!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Upgrade naar 330mm BREMBO | Volledig stappenplan
« Gepost op: 20 maart 2020, 21:34:03 »
Beste Alfa medeliefhebbers,

In dit topic deel ik graag mijn ervaring van hoe ik de standaard 305mm remmen van mijn Giulietta 1.4MA heb geupgrade naar de Brembo 330mm remmerij zoals deze op de QV en als optie is geleverd. Hierbij heb ik veel sites vergeleken om de prijs zo gunstig mogelijk te houden, ik had er immers geen haast bij. Ik heb links naar verschillende websites geplaatst omdat ik hiermee andere forumleden wellicht kan helpen, mijn doel is niet reclame te maken voor deze sites. Als er vragen zijn reageer dan gerust.

Aanschaf van de klauwen
ik heb een tijd lang verschillende Nederlandse, Duitse en Italiaanse facebookpagina's maar ook Onderdelenlijn.nl in de gaten gehouden om een mooie set Brembo remklauwen te scoren.
De prijzen voor zo'n set waren vaak al snel richting de €400 a €600 voor alleen gebruikte klauwen, en dat was het me niet waard.
Bovendien zijn er Brembo adapterbeugels nodig om de klauwen met radiale bevestiging te monteren op de fusee met axiale montagegaten. Deze beugels zijn erg moeilijk los te vinden, en degenen die ze (zelf gemaakt) aanbieden via Facebook etc. vragen hier bedragen van richting de €200 voor. Alles samen met schijven komt dat toch op een behoorlijk prijskaartje uit waardoor ik het idee eigenlijk al uit m'n hoofd gezet had.

Totdat ik in Januari nog eens op Onderdelenlijn.nl rondspeurde en een behoorlijk nette set aangeboden zag voor €50,- per remklauw (!!!) bij autodemontagebedrijf Brooks.
Om precies te zijn de onderdelen van deze gesloopte Giulietta https://www.onderdelenlijn.nl/auto-onderdelen-voorraad/zoeken/carid/5272141/
Zij boden ook de fusee's aan, en op de foto's daarvan zag ik de Brembo adapters gemonteerd zitten.
Direct contact opgenomen en gevraagd voor welke prijs ik de 2 klauwen + 2 brembo adapters + verzendkosten kon kopen, en op een ongelooflijk mooie prijs van €150,- uitgekomen. Daar hoefde ik geen seconde over na te denken, die waren van mij  :)

Even een snelle doek overheen gehaald, en het bleek dat er zoals wel verwacht een aantal beschadigingen op zaten. Besloten om ze opnieuw te spuiten dus.
 

Eerst heb ik gecheckt of de zuigers nog gangbaar waren door voorzichtig perslucht op de remslang te zetten met een houten balkje zodat ze er niet uitploppen.
Dit ging zonder problemen, en ook de rubber stofseals zagen er nog onbeschadigd en niet uitgedroogd uit. Hierom heb ik geen revisie op de zuigers en rubbers uitgevoerd, dit leek niet nodig.

Voorbereiding remklauwen spuiten
Voor het spuiten van de klauwen heb ik de volgende producten gebruikt.
- 1x https://www.vhtlak.nl/hittebestendig/product/remklauw-verf/vht-real-red-caliper-rood-sp731/
- 1x https://www.vhtlak.nl/hittebestendig/product/remklauw-verf/vht-clear-gloss-caliper-blanke-lak-sp730/
- 2x rode scothbrite schuurpads
- 1x Rol groene automotive afplaktape
- 1x Motip ontvetter

De VHT lak is vanwege zijn samenstelling alleen te leveren aan bedrijven. Wat voor type bedrijf maakt niet uit, als het maar een KVK registratie heeft, ik heb ze dus besteld op het adres van een cafetaria van een kennis  ;D

Uiteraard begonnen met het opschuren van de huidige verf, het wegschuren van de oude logo's. Vervolgens het afplakken van de zuigers + rubbers, montagevlakken van de blokken en de ontluchtingsnippels.


Hierna ook de witte Alfa Romeo stickertjes besteld. De originele maat is 90mm.
https://www.cheapstickers.nl/a-29267949-2310532,5391149/remklauw-stickers/alfa-romeo-remklauw-stickerset/#description
Op de originele klauwen staat rechtonder het logo nog een klein Brembo logo. Hiervoor heb ik verschillende stickerleveranciers benaderd maar om verschillende reden was dit niet te leveren. Of vanwege bepaalde merkrechten mochten zij deze stickers niet printen, of omdat de afmeting van 28mm breed voor hen te klein was.

Spuiten van de klauwen
Ik ben zelf engineer in een machinefabriek met eigen spuiterij. In de avonduren is de spuiterij vrij om te gebruiken, dus dat was mooi in mijn voordeel.
De kwaliteit van spuitwerk word stukken beter in een 26 graden verwarmde spuiterij met goede afzuiging dan in een koude vochtige schuur uiteraard.

De remmen opgehangen aan de montagepinnen van de blokken, zodat de gaten niet vollopen met verf en ik die er na het spuitwerk niet meer in krijg:


Begonnen met 3 lagen VHT rode remklauwlak. De eerste laag heel licht om voor een goede hechting voor de volgende lagen te zorgen.
Tussen elke laag zo'n 20 minuten gewacht. Die avond genoeg bakken koffie gehad dus :)
Zorg er voor dat je eerst de moeilijke randen spuit, en pas daarna de grote vlakken om een zo gelijk mogelijke laagdikte te krijgen.

Na de laatste laag rode lak een half uur gewacht en de stickers geplakt. Hierna het zelfde verhaal voor de blanke lak. Ook weer 3 lagen met ruime tijd (en koffie) tussendoor.
De eerste twee lagen blanke lak niet te dik, maar de laatste behoorlijk dik zodat deze mooi uitvloeit en geen 'sinaasappelstructuur' krijgt. Hierbij duimen dat er geen druipers inkomen.

Het resultaat was vele malen beter dan ik verwacht had:


Na een aantal dagen drogen van de lak heb ik ze afgebakken volgens de instructie van VHT. Gewoon thuis in de oven, een uurtje op 95 graden. De rubbers seals hielden dit zonder problemen, die worden tijdens een paar stevige rempartijen wel warmer dan dat. (Tip: zet je keukenraam open :) )

Zoektocht naar overige onderdelen

Voor de overige onderdelen heb ik behoorlijk wat sites vergeleken, de prijzen verschillen soms onderling echt gigantisch dus dit kan een hoop schelen.
Ik kende de website carpartsdeal.nl niet, maar deze prijzen zijn absurd laag. Alles was ook netjes met een paar dagen binnen, ik kan deze site zeker aanbevelen.

2x Brembo Xtra (Gecoat+Geperforeerd) 09.9365.2X - €68,55 per stuk
https://carpartsdeal.nl/BREMBO-Remschijf-09.9365.2X (Op overige sites rond de €90 per stuk!!)

1x set Ferodo FDB4307 - €34,23
https://carpartsdeal.nl/pages/product/25219 (op overige sites rond de €70,-)

2x remslang ABS SL6720 - €6,75 per stuk (De Brembo heeft langere remslang nodig dan de 1.4Multiair)
https://www.mister-auto.nl/remslang/a-b-s/sl-6720/

1x Montageset ABS 1694Q - €7,34
https://www.mister-auto.nl/accessoireset-schijfremblok/a-b-s/1694q/

De bouten om de klauwen vast te zetten waren helaas niet meegeleverd vanuit het demontagebedrijf en ook niet meer beschikbaar.
Hiervoor nodig zijn 4 bouten van M14x1,5x85. Dit is een nogal exotische maat en lang niet overal te verkrijgen.
Ze zijn redelijk eenvoudig als gewoon gezwarte stalen (inbus)bouten te verkrijgen, maar dit zal op den duur (met zout en pekel etc.) gaan roesten met bruine  roest in de velg als gevolg. Ik wilde dus bouten die verzinkt waren, en kwam uit op bouten van een Volkswagen met artikel N91066201. Dit type bouten heeft een oppervlaktebehandeling en zoutsproeitest gehad tegen roesten (standaard in de automotive). Achteraf gezien toch niet helemaal de beste keus omdat de ringen een te grote diameter hadden, en omdat het laatste stukje van de bout geen draad heeft waardoor de draadlengte niet de volledige draad van het montagegat gebruikt, maar wel ruim voldoende draadgangen om de boel op z'n plek te houden. De ringen laat ik weg om iets meer draadlengte over te houden.

4x Volkswagen bout N91066201 + verzenden - €26,-
https://www.ebay.com/itm/Original-VW-Hexagon-Head-Bolt-Combi-N-91066201/264014557812?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

De Brembo adapters en bouten heb ik nog even een laagje zilvergrijze lak gegeven, ziet er toch net even wat netter uit.

Alles bij elkaar ziet de verzameling er dan zo uit:


Kostenplaatje
Omdat ik geen haast had met deze upgrade heb ik rustig wat prijzen vergeleken en dit heeft nogal wat bespaard.
In totaal ben ik voor alle onderdelen (klauwen, adapters, stickers, schijven, blokken, montagemateriaal, remslangen, lak) en verzendkosten €408,- euro kwijt.
Voor deze prijs kom ik ook setjes gebruikte klauwen tegen, en dan heb je verder nog geen enkel ander onderdeel :) 

Montage

Demontage oude klauwen

Dat viel niet mee, de oude klauwen zaten goed vast maar de aanhouder wint.

Een goede werkplek hielp gelukkig mee


De auto met behulp van een ooit zelfgebouwde krik op assteunen onder de dorpels gezet


En daarna de bouten van de oude klauwen losgehaald met een luchtsleutel. Bij 1 van de 4 bouten was een met een pijp verlengde ratel nodig :)





Ik heb de klauwen met de remslang nog bevestigd aan de kant gehangen zodat de remvloeistof niet blijft weglopen.
Vervolgens de schijven er af, dan houd je dit over



Montage nieuwe klauwen

Dan kan de opbouw beginnen. Eerst de Brembo adapters met groene loktite (hoge sterkte) vastgezet.



En vervolgens de schijven



Hierna de klauwen in elkaar gezet. Een nieuwe remslang er in gedraaid, nieuwe blokken en nieuw montagemateriaal. Alles met keramisch vet zodat het ooit nog weer eens los wil.



En de klauw in z'n geheel op de adapterbeugel geschroefd. Omdat de remblokken aluminium kegeltjes op de achterzijde hebben (geen idee waarom) moet de klauw ooit weer los voor vervangen van de blokken, dus hier blauwe (middelsterke) loktite gebruikt.

Hierbij de oude remslang los en de nieuwe remslang er snel op om niet te veel te knoeien met remvloeistof.



Het zelfde verhaal voor de andere zijde uitgevoerd, vervolgens beide klauwen ontlucht, en daarna de 16mm spacers en velgen weer gemonteerd.

Resultaat

Ik ben tevreden met het resultaat!





Ik merkte dat de eerste paar km's de remmen nog moesten inslijten, naar nu na zo'n 50km met rustig remmen werken ze al top!!

Update: inmiddels de 8C velgen gemonteerd waardoor de klauwen nog veel beter tot z'n recht komen!

*

alfistalimburg
464

  • Type Alfa: giulietta qv
  • ****
    - Senior Alfist
  • you only live once
Re: Upgrade naar 330mm BREMBO | Volledig stappenplan
« Reactie #1 Gepost op: 21 maart 2020, 10:38:52 »
Wauw super mooi geschreven met veel info die voor veel mensen nuttig zal zijn. Ze zien er goed uit na het spuiten 👌
Alfa Romeo Giulietta QV: Audison composet - Ulter 100mm einddemper - 19inch Prodrive S velgen - Brembo remschijven + EBC red stuff blokken
RVS Jmtuning downpipe - powerflexrubbers - stage 2 jtd performance koppeling - k04 hybrid turbo - airtec intercooler
322,6pk/437nm
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Upgrade naar 330mm BREMBO | Volledig stappenplan
« Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2020, 12:48:07 »
Één woord: geweldig!
Keurig gedaan en een hele uitgebreide handleiding, waarvoor dank 👍🏻

Nu nog wachten op het eindresultaat als alles gemonteerd is 😁👌🏻
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Upgrade naar 330mm BREMBO | Volledig stappenplan
« Reactie #3 Gepost op: 21 maart 2020, 19:51:42 »
Complimenten voor de upgrade, hier wordt je als petrolhead toch blij van  :dance: :dance: :dance: :dance:

Mooi gedetailleerd ook, goede vonst voor die VW bout, was een originele niet makkelijker, alleen als je die als torx wil hebben zal je bij de dealer denk ik 25 euro p/st moeten betalen denk ik.

In princiepe zijn een paar gangen al genoeg om het goed vast te zetten of 1x het dia meter in de norm wordt 1,5 keer het dia gebruikt. Nu wordt de bout op afschuiving belast dus geen zorgen als het maar vast zit.
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Upgrade naar 330mm BREMBO | Volledig stappenplan
« Reactie #4 Gepost op: 21 maart 2020, 22:44:24 »
Complimenten voor de upgrade, hier wordt je als petrolhead toch blij van  :dance: :dance: :dance: :dance:

Mooi gedetailleerd ook, goede vonst voor die VW bout, was een originele niet makkelijker, alleen als je die als torx wil hebben zal je bij de dealer denk ik 25 euro p/st moeten betalen denk ik.

In princiepe zijn een paar gangen al genoeg om het goed vast te zetten of 1x het dia meter in de norm wordt 1,5 keer het dia gebruikt. Nu wordt de bout op afschuiving belast dus geen zorgen als het maar vast zit.

Zo'n torx bout zou het mooist zijn maar bijna niet los te vinden omdat deze worden meegeleverd met een nieuwe brembo set. Huidige bouten zitten er ongeveer 1x diameter in en dat is met fijne draad prima. Wordt inderdaad op afschuiving belast dus dat gaat prima.

Zal morgen wat foto's van de montage plaatsten. Heb vandaag de set gemonteerd, staat echt gaaf! 😄
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Upgrade naar 330mm BREMBO | Volledig stappenplan
« Reactie #5 Gepost op: 22 maart 2020, 20:02:55 »
Mooi topic Daniel! Door mensen zoals jij blijft de Alfa Romeo wereld vooruit gaan
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

BramvE
81

  • **
    - Junior Alfist
Re: Upgrade naar 330mm BREMBO | Volledig stappenplan
« Reactie #6 Gepost op: 23 maart 2020, 12:10:49 »
Heel deftig!
Vond ze er zo op de foto best netjes uitzien voordat je ze behandeld had maar het uiteindelijke verschil maakt het het wel waard ;)

Een paar vraagjes:
- hoe ver schuur je, moet alles er af, of globaal er overheen overal?
- Hoeveel bussen lak + blanke lak heb je gebruikt?
- Doe je het afbakken met of zonder de afplaktape?

Op mijn TBI heb ik ook al de Brembo's zitten, maar deze zijn niet gelakt (was alleen op de Ti denk ik). Ik overweeg al een tijdje om ze ook een kleur te geven...maar ik wil het wel netjes doen.

Ben heel benieuwd naar de montage, aangezien ze bij mij in principe er al onder zitten twijfel ik of ik ze er helemaal af ga halen. Want dan moet je ook weer ontluchten enz. Maar jij moest dat sowieso...en het zal 10x makkelijker werken!
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Upgrade naar 330mm BREMBO | Volledig stappenplan
« Reactie #7 Gepost op: 23 maart 2020, 16:52:41 »
@BramvE
aangezien ze bij mij in principe er al onder zitten twijfel ik of ik ze er helemaal af ga halen. Want dan moet je ook weer ontluchten enz. Maar jij moest dat sowieso...en het zal 10x makkelijker werken!

Ik denk persoonlijk dat het resultaat ook stukken mooier is, met deze twijfel zit ik ook een beetje.
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Upgrade naar 330mm BREMBO | Volledig stappenplan
« Reactie #8 Gepost op: 23 maart 2020, 18:25:22 »
Heel deftig!
Vond ze er zo op de foto best netjes uitzien voordat je ze behandeld had maar het uiteindelijke verschil maakt het het wel waard ;)

Een paar vraagjes:
- hoe ver schuur je, moet alles er af, of globaal er overheen overal?
- Hoeveel bussen lak + blanke lak heb je gebruikt?
- Doe je het afbakken met of zonder de afplaktape?

Op mijn TBI heb ik ook al de Brembo's zitten, maar deze zijn niet gelakt (was alleen op de Ti denk ik). Ik overweeg al een tijdje om ze ook een kleur te geven...maar ik wil het wel netjes doen.

Ben heel benieuwd naar de montage, aangezien ze bij mij in principe er al onder zitten twijfel ik of ik ze er helemaal af ga halen. Want dan moet je ook weer ontluchten enz. Maar jij moest dat sowieso...en het zal 10x makkelijker werken!

Ik heb alleen de boel ruw gemaakt met scothbrite. De originele lak zat er goed op, lijkt me een goede basis om overheen te spuiten. Wel heel goed ontvetten uiteraard.

Ik heb 1 bus rode lak en 1 bus blanke lak gebruikt in totaal.
Dit was voldoende voor 2 klauwen, de bussen zijn nog niet helemaal leeg.

De tape heb ik er een half uur na de laatste laklaag afgehaald, als de lak dus nog een beetje zacht is. Dit is altijd beter, om te voorkomen dat je stukken uitgeharde lak meetrekt met het verwijderen van de tape.

Voor het ontluchten heb ik mijn broertje even gevraagd het rempedaal te bedienen, en daarmee was het in 5 minuten klaar. Dat stelt niks voor.

Wel heb ik nadat ik de oude remslang had losgehaald direct de nieuwe remslang gemonteerd. Ik kan me voorstellen dat als je de remslang er een aantal dagen af hebt er heel wat vloeistof uit het systeem blijft druppelen. Misschien met een rubber dopje ofzo dan de remleiding tijdelijk afdoppen zodat de vloeistof er niet uit blijft druppelen.
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Upgrade naar 330mm BREMBO | Volledig stappenplan
« Reactie #9 Gepost op: 24 maart 2020, 21:31:44 »
Zoals ik in mijn eerste bericht aangaf is hier nog het vervolg van de montage van de Brembo klauwen en schijven  :)

Demontage oude klauwen

Dat viel niet mee, de oude klauwen zaten goed vast maar de aanhouder wint.

Een goede werkplek hielp gelukkig mee


De auto met behulp van een ooit zelfgebouwde krik op assteunen onder de dorpels gezet


En daarna de bouten van de oude klauwen losgehaald met een luchtsleutel. Bij 1 van de 4 bouten was een met een pijp verlengde ratel nodig :)





Ik heb de klauwen met de remslang nog bevestigd aan de kant gehangen zodat de remvloeistof niet blijft weglopen.
Vervolgens de schijven er af, dan houd je dit over



Montage nieuwe klauwen

Dan kan de opbouw beginnen. Eerst de Brembo adapters met groene loktite (hoge sterkte) vastgezet.



En vervolgens de schijven



Hierna de klauwen in elkaar gezet. Een nieuwe remslang er in gedraaid, nieuwe blokken en nieuw montagemateriaal. Alles met keramisch vet zodat het ooit nog weer eens los wil.



En de klauw in z'n geheel op de adapterbeugel geschroefd. Omdat de remblokken aluminium kegeltjes op de achterzijde hebben (geen idee waarom) moet de klauw ooit weer los voor vervangen van de blokken, dus hier blauwe (middelsterke) loktite gebruikt.

Hierbij de oude remslang los en de nieuwe remslang er snel op om niet te veel te knoeien met remvloeistof.



Het zelfde verhaal voor de andere zijde uitgevoerd, vervolgens beide klauwen ontlucht, en daarna de 16mm spacers en velgen weer gemonteerd.

Resultaat

Ik ben tevreden met het resultaat!





Ik merkte dat de eerste paar km's de remmen nog moesten inslijten, naar nu na zo'n 50km met rustig remmen werken ze al top!!

Update: inmiddels de 8C velgen gemonteerd waardoor de klauwen nog veel beter tot z'n recht komen!

*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Upgrade naar 330mm BREMBO | Volledig stappenplan
« Reactie #10 Gepost op: 24 maart 2020, 22:21:07 »
Wauw @DanielH92 ...
Je hebt jezelf overtroffen!
Petje af voor het knappe werk 👍🏻

Je hebt hierna ook de remleidingen nog ontlucht neem ik aan? Was dat een beetje te doen in je eentje of heb je dat met hulp gedaan?


Ik wilde ook al vragen of je niet bang was dat de velg de klauwen zouden raken, maar je spacers ontkrachtten de vraag al.

Nu neig ik nóg meer om mijn klauwen op te (laten) knappen... 😅
Helaas heb ik zelf geen spuitcabine zoals jij op je werk, dan zal ik iets anders moeten vinden.
Maar er zijn zeker een paar tips die ik kan (en zal) gebruiken!
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

8Ball
659

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159SW TBi Ti
  • *****
    - Super Alfist
Re: Upgrade naar 330mm BREMBO | Volledig stappenplan
« Reactie #11 Gepost op: 24 maart 2020, 22:37:36 »
Wauw! Geen half werk en fantastische how-to. Diepe buiging voor het hier gedane werk 👍🏼
Alfa Romeo 159 TBi Ti Rosso Competizione

Oude liefdes:
AR MiTo QV 100/101 Rosso Alfa
AR 159SW 1750TBi Ti Bianco Ghiaccio
AR 159SW 1.9JTDm Nero

2-wielers:
Ducati S4R 996
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Upgrade naar 330mm BREMBO | Volledig stappenplan
« Reactie #12 Gepost op: 24 maart 2020, 23:00:08 »

Je hebt hierna ook de remleidingen nog ontlucht neem ik aan? Was dat een beetje te doen in je eentje of heb je dat met hulp gedaan?


Ik heb een ontluchtingsset om het met 1 persoon te kunnen doen, maar dit keer mijn broertje even gevraagd het rempedaal te bedienen. Daarmee was het ontluchten 5 minuutjes werk.

De velgen passen ook zonder spacers wel, maar met spacers is de wielkast een stuk mooier gevuld samen met de eibach verlagingsveren. Spacers had ik er voor deze upgrade ook al op zitten.
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Upgrade naar 330mm BREMBO | Volledig stappenplan
« Reactie #13 Gepost op: 24 maart 2020, 23:09:40 »
@Milan.M
Over die ontluchtingsset heb ik trouwens ook al eens een handleiding geschreven. Die kan je ook gebruiken voor het verversen van het gehele remsysteem

https://www.clubalfaromeo.nl/forum/diy/diy-remvloeistof-verversen-met-eezibleed-kit/msg114320/#msg114320
*

jt
204

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • ***
    - Alfist
Re: Upgrade naar 330mm BREMBO | Volledig stappenplan
« Reactie #14 Gepost op: Gisteren om 14:00:28 »
Ik ben nu ook bezig met een revisie van een setje brembo klauwen en heb daarbij heel veel jou gebruikshandleiding er bij gehad. Maar misschien een domme vraag, maar op welke ovenstand zet je de oven tijdens het afbakken van de lak? Want mijn oven heeft nog al de nodige standen..... 
Ik snap dat het al een tijdje terug is, dus weet niet of het nog te herinneren is
Mijn alfa: Giulietta  1.4 MA TCT 2011