!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Richard6666
117

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Uconnect Live er uit Nieuwe Head Unit er in.
« Gepost op: 15 oktober 2019, 14:31:48 »
Voor wie het interessant vindt,

Afgelopen weekend mijn Uconnect 6.5 Live vervangen voor een Andriod Atoto head unit.
Wat heb ik gebruikt.

A6Y PRO 2G/32G-PR-G(173&178&188 €309,-

https://www.amazon.de/gp/product/B07CMZRNG7/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

ATOTO DAB+ Radio Empfänger - spezifiziert für ATOTO A6 Serie 49,-

https://www.amazon.de/gp/product/B078SPVVJY/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o02_s00?ie=UTF8&psc=1

Alpine APF-F10011-AR Panel Alpha Giulietta from 2014 €36,-
https://www.ebay.com/itm/Alpine-APF-F10011-AR-Panel-Alpha-Giulietta-from-2014/273909030295?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649

KIT INFO E COMANDI AL VOLANTE AUTORADIO MONITOR 2 DIN ALFA ROMEO GIU CTUAR01 €139,-
https://www.ebay.it/itm/KIT-INFO-E-COMANDI-AL-VOLANTE-AUTORADIO-MONITOR-2-DIN-ALFA-ROMEO-GIULIETTA-MITO/401422425922?hash=item5d76a41f42:g:QOAAAOSwuAVW0XSM

CONNECTS2 CTMULTILEAD.2 Universeel stereo patchkabel €12,-

https://www.amazon.de/gp/product/B073RKK1YV/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o02_s01?ie=UTF8&psc=1

DUPPEL FAKRA Phantom antennes adapter 2 Fakra > DIN €11,-

https://www.amazon.de/gp/product/B07VNSCSRD/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

Eightwood GPS antenne adapter Fakra C voor GPS navigatiesysteem GPS ontvanger €8,- tbv DAB+

https://www.amazon.de/Eightwood-Antenne-Tracking-Navigation-Receivers-Fakra-C-Stecker-auf-SMA-Kabel/dp/B01E565LRG/ref=sr_1_1?__mk_nl_NL=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&crid=J1JUGR5CPQT3&keywords=fakra+sma&qid=1571141221&sprefix=fakra+to%2Caps%2C171&sr=8-1

2 X USB 2.0 Type A Male to Mini B 5pin Female Adapter Converter €3,-
https://www.ebay.com/itm/2-X-USB-2-0-Type-A-Male-to-Mini-B-5pin-Female-Adapter-Converter/192700686236?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649

Andere mogelijkheid voor USB/AUX herstel

https://www.amazon.it/incasso-Doppia-Adattatore-estensione-connettore/dp/B078BF3J18/ref=sr_1_71?__mk_it_IT=%C3%85M%C3%85%C5%BD%C3%95%C3%91&keywords=giulietta&qid=1571140629&quartzVehicle=2-45&sr=8-71


Inbouw sluit alles aan vanaf de radio gezien naar de auto toe aan belangrijk voor je interface anders werkt deze niet.
Gebruik de analoge key1 en key2 draden van de interface en sluit deze aan de ISO B draadboom van de radio.
Ground op Ground en zet dit ook vast op het chasis van de radio!
Neem de accupool los.
Demonteer de Uconnect door het frontpaneel te verwijderen (zit een schroefje in het dashbord kastje) de rest zijn klemmetjes.



Sluit de nieuwe head unit aan en monteer de accupool weer, test de functies monteer daarna af.

Dit is het resultaat,

Car Launcher AGAMA


DNA blijt behouden


Achteruit sensoren.


TomTom Go met live Trafic en Flitsers.


Gebruikte software,

Car Launcer AGAMA.
TomTom Go (live trafic krijg je enabled door naar ontwikkelaars modus te gaan en vinkje te zetten bij houdt verbinding open).
Torque Pro.
DAB-Z voor DAB radio.

Info van onderstaande fora gebruikt,
https://forum.clubalfa.it/threads/2din-atoto-a6-pro-interfaccia-recupero-comandi.120790/
https://forum.xda-developers.com/android-auto/android-head-units/help-thread-question-noob-friendly-t3849756
*

Richard6666
117

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Uconnect Live er uit Nieuwe Head Unit er in.
« Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2019, 15:10:28 »
Ik zie dat topic editten niet maar gaat,

Maar op de telefoon Carspot Ready om hotspot automatisch aan en uit te zetten zodra telefoon verbind met de Atoto gaat ook de hotspot aan voor de live trafic verbinding.
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Uconnect Live er uit Nieuwe Head Unit er in.
« Reactie #2 Gepost op: 15 oktober 2019, 15:13:25 »
Netjes!
Duidelijke uitleg en goede foto's!

Hier zullen anderen ook veel baat bij hebben  :13:
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

StefV
424

  • Type Alfa: Guilietta 1.4 MA 170 pk
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Uconnect Live er uit Nieuwe Head Unit er in.
« Reactie #3 Gepost op: 15 oktober 2019, 15:52:06 »
Netjes!
Duidelijke uitleg en goede foto's!

Hier zullen anderen ook veel baat bij hebben  :13:

Ik gok jij @Milan.M:D
Alfa Newbie.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Uconnect Live er uit Nieuwe Head Unit er in.
« Reactie #4 Gepost op: 15 oktober 2019, 19:44:54 »
Ik vind die aftermarket setjes echt geen gezicht eerlijk gezegd. Tevens prima ervaringen met Uconnect dus ik snap niet zo goed wat er mist. Het systeem werkt snel, zeer goed stem gestuurd,  3D navigatie, Alfa Romeo performance app en verder geen enkele mogelijkheid die ik destijds miste.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

StefV
424

  • Type Alfa: Guilietta 1.4 MA 170 pk
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Uconnect Live er uit Nieuwe Head Unit er in.
« Reactie #5 Gepost op: 15 oktober 2019, 19:48:00 »
Ik vind die aftermarket setjes echt geen gezicht eerlijk gezegd. Tevens prima ervaringen met Uconnect dus ik snap niet zo goed wat er mist. Het systeem werkt snel, zeer goed stem gestuurd,  3D navigatie, Alfa Romeo performance app en verder geen enkele mogelijkheid die ik destijds miste.

Ben ik het mee eens.. Het standaard ontwerp staat gewoon erg mooi.

Enige wat ik echt mis is Apple Carplay.. Dat zou perfect zijn als dat erop zit of op kan.
Alfa Newbie.
*

Richard6666
117

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Uconnect Live er uit Nieuwe Head Unit er in.
« Reactie #6 Gepost op: 15 oktober 2019, 20:02:38 »
Ik vind die aftermarket setjes echt geen gezicht eerlijk gezegd. Tevens prima ervaringen met Uconnect dus ik snap niet zo goed wat er mist. Het systeem werkt snel, zeer goed stem gestuurd,  3D navigatie, Alfa Romeo performance app en verder geen enkele mogelijkheid die ik destijds miste.

Ben ik het mee eens.. Het standaard ontwerp staat gewoon erg mooi.

Enige wat ik echt mis is Apple Carplay.. Dat zou perfect zijn als dat erop zit of op kan.

Standaard wordt in de MY2019 een Alpine ingebouwd.
Kaarten Uconnect 6.5 zijn zeer brak oud en duur en het duurt uren voor dat de update er door is.
Live versie moet je vanaf volgend jaar bijkopen en de flitspalen database is wel heel oud.
Carplay, AndroidAuto, Mirrorlink zullen nooit gaan werken als ook geen achteruit camera etc.
Met Android systeem kan je van allerlei apps gebruik maken zoals beschreven denk aan ALFAobd etc.

Maar het zijn persoonlijke keuzes.
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Uconnect Live er uit Nieuwe Head Unit er in.
« Reactie #7 Gepost op: 15 oktober 2019, 20:05:00 »
@StefV Wie weet in de toekomst, ik ben stiekem op zoek naar een manier om Apple CarPlay werkend te krijgen op de opklap navigatie 😅

@alfata aftermarket setjes sluiten inderdaad niet zo mooi aan als origineel maar ik zie velen voordelen ten opzichte van een standaard headunit, tenminste met ondersteuning van Apple CarPlay en Android Auto.
Al je muziek, podcasts, audioboeken, contacten en POI's van je telefoon staan op je scherm in de auto.
Navigatie apps zoals Apple maps, Google maps, Waze en Flitsmeister (om er maar een paar te noemen) hebben allerlei live informatie die ik persoonlijk nauwkeuriger vind dan ingebouwde systemen. Daarnaast werken al deze apps hun kaarten automatisch bij en (dat is nog het beste): Helemaal gratiesh.

Siri en Google Assistant hebben ook meer mogelijkheden wat betreft het weer, muziek afspelen, berichten sturen en navigeren.

Als de Alfa Performance app hier ook op zou kunnen ben je helemaal klaar haha (ik tenminste)
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

DanielH92
1.921

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Uconnect Live er uit Nieuwe Head Unit er in.
« Reactie #8 Gepost op: 15 oktober 2019, 20:33:59 »
@StefV Wie weet in de toekomst, ik ben stiekem op zoek naar een manier om Apple CarPlay werkend te krijgen op de opklap navigatie 😅


Milan, toevallig hiermee?
https://www.car-interface.com/vendita/en/interfaces-a-v-video-alfa-romeo/263-video-interface-for-alfa-romeo-giulietta-radionav.html 🙄
*

Rody
12

  • Type Alfa: Giulietta QV 362PK by H&S
  • *
    - Startende Alfist
Re: Uconnect Live er uit Nieuwe Head Unit er in.
« Reactie #9 Gepost op: 15 februari 2020, 09:36:05 »
Erg goed topic! Hier ben ik al jaren naar op zoek. Was eigenlijk op zoek naar een gave autoradio voor mijn nieuwe speeltje voor erbij  (sorry, ben van merk veranderd, wou een cabriootje voor erbij, dus is het een Lotus Elise CR geworden ipv een 4C Spider), toen ik bij Audio Volt uitkwam en daar 2" Din units met oa DAB en Carplay zag die in alle modellen 940 kunnen worden ingebouwd.

Richard, welk bouwjaar is jouw Giul? De mijne is 2011, zo te zien heb jij een 2014 of latere versie met het nieuwere dashboard. Dus vraag mij af of dit gaat werken in de mijne. Straks even langs de jongens Audiovolt, aangezien ze een paar km verderop zitten. Keep you posted!
*

Richard6666
117

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Uconnect Live er uit Nieuwe Head Unit er in.
« Reactie #10 Gepost op: 15 februari 2020, 09:48:53 »
Het is een MY2016
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Uconnect Live er uit Nieuwe Head Unit er in.
« Reactie #11 Gepost op: 16 februari 2020, 20:50:21 »
Erg goed topic! Hier ben ik al jaren naar op zoek. Was eigenlijk op zoek naar een gave autoradio voor mijn nieuwe speeltje voor erbij  (sorry, ben van merk veranderd, wou een cabriootje voor erbij, dus is het een Lotus Elise CR geworden ipv een 4C Spider), toen ik bij Audio Volt uitkwam en daar 2" Din units met oa DAB en Carplay zag die in alle modellen 940 kunnen worden ingebouwd.

Richard, welk bouwjaar is jouw Giul? De mijne is 2011, zo te zien heb jij een 2014 of latere versie met het nieuwere dashboard. Dus vraag mij af of dit gaat werken in de mijne. Straks even langs de jongens Audiovolt, aangezien ze een paar km verderop zitten. Keep you posted!

Het inbouwen van een double din radio kan in iedere auto. En je bent niet afhankelijk van de setjes die audiovolt bijvoorbeeld verkoopt. Een double din is een standaard maat voor autoradio’s. Dus een Sony, Pioneer, Alpine of whatever maakt dus niks uit: ze hanteren allemaal dezelfde maatvoering.

Wat jij dus nodig hebt is 4 dingen:
- radio naar keuze
- inbouw kooi
- inbouw frame
- frontje (voor de afwerking)

De eerste twee uit het lijstje zijn vrijwel altijd bij elkaar geleverd, dus dat is mooi.

Het inbouw frame is afhankelijk van het merk en type auto en vaak ook het bouwjaar (zoals bij de Giulietta het geval is). Het frame van de 2010-2013 modellen is anders dan die van de 2014-2020 modellen.
Waarom? Dit komt door de andere vorm van het dashboard, de nieuwe modellen hebben de piano knoppen niet meer waardoor het dashboard anders gevormd is.

Het front zorgt ervoor dat alles er weer netjes uit ziet als de radio eenmaal in de auto is gezet. Bij de 2010-2013 modellen moet het hele dashboard vervangen worden (in het origineel is geen opening voor de double din radio). In de nieuwere modellen (met UConnect) hoeft er alleen “opvul” randje tussen (zoals hierboven is gedaan).

Als je de stuurwielbediening wilt laten werken komt er iets bij en dat is een “stuurwielbediening interface”. Dit is een module die het canbus signaal vanaf je stuur omzet naar een analoge waarde die de radio begrijpt. Tussen de interface en de radio komt een kort stukje kabel dat een “lead” heet. Deze is afhankelijk van je merk radio.

Als je vragen, stel ze gerust! 😋👍🏻
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

hdevr000
229

  • Type Alfa: Giulietta 1.4
  • ***
    - Alfist
Re: Uconnect Live er uit Nieuwe Head Unit er in.
« Reactie #12 Gepost op: 28 juni 2020, 17:51:16 »
Hoi, ik heb een vraagje over de Fakra adapter. Waar sluit je de blauwe draad op aan, op de +12 Volt?

En welke kooi paste goed bij jouw radio?
*

Richard6666
117

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Uconnect Live er uit Nieuwe Head Unit er in.
« Reactie #13 Gepost op: 29 juni 2020, 12:04:46 »
De Fakra draad sluit je aan op de geschakelde 12volt van de radio dus voeding er op als de radio aan staat.

De kooi is de https://www.ebay.co.uk/itm/Alpine-APF-F10011-AR-Panel-Alfa-Giulietta-from-2014-/283731858045 deze in mat zwart welke erg goed bij mn dashboard past.
*

gbinsb
307

  • Type Alfa: 147 GTA
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Uconnect Live er uit Nieuwe Head Unit er in.
« Reactie #14 Gepost op: 22 maart 2021, 12:46:10 »
Werkt in deze opstelling het boardcomputer menu ook volledig? Ik heb een Kenwood u it er in zitten, stuurwiel bediening werkt. Maar kan de datum en tijd niet instellen middels het set/up/down knopje links naast het stuurwiel.

Hoe heb jij dit opgelost?
147 GTA, GTV 2.0 V6 TB, Giulietta 1.4MA TCT, Corvette C6 6.2 V8