Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => De Alfa Giulietta club => Topic gestart door: Klavertje Vier op 5 maart 2023, 17:45:25
-
Al een hoop gelezen op dit forum en nu tijd voor mijn eerste vraag.
NB Complete leek op gebied van moderaties op de auto aanbrengen
Ik vind de Giulietta Veloce ondanks het sportonderstel nog wat hoog op de poten staan en denk aan verlagen.
Ik lees hier met name positieve zaken over Eibach.
Maar…. die zou de Veloce met slechts 1,5 cm laten zakken.
Wat is jullie mening, is het de moeite waard om uit te laten voeren of onzin.
Of is er een betere optie? Het is niet de bedoeling dat ik niet meer fatsoenlijk door een woonwijk met drempels kan komen.
-
Dat komt omdat de Veloce origineel al 15mm verlaagd is. Een normale Giulietta wordt met Eibach veren dus 30mm verlaagd, de QV/Veloce dus nog 15mm meer dan de al 15mm af-fabriek.
-
Ja dat had ik al begrepen Daniël. En vraag me daarom ook af of het dan nog de moeite waard is om te doen.
Wellicht zijn er hier mensen die het wel gedaan hebben er daar iets over kunnen roepen of laten zien.
-
Ja, dilemma's :-)
Persoonlijk vind ik verlagen 1 van de fijnste en meest impactvolle modificaties om te doen. Vermindering van 'bodyroll' vind ik super.
Ja, ik rijdt als een slak over drempels. Maar ik rem niet af voor een rotonde :-P.
Heb zelf de Novitec Stradale schroefset (op mijn 2.0 JTDm). Kosten zijn gelijk aan een set dempers + veren. Plus je kunt de hoogte (laten) aanpassen als het niet bevalt. Mede daarom kan ik deze van harte aanbevelen.
NB. Al is mijn auto niet extreem laag, had ik wel last van een schurende bodemplaat. Heb daarom een aluminium variant laten maken. Die geeft een paar cm meer ruimte.
-
@Dreee (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=5800) ik lees dat je een aluminium bodemplaat hebt laten maken. Waar heb je dit laten doen en zouden ze er nog 1 kunnen maken? Ik rijd met H&R verlagingsveren en een doorgezakte bodemplaat, en bij menig drempel is ‘t bij mij ook feest de laatste tijd. ;)
Had al contact gehad met Andy Couch (via FB giulietta UK), maar zo’n bodemplaat was 150€ en daar bovenop mogelijk nog importheffingen.
-
@Thijsch (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=4864) : Dat is - rekening houdend met inflatie - ook wat ik kwijt was. Plastic OEM platen kost 210 bij Qverde, dus bij Andy kopen klinkt als redelijke optie :-)
Stuur me gerust een PB bij meer vragen hierover.
-
Erg jammer dat een aluminium bodemplaat niet via de reguliere kanalen (bijv. Alfisti.net) te krijgen is. Anders had ik er al lang één aangeschaft. Heb deze destijds ook onder m'n 156 V6 gehad. Heel fijne modificatie.
-
Als iemand een .DXF (snijtekening) van zo'n bodemplaat kan bemachitigen wil ik op mijn werk ook wel eens een prijs laten aanvragen.
Werk zelf als Mechanical Engineer dagelijks aan lasersnijwerk, dus ook de nodige leveranciers voor een indicatie beschikbaar.
-
Dat had ik ook bedacht, maar het bestand mocht helaas niet gedeeld worden.
@Dreee (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=5800) , thx voor de informatie. Dan ga ik ‘m toch via daar proberen te bestellen.
-
@Dreee (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=5800) Ja, dilemma's :-)
Het dilemma is helaas nog niet minder geworden ha ha.
Ik ga H&S maar eens raadplegen. Die hebben veel ervaring dus zouden een goed advies moeten kunnen geven.
Dank voor je input 👍
-
Ik denk dat je je "niet blind moet staren" op die 15 mm die de Eibach veren maar verlagen. Wat al gezegd is dat de QV / Veloce al lager staan , maar (mijn mening) het is juist die laatste 15 mm die het plaatje afmaakt ;)
Er is natuurlijk wel een flink prijsverschil tussen een set veren en een complete schroefset, of dat het waard is is natuurlijk persoonlijk. Ik vind de dempers van de QV / Veloce al goed genoeg en ga de mijne laten verlagen met de Eibach veren op de originele dempers wat prima kan.
-
Dank voor je reactie @battle
Jouw insteek is ook wel mijn idee.
Een schroefset komt bij H&S Course inclusief montage boven €1100 Euro terwijl ik ook nog glascoating in mijn achterhoofd heb wat ook boven €1000 zit.
Eibach set is financieel veruit het aantrekkelijkst en als ik de dempers inderdaad ook niet aan hoef te passen helemaal.
Maar moet de auto ook weer opnieuw uitgelijnd worden? Is net 3 weken geleden bij aflevering gedaan.
-
De dempers hoef je echt niet te vervangen , tenzij ze natuurlijk versleten zijn of lekkage vertonen.
Uitlijnen is wel weer nodig, maar dat is sowieso nodig na verlagen ;)
-
Verlagen oogt wel mooi (tot op zekere hoogte) en is wellicht fijn voor de wegligging, maar ik zou echt helemaal krankjorum worden van drempels nemen. Dat vind ik met de standaard QV-dempers en veren soms al irritant, laat staan als het nog lager wordt.
-
Een schroefset komt bij H&S Course inclusief montage boven €1100 Euro terwijl ik ook nog glascoating in mijn achterhoofd heb wat ook boven €1000 zit.
Ik zou nog maar eens nadenken over die glascoating. Heb dat op onze daily laten aanbrengen (ruim € 1.600) maar heb er maar weinig effect van gemerkt. Ik had verwacht dat je het vuil er zo vanaf zou spuiten, maar ik merk geen enkel verschil met m'n niet-behandelde QV. Ook is de beading van regendruppels zeker niet beter. Is echt m'n minst goed bestede geld in vele jaren geweest!
Die € 1.600 kun je beter in je achterzak houden. Je kunt een hoop spuitwerk laten verrichten voor dat geld, mocht het onverhoopt eens nodig zijn. Daar kan geen coating tegenop.
-
Een schroefset komt bij H&S Course inclusief montage boven €1100 Euro terwijl ik ook nog glascoating in mijn achterhoofd heb wat ook boven €1000 zit.
Ik zou nog maar eens nadenken over die glascoating. Heb dat op onze daily laten aanbrengen (ruim € 1.600) maar heb er maar weinig effect van gemerkt. Ik had verwacht dat je het vuil er zo vanaf zou spuiten, maar ik merk geen enkel verschil met m'n niet-behandelde QV. Ook is de beading van regendruppels zeker niet beter. Is echt m'n minst goed bestede geld in vele jaren geweest!
Die € 1.600 kun je beter in je achterzak houden. Je kunt een hoop spuitwerk laten verrichten voor dat geld, mocht het onverhoopt eens nodig zijn. Daar kan geen coating tegenop.
Oh wow, 1600 euro voor glascoating en dan geen resultaat? Flinke prijs zeg. Heb de mijne ook laten doen maar was minder kwijt. En merk dat het schoonmaken en schoonhouden echt een stuk makkelijker gaat. Vuil, vogelkak en vliegjes zijn veel makkelijker te verwijderen in vergelijking met mijn vorige, niet-gecoate auto's.
-
Hmm, bijzonder dat jij wel duidelijk effect merkt. Dat is ook wat je zou verwachten natuurlijk.
-
Hmm, bijzonder dat jij wel duidelijk effect merkt. Dat is ook wat je zou verwachten natuurlijk.
Klinkt alsof ze de coating zijn vergeten, maar je hebt wel betaald...
-
@Battle De dempers hoef je echt niet te vervangen , tenzij ze natuurlijk versleten zijn of lekkage vertonen.
Kijk, dat zijn goede berichten. Mooi om het van iemand te horen die het heeft ervaren.
Dit gaat hem voor mij ook worden.
Zou je er ook dir dat Eibach Spacers 16 mm onder gooien?
-
@GT1986 (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=3533)
Ik zou nog maar eens nadenken over die glascoating. Heb dat op onze daily laten aanbrengen (ruim € 1.600) maar heb er maar weinig effect van gemerkt. Ik had verwacht dat je het vuil er zo vanaf zou spuiten, maar ik merk geen enkel verschil met m'n niet-behandelde QV. Ook is de beading van regendruppels zeker niet beter. Is echt m'n minst goed bestede geld in vele jaren geweest!
Die € 1.600 kun je beter in je achterzak houden. Je kunt een hoop spuitwerk laten verrichten voor dat geld, mocht het onverhoopt eens nodig zijn. Daar kan geen coating tegenop.
Oef, dat is dan beroerd zeg. Voor zo’n klap geld had ik een klein wonder verwacht.
Er zijn zo verrekte veel onderhoudsmiddelen dat je door de bomen het bos niet meer ziet en daarom leek mij dit naast gemak een prima uitkomst.
Ik heb ook nog niet eerder iemand gesproken die het had uitgevoerd dus goed om te weten.
Ik zit hem op on hold
-
@Robert69 (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=7552)
Oh wow, 1600 euro voor glascoating en dan geen resultaat? Flinke prijs zeg. Heb de mijne ook laten doen maar was minder kwijt. En merk dat het schoonmaken en schoonhouden echt een stuk makkelijker gaat. Vuil, vogelkak en vliegjes zijn veel makkelijker te verwijderen in vergelijking met mijn vorige, niet-gecoate auto's.
[/quote]
Ik las dat het prijsverschil vooral zit in het aantal lagen (3H of 8H).
Waar heb jij voor gekozen en wat zou een acceptabel bedrag zijn Robert?
-
@Robert69 (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=7552)
Oh wow, 1600 euro voor glascoating en dan geen resultaat? Flinke prijs zeg. Heb de mijne ook laten doen maar was minder kwijt. En merk dat het schoonmaken en schoonhouden echt een stuk makkelijker gaat. Vuil, vogelkak en vliegjes zijn veel makkelijker te verwijderen in vergelijking met mijn vorige, niet-gecoate auto's.
Ik las dat het prijsverschil vooral zit in het aantal lagen (3H of 8H).
Waar heb jij voor gekozen en wat zou een acceptabel bedrag zijn Robert?
[/quote]
Ik was zo'n 1200 euro kwijt, maar dat was inclusief het opnieuw spuiten (matgrijs) van mijn voorbumper ivm steenslag.
Ik weet dat er coating is gebruikt met een standtijd van ca 3 jaar. Dat is nu 1,5 jaar geleden en nog steeds rollen waterdruppels er mooi vanaf en poetst het makkelijk.
-
@Battle De dempers hoef je echt niet te vervangen , tenzij ze natuurlijk versleten zijn of lekkage vertonen.
Kijk, dat zijn goede berichten. Mooi om het van iemand te horen die het heeft ervaren.
Dit gaat hem voor mij ook worden.
Zou je er ook dir dat Eibach Spacers 16 mm onder gooien?
Ik moet het nog ervaren hoor , ze zitten er nog niet onder ;)
Ik heb de veren ook op mijn vorige Giulietta (1.4ma) gehad en daar was ik er erg tevreden over en wat ik nu met mijn huidige Giulietta (QV ) al ervaar qua schokbrekers , komen er ook op deze weer de Eibach veren.
Spacers zitten er bij al onder , qua looks is dit zeker aan te raden ;D nadelen ervaar ik er niet van behalve een hele lichte trilling bij 120 / 125 km/p maar daar onder of boven niet.
-
Een schroefset komt bij H&S Course inclusief montage boven €1100 Euro terwijl ik ook nog glascoating in mijn achterhoofd heb wat ook boven €1000 zit.
Ik zou nog maar eens nadenken over die glascoating. Heb dat op onze daily laten aanbrengen (ruim € 1.600) maar heb er maar weinig effect van gemerkt. Ik had verwacht dat je het vuil er zo vanaf zou spuiten, maar ik merk geen enkel verschil met m'n niet-behandelde QV. Ook is de beading van regendruppels zeker niet beter. Is echt m'n minst goed bestede geld in vele jaren geweest!
Die € 1.600 kun je beter in je achterzak houden. Je kunt een hoop spuitwerk laten verrichten voor dat geld, mocht het onverhoopt eens nodig zijn. Daar kan geen coating tegenop.
Dat kan toch niet goed zijn gegaan , van een coating aangebracht door een professioneel bedrijf voor die prijs mag je toch echt wel verwachten dat je daar toch zeker iets van merkt :o
Je kunt nog is een soort "booster" voor de coating proberen , die zijn niet zo duur en kun makkelijk zelf aanbrengen na een wasbeurt, misschien dat dat wat verschil geeft in positieve zin.
Ik heb zelf ook een coating op mijn lak aangebracht en daar merk ik toch zeker de voordelen van :) kleine kanttekening is wel dat ik een matte lak heb en dat een stukje makkelijker aanbrengen is dan een glans lak.
-
@Robert69 (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=7552)
Oh wow, 1600 euro voor glascoating en dan geen resultaat? Flinke prijs zeg. Heb de mijne ook laten doen maar was minder kwijt. En merk dat het schoonmaken en schoonhouden echt een stuk makkelijker gaat. Vuil, vogelkak en vliegjes zijn veel makkelijker te verwijderen in vergelijking met mijn vorige, niet-gecoate auto's.
Ik las dat het prijsverschil vooral zit in het aantal lagen (3H of 8H).
Waar heb jij voor gekozen en wat zou een acceptabel bedrag zijn Robert?
[/quote]
Dit kun je eigenlijk niet vergelijken , want Robert heeft ook de matte lak en dat vereist heel wat minder voorbereiding tov een glans lak. Op een glans lak wordt er eerst nog gepolijst in een aantal stappen voordat er een coating op gaat en daar zit natuurlijk veel tijd / arbeidsuren in wat ook weer betaald moet worden. Op een matte lak is polijsten uit den boze :-X daarom zal dat al een stuk goedkoper moeten zijn en is dat ook makkelijker zelf te doen en om nog wat redenen , maar het was een "verlaag" topic en geen "glascoating" topic dus weer genoeg daarover.
-
Een glascoating op glanslak is er al vanaf EUR 200,00.
Als je het heel bont maakt, zal het maximaal EUR 800,00 kosten, maar ook niet meer.
Dus EUR 1.600,00 lijkt me onwaarschijnlijk veel.
-
Een glascoating op glanslak is er al vanaf EUR 200,00.
Als je het heel bont maakt, zal het maximaal EUR 800,00 kosten, maar ook niet meer.
Dus EUR 1.600,00 lijkt me onwaarschijnlijk veel.
Via de Giulietta Club op FB ben je zo'n 450 euro kwijt voor een complete behandeling met een standtijd van 3 jaar voor glanslak
en nu weer verder over verlagen ;D
-
Ik heb ook besloten voor dezelfde configuratie te gaan. Met spacers, ik ben gek op een volle wielkas.
En na het lezen van verhalen hier over een oil dual catch can leek mij dat ook wel wat.
Nog wensen genoeg ha ha.
-
Ach, het gaat nu over het verlagen van de prijs, ook niet verkeerd toch 😜
Ik heb helemaal niets met FB maar voor zo’n prijs moet ik dat maar even vergeten.
Dank voor de tip Robert
-
Ja dat had ik al begrepen Daniël. En vraag me daarom ook af of het dan nog de moeite waard is om te doen.
Wellicht zijn er hier mensen die het wel gedaan hebben er daar iets over kunnen roepen of laten zien.
Ik had allebei mijn Giulietta's verlaagd met Novitec verlagingsveren, besteld bij Alfisti. Deze gaan nèt iets lager dan de Eibach meen ik.
Mijn diesel was overigens een QV-line, dus ook iets verlaagd onderstel tov de andere Giulietta's.
Giulietta 2.0JTDm vóór verlaging
(https://i.ibb.co/WcyRY2B/Screenshot-20230309-211947-Gallery.jpg) (https://ibb.co/XzsGvCF)
Giulietta 2.0JTDm ná verlaging
(https://i.ibb.co/6gyZnjT/Screenshot-20230309-211957-Gallery.jpg) (https://ibb.co/3BTsrgj)
QV ná verlaging
(https://i.ibb.co/QDSgJ9x/Screenshot-20230309-212048-Gallery.jpg) (https://ibb.co/7kMfSv0)
-
Ik heb ook besloten voor dezelfde configuratie te gaan. Met spacers, ik ben gek op een volle wielkas.
En na het lezen van verhalen hier over een oil dual catch can leek mij dat ook wel wat.
Nog wensen genoeg ha ha.
Die heb ik ondertussen thuis liggen , samen met de andere benodigdheden ;D
-
Ja dat had ik al begrepen Daniël. En vraag me daarom ook af of het dan nog de moeite waard is om te doen.
Wellicht zijn er hier mensen die het wel gedaan hebben er daar iets over kunnen roepen of laten zien.
Ik had allebei mijn Giulietta's verlaagd met Novitec verlagingsveren, besteld bij Alfisti. Deze gaan nèt iets lager dan de Eibach meen ik.
Mijn diesel was overigens een QV-line, dus ook iets verlaagd onderstel tov de andere Giulietta's.
Giulietta 2.0JTDm vóór verlaging
(https://i.ibb.co/WcyRY2B/Screenshot-20230309-211947-Gallery.jpg) (https://ibb.co/XzsGvCF)
Giulietta 2.0JTDm ná verlaging
(https://i.ibb.co/6gyZnjT/Screenshot-20230309-211957-Gallery.jpg) (https://ibb.co/3BTsrgj)
QV ná verlaging
(https://i.ibb.co/QDSgJ9x/Screenshot-20230309-212048-Gallery.jpg) (https://ibb.co/7kMfSv0)
Ja dat had ik al begrepen Daniël. En vraag me daarom ook af of het dan nog de moeite waard is om te doen.
Wellicht zijn er hier mensen die het wel gedaan hebben er daar iets over kunnen roepen of laten zien.
Ik had allebei mijn Giulietta's verlaagd met Novitec verlagingsveren, besteld bij Alfisti. Deze gaan nèt iets lager dan de Eibach meen ik.
Mijn diesel was overigens een QV-line, dus ook iets verlaagd onderstel tov de andere Giulietta's.
Giulietta 2.0JTDm vóór verlaging
(https://i.ibb.co/WcyRY2B/Screenshot-20230309-211947-Gallery.jpg) (https://ibb.co/XzsGvCF)
Giulietta 2.0JTDm ná verlaging
(https://i.ibb.co/6gyZnjT/Screenshot-20230309-211957-Gallery.jpg) (https://ibb.co/3BTsrgj)
QV ná verlaging
(https://i.ibb.co/QDSgJ9x/Screenshot-20230309-212048-Gallery.jpg) (https://ibb.co/7kMfSv0)
Dat ziet er prima uit hoor. Op het eerste gezicht lijkt hij inderdaad zo op het gezicht lager te staan dan wat ik met Eibach veren heb gezien.
Geen last met drempels?
-
Aangezien ik een rustige rijder ben heb ik nooit problemen met drempels gehad. Alleen die rubberen bulten waar je preciés overheen moet rijden, dan raakte ik nèt de bodemplaat. Echt maar net hoor. Ik had bij de QV trouwens ook spacers gemonteerd. 16mm voor en 20mm achter
(https://i.ibb.co/zHSn88y/Screenshot-20230310-181453-Maps.jpg) (https://ibb.co/93q8wwF)
-
Een glascoating op glanslak is er al vanaf EUR 200,00.
Als je het heel bont maakt, zal het maximaal EUR 800,00 kosten, maar ook niet meer.
Dus EUR 1.600,00 lijkt me onwaarschijnlijk veel.
Via de Giulietta Club op FB ben je zo'n 450 euro kwijt voor een complete behandeling met een standtijd van 3 jaar voor glanslak
en nu weer verder over verlagen ;D
Is dat de club Giulietta Nederland op FB of een andere @Robert69 (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=7552)
-
Klopt, is Giulietta Nederland. ** is 'the man to talk to' :-), van Pure Detaling (en tevens beheerder van deze FB groep.
Edit: naam contactpersoon in PB gestuurd. Wordt gecensureerd in publiek bericht kennelijk.
-
Klopt, is Giulietta Nederland. ** is 'the man to talk to' :-), van Pure Detaling (en tevens beheerder van deze FB groep.
Edit: naam contactpersoon in PB gestuurd. Wordt gecensureerd in publiek bericht kennelijk.
@Dreee (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=5800)
Vandaag contact met Chris gehad. Wat een leuke vent. Nam werkelijk alle tijd om uitte leggen wat hij doet en met welke materialen.
Ik ben hartstikke enthousiast en heb direct een afspraak gemaakt voor zowel mijn Giulietta als de Mito.
Nogmaals dank voor je prima tip en foto’s volgen over een paar weken 👌
-
Klopt, is Giulietta Nederland. ** is 'the man to talk to' :-), van Pure Detaling (en tevens beheerder van deze FB groep.
Edit: naam contactpersoon in PB gestuurd. Wordt gecensureerd in publiek bericht kennelijk.
@Dreee (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=5800)
Vandaag contact met Chris gehad. Wat een leuke vent. Nam werkelijk alle tijd om uitte leggen wat hij doet en met welke materialen.
Ik ben hartstikke enthousiast en heb direct een afspraak gemaakt voor zowel mijn Giulietta als de Mito.
Nogmaals dank voor je prima tip en foto’s volgen over een paar weken 👌
Ga je geen spijt van krijgen :)
Doe 'm de groeten
-
Ga je geen spijt van krijgen :)
Doe 'm de groeten
[/quote]
Daar ben ik inmiddels van overtuigd, hij stuurde nog een foto van een Giulia in dezelfde blauwe kleur als mijn Veloce, man wat mooi.
Ik ga ook voor de duurdere behandeling van €650 met H10.
Hij is zelf aanwezig op 10 April bij Viva Italië