« Gepost op: 14 november 2024, 21:06:03 »
Hoi allen, sinds enige tijd ruik ik bij stationair draaien regelmatig uitlaatgassen in het interieur van m'n Giulietta. Mij is inmiddels duidelijk dat deze door het ventilatierooster komen. Het gaat niet om een benzinegeur, maar echt om uitlaatgassen. Ik wil dit issue natuurlijk opgelost hebben.
Dit voorjaar is mijn turbo vervangen waarbij ook een nieuwe pakkingset is gemonteerd. Ook is er toen een downpipe van JM Tuning icm een 200 cspi racekat geplaatst. De uitlaat is gasdicht zo bleek onlangs bij de APK, dus daar kan het probleem haast niet zitten lijkt me?
Ik verdenk daarom nu de injectoren. Mijn vraag is; hebben injectoren van een benzineauto ook brandplaatjes, net zoals bij de JTDM's het geval is? Bij de diesels willen deze namelijk weleens gaan lekken wat precies tot deze klachten leidt, vandaar de vraag.
Verder heb ik op internet gelezen dat het ook aan de uitlaatspruitstukpakking of de carterventilatie kan liggen. Heeft iemand van hier wellicht ervaring met deze klacht?
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)