Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => De Alfa Giulietta club => Topic gestart door: TimW op 15 maart 2017, 08:06:47
-
Ik ben van plan mijn Giulietta te verlagen en wil dit niet alleen met veren doen, maar inclusief dempers. Ik heb wel wat wat eerdere topics gevonden wat betreft dit onderwerp, maar inmiddels allemaal van even geleden, dus vandaar een nieuw topic om eens te kijken wat links en rechts de ervaringen zijn van andere.
Prijstechnisch lijken deze 3 interessant, Billstein B6 in combinatie met de Eibach veren. (30mm verlaging)
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulietta/Wegligging/Eibach-Bilstein-Suspension-Kit-Sportiva::6112.html
En de Novitec schroefset, 35 tot 55mm verlaging:
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulietta/Suspensions/Novitec-Coilover-Suspension-Kit-Stradale::4872.html
Iets duurder, maar mogelijk ook interessant, de Eibach pro street S schroefset:
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-Giulietta/Suspensions/Eibach-Pro-Street-S-Sports-Coilover-Suspension-Kit::4879.html
Het doel is een wat strakkere wegligging en natuurlijk de looks. Het mag best redelijk wat stugger dan origineel, het is alleen niet de bedoeling dat elk minuscuul hobbeltje door dreunt tot in het interieur.
Alle ervaringen, meningen en tips zijn welkom. Ook wat betreft sets welke ik hier niet bij heb gezet.
-
Ik heb de Eibach set liggen en gaat er binnenkort onder.
Heb daar voor gekozen omdat ik begrepen heb dat novitec vaak wat stugger is, heb met frank in zijn QV gereden met de KW1 set er onder en dat viel me 100% mee qua comfort.
De Eibach set is net als de novitec van KW afkomstig, daarbij is de Eibach de meest comfortabele wat ik er van begrijp.
Zelf in het verleden vaak Bistein B6 gehad, erg goed, nadeel is dat de hoogte niet instelbaar is.
Je mag het komen proberen als het er onder zit, moet zeggen dat de standaard qv set ook al aardig sportief is.
-
Jij hebt dus de Eibach pro street S set Bob?
Ik heb het misschien verkeerd begrepen, maar ik dacht dat Serge (H&S) ooit tegen me zei dat juist de Novitec set iets comfortabeler zou zijn dan de Eibach pro street set. :rolleyes:
Wanneer komt de set er bij jou onder? En ben je 1 April bij de autobahn meeting? Bedankt voor het aanbod iig. :)
-
Jij hebt dus de Eibach pro street S set Bob?
Ik heb het misschien verkeerd begrepen, maar ik dacht dat Serge (H&S) ooit tegen me zei dat juist de Novitec set iets comfortabeler zou zijn dan de Eibach pro street set. :rolleyes:
Wanneer komt de set er bij jou onder? En ben je 1 April bij de autobahn meeting? Bedankt voor het aanbod iig. :)
Ik ga het komend wekend, of volgende week monteren.
Ik weet dat serge fan is van Novitec, maar geen idee eerlijk gezegd, een zegt dit, ander weer dat, weet dat de KW1 set me mee viel, hoop dat de Eibach prostreet S er niet ver vanaf zit.
Weet uit ervaring dat eibach veren meer comfort bieden dan novitec veren, de demping van de schokbrekers zal ook iets anders zijn bij de een en de ander.
Heb geen plannen 1 April, heel misschien ga ik naar de meet.
-
Het is idd lastig, wat de 1 stug vind, vind de ander te zacht en andersom.
Beide sets zullen volgens mij gewoon goed zijn, maar via dit topic hoop ik dus wat ervaringen te horen om hiermee hopelijk mijn keuze iets makkelijker te kunnen maken.
Zou leuk zijn als je er 1 April ook bij bent. :13:
-
Ik vind de combinatie van enkel de Eibach veren met de standaard schokdempers al dermate goed, dat ik mij afvraag waarom aftermarket dempers nodig zijn. Het is meer dan stug genoeg, zonder dat je comfort inboet en de wegligging is echt ongelooflijk goed.
-
Wellicht niet echt "nodig", echter het e.e.a. zal wel beter op elkaar afgestemd zijn. Ik heb in je MA met de Eibach veren niet gereden, maar je QV was inderdaad absoluut niet te hard en dat zelfs met 19". Misschien met mijn 17" zelfs nog behoorlijk aan de comfortabele kant.
Verder vind ik veren relatief duur als je daar de arbeid bij optelt en een complete set is dan relatief gezien aantrekkelijker, naar mijn idee iig. Maar goed, voor dit alles dient dit topic om ervaringen en meningen te delen. :)
-
Ik lees hier ook mee wil de auto een stukje lager hebben maar niet teveel comfort in leveren al gaat het bij mij dan wel om een qv
-
Ik vind de combinatie van enkel de Eibach veren met de standaard schokdempers al dermate goed, dat ik mij afvraag waarom aftermarket dempers nodig zijn. Het is meer dan stug genoeg, zonder dat je comfort inboet en de wegligging is echt ongelooflijk goed.
Dat is pressies het persoonlijke, ik vindt de standaard demping te soft, maar ga het zien.
-
Er zit bij mij Eibach sportline onder met standaard dempers wil nog een 2tal cm zakken. denk zelf aan een KW schroefkit maar denk niet dat ik dit ga doen sinds het me geld kost en maar 2 cm meer zou zakken :rolleyes:
-
Ik heb net als Thomas alleen de eibach veren en het is super. Ben ermee zelfs naar turkije geweest en was prima te doen. Wat ik wel heb gemerkt is dat ik 2 weken terug mijn banden heb gewisseld van continental naar bridgestones en de auto stuitert nu veel meer op slechte wegen. Je voelt veel meer in de auto nu. Dus banden vind ik bij deze ook wel vermelden waard. Garage gaf nog mee dat de banden heel hard waren en zn het moeilijk op hadden gezet
-
Er zit bij mij Eibach sportline onder met standaard dempers wil nog een 2tal cm zakken. denk zelf aan een KW schroefkit maar denk niet dat ik dit ga doen sinds het me geld kost en maar 2 cm meer zou zakken :rolleyes:
Dat wordt idd best prijzig om het alleen maar voor 2 cm lager te doen. :rolleyes:
-
Ik heb net als Thomas alleen de eibach veren en het is super. Ben ermee zelfs naar turkije geweest en was prima te doen. Wat ik wel heb gemerkt is dat ik 2 weken terug mijn banden heb gewisseld van continental naar bridgestones en de auto stuitert nu veel meer op slechte wegen. Je voelt veel meer in de auto nu. Dus banden vind ik bij deze ook wel vermelden waard. Garage gaf nog mee dat de banden heel hard waren en zn het moeilijk op hadden gezet
Alleen de Eibach pro kit is ook nog wel een optie, dat is o.a. de reden van dit topic, om eens verschillende meningen/ervaringen te horen en daardoor hopelijk de keuze iets makkelijker te maken.
Ik heb (nog) 17" en geen bijzonder sportieve band dus denk dat dat bij mij wel meevalt, maar idd wel iets om rekening mee te houden dan. :)
-
Ik heb net als Thomas alleen de eibach veren en het is super. Ben ermee zelfs naar turkije geweest en was prima te doen. Wat ik wel heb gemerkt is dat ik 2 weken terug mijn banden heb gewisseld van continental naar bridgestones en de auto stuitert nu veel meer op slechte wegen. Je voelt veel meer in de auto nu. Dus banden vind ik bij deze ook wel vermelden waard. Garage gaf nog mee dat de banden heel hard waren en zn het moeilijk op hadden gezet
Heb je die Bridgestone Potenza RE050A eronder? Dat zijn zo ongeveer de slechtste banden ooit. Waren standaard onder BMW's tot paar jaar geleden, waar zeer veel problemen mee waren. Vooral dat ze veel, maar dan ook veel te hard waren. http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Bridgestone/Potenza-RE050A-Run-Flat.htm
-
Jij hebt dus de Eibach pro street S set Bob?
Ik heb het misschien verkeerd begrepen, maar ik dacht dat Serge (H&S) ooit tegen me zei dat juist de Novitec set iets comfortabeler zou zijn dan de Eibach pro street set. :rolleyes:
Wanneer komt de set er bij jou onder? En ben je 1 April bij de autobahn meeting? Bedankt voor het aanbod iig. :)
Ik ga het komend wekend, of volgende week monteren.
Ik weet dat serge fan is van Novitec, maar geen idee eerlijk gezegd, een zegt dit, ander weer dat, weet dat de KW1 set me mee viel, hoop dat de Eibach prostreet S er niet ver vanaf zit.
Weet uit ervaring dat eibach veren meer comfort bieden dan novitec veren, de demping van de schokbrekers zal ook iets anders zijn bij de een en de ander.
Heb geen plannen 1 April, heel misschien ga ik naar de meet.
Ik heb nog even contact met H&S gehad en ook Hilbert is fan van Novitec, want H&S als bedrijf geeft aan met vrijwel alle sets te hebben gereden en adviseren uitsluitend de Novitec Stradale schroefset.
-
Mooi is dat altijd. Ik ben daar een keer geweest met een meeting een aantal jaar geleden. Toen hadden ze er eentje staan met een AST set, nou dat was toch wel het beste wat er was ;D
-
Op de site van AST staat er momenteel geen set voor de Giulietta, dus mogelijk mede daarom, maar het blijft hoe dan ook lastig vergelijken. Het meeste op de huidige markt is volgens mij gewoon goed en dan kom je vervolgens op smaak en meningen uit wat niet te vergelijken is.
Verder is de Stradale set erg gunstig geprijsd, dus in het advies van H&S zit mogelijk ook wat prijs/kwaliteit verhouding verwerkt.
Jij hebt een KW1 toch?
-
Yup.
-
Dat is toch wel even een andere prijsklasse zeg. :rolleyes: ;D
-
St suspension is eigenlijk de verouderde KW set, die is wel een 200 goedkoper en goeie prijs kwaliteit verhouding is AP schroefset. Ik heb AP gereden op het laagst en is bikkelhard wel maar je voelt wel letterlijk alles :great:
-
Deze kwam ik ook nog tegen: http://ra-performance.nl/Ap-Schroefset-Alfa-Romeo-Giulietta-940
-
Dat is toch wel even een andere prijsklasse zeg. :rolleyes: ;D
Hoe bedoel je? De Novitec Stradale set is van staal, die is een stukje goedkoper, de Stradale+ is wel van RVS net als mijn KW V1, dat zit toch min of meer in dezelfde prijscategorie net als de Eibach ProStreet?
-
AP is eigenlijk KW, ST was Weitec, maar Weitec is KW, Novitec is KW en Eibach is KW, dus eigenlijk is alles KW en zit er alleen echt verschil in springrates? :rolleyes: ;D
-
Dat is toch wel even een andere prijsklasse zeg. :rolleyes: ;D
Hoe bedoel je? De Novitec Stradale set is van staal, die is een stukje goedkoper, de Stradale+ is wel van RVS net als mijn KW V1, dat zit toch min of meer in dezelfde prijscategorie net als de Eibach ProStreet?
Klopt, zie net dat ik eerst de verzinkte versie a zo'n 600 vergeleek met een RVS KW set van 1200. Pak je de RVS versie dan is het met 900 om 1200 inderdaad niet zo'n verschil.
-
Mooi is dat altijd. Ik ben daar een keer geweest met een meeting een aantal jaar geleden. Toen hadden ze er eentje staan met een AST set, nou dat was toch wel het beste wat er was ;D
Ik heb een AST set op mijn Elise gehad, was zo slap als een dweil. demping moest helemaal dicht gedraaid worden wilde het acceptabel zijn, de bilstein eibach set was beter.
Blijft heel persoonlijk wat dat betreft.
-
AP is eigenlijk KW, ST was Weitec, maar Weitec is KW, Novitec is KW en Eibach is KW, dus eigenlijk is alles KW en zit er alleen echt verschil in springrates? :rolleyes: ;D
Ap is geen kw. Ap is het goedkoop zuster bedrijf van kw. St suspensions is weitec gewoon nieuwe naam. Is de oude kw zonder inox en kw is nu gewoon inox. En jah er zit wel redelijk wa verschil in kwaliteit
-
AP is eigenlijk KW, ST was Weitec, maar Weitec is KW, Novitec is KW en Eibach is KW, dus eigenlijk is alles KW en zit er alleen echt verschil in springrates? :rolleyes: ;D
Ap is geen kw. Ap is het goedkoop zuster bedrijf van kw. St suspensions is weitec gewoon nieuwe naam. Is de oude kw zonder inox en kw is nu gewoon inox. En jah er zit wel redelijk wa verschil in kwaliteit
Wat ik bedoel is dat ze allemaal iig uit dezelfde fabriek lijken te komen, technisch gezien zijn de dempers waarschijnlijk hetzelfde afgezien van wel/geen RVS en verschil in veren. Verder dan nog een ander kleurtje en stickertje er op. Kan het natuurlijk verkeerd hebben, maar het lijkt er allemaal wel op. ;D
-
Denk dat er nog wel nuance verschillen zitten in demping enzo. Maar dat is het dan ook wel. Tenminste voor wat betreft de rond de 1000 euro categorie.
-
Ik heb net als Thomas alleen de eibach veren en het is super. Ben ermee zelfs naar turkije geweest en was prima te doen. Wat ik wel heb gemerkt is dat ik 2 weken terug mijn banden heb gewisseld van continental naar bridgestones en de auto stuitert nu veel meer op slechte wegen. Je voelt veel meer in de auto nu. Dus banden vind ik bij deze ook wel vermelden waard. Garage gaf nog mee dat de banden heel hard waren en zn het moeilijk op hadden gezet
Heb je die Bridgestone Potenza RE050A eronder? Dat zijn zo ongeveer de slechtste banden ooit. Waren standaard onder BMW's tot paar jaar geleden, waar zeer veel problemen mee waren. Vooral dat ze veel, maar dan ook veel te hard waren. http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Bridgestone/Potenza-RE050A-Run-Flat.htm
Ik zal de link zo bekijken.
Ik heb de auto met 4 van deze banden eronder gekocht bij wim prins en ik was er supertevreden mee.
Zodoende ben ik weer terug op deze band.
-
Ik rij al zes jaar met deze banden onder mijn auto nieuw zo geleverd en iedere keer weer deze banden erbij gekocht maar ik vindt ze prima na 25000km gaan ze wel wat Cuppen, maar ik verwacht dat dit andere merken ook wel doen in de maat 235/4019 ik heb ze er net weer een week er onder.
-
Mooi is dat altijd. Ik ben daar een keer geweest met een meeting een aantal jaar geleden. Toen hadden ze er eentje staan met een AST set, nou dat was toch wel het beste wat er was ;D
AST doet H&S al een aardig tijdje niet meer. Sinds er bij AST een wisseling van de wacht is geweest bij het management is communicatie niet meer zoals het daarvoor was geloof ik. Toen hebben ze bij Intrax het 1 en ander gedaan maar nu ook niet veel meer geloof ik. Ik heb zelf een Intrax 1K2 set onder de GTA gehad. Het rijdt echt fenomenaal maar ook ik had al vrij snel 1 demper lek. Wel keurig opgelost maar Intrax heeft toch wel regelmatig zulke problemen wat ik niet vind kunnen voor een set van ca 2,5K.
De laatste 2 jaar ofzo doen ze inderdaad heel veel met Novitec.
Onderstellen blijft gewoon erg persoonlijk. Beste advies blijft toch om wat ritjes te maken in Giulietta's met diverse onderstellen om zelf de verschillen te voelen. Echt aan de tand voelen doe je dan waarschijnlijk nog niet, maar je krijgt wel een idee of iets echt te hard/stug voor je is of te slap/comfortabel.
Een set met instelbare demping klinkt leuk, maar meestal is de afstemming van de veer/demper combinatie op de helft van het afstelbereik ideaal. Ik had mijn Intrax set destijds ook half dicht (of open) gedraaid staan met straatgebruik. Op de ring een paar klik verder dicht aan de voorkant.
-
Rijden met verschillende sets zou natuurlijk perfect zijn om het e.e.a. te ervaren, maar het zal niet meevallen om dat voor elkaar te krijgen.
Ik hoop binnenkort weer een keer langs H&S te gaan voor de nieuwe software en met een beetje geluk tref ik er met met een Novitec set.
-
Ik ga binnenkort verlagen met enkel Novitec veren. Nog even een afspraak regelen. Mss dat ik bij de autobahnmeeting kan zijn, zou leuk zijn als het dan geregeld is. Wellicht kan het helpen bij je keuze.
De vorige eigenaar heeft echter runflats laten monteren op de 18 inch wielen. Ik ben over de het comfort waarschijnlijk daarom nog niet echt te spreken. Maar het gat aan de voorzijde schreeuwt om verlaging. Vooral dwarsrichels zijn niet prettig. Die in de bocht van A27 naar A2 (waar je 100 mag maar die je makkelijk veel vlotter kan nemen, die neem ik minstens 2 maar soms ook 5 keer per week) veroorzaken toch aardig wat onbalans en klinken ook niet fijn. Zal echter vast niet alleen door de banden komen. Maar hoop dat verlaging de onbalans grotendeels verhelpt.
-
De Eibach set zit er bijna onder, klus viel een beetje tegen, zaterdag de voorkant gedaan voelt goed aan, niet te stug, achterkant ga ik vanmiddag afmaken.
Heb wel de zomerbanden er weer onder, 235/40R18 Michelin PS4 comfortabelere band, met een niet zo stugge wang.
-
Ik heb inmiddels de keuze gemaakt en deze is gevallen op de Novitec Stradale schroefset, zowel op advies van H&S als ook diverse positieve ervaringen welke je links en rechts op diverse fora ziet. Ook omdat deze set prijstechnisch gezien interessant is.
De meningen en ervaringen hier waren nuttig, conclusie is toch wel een beetje dat het toch wel veel op meningen aankomt. Wat de 1 te hard vind, vind de ander nog veel te zacht afgeveerd en andersom.
Goed, ik ga er binnenkort achter komen. Nu alleen nog verzinnen op welke hoogte ik de schroefset ga zetten. De mogelijke verlaging zou tussen 35 en 55 mm zijn en vooralsnog denk ik aan 40mm.
-
Ik heb inmiddels de keuze gemaakt en deze is gevallen op de Novitec Stradale schroefset, zowel op advies van H&S als ook diverse positieve ervaringen welke je links en rechts op diverse fora ziet. Ook omdat deze set prijstechnisch gezien interessant is.
De meningen en ervaringen hier waren nuttig, conclusie is toch wel een beetje dat het toch wel veel op meningen aankomt. Wat de 1 te hard vind, vind de ander nog veel te zacht afgeveerd en andersom.
Goed, ik ga er binnenkort achter komen. Nu alleen nog verzinnen op welke hoogte ik de schroefset ga zetten. De mogelijke verlaging zou tussen 35 en 55 mm zijn en vooralsnog denk ik aan 40mm.
Ben benieuwd, de Novitec is idd wel een voordelige set. Ik had ten opzichte van de standaard qv set nu 40mm lager aan de voorzijde, iets te veel, maar kan zelfs nog lager. QV is ten opzichte van standaard Giulietta al 20mm lager. Groote voordeel van een schroefset je kan altijd nog iet aanpassen naar smaak.
-
Klopt, het nadeel van het aanpassen is alleen wel dat je daarna weer moet uitlijnen, maar wel fijn dat het in ieder geval kan. Als je bij de 1e verlaging niet helemaal tevreden bent zou het bij de 2e keer wat hoger/lager toch wel goed zijn.
-
Klopt, het nadeel van het aanpassen is alleen wel dat je daarna weer moet uitlijnen, maar wel fijn dat het in ieder geval kan. Als je bij de 1e verlaging niet helemaal tevreden bent zou het bij de 2e keer wat hoger/lager toch wel goed zijn.
Als je 1 cm omhoog of omlaag stelt, valt dat uitlijnen wel mee, meestal rij ik eerst een tijdje, stel wat na en laat dan uitlijnen, zakt de set nog iets na, dan gewoon terug stellen zonder uitlijnen.
-
Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar is het verlagen/verhogen gemakkelijk zelf te doen?
En heb je iets van markings zodat je kunt zien waar elke demper op staat of is dit een kwestie van zelf het aantal slagen van je aanpassing onthouden?
-
Ik heb er totaal geen ervaring mee, maar is het verlagen/verhogen gemakkelijk zelf te doen?
En heb je iets van markings zodat je kunt zien waar elke demper op staat of is dit een kwestie van zelf het aantal slagen van je aanpassing onthouden?
Zelf stellen is makkelijk te doen met de haaksleutels die je erbij krijgt, hooguit even opkrikken, als je pech hebt de velg er ook nog af.
Je kan vanaf de stelring meten tot een vast punt, verder meten op een vlakke vloer, wielkwastrand tot de grond, of rand van de velg.
Om onderling te vergelijken met elkaar hart velg tot wielkastrand meten, dit om verschillen vanwege velg grootte en bandenmaat uit te sluiten.
-
Top, bedankt voor de uitleg en tips! :13:
-
Ben benieuwd naar je ervaring als het eronder zit dus zal het hier in de gaten houden :13:
-
Donderdag is het zo ver. :dance:
Moet alleen nog even bedenken hoe veel lager we gaan, mijn gevoel zegt 40mm. :rolleyes:
-
Donderdag is het zo ver. :dance:
Moet alleen nog even bedenken hoe veel lager we gaan, mijn gevoel zegt 40mm. :rolleyes:
Ben benieuwd hoe het jou bevalt, heb het er sinds gisteren onder zitten, en het is stugger dan ik verwacht had, voor mijn gevoel was de KW1 set bij frank minder stuiterig, misschien nog eens vergelijken.
Heb wel een behoorlijk stuk omhoog geschroefd, denk dat ik ten opzichte van de QV set 20mm extra omlaag ben gegaan, meer verlaging resulteert in bodemplaat raken bij elke drempel.
Nog met bandenspanning gespeeld, bleek dat een band achter nog boven de 4 bar zat :-\ hebben ze na montage van de banden niet terug laten lopen ben ik bang.
Nu eerst maar een tijdje proberen en kijken of het went.
-
Misschien komt het omdat je minder laag bent dan ik Bob. Kan me voorstellen dat de veerspanning bij jou al wat hoger is. voor mij zonder enige technische kennis lijkt het me hoe lager je gaat hoe lager de veerspanning, omdat de ruimte waarin de veer zit groter wordt.
-
Als ik 'm op 40mm laat zakken komen we volgens mij op hetzelfde punt uit. (velg maat even daar gelaten)
Gelukkig kom ik op mijn dagelijkse route uitsluitend van die mooie afgeronde lage drempels tegen, dus over het algemeen zal het bij mij wel meevallen, maar ik heb natuurlijk ook geen behoeft aan schuin over elke wat meer uitdagende drempels.
Ik zal Donderdagavond/Vrijdag een update geven wat betreft mijn ervaring.
4 bar is trouwens wel flink zeg! Ik sta normaal gesproken op 2.5 rondom.
-
Misschien komt het omdat je minder laag bent dan ik Bob. Kan me voorstellen dat de veerspanning bij jou al wat hoger is. voor mij zonder enige technische kennis lijkt het me hoe lager je gaat hoe lager de veerspanning, omdat de ruimte waarin de veer zit groter wordt.
Moest er even over nadenken, maar dat klinkt zelfs voor mij logisch. ;D
-
Misschien komt het omdat je minder laag bent dan ik Bob. Kan me voorstellen dat de veerspanning bij jou al wat hoger is. voor mij zonder enige technische kennis lijkt het me hoe lager je gaat hoe lager de veerspanning, omdat de ruimte waarin de veer zit groter wordt.
Zodra het gewicht van de auto op de veren rust is dat al weg, dus die voorspanning is nagenoeg niets bij het hoger afstellen.
Als je lager instelt zit je eerder op de bumpstops, het is echt het hobbelige, schokkerige dat je voelt, zal wel gewenning zijn, hoop ik.
Sandra vindt het niet geweldig in ieder geval, standaard was lekker comfortabel volgens haar.
-
Misschien is de springrate van de Eibach set dan toch anders dan de KW set.
-
Als ik 'm op 40mm laat zakken komen we volgens mij op hetzelfde punt uit. (velg maat even daar gelaten)
Gelukkig kom ik op mijn dagelijkse route uitsluitend van die mooie afgeronde lage drempels tegen, dus over het algemeen zal het bij mij wel meevallen, maar ik heb natuurlijk ook geen behoeft aan schuin over elke wat meer uitdagende drempels.
Ik zal Donderdagavond/Vrijdag een update geven wat betreft mijn ervaring.
4 bar is trouwens wel flink zeg! Ik sta normaal gesproken op 2.5 rondom.
Denk dat ik nu iss 40mm heb ten opzichte van standaard.
Die 4,6 bar was niet goed, dat doen ze na monteren van de band, om hem in de velg te laten zetten.
Heb nu 2,7 voor en 2,3 achter, normaal had ik ook 2,5 rondom.
-
Als ik 'm op 40mm laat zakken komen we volgens mij op hetzelfde punt uit. (velg maat even daar gelaten)
Gelukkig kom ik op mijn dagelijkse route uitsluitend van die mooie afgeronde lage drempels tegen, dus over het algemeen zal het bij mij wel meevallen, maar ik heb natuurlijk ook geen behoeft aan schuin over elke wat meer uitdagende drempels.
Ik zal Donderdagavond/Vrijdag een update geven wat betreft mijn ervaring.
4 bar is trouwens wel flink zeg! Ik sta normaal gesproken op 2.5 rondom.
Denk dat ik nu iss 40mm heb ten opzichte van standaard.
Die 4,6 bar was niet goed, dat doen ze na monteren van de band, om hem in de velg te laten zetten.
Heb nu 2,7 voor en 2,3 achter, normaal had ik ook 2,5 rondom.
Standaard MA of standaard QV?
We hebben natuurlijk ook wat verschillen in velg/bandmaat als ook gewicht auto, dat zal mogelijk ook wel wat meespelen in dit soort details?
Ik heb een tijdje 2.6 voor en 2.4 achter gedaan maar aangezien ik daar geen verschil in voelde heb ik het mezelf gemakkelijk gemaakt en 2,5 rondom gedaan en bevalt tot nu toe prima.
-
Als ik 'm op 40mm laat zakken komen we volgens mij op hetzelfde punt uit. (velg maat even daar gelaten)
Gelukkig kom ik op mijn dagelijkse route uitsluitend van die mooie afgeronde lage drempels tegen, dus over het algemeen zal het bij mij wel meevallen, maar ik heb natuurlijk ook geen behoeft aan schuin over elke wat meer uitdagende drempels.
Ik zal Donderdagavond/Vrijdag een update geven wat betreft mijn ervaring.
4 bar is trouwens wel flink zeg! Ik sta normaal gesproken op 2.5 rondom.
Denk dat ik nu iss 40mm heb ten opzichte van standaard.
Die 4,6 bar was niet goed, dat doen ze na monteren van de band, om hem in de velg te laten zetten.
Heb nu 2,7 voor en 2,3 achter, normaal had ik ook 2,5 rondom.
Standaard MA of standaard QV?
We hebben natuurlijk ook wat verschillen in velg/bandmaat als ook gewicht auto, dat zal mogelijk ook wel wat meespelen in dit soort details?
Ik heb een tijdje 2.6 voor en 2.4 achter gedaan maar aangezien ik daar geen verschil in voelde heb ik het mezelf gemakkelijk gemaakt en 2,5 rondom gedaan en bevalt tot nu toe prima.
40mm ten opzichte van standaard niet qv schat ik zo in.
-
Ik denk dat 40 wel een mooie maat is om te zakken
Ik wil zelf 2 cm zakken ofzo uiteindelijk zouden we dan samen op de zelfde hoogte staan ik ga dan alleen voor veren
Alleen nu de keuze novitec of eibach al heb ik h en r ook gezien alleen daar hoor ik weinig van.
Alfata jij had de eibach als Checa nu ook met de meeting komt en de novitec eronder heeft is het misschien wel te vergelijken wat nu echt het verschil is en welke stroever
-
Ik heb pas gelezen dat de H&R harder zijn dan de Eibach veren, ik weet alleen niet hoe de Novitec veren zijn.
-
Mijn Novitecs kunnen helaas pas 11 april gemonteerd worden. Ze hebben een goedgevulde agenda bij H&S blijkbaar. Zal wel door medeforummers komen ;D
Over het bijwonen van de meeting op 1 april kan ik nog geen uitspraak doen helaas, behalve dat ik er zeker bij ben als het kan. Als het maar niet te warm wordt, anders kan ik de jongens met de nieuwe JTD intercoolers helemaal niet bijhouden :039:
-
Haha die zitten er ook nog niet onder alleen alfata tot nu toe dus dat moeten we even afwachten lukt het zou het mooi zijn anders komt dat later gehaast afmaken is ook niks we gaan voor kwaliteit ;D
Maar lukt 1 april nu niet heb we 9 april nog viva Italië dus komen kansen zat ;) maar elke meeting is nutuurlijk weer anders
-
Mijn Novitecs kunnen helaas pas 11 april gemonteerd worden. Ze hebben een goedgevulde agenda bij H&S blijkbaar. Zal wel door medeforummers komen ;D
Weet je het zeker? Ik vraag me toch sterk af of de Novitec minder stug is dan de Eibach Prostreet S.
H&S hadden het er wel over dat de Novitec onder de Giulietta comfortabeler uit pakte dan Eibach veren met Bilstein B6.
Nou helpt 18 inch ook niet mee, laat staan 19 inch.
Kan zijn dat mijn Eibach set te koop komt, Ga dan voor eibach veren met de QV schokbrekers :-X
-
Als je dat doet ben ik wel benieuwd naar je mening wat voor verschil je zelf ervaart en misschien dat je mij nog wel een seintje mag geven als ik er zelf nog niet uit ben bob ;D
-
Alfisti Shop gaf richting mij aan dat de Novitec veren vele malen stugger zijn dan de Eibach veren. Daarom ook voor Eibach gegaan.
-
Hoeveel is die bij jou nou gezakt Thomas als ik het goed zag was voor 1,5 cm en achter 2 toch dan wil ik het verschil 1 april wel eens zien wat het stoort me toch best erg die grote opening
-
Als je dat doet ben ik wel benieuwd naar je mening wat voor verschil je zelf ervaart en misschien dat je mij nog wel een seintje mag geven als ik er zelf nog niet uit ben bob ;D
Nou als ik nog een schappelijke prijs terug krijg voor de Eibach set, dan gaan ze weg, moet er maar mee stoppen met dat soort mods, wordt er te oud voor :(
-
Hoeveel is die bij jou nou gezakt Thomas als ik het goed zag was voor 1,5 cm en achter 2 toch dan wil ik het verschil 1 april wel eens zien wat het stoort me toch best erg die grote opening
Ja volgens mij inderdaad zoiets. Weet het niet precies. Het oogt in ieder geval net wat sportiever :)
-
Tim, heb je de set al laten monteren? Zo ja, hoe bevalt het?
Helaas moest mijn afspraak afgezegd worden zonder nieuwe datum. Wellicht is het snel toch nog in orde.
Kan ik mooi nog even ietsjes harder over een paar nieuwe drempels die op een route die ik vaak rij zijn gelegd. Wat een #&-@*dingen, maar ze werken tenminste voor de buurtbewoners aldaar
-
Bevalt tot nu toe goed, maar sinds de montage amper kunnen rijden omdat mijn auto 2 weken in de garage is geweest. :(
Wat ik tot nu toe kan zeggen is dat het absoluut niet te hard is. Met mijn 1e setup wel wat problemen met drempels gehad, maar na de boel ietsje omhoog gezet te hebben lijkt alles tot nu toe helemaal goed. :13:
-
Ai, dat is minder. Gaat allemaal goedkomen? Had het te maken met de foutmelding na de autobahn meeting?
Fijn dat de set niet te hard is iig. En dat je hem kunt verstellen :13:
Ik ben benieuwd of het met de veren niet te laag wordt voor me O:-)
Heb geen tijd om stapvoets elke drempel te nemen
-
De foutmelding op de Autobahnmeeting was nogal wat meer dan alleen een foutmelding. Lang verhaal kort, het hele blok is inmiddels vervangen.
Ik denk dat het met de veren wel gaat meevallen, toen mijn set voor het eerst gemonteerd was stond deze wel heel erg laag, volgens mij een cm of 6 lager dan standaard. Inmiddels 1 cm omhoog gebracht en dit lijkt goed. Moet alleen nog even wat rijden om echt een oordeel te kunnen vellen. :)
-
Holy s***! Dat is flink balen.... Dan hoop ik echt dat de rekening meevalt voor je!
-
Viel niet bepaald mee, maar het is niet anders, laten we hopen dat het hier klaar mee is en ik voorlopig geen rekeningen van de garage meer te zien krijg. ;D
Gisteren overigens Den Haag op en neer geweest met 3 man in de auto, drempels zijn wel een kleine uitdaging dus wellicht ooit nog een keer een klein stukje omhoog. Verder geen klagen, zoals ik al zei is het nog redelijk comfortabel. En buiten het visuele aspect zijn de klaverbladen op de snelweg natuurlijk een genot. :steeringwheel:
-
Erg jammer om te lezen, maar idd hopen dat het klaar is nu. En je hebt garantie op de reparatie neem ik aan.
Thx voor de extra feedback over de vering. Ik kijk ook uit om klaverbladen te testen als de verlaging gedaan is. Qua comfort vond ik het toch al niet zo met 18 inch runflats, dus dat is bijzaak
-
Ik zou niet weten wie me garantie moet gaan verlenen, maar probeer nog wel even een coulance regeling met Alfa Romeo, niet geschoten is altijd mis. ;)
-
Ik ga ervan uit dat je de reparatie hebt laten uitvoeren bij een garage. En op een reparatie zit garantie toch? Je hebt dan natuurlijk wel betaald... :breakcomp:
-
Ik ga ervan uit dat je de reparatie hebt laten uitvoeren bij een garage. En op een reparatie zit garantie toch? Je hebt dan natuurlijk wel betaald... :breakcomp:
Ah zo, ja op de nieuwe motor/reparatie zit inderdaad garantie. :)
-
De verlaging met enkel Novitec veren is eindelijk voltooid! Staat stukken beter en rijdt nog beter!
Accelereren, remmen en bochten nemen is een nog groter feest. Ik had verwacht dat de verlaging veel dieper zou worden, maar het valt me niet tegen eigenlijk. Drempels kunnen nog prima genomen worden.
We gaan iig even genieten, een schroefset kan altijd nog...
Nu denk ik na om spacers te monteren om het toch net beter op te vullen.
Verkleinde foto's toevoegen lukt weer niet :sign0104:
Dus links volgen later :lol_hitting:
-
De verlaging met enkel Novitec veren is eindelijk voltooid! Staat stukken beter en rijdt nog beter!
Accelereren, remmen en bochten nemen is een nog groter feest. Ik had verwacht dat de verlaging veel dieper zou worden, maar het valt me niet tegen eigenlijk. Drempels kunnen nog prima genomen worden.
We gaan iig even genieten, een schroefset kan altijd nog...
Nu denk ik na om spacers te monteren om het toch net beter op te vullen.
Verkleinde foto's toevoegen lukt weer niet :sign0104:
Dus links volgen later :lol_hitting:
Hoeveel cm staat ie nu lager dan ten opzichte van standaard?
-
Het is volgens Novitec circa 40 mm lager dan standaard. Ik hou het op 35 mm. Qua rijden echt een flink verschil.
Na verlaging:
(http://i65.tinypic.com/zx7f2t.jpg)
Voor verlaging:
(http://i68.tinypic.com/1zpjdw8.jpg)
-
:sign0098: ziet er toch beter uit
-
Het is volgens Novitec circa 40 mm lager dan standaard. Ik hou het op 35 mm. Qua rijden echt een flink verschil.
Zit er goed uit. Ik ben benieuwd hoe lager is dit tov de standaard QV?
-
ik heb een gewone julietta 1.6jtdm, maar ik vind m eigelijk net wat te hoog staan, maar wil voor de belgische keuring het orgineel houden, zijn er orginele veren die lager zijn?
-
QV staat standaard 1cm lager.
Die veren zou je tweedehands wel moeten kunnen vinden, want veel rijden op andere veren en dempers (QV dempers zijn ook wat strakker dan de overige versies)
-
oww ja dan ga ik daar naar op zoek, bedankt voor je reactie, mocht iemand ze hebben liggen dan laat maar weten.
-
Wellicht is zo'n verenset van bv. Alfisti een idee?
-
Wellicht is zo'n verenset van bv. Alfisti een idee?
ik denk dat het te laag is, wil net klein beetje lager, gewoon beetje voor de looks, en moet orgineel blijven uitzien voor belgische keuring.
-
denk dat de qv veren op een 1.6 niet 1 cm verlagen, de 1.6 is nl lichter dan de QV motor. Ben benieuwd.
-
denk dat de qv veren op een 1.6 niet 1 cm verlagen, de 1.6 is nl lichter dan de QV motor. Ben benieuwd.
heb ef gekeken mijn 1.6 jtdm weegt 1285kg
en de qv weegt 1295kg.
-
@GiuliettaQV (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=854) heb jij jouw QV veren nog? Als je die zou willen verkopen is er hier mogelijk belangstelling
-
@GiuliettaQV (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=854) heb jij jouw QV veren nog? Als je die zou willen verkopen is er hier mogelijk belangstelling
ja zou top zijn (https://abs.twimg.com/emoji/v2/72x72/1f44d.png)
-
iemand een duidelijke foto van hoe een qv precies staat?
-
(https://i.ibb.co/qNzQRQ4/20220326-191554.jpg) (https://ibb.co/ZB3DhDw)
(https://i.ibb.co/z6xBTjP/20220326-191614.jpg) (https://ibb.co/g49fLHt)
(https://i.ibb.co/0CHNkTG/20220326-191620.jpg) (https://ibb.co/LxVwMmZ)
Dit is overigens wel met 2x20mm spacers achter en 2x16mm spacers voor
-
denk dat de qv veren op een 1.6 niet 1 cm verlagen, de 1.6 is nl lichter dan de QV motor. Ben benieuwd.
heb ef gekeken mijn 1.6 jtdm weegt 1285kg
en de qv weegt 1295kg.
kijk effe wat ze ECHT wegen. mijn 2.0 weegt 1325 kg zeggen ze, maar heb m zelf gewogen op 1500 kg...
zeperfs heeft de zwaarste 1.6 (105 pk) gewogen als 1418 kg, de QV als 1545 kg....
-
bedankt @Marcel1979 (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=1371) !! dat is zowieso al veel beter als hoe mijne staat.
-
heb een qv setje weten te bemachtigen, over paar weekjes kan ik t ophalen.
ben wel benieuwd
-
Een setje spacers zal het ook weer wat mooier laten ogen
-
Een setje spacers zal het ook weer wat mooier laten ogen
ja ik weet maar dat mag dus ook niet in belgie, heb zowieso 8j velgen die vallen al ietsje meer naar buiten als 7.5 j.
-
Een setje spacers zal het ook weer wat mooier laten ogen
ja ik weet maar dat mag dus ook niet in belgie, heb zowieso 8j velgen die vallen al ietsje meer naar buiten als 7.5 j.
spacers kun je redelijk snel onderuit halen voor de keuring, met veren is dat lastiger (maar wordt ook gedaan in Belgie)
-
ja heb je gelijk in, deed ik met mn focus ook steeds, maar dat hoef voor mij nog niet, vind het wel oke staan zo
-
kan iemand met een qv mij eens foto maken van de veren?
ik wil graag weten welke code daar op staat dmv de gekleurde stippen?
-
kan iemand met een qv mij eens foto maken van de veren?
ik wil graag weten welke code daar op staat dmv de gekleurde stippen?
niet meer nodig.
heb de achterste al erop zitten, scheelt toch ruim 1.5 cm met mn orginele link achter 1.8 en rechts achter 1.6cm
(https://i.ibb.co/JKxwRz0/20220413-133010.jpg) (https://ibb.co/TkKxBHp)
(https://i.ibb.co/KWrwhXH/20220413-135754.jpg) (https://ibb.co/dD5gMry)
-
Hopsa, zo is dat, omlaag ermee ! ;D ;)
Netjes hoor ! Ziet er goed uit. :13:
-
nu de vooras nog, hoop dat de garage morgen tijd heeft, heb wel gehoord dat je er slecht bijkomt en de wielkuipen en de balk moet demonteren? iemand die dat kan zeggen?
-
Lijkt er wel op. Zie van ca. 9m.20s:
https://www.youtube.com/watch?v=GQ2jPbkYu8M
Behoorlijk gecompliceerd inderdaad. ::)
-
mooi filmpje , maar echt gek dat het allemaal losmoet, ik hoop toch dat we dat niet hoeven te doen eigenlijk:)
-
Hoeft ook niet. Bij mij heeft Bob het destijds vervangen, ik heb mee geholpen en gekeken; dempers en veren los gehaald zonder crash balk los te nemen. Wel slim om direct de topmount lagers te vervangen als je toch alles los hebt
-
Bij mijn 2.0jtdm hoefde het inderdaad ook niet. En wat Arjan zegt, vervang ook gelijk die 2 veerpootlagers. Je hebt een linker en een rechter en zijn niet uitwisselbaar
-
Bij mijn 1.4MA zijn destijds de crashbalken ook niet weggehaald, maar de monteur gaf wel aan dat het moeilijk was de draagarm ver genoeg naar onder de krijgen om de veerpoot er uit te krijgen.
De toplagers/veerpootlagers zou ik zeker meevervangen nu de boel toch losligt!
-
kan iemand met een qv mij eens foto maken van de veren?
ik wil graag weten welke code daar op staat dmv de gekleurde stippen?
niet meer nodig.
heb de achterste al erop zitten, scheelt toch ruim 1.5 cm met mn orginele link achter 1.8 en rechts achter 1.6cm
(https://i.ibb.co/JKxwRz0/20220413-133010.jpg) (https://ibb.co/TkKxBHp)
(https://i.ibb.co/KWrwhXH/20220413-135754.jpg) (https://ibb.co/dD5gMry)
Heb ook achterop QV veren, vooraan standaard 2.0. Lijkt me dat de jouwe nu wat achterop hangt, de mijne staat gewoon recht
-
ja kan idd zo zijn @Jetronic (https://www.clubalfaromeo.nl/forum/index.php?action=profile;u=879) , want de vooras is nog niet gedaan.
ja mis beter ook de lagers meepakken.
-
vooras zit er ook op, maar hij is niet gezakt tov orgineel, de veren waren wel zichtbaar korter maar hij is zelfs 4 mm hoger gekomen. :(
-
Niet onverwacht... ik zou sportpakket veren van een multiair adviseren, iets lichtere motor.
-
die 10kg verschil kan t m toch niet doen?
-
(https://i.ibb.co/TctTLWF/20220420-120636.jpg) (https://ibb.co/H7q2dhk)
(https://i.ibb.co/m4PQWGf/20220420-120658.jpg) (https://ibb.co/x6rVTDx)
zo staat t nu
-
kan t niet zijn dat een qv lagere verrschotels heeft?
-
Nee, als ik op Alfisti kijk, zijn ze voor alle Giulietta's hetzelfde
-
Nee, als ik op Alfisti kijk, zijn ze voor alle Giulietta's hetzelfde
moet toch wel een manier zijn om ze toch wel lager te krijgen?
-
Je hebt er al een eindje mee gereden neem ik aan? Het zakt altijd nog een stukje namelijk
-
ja heb er toch al 70km mee gereden dus zal niet veel meer doen denk ik
-
maar is blijkbaar normaal dat ie voor iets hoger staat in wielkast, bij 9 van de 10 op internet altans
-
die 10kg verschil kan t m toch niet doen?
Is in de praktijk waarschijnlijk 100 kg verschil. QV veren = 3.5 kg/mm ongeveer, dus 100 kg/3.5 kg/mm = 28mm. 2 veren dus elke kant 14mm hoger dan op een qv.
-
Je hebt er al een eindje mee gereden neem ik aan? Het zakt altijd nog een stukje namelijk
Niet met gebruikte veren
-
Heb je gelijk in maar ik bedoelde dat als ik mijn auto opkrik en daarna laat zakken, dat ie dan niet direct op z'n "diepst" is.
-
(https://i.ibb.co/92Y4dBp/20220420-203332.jpg) (https://ibb.co/zbf2tCm)
(https://i.ibb.co/PcQMvgd/20220420-203159.jpg) (https://ibb.co/sKHCdqZ)
toch goed
-
(https://media.giphy.com/media/3oEjI5VtIhHvK37WYo/giphy.gif)
-
Is toch goed zo? is dit hoger dan hij was vooraan?
-
Is toch goed zo? is dit hoger dan hij was vooraan?
nu zowat t zelfde als hoe t was , niet meer gemeten maar gister zat er paar mm verschil
-
Hmmm, lees nu de berichten door en zie dat je 'm lager had verwacht.
Hoe is alles vastgezet ? Met dat bedoel ik, dat alles vastgezet wordt onder spanning, dus met de veerpoot ingedrukt. Dit kan namelijk ook een verschil maken. Als de bouten worden vastgezet wanneer de veerpoot niet onder druk staat, dan kan dit ervoor zorgen dat ie hoger staat.
-
Hmmm, lees nu de berichten door en zie dat je 'm lager had verwacht.
Hoe is alles vastgezet ? Met dat bedoel ik, dat alles vastgezet wordt onder spanning, dus met de veerpoot ingedrukt. Dit kan namelijk ook een verschil maken. Als de bouten worden vastgezet wanneer de veerpoot niet onder druk staat, dan kan dit ervoor zorgen dat ie hoger staat.
welke bouten bedoel je?
-
In principe moeten alle bouten vastgezet worden wanneer er druk op de ophanging staat of wanneer de auto op de grond staat. Aangezien dat wat lastig is in de laatste situatie kun je het beste een assteun of transmissiekrik gebruiken om de ophanging op spanning te zetten.
Als de bouten in onbelaste toestand worden vastgezet (dus wanneer het wiel vrij in de lucht hangt), dan kan het zijn dat de auto dus hoger blijft staan en de bussen en dergelijk niet goed belast worden wanneer terug op de grond gezet.
(https://cdn.zilvercms.nl/x1000,q80/http://datona.zilvercdn.nl/uploads/product/images/transmissiekrik-300-kg.jpg)
-
heeft iemand een mooie rechte foto van hoe de giulietta staat met alleen verlagingsveren? eibach , H&R , Novitec?
ik zit er toch aan te denken om hem mischien te verlagen maar wil eerst goed zien hoeveel t lager word dan nu.
mis ook foto van hoeveel cm via t hart van de velg naar t spatbord?
zit nu achter op 67.5cm en voor 68cm
alvast bedankt
-
heeft iemand een mooie rechte foto van hoe de giulietta staat met alleen verlagingsveren? eibach , H&R , Novitec?
ik zit er toch aan te denken om hem mischien te verlagen maar wil eerst goed zien hoeveel t lager word dan nu.
mis ook foto van hoeveel cm via t hart van de velg naar t spatbord?
zit nu achter op 67.5cm en voor 68cm
alvast bedankt
(https://i.ibb.co/5nk5cvk/20221003-111545.jpg) (https://ibb.co/SdcKv0c)
Novitecs van Alfisti met vóór 16mm spacers en achter 20mm
-
dat is al stukke beter als wat ik nu heb, tnks
en is dat stug ?
-
Nee hoor, helemaal niet. Kijk, het is natuurlijk wel wat stugger dan origineel maar niet vervelend. Ik hoef niet schuin over drempels, wel langzaam. Alleen die zwarte rubberen drempels midden op de weg:
(https://i.ibb.co/yS238xV/Screenshot-20221003-132552-Maps.jpg) (https://ibb.co/m8pxHPS)
Als ik daar precies in het midden overheen rijd, dan raak ik de bodemplaat dus daar rij ik net met 1 kant op het randje overheen.
Er loopt ook niks aan in de wielkast. Maar dit is wel met 18 inch met 225/40. Jij hebt 19 inch toch? Ik weet niet hoe dat dan zit met aanlopen als je spacers hebt