!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Niels G60
421

  • Type Alfa: Alfa 155/147
  • ****
    - Senior Alfist
    • van Doorn en Top Nijkerkerveen
Re: Verlagen
« Reactie #30 Gepost op: 18 januari 2021, 18:39:00 »
Na dat ik de veren heb laten plaatsen gaat de Giulietta naar Lammert van der Meulen in Dokkum.
Eigenlijks de enige persoon die een auto zoals de Giulietta goed kan uitlijnen.
Meerdere keren auto’s door hem laten uitlijnen en altijd perfect.
Kunnen er meerdere personen beamen.
De Giulietta is nu eenmalig gevoelig wat betreft goed uitlijnen net als vroeger de Volvo’s en Audi’s.
Heb er meerder versleten in de 23 jaar dat ik als accountmanager langs de weg zat en gemiddeld 80000 km per jaar reed.
Goed uitlijnen is gewoon een must.

Hij is niet de enige hoor die dat goed kan ;)

Algemeen bekend (Bij mensen met kennis van deze auto's) dat het camber standaard bij een Giulietta al waardeloos staat, en aangepast moet worden.

Gewoon naar een kwikfit oid rijden om uit te lijnen heeft geen zin. Daar werkt ook niemand die echt kan uitlijnen of weet waar die mee bezig is, die zetten alleen alle vakjes in het groen voor de geslecteerde auto ;)
www.vandoornentop.nl

Alfa 155 2.0 16V EVO4 R Seq
Abarth Punto EVO SuperSport Stage 4
Fiat Grande Punto Sport T-Jet Stage 2
*

ArjanB
1.980

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Verlagen
« Reactie #31 Gepost op: 18 januari 2021, 19:00:14 »
Door verlagen krijg je (voor en) achter meer camber. Is niet door Lammert, of andere uitlijner, te corrigeren behalve met camber correctie stangen.  Madeno levert die, mogelijk ook andere aanbieders.
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

ArjanB
1.980

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Verlagen
« Reactie #32 Gepost op: 18 januari 2021, 19:07:10 »

Wij hebben zelf hele goede ervaringen met de Novitec Stradale schroefset. Deze set blijft heerlijk comfortabel, maar je kan er ook goed sportief mee een klaverblad oid over  :great: Daarbij kan je de hoogte/verlaging compleet naar wens afstellen. Wij verkopen en monteren deze sets zeer regelmatig.

Zoveel mensen, zoveel meningen...
Ik ben niet echt tevreden over Novitec schroefset,  zie ook mijn topic.
In het kort: ik heb de Corse+ set, wat dus KW is (stradale heeft goedkopere dempers). Hierbij kan (enkel) de  uitgaande demping ingesteld worden, maar ingaande slag en ook de veerconstante van de veren vind ik te slap. Bij elke drempel slaat de auto veel te ver door, zowel bij op- als afrijden over een drempel. En dan rij ik voorzichtig!
Mijn GTA (FM veren + B6) doet dat veeeel beter en gecontroleerder. Het harder stellen van de Novitec geeft wel een strakker gevoel maar dat levert stugger reageren op korte oneffenheden op, naar mijn gevoel te weinig stevigheid om het wagengewicht goed onder controle te houden.
Heb een tijdje met de witte Novitec verlagingsveren gereden (en std dempers) en die vond ik strakker weggedrag geven; toen H&S de schroefset vòòr (nieuw onder garantie ontvangen) er weer onder zette had ik ook gevraagd of die niet met de witte veren gemonteerd kon worden maar pastte helaas niet.

Daarnaast is knoepend geluid uit de (nieuwe!) veerpoten voor weer terug, ik rij op hoogste stand, lijkt dat dan de demperstang teveel ruimte in demper heeft wat knoepend geluid veroorzaakt?
Kortom ik ben niet enthousiast over de Novitec Corse+ en overweeg om verlagingsveren (denk de witte Novitec) met B6 te laten plaatsten. Eibach zou ook kunnen, ben benieuwd naar verschil tussen die twee (heb gehoord dat Novitec net wat comfortabeler is?)
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Lizzy
354

  • Type Alfa: Giulietta Sport
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Verlagen
« Reactie #33 Gepost op: 18 januari 2021, 23:44:04 »
ArjanB
Wat betreft de Novitec Wiite verlagingsveren heb ik ook meerdere keren over mogen horen dat ze net iets comfortabele zijn dan die de Eibach.
Graag zou ik van mede forum vrienden horen die met de witte Novitec veren rijden hoe hun ervaring hier mee is.
Omdat onder mijn Giulietta al een sport onderstel zit waarvan (zoals ik heb begrepen) de dempers al iets stugger zijn dan van de standaard onderstellen.
Ivm. De Novitec zou dit weleens heel goed kunnen uitpakken.
*

peetmultiair
582

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: Verlagen
« Reactie #34 Gepost op: 19 januari 2021, 14:48:59 »


Hier mijn situatie met 20mm spacers en Eilbach sportkit.
Duidelijk te zien het neg.camber, maar band is binnenkant imo hetzelfde profieldikte, en verlaging.

Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)
*

ducaatje
24

  • Type Alfa: Alfa Romeo Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Verlagen
« Reactie #35 Gepost op: 19 januari 2021, 16:48:24 »


Mijn Giulietta QV was al voorzien van witte Novitec veren en standaard schokdempers.   Ik vindt de auto nog zeer comfortabel. In het verleden wel ervaring gehad met een set Bilstein B14 schroefset, dit voelde wel stugger aan.
*

Niels G60
421

  • Type Alfa: Alfa 155/147
  • ****
    - Senior Alfist
    • van Doorn en Top Nijkerkerveen
Re: Verlagen
« Reactie #36 Gepost op: 19 januari 2021, 19:39:07 »
Door verlagen krijg je (voor en) achter meer camber. Is niet door Lammert, of andere uitlijner, te corrigeren behalve met camber correctie stangen.  Madeno levert die, mogelijk ook andere aanbieders.

Achter kan je zeker wel verstellen standaard al, maar als je serieus verlaagd wil je eig verder terug kunnen stellen nog dan mogelijk is standaard.
www.vandoornentop.nl

Alfa 155 2.0 16V EVO4 R Seq
Abarth Punto EVO SuperSport Stage 4
Fiat Grande Punto Sport T-Jet Stage 2
*

Niels G60
421

  • Type Alfa: Alfa 155/147
  • ****
    - Senior Alfist
    • van Doorn en Top Nijkerkerveen
Re: Verlagen
« Reactie #37 Gepost op: 19 januari 2021, 19:45:00 »

Wij hebben zelf hele goede ervaringen met de Novitec Stradale schroefset. Deze set blijft heerlijk comfortabel, maar je kan er ook goed sportief mee een klaverblad oid over  :great: Daarbij kan je de hoogte/verlaging compleet naar wens afstellen. Wij verkopen en monteren deze sets zeer regelmatig.

Zoveel mensen, zoveel meningen...
Ik ben niet echt tevreden over Novitec schroefset,  zie ook mijn topic.
In het kort: ik heb de Corse+ set, wat dus KW is (stradale heeft goedkopere dempers). Hierbij kan (enkel) de  uitgaande demping ingesteld worden, maar ingaande slag en ook de veerconstante van de veren vind ik te slap. Bij elke drempel slaat de auto veel te ver door, zowel bij op- als afrijden over een drempel. En dan rij ik voorzichtig!
Mijn GTA (FM veren + B6) doet dat veeeel beter en gecontroleerder. Het harder stellen van de Novitec geeft wel een strakker gevoel maar dat levert stugger reageren op korte oneffenheden op, naar mijn gevoel te weinig stevigheid om het wagengewicht goed onder controle te houden.
Heb een tijdje met de witte Novitec verlagingsveren gereden (en std dempers) en die vond ik strakker weggedrag geven; toen H&S de schroefset vòòr (nieuw onder garantie ontvangen) er weer onder zette had ik ook gevraagd of die niet met de witte veren gemonteerd kon worden maar pastte helaas niet.

Daarnaast is knoepend geluid uit de (nieuwe!) veerpoten voor weer terug, ik rij op hoogste stand, lijkt dat dan de demperstang teveel ruimte in demper heeft wat knoepend geluid veroorzaakt?
Kortom ik ben niet enthousiast over de Novitec Corse+ en overweeg om verlagingsveren (denk de witte Novitec) met B6 te laten plaatsten. Eibach zou ook kunnen, ben benieuwd naar verschil tussen die twee (heb gehoord dat Novitec net wat comfortabeler is?)

Uiteraard is niet iedereen het zelfde, en heb je verschillende meningen en ervaringen. Ik/Wij zij er altijd goed over te spreken, en ook de feedback die ik terug krijg is altijd lovend.

Zelf rijdt ik er met volle tevredenheid dagelijks mee onder de Abarth (wel meerdere andere onderstel aanpassingen ook). Maar ook bij mijn broer heb ik onder zijn Giul TCT JTD (Toch zwaar ook wel) recent Novitec gemonteerd, en met 19 inch nog zeer comfortabel en zeker niet door slaan of geluiden maken. Daarvoor heeft ie er ook met volle tevredenheid mee gereden op zijn GT JTD. In beide gevallen ook goed stuk omlaag geschroefd maar geen geluiden, spelingen of doorslaan.

Ma bij speciale wensen zoals demper gedrag en veren etc kom je vaak bij iets ''laten'' maken bij bijv AST of Intrax, dat zijn ook wel meteen hele andere prijzen. Meestal ''krijg'' je dan wel wat je wilt  ;D

Bij een goede maat van me heb ik de Bilstein B6 met Novitec 40mm veren onder zijn 159 JTD geschroefd, ook met 19 inch en moet zeggen dat dat ook wel super rijdt, en die staat ook mooi laag!
www.vandoornentop.nl

Alfa 155 2.0 16V EVO4 R Seq
Abarth Punto EVO SuperSport Stage 4
Fiat Grande Punto Sport T-Jet Stage 2
*

ArjanB
1.980

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Verlagen
« Reactie #38 Gepost op: 19 januari 2021, 21:05:18 »
ArjanB
Wat betreft de Novitec Wiite verlagingsveren heb ik ook meerdere keren over mogen horen dat ze net iets comfortabele zijn dan die de Eibach.
Graag zou ik van mede forum vrienden horen die met de witte Novitec veren rijden hoe hun ervaring hier mee is.
Omdat onder mijn Giulietta al een sport onderstel zit waarvan (zoals ik heb begrepen) de dempers al iets stugger zijn dan van de standaard onderstellen.
Ivm. De Novitec zou dit weleens heel goed kunnen uitpakken.

Hoe witte Novitec zich verhoudt tot eibach, weet ik niet. Ik vind ze wel wat steviger dan de Novitec schroef set, houdt de auto strakker en beter in balans.
Het is lastig snel even proberen want het eronder monteren is best wat werk. Mooiste is om een paar Giulietta met verschillende setups achter elkaar te rijden bijv tijdens een meeting, maar zelfs dan is het lastig vergelijken (hoe is staat dempers, welk wegdek, merk een maat banden, velgenmaat). Vooral die laatste twee hebben ook nog veel invloed!
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

ArjanB
1.980

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Verlagen
« Reactie #39 Gepost op: 19 januari 2021, 21:09:05 »
Door verlagen krijg je (voor en) achter meer camber. Is niet door Lammert, of andere uitlijner, te corrigeren behalve met camber correctie stangen.  Madeno levert die, mogelijk ook andere aanbieders.

Achter kan je zeker wel verstellen standaard al, maar als je serieus verlaagd wil je eig verder terug kunnen stellen nog dan mogelijk is standaard.

Ja precies!
Deze set bedoelde ik, wel flink aan de prijs: 455,- (zoals alles bij Madeno, en prijzen zijn ook nog eens ex-BTW!!)

http://www.madenoracing.com/more-news/195/Madeno-RRC-arms-Alfa-Romeo-Giulietta-1750TB-QV/


nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Niels G60
421

  • Type Alfa: Alfa 155/147
  • ****
    - Senior Alfist
    • van Doorn en Top Nijkerkerveen
Re: Verlagen
« Reactie #40 Gepost op: 20 januari 2021, 19:22:58 »
Ja die ja idd, dan krijg je em helemaal weer mooi/netjes idd!
www.vandoornentop.nl

Alfa 155 2.0 16V EVO4 R Seq
Abarth Punto EVO SuperSport Stage 4
Fiat Grande Punto Sport T-Jet Stage 2
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Verlagen
« Reactie #41 Gepost op: 20 januari 2021, 21:50:03 »
dacht dat een italiaanse firma die maakte, en dat madeno ze daar ook haalt.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Verlagen
« Reactie #42 Gepost op: 22 januari 2021, 12:20:59 »


Mijn Giulietta QV was al voorzien van witte Novitec veren en standaard schokdempers.   Ik vindt de auto nog zeer comfortabel. In het verleden wel ervaring gehad met een set Bilstein B14 schroefset, dit voelde wel stugger aan.

Ziet er goed uit zo!! Wat ik wilde weten is hoe het met die novitecs (toch 4 cm verlaging) gaat met drempels en oneffenheden in de weg. Loopt er niks aan??
*

Putdeksel
117

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 Jtdm
  • ***
    - Alfist
  • If in doubt, Flat out
Re: Verlagen
« Reactie #43 Gepost op: 22 januari 2021, 12:33:03 »
Dit is met AP schroefset, rijdt super! zonder spacers maar de wielen staan +- 15mm verder naar buiten dan originele wielen.
Giulietta 2.0 JTD-m: 200pk & 400Nm, Giulia Veloce wielen, AP-farhwerk onderstel, Mtec schijven+Greenstuff remblokken and many more.
*

ducaatje
24

  • Type Alfa: Alfa Romeo Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Verlagen
« Reactie #44 Gepost op: 22 januari 2021, 12:41:00 »


Mijn Giulietta QV was al voorzien van witte Novitec veren en standaard schokdempers.   Ik vindt de auto nog zeer comfortabel. In het verleden wel ervaring gehad met een set Bilstein B14 schroefset, dit voelde wel stugger aan.

Ziet er goed uit zo!! Wat ik wilde weten is hoe het met die novitecs (toch 4 cm verlaging) gaat met drempels en oneffenheden in de weg. Loopt er niks aan??

Ik raak niets met drempels, (tenzij je ze iets te enthousiast neemt) er loopt ook niets aan, rijdt met 18 inch en 225-40-18 banden