!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

ruudpoots
27

• Type Alfa: guilietta
  • *
    - Startende Alfist
veerpootbrug
« Gepost op: 15 september 2014, 16:51:35 »
Hallo,
Ik ben van plan een veerpootbrug aan te schaffen via alfisti en ben benieuwd of er giulietta eigenaren zijn die er al een hebben?
Ik heb al een gekocht voor mn 916 spider en die kon ik er zonder te boren opzetten.
Nu word er bij alfisti vermeld dat er voor de Giulietta geboord moet worden en dat staat me een beetje tegen, vandaar mn vraag.
                                                                                                                                                              MvG Ruud.
*

ArjanB
2.181

• Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
    Moderatore - Super Alfist
Re: veerpootbrug
« Reactie #1 Gepost op: 9 juli 2017, 17:37:06 »
Een heel oud topic afstoffen: heb je de VPB nog geplaatst? Hoe loopt die over het blok - er wordt ook gesproken dat het QV deksel er strak onder ligt (wat dat ook moge betekenen)
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

TimW
2.229

- Super Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 9 juli 2017, 19:27:28 »
Hallo,
Ik ben van plan een veerpootbrug aan te schaffen via alfisti en ben benieuwd of er giulietta eigenaren zijn die er al een hebben?
Ik heb al een gekocht voor mn 916 spider en die kon ik er zonder te boren opzetten.
Nu word er bij alfisti vermeld dat er voor de Giulietta geboord moet worden en dat staat me een beetje tegen, vandaar mn vraag.
                                                                                                                                                              MvG Ruud.

Ik weet dat Dwayne hier er 1 heeft, je kunt hem met 1 gat per kant bevestigen zonder te boren. Als je wil dat hij met 2 bouten per kant vast zit moet je dus 1 gat bijboren. Vanaf onder kun je deze met een beetje priegelwerk vast zetten.

Bij de QV is het krap met de deksel die op de motor zit, maar het past precies. Bij de multiair schijnt het geen enkel probleem te zijn.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Dwayne
320

• Type Alfa: Giulietta QV
    - Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2017, 20:45:08 »
Ik heb inderdaad de veerpootbrug gemonteerd van Wiechers via Alfisti
montage is niet moeilijk merk je verschil? ik vind in combinatie met de Eibach veren en Eibach spacers dat er heel veel verschil is kan het niet anders beoordelen
omdat ik alles in een keer gemonteerd heb toen.
Of ik het op 1 gat per kant zou doen... ik zelf niet heb de andere gewoon even afgetekend en bij geboord dat stelt echt niks voor en kan geen kwaad als je er netjes  bouten in zet!
Omdat het geen verstelbare is heb ik de veerpootbrug wel gemonteerd met de banden van de grond zodat als je hem dan vast zet toch het zelfde effect krijg als de verstelbare.
De kap zit niet in de weg alleen aan de achterkant zit een opstaand randje voorstaand links die raakt hem af en toe door het bewegen van al dat geweld wat uit het motorblok komt maar dat geeft geen probleem of schade
Of je er vanuit kunt gaan dat het kraken weg gaat.. ik zou zeggen monteer hem voor het feit waar die voor dient denk niet dat het kraken verminderd of dergelijke

Hier nog de foto's

GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug
*

ArjanB
2.181

• Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
    Moderatore - Super Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2017, 21:30:12 »
Thanks voor de reactie en foto's!

Ziet er goed uit, past ook goed,  alleen lijkt dopje stuurbekrachtigingsolie niet veel ruimte te hebben om los te halen maar die heb je dan ook niet dagelijks nodig.

Om de bouten vast te zetten, moest de wielkuip eruit?

Wat kraken betreft: bij mijn 156 is torderen verminderd na montage VPB waardoor het kraken ook minder werd. En hij stuurde er zeker scherper door in.
Ik ga het denk ik - na vakantie - ook op mijn QV monteren,  blij te zien dat het past over de motorblok afdekplaat.
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Dwayne
320

• Type Alfa: Giulietta QV
    - Senior Alfist
  • Yes.. I have the Alfa Romeo virus so what?!
« Reactie #5 Gepost op: 15 juli 2017, 17:56:53 »
Heb nog even getest of de dop te doen was maar makkelijk lijkt op de foto moeilijker als dat het daadwerkelijk is genoeg ruimte!
Nee wielkuipen hoeven er niet uit je moet even langs de veer op manoeuvreren maar let op dit is weer makkelijker gezegd dan gedaan ;D
Ben benwieuwd of het lukt na de vakantie! :13:
GIULIETTA QV - Squadra tuned - Brembo heat treated sport disk/FM Brakepads  - Rode RVS Staalflex Remleidingen  - Performance koppeling - EPS compleet uitlaatsysteem - BMC CDA Cold Air Intake - Short Shifter - JTD Performance Intercooler - Carbon design - Eibach Pro kit/Spacers -Wiechers Veerpootbrug