smeermiddel om de brandstofbesparing te maximaliseren, de conformiteit met anti-pollutie richtlijnen te verzekeren, motoren te beschermen die zijn ontworpen om bij steeds hogere temperaturen te werken en om het typische sportieve karakter van turbogeladen versies nog te versterken.
Deze unieke formule beschikt over een extreme dwarskracht stabiliteit en en behoudt een stabiel viscositeitsniveau, om zo maximale bescherming te bieden aan motoren met hoog specifiek vermogen.
Sterke prestaties bij hoge temperaturen
Specificaties
SAE 5W-40
API SM/CF
ACEA C3
FIAT 9.55535-S2 CONTRACTUELE TECHNISCHE REFERENTIE Nr.F603.D08
Is toch de goede olie. Er zijn verschillende verpakkingen.
ik koop deze altijd en hebben dezelfde specs. Zie link..
https://www.autobandenmarkt.nl/olie/produkt/motorolie/selenia/205
-
Voor zo ver mij bekend is het rode blik de oude verpakking en de blauwe fles de nieuwe, verder gewoon dezelfde olie.
-
het rode blik is 2 liter en de blauwe fles 1 liter
jeroen
-
het rode blik is 2 liter en de blauwe fles 1 liter
jeroen
Ja dat klopt ik koop altijd de 2 liter blikken. Zijn donkerrood en staat 5w40 multiair op. Voor de rest dezelfde specs als pure energy star
-
Pfff, ik had even een hartslag van 180, de verkeerde olie ............
-
Ondanks de olies vaak op elkaar lijken is er vaak nog wel een verschil:
F603.D08 of F603.C07.
Die D08 is vrijwel nergens te krijgen. Weet ook niet of het er toe doet, want ze hebben wel beide "SAE 5W-40 ACEA C3 grade totally synthetic lubricantFIAT 9.55535-S2 certification". Bij qverde is ook de c07 en niet de d08.
-
Misschien wat aan de late kant, maar ik wilde je niet onthouden dat er in Deurne (naast Helmond) ook een specialist zit: Auto Italia. Ben er erg tevreden over en ga er al jaren naartoe voor het onderhoud aan mijn alfa's.