!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Bella57ZNK
4

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TB 170PK
  • *
    - Startende Alfist
Blue & Me Module
« Gepost op: 7 december 2021, 05:13:33 »
Beste Alfisten,

Nu een kleine 3 maanden in het bezit van mijn Giulietta 1.4 TB uit 2012. Telkens krijg ik een grote glimlach zodra ik de auto op mijn netvlies krijg.
Helaas is er iets wat mij dwarszit de afgelopen tijd. Het welbekende knipperende kilometerstand op het dashboard.

Na wat onderzoek te hebben gedaan blijkt het door de Blue & Me module te komen. Ik heb meerdere opties natuurlijk:
1. Compleet vervangen door een nieuw exemplaar > Veel te prijzig
2. Tweedehands exemplaar> Risico dat niet past bij model van de auto en weer snel kapot gaat
3. Een bluetooth adapter achter de radio plaatsen> ?

Momenteel lijkt optie 3 mij het meest geschikt. Deze plaatsen, de blue & me module verwijderen en storing laten uitlezen en verwijderen. Hiermee hoef ik ook niet steeds een USB kabel aan mijn telefoon te hangen voor muziek.

Ik kan alleen nergens een geschikte bluetooth adapter vinden voor de navigatie-scherm versie van de radio met USB+ AUX.

Iemand die hiermee kan helpen of wellicht een andere optie heeft? Ik zou graag draadloos muziek willen draaien en het liefst van de knipperende km -stand afwillen. Dat USB en AUX niet werken in het dashboardkastje neem ik maar voor lief.

Alvast bedankt en zorgeloze kilometers in de Alfa's!
*

Milan.M
1.880

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Blue & Me Module
« Reactie #1 Gepost op: 7 december 2021, 05:22:52 »
Ik moet je alvast teleurstellen: optie 3 is niet mogelijk tenzij je de aux gebruikt van de Blue&Me.
De Blue&Me module regelt namelijk zowel de aux als de usb.

Mijn zelfgebouwde systeem met Apple CarPlay maakt gebruik van de usb ingang van Blue&Me.

Ik denk dat je het beste af bent met een tweedehands unit. Er zal weinig verschil zitten tussen de diverse typenummers, maar voor zekerheid kun je het beste zoeken op het typenummer wat er nu ook in zit.

Kijk ook eens op eBay of Onderdelenlijn of daar tussen staat wat je zoekt.
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

Bella57ZNK
4

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TB 170PK
  • *
    - Startende Alfist
Re: Blue & Me Module
« Reactie #2 Gepost op: 7 december 2021, 17:34:26 »
Bedankt voor je reactie. Maar er zijn een aantal Bluetooth adapters die achter in de cd-input worden geschoven van de radio. Ik heb nergens iets gelezen over de usb-aux poort hiervoor.

Of heb ik het mis?
*

DanielH92
1.957

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Blue & Me Module
« Reactie #3 Gepost op: 7 december 2021, 18:20:06 »
Citaat van: Bella57ZNK op  7 december 2021, 17:34:26
Citaat van: Bella57ZNK op  7 december 2021, 17:34:26
Bedankt voor je reactie. Maar er zijn een aantal Bluetooth adapters die achter in de cd-input worden geschoven van de radio. Ik heb nergens iets gelezen over de usb-aux poort hiervoor.

Of heb ik het mis?

Dat werkt alleen op de gewone radio's met ISO connectors. De RadioNav (met opklapscherm) heeft een Quadlock connector waarop die Bluetooth adapters niet werken.

@Milan.M heeft een mooie instructie geschreven hoe je de Blue&Me audiopoort kan gebruiken voor eigen inputsignalen. Maar lijkt me wel dat je daarvoor de radio in USB/AUX modus moet zetten en weet niet of dat nog lukt met een defecte Blue&Me module.